Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Escada

Berichten: 3857
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 13:25

Ja daar of in Kranenburg net bij Nijmegen. Ik heb gisteren denk ik kwartiertje in de rij gestaan, maar het scheelt mij iets teveel geld dus vind het het waard :D

Fitzroy

Berichten: 25130
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 13:26

Oké, ik ga het ook proberen als ik weer moet tanken. Ik ben trouwens volgende week toch een dagje in Duitsland.

PSvanLot

Berichten: 10151
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 14:55

Varekaj schreef:
Ik zat me gisteren af te vragen of elektrisch fietsen wel zoveel goedkoper gaat zijn dan met de auto. Je moet er immers stroom voor gebruiken en die prijzen zijn ook niet meer zo leuk tegenwoordig.
Voor korte afstandjes zal het wel lonen om de fiets te pakken denk ik. Maar om er alle dagen 30-40km mee te doen? Heeft iemand daar een idee van?


Daar kom je zeker wel aan uit. Ik fiets 50km per dag als het weer het toe laat. Heb maanden gehad waar ik met €50 benzine afkon ipv €180.
Mijn fiets heeft echt geen €130 aan stroom nodig gehad ;)

Samantha_

Berichten: 10809
Geregistreerd: 20-12-02

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 15:39

Ja heel bizar die benzine prijzen. Ik woon best dichtbij mn werk maar kan niet met de fiets omdat ik een speciale koffer mee neem als ik thuis werk. En meestal om en om, dan dus elke keer met de auto.

tamary

Berichten: 29193
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 15:50

Samantha_ schreef:
Ja heel bizar die benzine prijzen. Ik woon best dichtbij mn werk maar kan niet met de fiets omdat ik een speciale koffer mee neem als ik thuis werk. En meestal om en om, dan dus elke keer met de auto.

Ook niet met fietskar of bakfiets?

Samantha_

Berichten: 10809
Geregistreerd: 20-12-02

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 16:05

Als ik die zou hebben ja. Maar om nou zo’n fiets te kopen speciaal daarvoor. En kan het ook niet in m’n schuur kwijt.

tamary

Berichten: 29193
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 16:09

Ik weet niet hoe groot/zwaar die koffer is, maar grote hondenfietskar is op mp wel te vinden onder de 100 euro. en die koppel je aan je fiets, veel zijn inklapbaar en hebben handvat zodat je ze kan duwen als een kinderwagen, zo uitladen bij de voordeur en combi vervolgens in 2 delen de schuur in.

Samantha_

Berichten: 10809
Geregistreerd: 20-12-02

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 16:11

Ja dat zou een optie zijn inderdaad. Maar zie dat niet zo zitten, met een fietskar gaan rijden voor die koffer.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 16:21

Hier staat de diesel nog 1,57 zag ik vandaag. Deze week was het zulk mooi weer en ik vond het echt zonde dat ik door de felle wind de fiets niet nam om bijvoorbeeld naar stal te gaan. Vandaag ook aardig wat kilometers gedaan, had ik met elektrische evengoed kunnen fietsen.
Wanneer ik op prikcentrum werk of kleine boodschappen nodig heb pak ik al gewoon de fiets. Het is amper 1km enkele rit :o
Prikcentrum fiets ik altijd. Boodschappen niet, maar dan combineer ik het met van/naar stal of werk. Maar blijf het zonde vinden haha.

Vandaag hoop geld uitgegeven voor de reis. Ontsmettingsmiddel voor drinkwater, muggenproduct, extra paracetamol, immodium, vochtige doekjes.
Kan alleen mijn hoofdlamp niet vinden -O-

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 20:40

Decathlon :j kost amper wat daar.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 21:39

Mijn vriend heeft eentje van hoge kwaliteit gratis via het werk :D

PSvanLot

Berichten: 10151
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 21:43

Ik heb een fiets van €1300 euro. €800 van het werk gekregen via het fietsplaats, de overige €500 heb ik sinds mei al bespaard aan benzine!

Ik heb nu een goede besparing gedaan! Ipv €75 om mijn haar te verven bij de kapper, heb ik het zelf met henna gedaan voor €8 euro!

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 22:56

Rood is weer hip PS! Ik ga maar 2x per jaar naar de kapper en dan geef ik altijd wel veel geld uit. Vooral ivm highlights, dan valt m'n grijze haar wat minder op :D

Een trapondersteunde bakfiets is zó fijn. Ik pak 'm liever dan de auto, behalve als ik de stad uit moet of het echt heel naar weer is.

Besparen lukte me niet zo goed deze week. Mezelf getrakteerd op sushi vorige week, een dagje uit plus Mac met de kinderen en in de speeltuin gisteren uitgebreid gelunched. Nu de hand weer op de knip!

PSvanLot

Berichten: 10151
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 08:40

Ik ben er mee geboren, heb het nooit anders gehad dan rood ;)
Nu is het weer wat opgefrist.

Hier uiteindelijk ook niet bespaard deze maand. Dochter wilde winkelen dus zijn naar Tilburg gegaan en niet echt opgelet wat we uitgegeven hebben. Maar heb wel een heel blij kind haha.

Fitzroy

Berichten: 25130
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 08:59

Dat is ook wat waard, PS.

Ik heb mezelf een kadootje gegeven. Ipv comfort ga ik deluxe vliegen naar Curaçao. Ik heb het omgerekend in uurloon en besloten dat ik daarvoor wel zoveel uur wil werken. :+ Dus het werkt nu bij mij de andere kant op _O-

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 10:27

Wij zijn stilaan de laatste dingen aan het verzamelen voor onze vakantie. Zoooo hard zin in :):) Het komt echt snel dichterbij nu.
2 weken geen gsm en geen internet, alleen als er wifi in het hotel is. Even helemaal back tot basics! Ik neem wel 3 wandelbroeken en een linnen broek mee, wat shirts en luchtige hemdjes, uiteraard ondergoed, een regenjas en 2 fleece jasjes. Maar voor de rest, als we wat nodig hebben kan dat ginds ook gekocht worden.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 10:32

Lijkt me een prima voorraad :j denk ook echt wel een super reis.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 10:35

We hebben op elke locatie persoonlijke begeleiding of een aanspreekpunt voor goeie en betrouwbare adresjes qua materialen. Als de reis meevalt is het toch wel denkbaar dat we nadien nog terugkeren.... Maar dat hebben we ook met Lapland :P

En Canada staat ook nog op onze bucketlist :))

Fitzroy

Berichten: 25130
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 10:46

Heerlijk Varekaj, geniet ervan !

purny

Berichten: 27516
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 11:04

Heel veel plezier varekaj! Geniet er van.

PSvanLot

Berichten: 10151
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 11:26

Veel plezier op vakantie!!!

De mijne zit er morgen op, daarna weer 8 weken werken tot het kerstvakantie die is.

Wat valt kerst en oud/nieuw toch goed dit jaar!! In het weekend. Lekker de overige twee weken gewoon vrij zonder verplichte dagen.

Fitzroy

Berichten: 25130
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 12:17

Als je in het onderwijs werkt wel, ja. Maar anders is het toch echt een werkgeversjaar ;). Je krijgt geen enkele dag kado van de baas en je bent je weekend kwijt aan verplichtingen.

PSvanLot

Berichten: 10151
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 12:33

Fitzroy schreef:
Als je in het onderwijs werkt wel, ja. Maar anders is het toch echt een werkgeversjaar ;). Je krijgt geen enkele dag kado van de baas en je bent je weekend kwijt aan verplichtingen.


Tja dat is inderdaad zo. Louter voordelen dat onderwijs ;)

Fitzroy

Berichten: 25130
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 12:55

Haha, nou jij liever dan ik. Ik moet er niet aan denken om van die ongeleide pubers te moeten lesgeven. :=
Laat mij maar relaxed op mijn werkkamer zitten …

purny

Berichten: 27516
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 13:06

Nou... dat was dus mijn manier van sparen...
Ik spaarde altijd mijn muntgeld, deed het in een potje, spaarde tot potje vol was en ging het naar de bank brengen.
Ga ik met mijn bakkie vol kleingeld naar de bank, is de mogelijkheid om te storten weg. -O-
Kan ik vervolgens weer in de regen terug...
Gelukkig kan ik het morgen nog met mijn moeder wisselen...

Ik heb er wel een klacht over neergelegd omdat ik geen bericht erover had gekregen, ik kon buiten wel mijn biljetten storten. Maar dat vind ik onveilig.