Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PSvanLot

Berichten: 10183
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 14:26

Ik heb vanavond een etentje met 9 personen. Dat is ook weinig besparen. Gelukkig heb ik wel 3/4 kunnen halen bij de AH en betaald van mijn koopzegels.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 22:42

Mogen ze dat zomaar verplichten? Hebben jullie geen economisch werkloosheid?

Hier gaat alles nog via de potjes maar er is een pak geld uitgegaan laatste weken := dure borrels in de stad, veel en duur nieuw haarspul nu ik krullen wil gaan dragen, een soepmaker, nog haarspullen, HelloFresh gestart (lekker maar duur), meer haarspullen, en als klap op de vuurpijl een nieuwe iPhone 13 :+ ik kan niet zonder maar die krengen zijn zo duur zeg.

sanneloveyou
Berichten: 947
Geregistreerd: 26-03-11

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 22:50

Al een tijdje niks geplaatst. Onze energie leverbaar is vorig jaar failliet gegaan en nu pas zicht op wat we zouden betalen als we evenveel zouden blijven gebruiken. En dat is echt heel veel meer. Gelukkig kunnen we het betalen maar juist daardoor denk ik aan de mensen die in deze situatie zitten en het financieel al niet breed hadden.... Voorlopig niet veel sparen in iedergeval.

VanHuisUit

Berichten: 6689
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-22 15:31

@Faelynn wat balen zeg :(:)
@Samantha wat een ubergave deur _/-\o_ (en heerlijke puberdochter hahaha)
@sanneloveyou ellende die tarieven... gaat ook echt wel om forse bedragen. Vraag me af hoe de 'steunmaatregelen' uit gaan pakken want ik zie er nog maar weinig van terug...

Ik was afgelopen week in vakantiehuisje vlakbij mijn ouders en zus. Die zie ik maar weinig omdat zij in Groningen wonen, ik in Rotterdam. Dus idee was daar paar keer even langs te gaan etc. Dat is grotendeels gelukt maar letterlijk op mijn tandvlees want mijn kiezen hadden het lumieuse idee gekregen een zenuwontsteking te krijgen. Holymoly wat deed dat zeer. Woensdag naar tandarts, spoed zenuwbehandeling (toch wel erg blij met mijn aanvullende verzekering ...) en maximale pijnstillers de hele week. Kan nu eindelijk weer beetje functioneren (en moet vanavond weer aan het werk :P ).

Fearn

Berichten: 4773
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 12:24

Hoi, weet iemand waar je ergens caffeïnevrije oploskoffie goedkoper kunt krijgen?

VanHuisUit

Berichten: 6689
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-22 12:29

Wat betaal je nu dan? Want misschien heb je al ongelofelijk goedkope koffie :)

Fearn

Berichten: 4773
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 15:14

VanHuisUit schreef:
Wat betaal je nu dan? Want misschien heb je al ongelofelijk goedkope koffie :)

Het goedkoopste wat ik kan vinden is van jumbo, 3,10 voor 100 g. Ik heb geen koffie apparaat, dus moet oplos zijn :P

tamary

Berichten: 29236
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 15:18

Er zijn opzetfilters voor op een mok, zeg maar houder voor papieren filter of goudfilter. Gaat gewone snelfiltermaling in, heet water opgieten, even wachten en klaar. Lekkerder en goedkoper vermoed ik zo.

purny

Berichten: 27566
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 15:48

Of anders toch een koffiezet apparaat kopen?

Fearn

Berichten: 4773
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 15:51

purny schreef:
Of anders toch een koffiezet apparaat kopen?

Ik twijfel of dat echt uitmaakt. Volgens mij ben ik met 3,10 euro toch nog redelijk goedkoop uit.. het lijkt denk ik duurder doordat de prijzen dit jaar weer zijn gestegen :P (vgm was het vorig jaar 2 euro nogwat)..

Maar met zo'n oploskoffie doe ik toch 1,5 a 2 maanden (bij elke dag koffie drinken). :)

Die opzetfilters ga ik eens naar kijken.

purny

Berichten: 27566
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 15:55

Fearn schreef:
purny schreef:
Of anders toch een koffiezet apparaat kopen?

Ik twijfel of dat echt uitmaakt. Volgens mij ben ik met 3,10 euro toch nog redelijk goedkoop uit.. het lijkt denk ik duurder doordat de prijzen dit jaar weer zijn gestegen :P (vgm was het vorig jaar 2 euro nogwat)..

Maar met zo'n oploskoffie doe ik toch 1,5 a 2 maanden (bij elke dag koffie drinken). :)

Die opzetfilters ga ik eens naar kijken.

Mijn nespresso cuppies zijn 40 cent omhoog gegaan...

Maar ik drink gewoon heel veel en teveel koffie

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 17:31

Hebben jullie een "Budget Food" in de buurt? Daar zie ik ook vaak verschillende soorten koffie, ik drink het niet dus geen idee of het voordeliger is.

Wij hebben ook een "Die Grenze" waar een hoop goedkoop te halen is.

Wel veel tegen en soms over de datum maar dat staat er netjes bij vermeld en vind ik zelf geen probleem. Vandaag had ik bijvoorbeeld conimex kroepoek lange plakken en calve whiskeysaus 3 voor 1 euro. Conimex maaltijdsoeppakket 4 voor 1 euro.

Snoep en chocolade ook altijd spotgoedkoop. Moet echt oppassen alleen te kopen wat ik anders toch zou eten anders bespaar je niks :+

Faelynn

Berichten: 3159
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 18:10

Citaat:
Mogen ze dat zomaar verplichten? Hebben jullie geen economisch werkloosheid?


Ik weet om heel eerlijk te zijn niet of ze het echt mogen verplichten, maar het word eigenlijk gewoon van alle medewerkers verwacht. Ik baal er ontzettend van, want dit betekent dat ik waarschijnlijk van de zomer ook weer geen vakantie heb en een flinke klap op mijn inkomen. Maar ik snap het ergens op zich wel dat de winkels dit willen, er is namelijk oprecht ook gewoon niks meer te doen inmiddels. de eerste weken van de lockdown konden we nog schoonmaken, maar het houd een keer op, en ik denk dat je als medewerker in deze tijden dan maar beter beetje meewerkend kan zijn, dan dat je een hele discussie opstart wat de werkrelatie in de toekomst natuurijk niet bevorderd. Het is voor ons medewerkers alleen wel super vervelend natuurlijk.

Hier vanmorgen 10 pakjes vivera ingeslagen bij de Coop voor €1 per stuk *\o/*
E een tgtg groente en fruit pakket van de Lidl voor €3

VanHuisUit

Berichten: 6689
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-22 19:53

Iedereen lekker goedkoop bezig _/-\o_
Denk dat jij echt niet lager kunt hoor met jouw koffie! Ben hier ook een nespresso gebruiker... duur... maar wel altijd lekkere koffie. Ben erg van de koffie verkeerd / latte machiato daar hoort goede espresso in :o

Onlangs overgestapt op havermelk ipv koeienmelk. Bevalt erg goed. Is echt lekker alternatief. Heb ook poosje amandelmelk geprobeerd maar dat vond ik te vet, sojamelk ben ik tegen (ivm soja). Groot voordeel boven koeienmelk (afgezien van CO2 / dierenleed) is dat het erg goed houdbaar is. En als het per ongeluk kookt het niet anders gaat smaken, vind gekookte melk namelijk ontzettend vies.
Eet nog wel yoghurt/kwark. Maar ook dat 50/50 met havermelk in de ochtend met mijn muesli.
Het is helaas wel duurder, maar goed, je moet iets over hebben voor een duurzame wereld :) en voor lekkere koffie plus ontbijtjes. Zonder word ik errrrug chagarijnig :9k

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 20:13

Op koffie "bespaar" ik door te wachten op kortingsbonnen of 1+1 acties. Ontbijt doe ik niet :o zou wel moeten maar ik lig liever wat langer in bed, of in mijn favo hoekfauteuil aan het raam met koffie om wakker te worden.

Samantha_

Berichten: 10813
Geregistreerd: 20-12-02

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 20:59

Ik heb laatst heel veel nespresso cups bij koffie voordeel besteld. Was 2e halve prijs en ik had 2 sets van verschillende soorten gekocht. Heb nu een flinke voorraad.

Fitzroy

Berichten: 25168
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 21:15

Ik heb een koffiemachine met bonen. Sinds kort koop ik de XXL zakken bij de Lidl. Smaakt echt prima en niet duur. Ik drink ook teveel koffie :o

Faelynn

Berichten: 3159
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 21:40

Ben echt zo blij dat ik geen koffie lust :D Of sowieso amper andere sappen of dranken drink, kraanwater blijft favoriet.
maar mijn moeder heeft ook een bonenmachine al heel lang, en die was na veel proberen het meest tevreden over de koffiebonen van Lidl, lekker van smaak en betaalbaar voor koffiebonen.

PSvanLot

Berichten: 10183
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 21:45

Brrrr ik lust het ook echt niet, maar ik vind het dus wel een heerlijke geur!!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 22:12

Nespresso vind ik voor het geld echt niet goed.

Ik haal verse bonen die ik in de winkel laat malen en gebruik een cafetière. Vind ik zelf voor thuis het fijnst. Als ik lui ben haal ik koffie uit de supermarkt.

Faelynn: ik denk dat dit in België echt niet mag… de vakbond zou lachen.
Juist hierom bestaat het concept economische werkloosheid in België. Je krijgt dan dus wel een uitkering.

VanHuisUit

Berichten: 6689
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-22 23:01

@poes zoiets bestaat ook in de Scandinavische landen ... helaas niet in Nederland...

Vroegah had ik een mooie espresso-machine en een bonenmaler. Toen ik ging scheiden had ik een B&B waar een nespresso-apparaat stond. Die heb ik toen meegenomen. En... dat dingetje werkt nog steeds. Ooit komt er weer een mooie espresso-machine <3

Dat is ook wel mijn enige guilty pleasure drank hoor :o en toch ook wel regelmatig wijn (minder dan de koffie :') ) :+ geen frisdrank of pakken of zoiets hier.

Probeer te minderen met suikerproducten, dus chocolade, gevulde koek, speculaas, dat soort dingen. Is ernstig uit de hand gelopen vanaf november.... pfffff heftig hoor dat afkicken.... net een boterham met hagelslag opgegeten. Had zo'n zin in iets zoets (verder niets zoets meer in huis, alles meegegeven aan zoonlief }:0 ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 23:50

sanneloveyou schreef:
Al een tijdje niks geplaatst. Onze energie leverbaar is vorig jaar failliet gegaan en nu pas zicht op wat we zouden betalen als we evenveel zouden blijven gebruiken. En dat is echt heel veel meer. Gelukkig kunnen we het betalen maar juist daardoor denk ik aan de mensen die in deze situatie zitten en het financieel al niet breed hadden.... Voorlopig niet veel sparen in iedergeval.

Balen he! Wij gaan vanaf februari bijna het dubbele betalen, niet normaal.

Fitzroy

Berichten: 25168
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 00:09

Haha, VHU. Dat herken ik. Ik had bewust alleen chocola voor het weekend en neem nu iedere keer een handje hagelslag. :+

VanHuisUit

Berichten: 6689
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-22 00:19

Ohhhh ben ik niet de enige... :+ :P
Pannenkoeken met suiker ook zo heerlijk :))

Samantha_

Berichten: 10813
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 00:21

VanHuisUit schreef:
Ohhhh ben ik niet de enige... :+ :P
Pannenkoeken met suiker ook zo heerlijk :))

Nee hoor zeker niet. *D