Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PSvanLot

Berichten: 10150
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 09:42

poes schreef:
Sommige hebben dan gewoon het uitbetalingsmoment.


Klopt, maar als het andere jaren eerder is, dan zou er een reden aan te grondslag kunnen liggen dat het later uitbetaald wordt.

PSvanLot

Berichten: 10150
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 09:44

Ik ben met leerlingen in e eerste week van de schoolvakantie naar de Ardennen geweest. De gemeente geeft 20k per jaar om met minderbedeelden van mijn school wat leuke activiteiten te doen.

Hier krijgen we een vergoeding voor. Vorig jaar €800 netto, dit jaar zou dat naar beneden aangepast worden. Ben benieuwd wat dat gaat worden.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 10:18

Ik ben in maart van werkgever gewisseld, en bij hen is dit blijkbaar het betalingsmoment. Had er niet bij stil gestaan dat het zo laat kon zijn en heb er ook geen problemen mee. Het is niet dat ik dat geld broodnodig heb om rond te komen ofzo. Ik weet gewoon graag wanneer het komt, dan kan ik grotere uitgaven in die richting plannen (zoals onderhoud auto) en weet ik ook dat ik die maand een mooi bedrag naar de spaar kan overzetten. Daar verheug ik me elke maand op, voelt zo fijn telkens als dat een tikje meer is dan normaal :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 11:54

Ik heb ook 1 werkgever gehad die in juli vakantiegeld uitbetaalde, was een internationaal bedrijf.
Bij ons komt er zo iemand voor zonnepanelen, moet er toch aan geloven ben ik bang.

Hier ook de verwarming nog niet aan gehad, wel pantoffels aan en kaarsjes in de avond (heel romantisch haha).

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 12:30

Hier net weer gevaccineerd. Uiteraard mondmasker vergeten maar ik was precies niet de enige :D

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 13:23

Ik heb mijn uren voor november gehad, heeft ze me weer zonder enig overleg overuren ingepland/thuisblijfdagen. Dan maar kijken of het prikcentrum open is die data en dan ga ik daar bijverdienen. Heb ook alweer de brugdag die ik mag werken op 31/10 (hier verlies ik uren aan) én die week de overige dagen van 8 tot 18u als shiften gekregen. Fijn, echt, had niet gemoeten.

Duhelo

Berichten: 28556
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 13:34

Kan je het niet aangeven dan?
Hoezo verlies je uren op een brugdag?

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 13:42

Je werkt je uren, maar geen volledige dag. De uren die ik vroeger naar huis kan, verlies ik. Dus als ik maar 4u werk verlies ik 3u30. Heel krom, want mijn collega's krijgen wel eens volledig gratis vrije dag.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 14:55

Ze mag echt niet zomaar zonder toestemming recup inplannen.

Prairy
Berichten: 9105
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 15:52

Zojuist de home wizard p1 meter en energy sockets geïnstalleerd, eens kijken wat ons elektra verbruik is en of/wat we daaraan aan kunnen passen. En wat de besparing gaat zijn uiteraard.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 16:48

Wordt dus wel gedaan poes, en heb zwart op wit dat daar geen wijziging in gaat komen. Er wordt gekeken hoe vaak je op verplaatsing moet, elke verplaatsing is X aantal overuren. In theorie. Die uren worden bij elkaar geteld en dan dus door verantwoordelijke automatisch verwerkt in je uurrooster van de maand die volgt.

Enige optie is dat je X aantal dagen als voorstel krijgt om uit te kiezen. En het zijn die dagen, te nemen of te laten. Passen ze jou niet? Jammer dan.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 17:04

Bizar. Volgens mij mag dat echt niet.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 17:12

Volgens mij ook niet poes, en er zijn nog dingen die volgens mij niet kloppen. Ik heb iig toch al wat zaken gevonden in het arbeidsreglement waar door de overste niet bepaald op de omschreven manier mee om gaat.

Ik heb echter geen zin om er een strijd van te maken, die verlies ik toch. Dus ik kies eieren voor mijn geld en zorg gewoon dat ik elders terecht kan.

Benzz
Berichten: 2891
Geregistreerd: 10-02-19

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 19:21

Varekaj, vakantiegeld dient bij wet verplicht uiterlijk 30 juni uitbetaald worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 19:33

Benzz schreef:
Varekaj, vakantiegeld dient bij wet verplicht uiterlijk 30 juni uitbetaald worden.


In Nederland ja, maar ook in België?

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 19:35

Als de uitbetaling 30/6 gedaan wordt maar er zit een weekend tussen heb je alsnog pas in juli het geld op de rekening. Mijn loon staat ook altijd pas ergens tussen de 3e en 5e van de maand op de bank.

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-22 19:50

@Varekaj vind het heel vervelend voor je dat je werkgever zo ingewikkeld doet / omgaat met de reglementen... hoop dat je lekker kunt inplannen bij het prikcentrum :(:)

Ik zit niet meer in de directe zorg en twijfel nog of en wanneer ik die nieuwe vaccinatie neem.
Vandaag begrafenis van een lieve oom van mij. Hij had de leeftijd maar ik ben blij dat het nu geen covid tijd was en we een goed gezamenlijk afscheid hebben kunnen doen...

Verder hier ook warme sokken aan :+

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 20:00

Heel veel regen en wind hier in Frankrijk, maar wel nog steeds 16 graden en best aangenaam qua temperatuur. We zijn 2u gaan relaxen in thermale baden vandaag :D Was €20/persoon en je had sauna, hammam, Romeins bad, iers-romeins (iets met bubbels was dat), een heet bad van 40 graden en ernaast een koudwaterbadje van 15 graden :brr: Dan nog een heel groot bad met inhammen met allerhande verschillende streamers en dergelijke. En buiten een snelstroombad, soort jaccuzi XXL, massagewaterval.

Lang geleden dat we zoooooo ontspannen naar huis zijn gekeerd.

Sansevieria
Berichten: 4210
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 20:04

Varekaj schreef:
Als de uitbetaling 30/6 gedaan wordt maar er zit een weekend tussen heb je alsnog pas in juli het geld op de rekening. Mijn loon staat ook altijd pas ergens tussen de 3e en 5e van de maand op de bank.

Misschien offtopic, maar dat is echt niet meer van deze tijd, tegenwoording worden overboekingen door de meeste banken ook in een weekeind uitgevoerd, dmv Instant Payments:
https://www.dnb.nl/nieuws-voor-de-secto ... -europees/

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-22 20:08

Zaaaaaaalig Varekaj :)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 20:33

Hier gebeurt dat nog weleens hoor sansevieria, denk niet dat veel mensen daar van wakker liggen. Ik heb ook standaard betalingen staan die als de datum in een weekend of op een feestdag valt, dat het dan de eerstvolgende werkdag wordt uitgevoerd. Nooit aan gestoord en ook nog nooit problemen mee gehad, ook niet naar betalen van facturen toe etc.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 22:16

Zalig e varekaj. Hier onlangs ook met manlief na een pittige wandeling met veel hoogtemeters en uren en uren stortregen, het bubbelbad ingedoken in het hotel met een fles cava.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 22:19

:j was echt iets waarvan we beide zeiden, waarom hebben we dit nooit eerder gedaan? Het is immers niet de eerste keer dat we hier op vakantie komen. We weten alleen niet of dat nog gaat gebeuren, hangt er vanaf hoe tante door de revalidatie gaat. Overmorgen is het alweer de auto in naar huis :O en laat ik daar nou geen zin in hebben.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 22:23

Veilige rit gewenst!

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 22:26

Thx! Het is hier ontzettend hard aan het waaien, echt niet normaal. Zou me niks verbazen als er vannacht nog een boompje om gaat of als er ergens luiken los schieten en gaan klapperen.
Ze geven wel de hele rit regen heb ik gezien. Volgende week wordt het hier weer zonnig met 24 graden, in België is het minder vrolijk volgens de weer-app.