Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kobus17

Berichten: 1213
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 10:30

PSvanLot schreef:
Kobus17 schreef:
Wij kregen net onze jaarafrekening voor de elektra (essent),€233 terug, €124 op jaarbasis verbruikt(voorschot was €20 pmnd). Er zal ergens een bepaalde korting iod zijn verrekend, anders kan ik het niet verklaren.
Wij hebben geen zonnepanelen, wel een slimme meter.

Nieuw voorschot €75 per 1 okt, komt dan dus neer op €900 op jaarbasis 8)7 .
Wij hebben het termijn bedrag terug op €30 gezet, als er straks bijbetaald moet worden, geen probleem, maar ik ga geen bank voor hun spelen. Zeker niet als ik telkens geld terug krijg, bij al een heel laag termijn bedrag.


75 euro per maand aan energiekosten?


Dat was zelfs dus €20. Op 1 of andere manier is ons voorschot bedrag altijd al laag geweest.En hebben ook nooit hoeven bij te betalen. Zelfs ons gas kost eigenlijk niets ,was €100 is nu €200 p.mnd
En wij hebben een vrijstaand huisje , niet bijzonder goed geïsoleerd, maar wel zijn wij beide minimaal 40u p. Wk van huis.
Het ging mij er met name om, dat we ,krijgen geld terug,maar moeten wel meer als het dubbele vooruit gaan betalen, om het vervolgens straks weer terug te krijgen. Ik betaal liever bij, indien noodzakelijk, dan dat ik ze sponsor :+

tamary

Berichten: 29215
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 11:30

Suzanne F. schreef:
Kobus17 schreef:
Wij kregen net onze jaarafrekening voor de elektra (essent),€233 terug, €124 op jaarbasis verbruikt(voorschot was €20 pmnd). Er zal ergens een bepaalde korting iod zijn verrekend, anders kan ik het niet verklaren.
Wij hebben geen zonnepanelen, wel een slimme meter.

Nieuw voorschot €75 per 1 okt, komt dan dus neer op €900 op jaarbasis 8)7 .
Wij hebben het termijn bedrag terug op €30 gezet, als er straks bijbetaald moet worden, geen probleem, maar ik ga geen bank voor hun spelen. Zeker niet als ik telkens geld terug krijg, bij al een heel laag termijn bedrag.


Dit is een schijntje toch? Zeker op Antarctica :Y) .
Nee serieus. 900 euro per jaar is toch niks? Of woon je in een doos?
Een voorschot van 20 euro kan ik me niet eens voorstellen, of het moet 1 kamer zijn waar je woont. Maar een heel huis houd je niet warm met 20 euro per maand toch? De meeste mensen mochten willen dat ze 75 euro voorschot per maand hadden.

Voorschot hier is 70, schatting is nu 59 (was 64). Niet willen dus, 75 is stukje meer dan nu.
Als bedragen allemaal opgetrokken worden naar prijsplafond ga ik ook stuk meer betalen. Stroom is nu 0,33 nl die 70 cent is ruim 2x zoveel. Nu is stroom + kosten aansluiting stroom & gas gelijk/minder dan energiekorting. Betaal dus eigenlijk alleen voor mijn gasverbruik. En met 2 slaapkamers officieel gezinswoning (al past in 1 kamer amper een 1-persoonsbed) op een hoek aan rand dorp met vlakke velden waar de wind nog wel eens flink overheen kan gieren. Wel B energielabel volgens website.

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-22 13:14

Ik ook. Niet zozeer obv gasverbruik, dat is te hoog ivm oude ketel en oud huis. Maar qua electriciteit zit ik maar op de helft van een 1-persoonshuishouden qua verbruik.

Ik wil ook weer buitenshuis werken :+ }:0 ga wel 1x per week naar opdrachtgever toe voor vergaderen maar denk dat ik dat maar vaker ga doen haha. Moet je wel gratis vervoer hebben en geen parkeerkosten uiteraard, anders zit je daar weer mee.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 13:19

Wij gaan wel degelijk snoeien in het thuiswerken hier in de koude maanden. Bizar maar het kost gewoon te veel.

Pantykous

Berichten: 10496
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 14:37

Maar in huis werken kost toch geen bergen? Tenminste, ik zit op een kantoortje met de deur dicht. Dekentje over de benen en gaan. Hoeft verder niks voor aan.

Wij krijgen wel thuiswerkvergoeding gelukkig.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78562
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 14:44

Thuis werken heeft wel meer kosten. Stroomkosten, hele dag computer plus extra scherm aan. Lampen aan (ik werk in ploegen, of het is de eerste uren donker of de laatste uren), en de koffiemachine draait ook meer. Die 2 euro vergoeding red ik het niet mee. :n

Anoniem

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 14:57

Sorry hoor, dat vind ik echt zulk gezeur dat thuiswerken duur is.. Het levert ook veel op, niet in geld misschien, wel in het gemak en de voordelen.. Reken alleen de reistijd al die je niet hebt, dan levert het ook in geld meer op.

tamary

Berichten: 29215
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 15:05

Reken inderdaad maar eens wat je uurloon is als je de reistijd er bij rekent (en eventueel zelfs dat half uur lunch).
40 uur a 12 euro bruto vs 40 + 1.5 x 5 reistijd = 47.5
40 x 12 = 480 : 47.5 = 10,11 (afgerond), dus 1,89 verschil. Thuis kan je andere dingen doen in die tijd.

8nnemiek

Berichten: 43466
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 15:22

Plus dat je nooit je werkelijke reiskosten vergoed krijgt, als je niet alleen de brandstofprijs maar ook de verzekering, onderhoud, afschrijving, wegenbelasting enz mee telt.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78562
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 15:48

Mij hoor je niet klagen over dat thuiswerken duur is, heb er die kosten voor over want genoeg voordelen. En in mijn geval is het goedkoper omdat ik geen reiskosten heb. Ik krijg geen reiskosten vergoeding. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 15:51

Neonlight schreef:
Mij hoor je niet klagen over dat thuiswerken duur is, heb er die kosten voor over want genoeg voordelen. En in mijn geval is het goedkoper omdat ik geen reiskosten heb. Ik krijg geen reiskosten vergoeding. :+


Zo komt je post anders wel over, je zegt letterlijk dat 2 euro vergoeding niet genoeg is..

Florenc
Berichten: 1439
Geregistreerd: 14-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 15:58

tamary schreef:
Reken inderdaad maar eens wat je uurloon is als je de reistijd er bij rekent (en eventueel zelfs dat half uur lunch).
40 uur a 12 euro bruto vs 40 + 1.5 x 5 reistijd = 47.5
40 x 12 = 480 : 47.5 = 10,11 (afgerond), dus 1,89 verschil. Thuis kan je andere dingen doen in die tijd.


Dat is een rekening die je natuurlijk alleen voor jezelf kan maken he. Ik werk nu niet thuis, maar hypothetisch gezien? Ik woon op 6km van mijn werk, ga altijd met de elektrische fiets die ik op het werk kan opladen, ik kom voorbij een supermarkt dus daar moet ik al geen extra trip doen, op het werk is er gratis koffie en in de winter twee keer per week gratis soep, én ik krijg een fietsvergoeding van 0,25€/km. Door niet thuis te werken, bespaar ik thuis (verwarming, elektriciteit, koffie, soep), bespaar ik laadbeurten voor mijn fiets, krijg ik 60€ fietsvergoeding en bespaar ik benzine omdat ik mijn auto niet meer neem om naar de supermarkt te gaan.

Mandyy

Berichten: 30503
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 16:08

Ik heb er veel voor over om thuis te werken. Het scheelt me reistijd en er zijn veel minder prikkels (geeft me echt veel rust).
In de pauze kan ik boodschappen doen of een wasje, waardoor dat me ook weer tijd op levert.

Suzanne F.

Berichten: 49391
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 16:15

Relaxed schreef:
Neonlight schreef:
Mij hoor je niet klagen over dat thuiswerken duur is, heb er die kosten voor over want genoeg voordelen. En in mijn geval is het goedkoper omdat ik geen reiskosten heb. Ik krijg geen reiskosten vergoeding. :+


Zo komt je post anders wel over, je zegt letterlijk dat 2 euro vergoeding niet genoeg is..


Klopt, dat is het ook niet. Maar toch werk ik graag thuis. Scheelt veel file en reistijd met name.

Anoniem

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 16:26

Ik vind het echt heerlijk, los van 1,5 uur reistijd per dag.. Gewoon even naar de winkel kunnen, wasje draaien, sporten overdag, pakketjes gewoon thuis laten bezorgen. Eigen baas over de temperatuur en de radio, geen gezanik, zalig :')

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78562
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 16:42

Ik zeg alleen dat ik het niet redden met 2 euro per dag, maar ik klaag er niet over. :)
2 jaar thuis gewerkt zonder vergoeding, ook toen hoorde je me daar niet over klagen. :)
Geef alleen aan dat de vergoeding niet afdoende is, en daarmee snap ik wel dat mensen ervoor kiezen om niet thuis te werken.

Pantykous

Berichten: 10496
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 16:55

Ze zijn hier niet met een stok naar kantoor te slaan :')

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 17:08

Pantykous schreef:
Maar in huis werken kost toch geen bergen? Tenminste, ik zit op een kantoortje met de deur dicht. Dekentje over de benen en gaan. Hoeft verder niks voor aan.

Wij krijgen wel thuiswerkvergoeding gelukkig.


Ik zit in onze eetkamer/keuken en die warm stoken kost echt niet niks.
Niks stoken en enkel dekentje lukt mij niet.

Het kost mij enkel tijd om naar kantoor te gaan. Dat is idd de enige reden dat ik niet altijd zal thuiswerken. Maar stoken is in België nu zo duur dat je er met je 11 euro per dag al niet meer komt…
Laatst bijgewerkt door poes op 22-09-22 17:10, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Berichten: 27555
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 17:10

Ik heb net ah compact laten bezorgen. Hiermee zou ik dus onder de 50 euro per week kunnen zitten qua bestellen

PSvanLot

Berichten: 10181
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 17:25

purny schreef:
Ik heb net ah compact laten bezorgen. Hiermee zou ik dus onder de 50 euro per week kunnen zitten qua bestellen


Ja dat kan vanaf 35 euro geloof ik.

purny

Berichten: 27555
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 17:29

PSvanLot schreef:
purny schreef:
Ik heb net ah compact laten bezorgen. Hiermee zou ik dus onder de 50 euro per week kunnen zitten qua bestellen


Ja dat kan vanaf 35 euro geloof ik.

Idd, mijn oude vaste bezorgmoment is weg en ik vind die 35 euro toch wel beter

Sansevieria
Berichten: 4216
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 18:04

Mandyy schreef:
Ik heb er veel voor over om thuis te werken. Het scheelt me reistijd en er zijn veel minder prikkels (geeft me echt veel rust).
In de pauze kan ik boodschappen doen of een wasje, waardoor dat me ook weer tijd op levert.

Zie ik ook zo, ik krijg niet eens een thuiswerkvergoeding, en ook geen reiskosten, gezien de woon-werk afstand nu.

Maar dat is prima, mijn honden zijn nu minder alleen, wat je zegt, in je pauzes kun je snel even iets doen, heel flexibel beginnen of eindigen met werk.
Dat is me al veel waard hoor.

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-22 18:15

Ik vind thuiswerken, steeds thuiswerken en ook steeds online echt he-le-maal niets. Heb het echt nodig dat ik mensen 'live' zie en af en toe mensen spreek.
Toen ik nog in de zorg werkte kon dat gelukkig niet anders :+ maar ook daarbuiten hoor ik word er niet gelukkig van. Kantoortuin is weer het andere uiterste daar hou ik het ook niet uit }:0
Het flexibele vind ik wel heel prettig, dat zeker. Dat heb ik met mijn zzp werk nu wel, maar ook jaaaaren niet gehad ivm roosters. Dus ben daar wel erg blij mee :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 20:37

Ik heb keuze uit thuiswerken en een kantoortuin (met nepplanten om het ultieme tuineffect te verpesten _O- ). De thuiswerkvergoeding stelt natuurlijk niks voor, maar beter iets dan niets. Maar wij gaan deze winter ook minder thuiswerken, ookal is dat fijner. Ik kan op de fiets en mijn vriend krijgt zijn OV 100% vergoed.. dan is de keuze snel gemaakt. Plus mijn kantoortje altijd ijskoud blijft en de helft nu ook nog eens kale betonvloer is door een lekkage. Dus nog meer kou uit de schuur ..

Prairy
Berichten: 9165
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 07:56

Nou misschien toch nog wat besparen:

https://www.businessinsider.nl/eneco-es ... g-te-laat/

Ik zit bij Greenchoice en ze geven het pas op 16 september gemeld dat ze gingen verhogen.

Zal mij benieuwen of het nieuwe tarief inderdaad pas 2-3 weken later in gaat als ik bezwaar maak.