Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PSvanLot

Berichten: 10168
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 09:00

De boodschappen zijn inderdaad duurder geworden. Viel me onlangs op met bestellen. Verschillende producten ongeveer 10 cent duurder.

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 09:00

nog geen 25 euro per week, vind ik echt loeiknap,

ik heb al ongeveer,
fris en melk, bier en wijn, koffie: 20,-
vlees en vleeswaar en kaas, yoghurt: 30,-
groente en fruit: 20,-
brood, repen en pasta en rijst: 10,-
chips, nootjes, drop, koek: 10,-
en dan nog dingen als sauzen, kruiden, bouillon, olijfolie, ook zo nog weer eea

dan reken ik wc papier, wc blokjes, alufolie, boterhamzakjes, schoonmaakdoekjes, deo, dagcreme, shampoo, vaatwasblokjes, wasmiddel enzo nog niet eens mee

8nnemiek

Berichten: 43427
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 09:04

Wij zijn al een aantal jaren heel blij met de sodastream. Ik koop eigenlijk nooit meer frisdrank, alleen wat siroop waar we erg lang mee doen. De cilinders kosten 6 euro in Duitsland voor 60 liter bubbelwater, en de siroop €1,50 voor zo’n 15 liter 7-up, sinas of cola.
Dat scheelt flink.
Eten maken voor meerdere dagen lukt hier niet, mijn vriend blijft gewoon opscheppen totdat het op is :')
Ik maak juist meestal wat kleinere porties, dan kunnen we niet te veel opscheppen :))

Urona447
Berichten: 2812
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 09:42

Wij gebruiken de soda stream alleen voor prik water, ik vind persoonlijk de a merken flessen veel lekkerder en wil mijn gasten ook geen soda stream voorzetten.

Wij zitten denk ik op 125 euro per week aan boodschappen. Frisdranken en bier uit Duitsland, op de markt groente en fruit, vlees van Beimer meat en regelmatig een too good to go pakket voor de bakker. Ook hebben wij medikamente die grenze dichtbij zitten wat echt heel veel scheelt.

We kopen gelukkig wel wat we lekker vinden want ik word heel blij van lekker eten :)

purny

Berichten: 27528
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 09:46

PSvanLot schreef:
De boodschappen zijn inderdaad duurder geworden. Viel me onlangs op met bestellen. Verschillende producten ongeveer 10 cent duurder.

Starbucks cupjes voor de nespresso, in 1 keer 40 cent omhoog

Ghostattack

Berichten: 11245
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 09:52

Ik meld me hier ook weer even. Vandaag de knoop doorgehakt en een nieuwe leaseauto besteld, een fiks duurdere auto dan de huidige maar mèt trekhaak deze keer.

Aan de ene kant bespaar ik dus benzine (Europese tankpas), aan de andere kant kost hij mij netto een stuk meer dan nu :+ Ik wil dus wat strakker gaan zitten op mn onzin uitgaven. Schaam me dood soms aan wat ik over de balk smijt. Het is echt heel verschrikkelijk.

Overigens ben ik wel een klein bedrijfje gestart naast mijn fulltime job. Daarmee hoop ik dit jaar wat te groeien en een klein maandelijks bedrag uit te halen. Ik twijfelde om in mijn fulltime job terug te gaan naar 32u ipv 40u, maar dat is qua salaris echt niet leuk dus laat maar :')

Boodschappen betaalt mijn vader (oke rare constructie, maar ik woon met mijn vader, we hebben samen een hypotheek) en hij is wekelijks zo'n €100 kwijt geloof ik. Voor twee personen dus.

Faelynn

Berichten: 3151
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 10:43

fokfanaat schreef:
nog geen 25 euro per week, vind ik echt loeiknap,

ik heb al ongeveer,
fris en melk, bier en wijn, koffie: 20,-
vlees en vleeswaar en kaas, yoghurt: 30,-
groente en fruit: 20,-
brood, repen en pasta en rijst: 10,-
chips, nootjes, drop, koek: 10,-
en dan nog dingen als sauzen, kruiden, bouillon, olijfolie, ook zo nog weer eea

dan reken ik wc papier, wc blokjes, alufolie, boterhamzakjes, schoonmaakdoekjes, deo, dagcreme, shampoo, vaatwasblokjes, wasmiddel enzo nog niet eens mee


Het hangt er ook gewoon echt vanaf hoe luxe je wil eten/drinken.
Van jou lijstje kan ik de bovenste 2 categorieen al helemaal wegstrepen. Ik drink geen frisdrank, melk alcohol, koffie of wat dan ook. Kraanwater blijft hier nog steeds het lekkerst en af en toe (zeg eens in de week) maak ik wel een smoothie van vers fruit.
Ook eet ik geen vlees of zuivel. Haal één pakje vegan kaas per week, zitten 8 plakken in dus precies voor elke dag van de week een plak op brood voor de lunch. Dat kost 1,89. Brood zelf haal ik bij lidl meestal voor 0,25 cent, 1 plak kaas tussen 2 boterhammen (tosti haha) en daar doe ik dus ook en week mee. Dan heb je voor nog geen 2,50 dus een complete week aan lunch. Soms wil je wel eens wat anders of een luxer broodje dan word het misschien een paar euro duurder, maar meer dan €5 per week ben ik nooit kwijt aan de lunch.
Ontbijt is bij mij dan iets duurder. Ontbijt meestal met een stuk fruit en doe daar een klein beetje soja yoghurt doorheen. 1 tot 2 bakjes soja yoghurt per week a 2,60 euro totaal. En fruit is beetje afhankelijk van wat ik neem. Soms banaan dat is wel goedkoop, maar als de mango in de aanbieding is wil ik mezelf daar ook nog wel is mee verwennen. Denk dat ik zo'n 5-7 euro per week aan ontbijt kwijt ben.
ik weet niet wat repen zijn, dus dat heb ik niet in huis denk ik haha, pasta is super goedkoop en brood dus ook.
Chips, nootjes, drop koek kan ik ook helemaal weg strepen. Al wil ik heel stiekem soms nog wel eens een pak koekjes of reep chocola van een euro ofzo mee nemen :o
Nouja dan blijft avond eten over. Beetje slim shoppen zoals ik zei coucous in de 50% voor €2,44 en dan heb je 5 dagen avond eten, wissel dat af met andere gerechten en vries het in. Dan ben je inclusief ook luxer avond eten max een tientje per week kwijt :j
Afgelopen week de vivera in de aanbieding €1 per pak, dus diepvries volgepropt, een vivera schnitzeltje + n aardappel en of wat groente ben je ook voor geen €1 per avond maaltijd klaar.
Zo kom je dus zelfs met af en toe wat luxer eten makkelijk onder de €25 per persoon per week. En als ik dan tgtg er bij toevoeg dan word het helemaal voordelig. Van de groente van tgtg pakketten maak ik vaak een pan soep voor 4 dagen, of een quiche en die vries ik in voor lunch of tussendoortje, fruit als ontbijt, dan heb je al veel extra's, een pakket a €2,99 doe ik betreft hoeveelheid eten aan ontbijt lunch en tussendoortjes al snel een week mee. soms moet ik er wel wat bij halen om een gerecht zoals quiche compleet te kunnen maken.
Had laatst mega veel appels er in zitten, heb 4 appeltaarten/cakes (verschillende soorten) gebakken, inclusief toevoegingen was ik +- €1 euro per appeltaart kwijt. Hop in de vriezer (en wat weggegeven) en heb nu op werk als tussendoortje regelmatig een stukje appeltaart of cake :Y)
Shampoo gebruik ik overigens happy soaps en doe met een zo'n bar makkelijk een half jaar, die kostte €6,50
En kattenvoer smokkel ik een beetje, krijg heel vaak voer tegen de tht van mn werk mee, maar dat zijn niet altijd de merken waar ik voorkeur aan geef en zet ze liever op een vaste brok, laatste tijd wisselt het te vaak, dus daar ga ik binnenkort wel wat meer kosten aan kwijt zijn, weet niet of ik het dan nog binnen de 25 euro red voor boodschappen inclusief 2 katten.
Ik vergeet zo vast nog een boel dingen, maar dit is een beetje een basic overzicht van mijn boodschappen per week, beetje bewust shoppen en creatief producten gebruiken maakt het best makkelijk onder de €25 te blijven :j

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 10:46

heb je dan boterloze appeltaarten?

8nnemiek

Berichten: 43427
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 10:48

Plantaardige boter is niet enorm duur. 60 cent voor 250 gram dacht ik, bij de AH iig.

Zelf bak ik ook regelmatig met zonnebloemolie, maar dat werkt niet bij elk deeg.

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 10:50

echt niet bij stilgestaan, dat je met margarine ook kan bakken

Samantha_

Berichten: 10809
Geregistreerd: 20-12-02

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 10:59

Ik heb ook nooit frisdrank in huis, soms wat blikjes cola. Kids drinken altijd aanmaak limonade en smorgens melk met poeder choco.
Ik drink altijd thee, koffie probeer ik te kinderen Ivm maagklachten.
Verder altijd water.
Chips koekjes etc gaan hier wel hard. En kids bakken en koken vaak eieren, had laatst 20 eieren in 1,5 dag op, bizar toch.
Ze zijn ineens ook van het bakken, zaterdag cake gebakken en zondag koekjes.

Ghostattack

Berichten: 11245
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 11:05

Frisdrank kopen wij hier per tray :o €9,95 voor 24 blikjes Coca Cola of Fanta

PSvanLot

Berichten: 10168
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 11:13

Faelynn schreef:
fokfanaat schreef:
nog geen 25 euro per week, vind ik echt loeiknap,

ik heb al ongeveer,
fris en melk, bier en wijn, koffie: 20,-
vlees en vleeswaar en kaas, yoghurt: 30,-
groente en fruit: 20,-
brood, repen en pasta en rijst: 10,-
chips, nootjes, drop, koek: 10,-
en dan nog dingen als sauzen, kruiden, bouillon, olijfolie, ook zo nog weer eea

dan reken ik wc papier, wc blokjes, alufolie, boterhamzakjes, schoonmaakdoekjes, deo, dagcreme, shampoo, vaatwasblokjes, wasmiddel enzo nog niet eens mee


Het hangt er ook gewoon echt vanaf hoe luxe je wil eten/drinken.
Van jou lijstje kan ik de bovenste 2 categorieen al helemaal wegstrepen. Ik drink geen frisdrank, melk alcohol, koffie of wat dan ook. Kraanwater blijft hier nog steeds het lekkerst en af en toe (zeg eens in de week) maak ik wel een smoothie van vers fruit.
Ook eet ik geen vlees of zuivel. Haal één pakje vegan kaas per week, zitten 8 plakken in dus precies voor elke dag van de week een plak op brood voor de lunch. Dat kost 1,89. Brood zelf haal ik bij lidl meestal voor 0,25 cent, 1 plak kaas tussen 2 boterhammen (tosti haha) en daar doe ik dus ook en week mee. Dan heb je voor nog geen 2,50 dus een complete week aan lunch. Soms wil je wel eens wat anders of een luxer broodje dan word het misschien een paar euro duurder, maar meer dan €5 per week ben ik nooit kwijt aan de lunch.
Ontbijt is bij mij dan iets duurder. Ontbijt meestal met een stuk fruit en doe daar een klein beetje soja yoghurt doorheen. 1 tot 2 bakjes soja yoghurt per week a 2,60 euro totaal. En fruit is beetje afhankelijk van wat ik neem. Soms banaan dat is wel goedkoop, maar als de mango in de aanbieding is wil ik mezelf daar ook nog wel is mee verwennen. Denk dat ik zo'n 5-7 euro per week aan ontbijt kwijt ben.
ik weet niet wat repen zijn, dus dat heb ik niet in huis denk ik haha, pasta is super goedkoop en brood dus ook.
Chips, nootjes, drop koek kan ik ook helemaal weg strepen. Al wil ik heel stiekem soms nog wel eens een pak koekjes of reep chocola van een euro ofzo mee nemen :o
Nouja dan blijft avond eten over. Beetje slim shoppen zoals ik zei coucous in de 50% voor €2,44 en dan heb je 5 dagen avond eten, wissel dat af met andere gerechten en vries het in. Dan ben je inclusief ook luxer avond eten max een tientje per week kwijt :j
Afgelopen week de vivera in de aanbieding €1 per pak, dus diepvries volgepropt, een vivera schnitzeltje + n aardappel en of wat groente ben je ook voor geen €1 per avond maaltijd klaar.
Zo kom je dus zelfs met af en toe wat luxer eten makkelijk onder de €25 per persoon per week. En als ik dan tgtg er bij toevoeg dan word het helemaal voordelig. Van de groente van tgtg pakketten maak ik vaak een pan soep voor 4 dagen, of een quiche en die vries ik in voor lunch of tussendoortje, fruit als ontbijt, dan heb je al veel extra's, een pakket a €2,99 doe ik betreft hoeveelheid eten aan ontbijt lunch en tussendoortjes al snel een week mee. soms moet ik er wel wat bij halen om een gerecht zoals quiche compleet te kunnen maken.
Had laatst mega veel appels er in zitten, heb 4 appeltaarten/cakes (verschillende soorten) gebakken, inclusief toevoegingen was ik +- €1 euro per appeltaart kwijt. Hop in de vriezer (en wat weggegeven) en heb nu op werk als tussendoortje regelmatig een stukje appeltaart of cake :Y)
Shampoo gebruik ik overigens happy soaps en doe met een zo'n bar makkelijk een half jaar, die kostte €6,50
En kattenvoer smokkel ik een beetje, krijg heel vaak voer tegen de tht van mn werk mee, maar dat zijn niet altijd de merken waar ik voorkeur aan geef en zet ze liever op een vaste brok, laatste tijd wisselt het te vaak, dus daar ga ik binnenkort wel wat meer kosten aan kwijt zijn, weet niet of ik het dan nog binnen de 25 euro red voor boodschappen inclusief 2 katten.
Ik vergeet zo vast nog een boel dingen, maar dit is een beetje een basic overzicht van mijn boodschappen per week, beetje bewust shoppen en creatief producten gebruiken maakt het best makkelijk onder de €25 te blijven :j


Ik vind het knap wat je doet, maar voelt voor mij erg primitief. Ik wil wel iedere dag wat anders en eten waar ik zin in heb.

PSvanLot

Berichten: 10168
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 11:14

fokfanaat schreef:
echt niet bij stilgestaan, dat je met margarine ook kan bakken


Nood breekt soms wet, willen bakken en geen boter in huis hebben. Keertje geprobeerd met margarine en dat ging prima haha.

PSvanLot

Berichten: 10168
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 11:14

Ghostattack schreef:
Frisdrank kopen wij hier per tray :o €9,95 voor 24 blikjes Coca Cola of Fanta


Dat doe ik in de zomer ook!

Duhelo

Berichten: 28564
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 12:06

bakken doe ik ook altijd met de goedkope bakboter van de aldi, vlees bakken meestal ook, behalve bij luxer vlees (steak), die moet in echte boter. Maar ook daar de goedkoopste van de aldi aan 50 cent per pakje.

Lunch als in elke dag 2 sneetjes brood met 1 plakje kaas tussen doe ik ook niet. Ik let wel op wat ik koop van eten (als de zalm duur staat koop ik die niet bv), maar koop en eet toch wel de dingen waar ik zin in heb. Zo gaan rekenen om met een brood en een pakje kaas prima een week toe te komen kan en wil ik niet.

Nu moet ik wel zeggen, ik doe hellofresh (ik bestel 5 maaltijden , en heb daar twee weken warme maaltijden aan, eet een keer bij moeder en een keer bij vader vaak), dus heb wel telkens luxe warm eten.
Meestal kook ik op dinsdag en donderdag en zondag, eet daar in de avond van en neem de andere portie dan de dag erop smiddags mee naar het werk. Op thuiswerkdagen eet ik vaak niet voor 16 uur, neem dan een yoghurt of fruit of koekje, en eet dan savonds gewoon warm. Dus ik kost niet zoveel aan eten zeg maar :+ .

Urona447
Berichten: 2812
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 12:23

Roomboter voor 50 cent ? Ik vind HelloFresh juist echt geldverspilling en totaal niet luxe , ik kijk weleens voor de grap naar de maaltijden die je kan kiezen maar als je die ingrediënten zelf haalt ben je veel goedkoper uit.

tamary

Berichten: 29201
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 12:35

8nnemiek schreef:
Eten maken voor meerdere dagen lukt hier niet, mijn vriend blijft gewoon opscheppen totdat het op is :')
Ik maak juist meestal wat kleinere porties, dan kunnen we niet te veel opscheppen :))

Alleen, dus geen probleem, maar eten gaat hier in een kom en de rest meteen de pot in (heet in voorverwarmde pot, dan trekt die bij afkoelen vacuum) en dan afgekoeld de koelbox in. Porties zijn dus al gemaakt voordat ik aan het eten begin. Die potten gaan dan de dagen erna op, hoef ik niet na te denken over wat te eten, etc. Kan ik dat quotum aan beslissingen opmaken aan belangrijkere dingen. Advies van succesvol figuur dat ik ergens tegen kwam. Succesvol ben ik er niet van geworden, maar het gemak is alsnog fijn.

Ghostattack

Berichten: 11245
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 12:55

Urona447 schreef:
Roomboter voor 50 cent ? Ik vind HelloFresh juist echt geldverspilling en totaal niet luxe , ik kijk weleens voor de grap naar de maaltijden die je kan kiezen maar als je die ingrediënten zelf haalt ben je veel goedkoper uit.


Wij doen alleen HelloFresh met korting, dan is het wel leuk. De volle prijs zou ik er ook echt niet voor betalen. Alleen met minimaal 40% korting doe ik het :+

Urona447
Berichten: 2812
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 12:56

Ja idd dan snap ik het !

Duhelo

Berichten: 28564
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 13:01

Ghostattack schreef:
Urona447 schreef:
Roomboter voor 50 cent ? Ik vind HelloFresh juist echt geldverspilling en totaal niet luxe , ik kijk weleens voor de grap naar de maaltijden die je kan kiezen maar als je die ingrediënten zelf haalt ben je veel goedkoper uit.


Wij doen alleen HelloFresh met korting, dan is het wel leuk. De volle prijs zou ik er ook echt niet voor betalen. Alleen met minimaal 40% korting doe ik het :+

https://www.aldi.be/nl/producten/assort ... rticle.htm
sorry,1.79 dus!

Ingredienten van hellofresh apart kopen is idd goedkoper ja. Ik werk echter doordeweeks minstens 40 uur, verlies tijd door mijn hond naar moeder te brengen en te halen, heb 2 paarden in eigen beheer, dus concreet ben ik meestal van 7.30-19/20 uur van huis weg/aan het werk.
Ik ben ernaast super slecht in plannen, een weekplanning aan eten maken lukt me maar half, bedenken wat ik al in huis heb, wat ik nodig heb, in de winkel raken, daar boodschappen doen (thuiskomen met 100 euro aan boodschappen en alsnog geen fatsoenlijke maaltijd kunnen samen stellen, iets met adhd enzo (naar de winkel gaan voor kattenbakvulling en een kar vol hebben maar de kattenbakvulling vergeten) ), etc.
Dus ja, HF is iets duurder, maar scheelt me minstens 2 uur tijd aan boodschappen en een hoop stress kwa planning. Nu hoef ik enkel nog naar de winkel voor drank, iets ontbijtachtigs en lekkers.

Ik bestel HF voor 1 persoon maar krijg standaard voor 2 personen (iets tijdelijks door corona ofzo), van 1 maaltijd eet ik minstens twee maal, maar zelfs vaak drie of vier keer.
Voor 45 euro heb ik dus zeker voor 2 weken warme maaltijden en vaak nog lunchresten of porties in de vriezer.
Haal ik eens per maand +- 100 euro aan drank / andere dingen, en zo kom ik met iets van max 200 euro per maand rond voor boodschappen.

JudithO

Berichten: 7066
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 13:08

Ik heb nu ook HF, maar dat komt doordat ik nu nauwelijks diepvriesruimte heb, een veel te kleine koelkast, en de winkel echt ver rijden is (20 min enkele reis slinger-bergwegje). Met de huidige benzineprijzen is HF dan net zoveel waard als zelf boodschappen doen ;)
In de toekomst als ik zelf weer gewoon veel groente etc op voorraad kan hebben, stop ik er wel weer mee.

Samantha_

Berichten: 10809
Geregistreerd: 20-12-02

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 13:21

Is het bij hellofresh niet altijd dat er meer in zit?
Dat als je een box voor 1 of 3 personen hebt, ingrediënten voor 2 of 4 personen krijgt?

Wat ik vaak niet handig vond is dat je voor een gerecht bijv een halve bloemkool nodig hebt en er zit een hele in. Ik deed dan meestal wel die hele erin en dan extra aardappelen/rijst/pasta etc dan heb je voor 2 dagen eten.,

moonsparkle
Berichten: 21748
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 13:25

Ik doe geen tgtg meer, kreeg zo vaak producten die ik niet lust of bijv dingen die je ook niet kunt invriezen of al droog zijn. Misschien is het bij andere regio's beter maar ik haal soms alleen nog bij de bakker en dan zie ik het meer als luxe

IMAY1990

Berichten: 1889
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 13:50

Samantha_ schreef:
Is het bij hellofresh niet altijd dat er meer in zit?
Dat als je een box voor 1 of 3 personen hebt, ingrediënten voor 2 of 4 personen krijgt?

Wat ik vaak niet handig vond is dat je voor een gerecht bijv een halve bloemkool nodig hebt en er zit een hele in. Ik deed dan meestal wel die hele erin en dan extra aardappelen/rijst/pasta etc dan heb je voor 2 dagen eten.,


Ze garanderen het niet maar doen het in mijn ervaring meestal wel omdat het makkelijker is voor HF zelf qua hoeveelheden