Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Samantha_

Berichten: 10833
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 12:05

Het scheelt wel heel erg welke Aldi of Lidl je gaat hoor.
De nieuwere gebouwde winkels hebben veel bredere paden en zien er netter uit.
Soms ligt het ook erg aan de buurt wat voor volk er komt. Ben wel eens in een Lidl geweest waar ik de enige klant was die geen trainingspak aan had. :')

Ik zit nu op m’n ah boodschappen te wachten. Ik ben ook gemiddeld 75 euro kwijt, inclusief koopzegels. Doe soms ook nog weekje picnic dan ben ik minder kwijt maar heb ik ook minder.

Online boodschappen heeft voor mij het voordeel dat ik geen impuls aankopen doe, en alleen koop wat ik nodig heb. En alles is er, niet zoeken naar iets of dat hetgene wat ik wil op is ofzo. En er staat ook niemand in de weg met z’n karretje.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 12:09

tita schreef:
Poes

Hij vindt het sfeerloze winkels.
Te weinig personeel met teveel wachtende voor de kassa

En als kerst de ergste irritatie
Te korte plek om je boodschappen in te laden


Oja dat snap ik wel. Dat heb ik met veel Colruyt filialen.

PSvanLot

Berichten: 10185
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 12:27

Babsiej schreef:
Ik ga graag naar Appie omdat ze daar alles hebben wat wij gebruiken.
Ik heb geen zin en geen tijd om 5 winkels af te gaan.

En idd Lidl alles in dozen, sfeerloos, en idd altijd te druk :')


Gelukkig ga ik niet voor de sfeer boodschappen doen haha.

purny

Berichten: 27594
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 12:28

PSvanLot schreef:
Ik vind koken echt heerlijk, begin januari een diner gedaan met 10 personen voor mijn verjaardag. Super leuk, vijf gangen.

De asperges komen weer binnenkort, daar kun je zulke lekkere dingen mee maken. Echt zin in. Maar ook dan kijk ik naar wat er in de bonus is bij AH en zoek aan de hand daarvan een recept.

Zat net naar mijn facturen van de onlinebestellingen bij AH te kijken. Ik heb meestal tussen de 75 en 100 euro aan boodschappen, maar heb altijd rond de 25 euro korting. Op die manier zijn mijn maandelijkse uitgaven aan boodschappen redelijk laag.

Laat ik asperges nou echt niet bijzonder vinden... ik snap niet waarom iedereen er zo warm voor loopt.
Zelfde als avocado's.

PSvanLot

Berichten: 10185
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 12:28

Samantha_ schreef:
Het scheelt wel heel erg welke Aldi of Lidl je gaat hoor.
De nieuwere gebouwde winkels hebben veel bredere paden en zien er netter uit.
Soms ligt het ook erg aan de buurt wat voor volk er komt. Ben wel eens in een Lidl geweest waar ik de enige klant was die geen trainingspak aan had. :')

Ik zit nu op m’n ah boodschappen te wachten. Ik ben ook gemiddeld 75 euro kwijt, inclusief koopzegels. Doe soms ook nog weekje picnic dan ben ik minder kwijt maar heb ik ook minder.

Online boodschappen heeft voor mij het voordeel dat ik geen impuls aankopen doe, en alleen koop wat ik nodig heb. En alles is er, niet zoeken naar iets of dat hetgene wat ik wil op is ofzo. En er staat ook niemand in de weg met z’n karretje.


Picknick is niet per definitie goedkoper toch?

PSvanLot

Berichten: 10185
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 12:29

purny schreef:
PSvanLot schreef:
Ik vind koken echt heerlijk, begin januari een diner gedaan met 10 personen voor mijn verjaardag. Super leuk, vijf gangen.

De asperges komen weer binnenkort, daar kun je zulke lekkere dingen mee maken. Echt zin in. Maar ook dan kijk ik naar wat er in de bonus is bij AH en zoek aan de hand daarvan een recept.

Zat net naar mijn facturen van de onlinebestellingen bij AH te kijken. Ik heb meestal tussen de 75 en 100 euro aan boodschappen, maar heb altijd rond de 25 euro korting. Op die manier zijn mijn maandelijkse uitgaven aan boodschappen redelijk laag.

Laat ik asperges nou echt niet bijzonder vinden... ik snap niet waarom iedereen er zo warm voor loopt.
Zelfde als avocado's.


Ik kan asperges echt iedere dag eten! Het minst lekker vind ik ze traditioneel klaargemaakt overigens haha

purny

Berichten: 27594
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 12:30

Samantha_ schreef:
Het scheelt wel heel erg welke Aldi of Lidl je gaat hoor.
De nieuwere gebouwde winkels hebben veel bredere paden en zien er netter uit.
Soms ligt het ook erg aan de buurt wat voor volk er komt. Ben wel eens in een Lidl geweest waar ik de enige klant was die geen trainingspak aan had. :')

Ik zit nu op m’n ah boodschappen te wachten. Ik ben ook gemiddeld 75 euro kwijt, inclusief koopzegels. Doe soms ook nog weekje picnic dan ben ik minder kwijt maar heb ik ook minder.

Online boodschappen heeft voor mij het voordeel dat ik geen impuls aankopen doe, en alleen koop wat ik nodig heb. En alles is er, niet zoeken naar iets of dat hetgene wat ik wil op is ofzo. En er staat ook niemand in de weg met z’n karretje.

Hier ook. Al vind ik het af en toe jammer dat je niet zelf kan kiezen hoe iets eruit ziet.
Maar ik vind het ook lekker als het boven in de gang staat :D

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 12:39

Sinds een paar jaar kweken wij zelf asperges, helemaal budgetproof :D

Samantha_

Berichten: 10833
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 12:40

PSvanLot schreef:
Samantha_ schreef:
Het scheelt wel heel erg welke Aldi of Lidl je gaat hoor.
De nieuwere gebouwde winkels hebben veel bredere paden en zien er netter uit.
Soms ligt het ook erg aan de buurt wat voor volk er komt. Ben wel eens in een Lidl geweest waar ik de enige klant was die geen trainingspak aan had. :')

Ik zit nu op m’n ah boodschappen te wachten. Ik ben ook gemiddeld 75 euro kwijt, inclusief koopzegels. Doe soms ook nog weekje picnic dan ben ik minder kwijt maar heb ik ook minder.

Online boodschappen heeft voor mij het voordeel dat ik geen impuls aankopen doe, en alleen koop wat ik nodig heb. En alles is er, niet zoeken naar iets of dat hetgene wat ik wil op is ofzo. En er staat ook niemand in de weg met z’n karretje.


Picknick is niet per definitie goedkoper toch?

Nee zeker niet! Maar ze hebben een kleiner assortiment, dus koop gewoon wat standaard dingen als melk yoghurt kattenvoer etc etc. Ze hebben ook minder leuke aanbiedingen dus vandaar liever AH.

8nnemiek

Berichten: 43500
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 12:45

tita schreef:
Besparen doe ik wel als ik werkloos word

Dan zit je toch in het verkeerde topic eigenlijk :))

Belsje, leuk, zelf asperges kweken! Witte of groene?
Ik moet ook nodig weer eens een paar aspergewortels planten. Jaren geleden gedaan, en we zitten hier midden in de asperge regio, dat groeit hier perfect.

PSvanLot

Berichten: 10185
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 12:46

gaat dat goed ja, zelf kweken?

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 12:46

Witte en groene. De groene zijn doorgeschoten witte :D. Enige minpunt, is dat ze minder mooi zijn als in de winkel. Maar van smaak zijn ze écht goed!

8nnemiek

Berichten: 43500
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 12:53

Haha ja precies, veel mensen weten dat niet. Als je asperges niet afdekt worden ze gewoon groen, en anders wit. Al zijn er wel ook verschillende rassen die wat meer geschikt zijn voor boven of onder de grond.
Ik vind de groene altijd het lekkerst, dus doe ze nooit aanaarden.

En dat is echt heel makkelijk, asperges kweken. Ze hebben zandgrond nodig, en na de langste dag moet je stoppen met oogsten zodat ze op krachten kunnen komen voor het volgende jaar. Verder groeit het bijna vanzelf.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 19:11

Mij boeit het niet hoe een winkel eruit ziet of welke sfeer hij heeft, zolang ik maar goedkope boodschappen kan kiezen als ik dat wil. Wij gaan altijd naar Delhaize omdat die op 500m zit, maar in principe zou de spar of lidl ook perfect kunnen. Kom er namelijk langs van/naar stal.

Babsiej

Berichten: 6247
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 19:15

Ja ik vind t wel belangrijk. Ga ook graag naar de AH XL veel keuze. Ik weet niet, voelt gewoon fijner en ik doe graag boodschappen, dus dan wel in een fijne winkel :') :D

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 19:44

Ik doe ook liever mijn boodschappen bij een wat luxere winkel. De jumbo zit hier in de wijk. Soms kom ik langs een AH en haal ik daar wat. Ik koop veel biologisch, dus daarvan een fijn assortiment kan ik waarderen.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 19:47

Wij gaan ook standaard naar delhaize. Het assortiment is veel groter en ik vind de kwaliteit ook goed.

Faelynn

Berichten: 3161
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 20:21

Wij hebben in de buurt een kleine albert heijn en coop, maar gaan voor de grote boodschappen standaard 1x in de week naar de lidl, veel fijnere winkel, overzichtelijk, mooie ruime paden en een beter en voordeliger product assortiment voor mijn "wensen" Komen er langs na stal, dus vaste routine elke dinsdag ochtend.
maar inderdaad niet elke winkel is het zelfde, ook wel eens bij een andere lidl geweest en die was echt aanzienlijk minder, en de Albert heijn wat verder weg was juist weer mooier dan die bij ons in de wijk :j

Booooo
Berichten: 6534
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 22:21

Bij de Aldi of Lidl hebben ze nooit alles. Het assortiment is gewoon veel kleiner.
Bij de jumbo halen wij eigenlijk bijna alles van eigen merk. Alleen sommige dingen bijv echt van Unox, en chips wil ik ook gewoon de echte merken :+
Nooit het idee dat wij luxe aten ofzo, maar niet iets waar ik op wil besparen.

Ik kook de laatste tijd veel recepten van kookmutsjes! Echt super lekker, makkelijk, duidelijk uitgelegd met foto’s enzo. Heb wel even in kruiden moeten investeren :') Maar kan er voorlopig mee vooruit.

Anoniem

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 22:36

Ik wil dit jaar denk asperges kopen voor in de volkstuin.. groeit inderdaad makkelijk.

Op dit moment eten wij ons nog klem aan aardpeer en rode bieten uit de tuin :')

Steenbok12
Berichten: 7857
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 22:38

Ik hou van boodschappen doen. Vooral met eten bezig zijn en tegenwoordig een uitje zonder kind haha. Overigens vind ik lidl vaak heel fijn. Gewoon simpel de keuze tussen 1 soort van een product i.p.v. 10 soorten havermout afzoeken. Lidl en AH zit nu tegenwoordig elkaar dus ik gooi m'n kar vol bij de lidl en schuif door naar de AH. Jumbo mis ik vooral voor de goede korting stickers nu ik verhuisd ben. Pikte daar regelmatig wat mee. Wel blij want de AH heeft nu ook brood stickers van 0.25 en 0.50 cent. Plus zit er ook en die hebben vaak wel wat merk dingen die ik soms mee wil pakken.

Vooral als manlief boodschappen doet kom ik in de knoei. Ik wil niet zeuren maar die haalt altijd veel extra en over bodige dingen in huis zonder op de prijs te letten :')

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 12:21

Ik kom eens mee lezen hier! Ik had totaal geen inzicht in wat er eigenlijk allemaal uit ging per maand en heb vanmorgen alles van de maand januari eens genoteerd en opgedeeld in categorieën. :wow: Nadat ik me dood geschaamd heb, ben ik nu opzoek naar een handige huishoudboekje app. Ik zie er veel op internet voorbij komen, maar ik zoek er een die niet gekoppeld hoeft te worden met mijn bankrekening. Zoals de Grip app moest ik eerst aanvinken dat ik toestemming gaf, anders kon ik niet verder. Die heb ik dus weer moeten verwijderen.

Ik ben helaas niet zo handig met excel. :o
En nu ga ik tips lezen in dit topic. :D

Prairy
Berichten: 9206
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 12:24

Je kunt bij je bank CSV bestanden downloaden en die in een nieuw bestand in Excel downloaden via Gegevens. Dan kun je de kolommen die je wil behouden en de rest deleten. Daarna kun je er categorieën aan hangen.
Is ook voor een leek nog wel te doen ;)

tamary

Berichten: 29263
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 12:26

Kasboek kopen, is schriftje met kolommen voor de cijfers + omschrijving.
Wat je dan bv kan doen is met jezelf afspreken dat elke maand maar 1 pagina mag zijn, zo beperk je hoeveel keer je iets koopt.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 12:31

Prairy schreef:
Je kunt bij je bank CSV bestanden downloaden en die in een nieuw bestand in Excel downloaden via Gegevens. Dan kun je de kolommen die je wil behouden en de rest deleten. Daarna kun je er categorieën aan hangen.
Is ook voor een leek nog wel te doen ;)


Dit is helemaal Chinees voor mij, maar ik ga eens kijken!