Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PSvanLot

Berichten: 10167
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 12:57

VanHuisUit schreef:
Wat naar PSvanLot.
Mijn ouders zijn achterin de 80 en ik vind het ook behoorlijk onveilig allemaal voor ze. Hebben ze elkaar gelukkig nog (iets van de lamme leidt de blinde...) maar moet er helemaal niet aan denken als er een van beiden wegvalt (wat natuurlijk een kwestie van tijd is want ze zijn al een eind op weg...).

Gisteren goed geslaagd voor mijn schoenen en ook nog gezwicht voor leuke sokken :+ maar wil nog wat leuke winterkleding. Zag gelukkig niet precies wat ik wilde en het was ook razend druk overal, dus niet zo lang in de stad gebleven.


Sneu he. Gelukkig had mijn oma er zelf helemaal geen last van haha. Die is zo nuchter. Daarna heeft ze nooit meer zelf gepind maar ging een van de kinderen of kleinkinderen geld voor haar halen.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 13:00

Je wil niet weten hoe zuur dat mis kan gaan... Ik zie het helaas steeds vaker via werk. Ouderen die hun bankpas geven met volmacht maar zonder vrederechter tussen of zelf nog wat toezicht houden, en die dan op amper een (paar) maanden/jaren tijd compleet kaalgeplukt zijn door familie.
Dag zuurverdiende/gespaarde centjes.

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-21 13:21

Ik zie het in mijn werk ook op allerlei manieren door zogenaamd betrokken mantelzorgers. Maar aan de andere kant ook door compleet naief gedrag van ouderen en enorme eigenwijzigheid. Daar kan ik me ook flink aan ergeren. Denk ik verdorie, let toch op ik heb het je gezegd en jawel hoor. En dan wordt het vaak ook nog goed gepraat. Bijv het boodschappen doen voor oma en tegelijkertijd je eigen boodschappen doen. Niet één keer maar zeer zeer regelmatig ~~}> vervolgens een paar weken per jaar in het buitenland op vakantie gaan met het hele gezin, tja dat is dan eigenlijk gewoon door oma betaald .. die eenzaam achterblijft.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 13:35

Ze doen hun eigen boodschappen mee of ze gaan gewoon geld afhalen. En in de meer extremere gevallen zeggen ze vlakaf "ze krijgt het toch nooit opgemaakt op haar leeftijd en de staat moet er niet mee gaan lopen" en hopsakee, elke maand grote bedragen wegsluizen.
In en intriest hoe sommige soms zijn. En dan komt soms verre familie erachter, starten ze een rechtzaak. Niet uit onrecht voor oma/opa, nee nee, maar wel "ik wil GVD mijn deel van de erfenis hoor".

PSvanLot

Berichten: 10167
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 14:51

Gelukkig ken ik die verhalen niet tot nauwelijks. Hier is het heel gewoon dat kinderen/kleinkinderen de financiën van ouders/grootouders onderhouden.

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-21 18:49

Werk jij ook in de zorg PSvanLot? Wij zien het regelmatig of je hebt zo'n niet-pluis-gevoel... -O-

Vandaag maar weer eens naar de kapper geweest. Echt giga stuk eraf, het is nu soort van kort. Wat een heerlijk gevoel. Was die knot / staart steeds zo zat. M'n haar groeit wel heel snel dus het wordt straks of steeds naar de kapper of toch weer lang :+

PSvanLot

Berichten: 10167
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 20:37

VanHuisUit schreef:
Werk jij ook in de zorg PSvanLot? Wij zien het regelmatig of je hebt zo'n niet-pluis-gevoel... -O-

Vandaag maar weer eens naar de kapper geweest. Echt giga stuk eraf, het is nu soort van kort. Wat een heerlijk gevoel. Was die knot / staart steeds zo zat. M'n haar groeit wel heel snel dus het wordt straks of steeds naar de kapper of toch weer lang :+


Nee ik zit in het onderwijs, maar ken veel mensen die de financiën voor familie doen.

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-21 20:44

Oja jij was oa ook van de pubers **respect**

Fitzroy

Berichten: 25141
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 20:58

VHU, wat was je kwijt voor de kapper? Ik vind de kappers hier zo goedkoop :o Ik ben afgelopen vrijdag geweesr en was 19,- kwijt voor wassen, knippen, drogen.

Jeetje, wat triest dat er zo misbruik van wordt gemaakt door mantelzorgers. Je zou toch zo iemand moeten leren om online te bestellen en zelf af te rekenen.

PSvanLot

Berichten: 10167
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 21:01

VanHuisUit schreef:
Oja jij was oa ook van de pubers **respect**


Haha juist.

Vandaag had ik mijn minst favoriete klas. Super veel lieve kinders, maar een paar jongens... _-:(

De klas had het uur na mij een toets aardrijkskunde. Dan ben ik de beroerdste niet en mogen ze, mist ze lief werken, aan het einde vijf minuten leren.

Kwartier voor tijd ging een jongen al lopen zeuren of hij mocht gaan leren. Het was nog te vroeg en daarbij had hij geen donder uitgevoerd buiten irritant en brutaal zijn.

Om vijf voor mogen ze kiezen. Of de bio opdrachten afmaken of leren voor ak. Hij ruimt alles op. Dus ik vraag hem wat het plan is, of bio of ak. Zegt ie tegen zijn buurman: 'Alsof zij uitmaakt wat ik de laatste vijf minuten ga doen...'
Ik zeg: uiteraard bepaal ik wat jij gaat doen: Weg wezen en verwijderingskaart halen.

Dag vriend.

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-21 21:33

@Fitzroy 18 Euries :-) moet ik zelf mijn haar wassen hoor voordat ik kom. En écht stylen doen ze ook niet. Beetje droogblazen en wax. Maar knippen is prima. Ze was er toch een half uur al met al mee bezig.

Hahahaha PSvanLot ik heb beeld :') _/-\o_

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 00:33

PSvanLot schreef:
Dag vriend.


~~}>

Dochterlief stopte afgelopen week bij het ene kdv (achteraf afrekenen) en startte vandaag bij het andere (vooraf afrekenen). Auw. Dat was een onverwachte factuur van €1000!

En we bestelden pizza's. Want in mijn boodschappen-onder-werktijd-uurtje zat ik aan de telefoon met de belastingdienst. Nu moet de hand wel op de knip hoor, de rest van de maand :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 00:54

Fitzroy schreef:
VHU, wat was je kwijt voor de kapper? Ik vind de kappers hier zo goedkoop :o Ik ben afgelopen vrijdag geweesr en was 19,- kwijt voor wassen, knippen, drogen.

Jeetje, wat triest dat er zo misbruik van wordt gemaakt door mantelzorgers. Je zou toch zo iemand moeten leren om online te bestellen en zelf af te rekenen.

Ik zit rond de €200 elke 4 maanden voor de kapper -O-
Dat is wel incl wassen drogen en highlights en een toner, en 1 crème spoeling.
Wel zonder m’n shampoo, sprays en oliën nog. Maar daar kies ik zelf voor haha. Ik ben wel van om de 3 maanden naar om de 4 maanden gegaan.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 07:24

Ik ben in de lockdown mijn haar zelf gaan knippen en doe dat nog steeds. Hoofd voorover en schaar erin 8-) maar het scheelt dat ik lang haar heb en het toch meestal in een knot of staart draag. Denk dat het 3 jaar geleden is dat ik een kapper van binnen heb gezien.

Wij gaan zo dadelijk vertrekken *\o/* :):) met de trein naar Parijs. Testen gisteren waren negatief.

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-21 07:59

Yeah *\o/* *\o/* *\o/* ben tótáál niet jaloers O:)

Als ik mijn haar lang heb wil ik er ook wel eens zelf de schaar in zetten hoor, of mijn pony of wat daarvoor door moet gaan zelf bijwerken :o :D

PSvanLot

Berichten: 10167
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 08:20

Hele fijne vakantie gewenst!!

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 09:37

Wij zitten intussen in de TGV naar Parijs :D aan de drukte te zien op de perrons qua koffertjes naar de internationale treinen en luchthaven wordt er nog flink gereisd.

Ik ga de komende 2 weken onder de radar. Da's ook besparen :') vooral op schermtijd en digitale verbinding enzo.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 09:42

Veel plezier varekaj! Ik ben erg benieuwd naar je reis!

Hier betaal je voor simpel wassen knippen en drogen rond de 45 %) Ik knip het ook meestal zelf.

JudithO

Berichten: 7066
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 11:16

Ik wil ook graag mijn haar zelf gaan knippen. Maar ik durf niet, haha. Zo spannend zal het niet zijn, want ik heb lang en steil haar, zonder laagjes.

En fijne vakantie Varekaj!

PSvanLot

Berichten: 10167
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 11:37

Ik ga ook eigenlijk nooit naar de kapper. Het is lang en blijft ook eigenlijk altijd heel gezond. Twee keer per jaar puntjes is genoeg.

Samantha_

Berichten: 10809
Geregistreerd: 20-12-02

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 12:14

Fijne vakantie!

Ik ga ook niet zo vaak naar de kapper, 2-3x per jaar alleen knippen. Dochter ook. En zoon vaker, elke 2 maanden.

OleJon
Berichten: 2505
Geregistreerd: 04-07-14

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 14:58

Fijne vakantie Varekaj

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 19:19

Ik doe recht, laagjes, scheve bles etc haha. YouTube erbij en gaan.

Edit: het is altijd mooi maar als ik dan naar een kapper ga zien die het wel meteen.

purny

Berichten: 27525
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 19:21

Ik ga als het me gaat irriteren. Volgende week donderdag weer

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-21 12:32

Citaat:
Dochterlief stopte afgelopen week bij het ene kdv (achteraf afrekenen) en startte vandaag bij het andere (vooraf afrekenen). Auw. Dat was een onverwachte factuur van €1000!

Aiiii.... het komt links/rechtsom wel weer terug maar het is wel ff een klap ja. Moet ze dat dan direct ook betalen of mag dat nadat ze het salaris heeft gehad van de nieuwe baan?

Ik ga waarschijnlijk toch mijn woning verkopen. Het is een hele rare situatie want ik zit in een anti-speculatie wijk. Ben ik helemaal voor trouwens. Maar nu zit ik er zelf mee :+ en dan moet je ook niet zeuren vind ik. Maar goed, overleg met de woningbouwcorporatie waar ik het huis van had gekocht vorig jaar. Mag kosten voor verbouwing die ik heb gehad en aanschafkosten huis (belasting etc) tellen bij mijn aankoopbedrag. En dat bedrag mag ik dan zelf 'houden', alles wat de woning meer op gaat brengen gaat terug naar de corporatie. Verkoopprijs moet prijs zijn passend bij de huidige markt.
Op zich baal ik ervan dat ik de verkregen meerwaarde niet zelf op kan strijken, aan de andere kant zou het een paar jaar terug al heel mooi zijn als je al je kosten uit je huis krijgt bij na een jaar alweer verkopen, dus ik zie het maar van de positieve kant. Huizen worden hier allemaal binnen 2, 3 weken verkocht, huizenmarkt is totaal overspannen.

Waarom ik het toch ga verkopen is dat ik veel bij mijn vriend ben en ik toch een kentering zie op de huizenmarkt. Er komen steeds meer restricties bij verkoop / verhuur (ik mag bijv ook niet verhuren), de rente kruipt heel langzaam omhoog en de stijgende gasprijzen zorgen er volgens mij op termijn voor dat dit soort woningen (jaren '30, slecht geïsoleerd, is ook haast niet te doen...) minder populair worden. Dus ik heb zoiets van het is wel goed zo. Daarbij verwacht ik ook onderhoud wat niet onder de VVE gaat vallen als bijv mijn verwarmingsketel, en wat doe je daar dan weer mee, want feitelijk zou je moeten verduurzamen. Dat betekent weer een verbouwing, want er zal dan wel eea in de woning moeten worden aangepast.

Dus de komende tijd maar eens in gesprek met makelaar en kijken hoe ik het aan ga vliegen. Wil eigenlijk het liefst dat het naar iemand toe gaat die in de portefeuille van de makelaar zit zodat ik geen gedoe heb met kijkdagen, bord voor de deur etc.