Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 14:51

Vlees voor 3.50 pppd voor alleen vlees := :x eet je dan iedere dag biefstuk ofzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 16:14

corinep schreef:
Vlees voor 3.50 pppd voor alleen vlees := :x eet je dan iedere dag biefstuk ofzo?

Hier koop ik een paar schnitzels of hamburgers voor dat geld. Heb ik bij lange na geen biefstuk voor.

Hier zonnepanelen besteld, schrok van de prijs maar ontkom er niet echt aan.
Veel tijd om extra te sparen is er niet want ze worden eind oktober geplaatst.

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-22 16:35


Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78543
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 16:43

Voor 25 euro haal ik altijd 10 kogelbiefstukken van restaurant kwaliteit. := En zelfs mijn pakketten wild (hert en wild zwijn) zijn die prijs pp, dus vind het knap duur voor 10 stukken vlees. :o

Faelynn

Berichten: 3154
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 17:13

Poeh ik had totaal geen besef meer van de vlees prijs, ben op mn 7e vegetarisch geworden, inmiddels zo goed als vegan, dus heb t ook nooit hoeven kopen. Op zich, mits het in het dierenwelzijn gestoken word, mag vlees van mij ook best duur zijn. Maar inderdaad, het is wel heel veel geld, voor 3,50 per dag heb ik praktisch gezien ontbijt, lunch en compleet avond eten per persoon haha, vegetarisch koken is wat dat betreft een stuk goedkoper. Vanavond voor het eerst Indiase traybake met pompoen en appel maken :9

Goed bezig vanhuisuit haha. Hier ging het zo met mijn ouders. Ik besloot als 7 jarig kind vegetarisch te worden, mn ouders moesten er niet zo veel van hebben en dachten dat het een fase was die wel weer over zou gaan. Mijn vader is inmiddels niet echt meer in beeld maar mn moeder eet nu ook zo goed als vegetarisch, mist gewoon niks en was makkelijker met koken toen we nog samen woonde, dus nu een gewoonte geworden :))

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-22 17:48

Ja goed he :+
Toen ik hem net leerde kennen zei hij als je maar niet denkt dat ik die flauwekul van je over ga nemen hahaha.
Nu zegt hij: ik mis er niets aan.

M'n ouders hebben het ook nooit begrepen. Die zijn wel erg voor biologisch en circulair, we hadden bijvoorbeeld vroeger onze eigen kippen / koe / schaap in de diepvries. En groente van de groententuin, appelmoes van de eigen appelboom, jam van de bessen etc. Dus ik ben wel opgegroeid met bewust omgaan met natuur en eten etc. Maar dat zonder vlees dat vinden ze erg lastig. Dus als ik bij hun ben eet ik een klein stukje vlees :+ gelukkig houden ze ook van vis. Ik heb minder 'last' in mijn hoofd van vis dan van vlees. Bij een biefstuk bijvoorbeeld zie ik altijd een koe of kalf op mijn bord liggen :o en dan vooral een zielige koe.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 18:38

Het is wel meer dan 10 stuks vlees :))
Ik had 350gr goulash (varken) en 11 stuks. We eten meestal 2 of 2,5 stuks en wat dan over is, is voor de dag nadien als lunch of avondeten bij late training. Mijn vriend eet wel meer vlees en veel groente maar heel weinig aardappelen. Ik eet iets minder vlees. Vis staat weinig op het menu, tenzij eens zalm op toast. Mijn vriend is geen viseter. Vegetarisch doen we ook wel, de laatste tijd komt het er alleen niet zo makkelijk van om daar wat lekkers voor uit te zoeken.

xRivaldo

Berichten: 824
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 19:18

Ik kom hier waarschijnlijk even een vermoeiende vraag stellen, maar: hoe kan het dat ik (in dit topic en in nieuwsberichten) lagere variabele tarieven zie dan wat ik over twee weken moet gaan betalen? Ik lees voor Energiedirect 1,90 euro (ongeveer) en ik ga over twee weken over op variabel (van Eneco naar Energiedirect) en ga 3,96 euro per kuub betalen. Zijn er verschillende variabele tarieven?

Faelynn

Berichten: 3154
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 19:26

VanHuisUit schreef:
Ja goed he :+
Toen ik hem net leerde kennen zei hij als je maar niet denkt dat ik die flauwekul van je over ga nemen hahaha.
Nu zegt hij: ik mis er niets aan.

M'n ouders hebben het ook nooit begrepen. Die zijn wel erg voor biologisch en circulair, we hadden bijvoorbeeld vroeger onze eigen kippen / koe / schaap in de diepvries. En groente van de groententuin, appelmoes van de eigen appelboom, jam van de bessen etc. Dus ik ben wel opgegroeid met bewust omgaan met natuur en eten etc. Maar dat zonder vlees dat vinden ze erg lastig. Dus als ik bij hun ben eet ik een klein stukje vlees :+ gelukkig houden ze ook van vis. Ik heb minder 'last' in mijn hoofd van vis dan van vlees. Bij een biefstuk bijvoorbeeld zie ik altijd een koe of kalf op mijn bord liggen :o en dan vooral een zielige koe.



Hahaha heerlijk, mijn vader was ook altijd echt principieel vlees-eter. Denk niet dat ik een partner zou kunnen hebben die vlees eet, maarja wie weet dat t bij een open-minded persoon wel zou gaan.

Ik ben wel echt vegetarisch, geen vlees en geen vis, ofwel niet iets waarvoor dieren gedood moeten worden.
Hoor wel vaker mensen die inderdaad pescotariër zijn dan vegetarisch.
Heb daar ook super vaak verwarring over in restaurants, thuis eet ik vegan, maar in restaurant is dat toch lastig of bij bezoek, dus dan vegetarisch, en dan vragen ze echt zo vaak of ik dan wel vis wil hebben :+
Alsof een vis een plant is ofzo :') , maargoed, tegenwoordig heb je ook overal termen voor dat het ook wel ingewikkeld maakt. Gelukkig nog niet meegemaakt dat ik het per ongeluk op mn bord kreeg.

Ben vrijdag voor t eerst in een foodhall geweest, dat is ook een openbaring, een mega restaurant met daarin 12 kleine restaurants waar iedereen door elkaar zit en je overal kan bestellen. Heb t zelf wel low budget gehouden, maar dat is wel een plek waar je los kan gaan, niet om te besparen dus :')

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-22 19:40

Ja die reacties zijn soms echt wonderbaarlijk, nu is het wel zo dat het de laatste jaren wat beter wordt... toen ik ooit begon met geen vlees eten keken ze je aan van jij bent echt zielig :P

@Rivaldo ik heb werkelijk geen idee ... volgens mij snappen de energieleveranciers er ook niets meer van }:0

8nnemiek

Berichten: 43437
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 19:50

Mijn vriend at ook dagelijks vlees toen ik hem leerde kennen. In het begin at hij gewoon vegetarisch met mij mee, omdat dat makkelijker was en hij toch alles lust. Later wilde hij ook buitenshuis geen vlees meer eten, en inmiddels eten we, vooral als hij mag kiezen, vrijwel helemaal plantaardig. Ik gooi soms nog wel eens wat kaas over de pizza, maar dat is het dan ook wel.
Mijn moeder eet ook veel vega, maar mijn vader is een echte neanderthaler zoals we hem noemen. Die heeft zelfs niet genoeg aan een keer per dag vlees.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78543
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 20:19

Volgens mij is dat omdat het dan een "nieuw" contract is en ze je nog niet mee hebben geteld bij de inkoop van energie voor de winter (je kunt immers overstappen), waardoor ze nu voor jou nieuwe energie moeten kopen tegen een veel hoger tarief dan maanden geleden.

xRivaldo

Berichten: 824
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 20:58

Neonlight schreef:
Volgens mij is dat omdat het dan een "nieuw" contract is en ze je nog niet mee hebben geteld bij de inkoop van energie voor de winter (je kunt immers overstappen), waardoor ze nu voor jou nieuwe energie moeten kopen tegen een veel hoger tarief dan maanden geleden.


Ja, makes sense. Alleen kan er nergens wat over vinden.. ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 21:01

Dat zal inderdaad zijn omdat je een overstap maakt. De prijzen die je hier ziet zijn allemaal van mensen die gewoon bestaand klant zijn. Dan heb je wel een verhoging, maar nog niet de meest absurde zoals bij overstappen het geval is. Momenteel kan je beter blijven zitten waar je zit.

Prairy
Berichten: 9129
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 21:04

Mijn tarief bij Green choice vanaf 20 oktober vind ik anders ook niet misselijk met 3,44 per kuub en 1,04 normaal tarief per kWh...

Ik ga voor elektra waarschijnlijk overstappen naar een dynamisch tarief, ben nu toch nog steeds veel thuis dus kan dan op goedkope tijden wassen, koken etc.

En we gaan zeker niet meer gas gebruiken als het prijs plafond dus daarvoor hoef ik niet over te stappen.

xRivaldo

Berichten: 824
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 21:23

idinn schreef:
Dat zal inderdaad zijn omdat je een overstap maakt. De prijzen die je hier ziet zijn allemaal van mensen die gewoon bestaand klant zijn. Dan heb je wel een verhoging, maar nog niet de meest absurde zoals bij overstappen het geval is. Momenteel kan je beter blijven zitten waar je zit.


Dat was voor mij zeker niet het geval. Energiedirect is goedkoper dan blijven bij Eneco. Sommigen hebben echt woekerprijzen. :(

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78543
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 22:03


Steenbok12
Berichten: 7853
Geregistreerd: 26-10-06

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 22:54

Wbt eten.. hier geprobeerd wat maaltijd boxen gratis te scoren. Via pepper genoeg maaltijd boxen te scoren! Hello fresh beviel goed een paar maanden geleden. Kwam per toeval uit op de green chef vorige week. 3 x 2 personen eten gratis. Vond de keuze alleen voor eten met kind niet interessant. Zondag komt er een binnen van marley spoon. 4 x 2 dagen eten en ook wat mijn zoon wellicht wel eet van 2.5 :') . Daar moest ik alleen 6 euro bezorg kosten van betalen. Sowieso vind ik het prijzig en nu vooral luxe met een gezin. Maar kan mij voorstellen dat bij HF er genoeg mensen zijn die graag bestellen die de hele week fulltime werken! Geen idee of er nog meer bekende merken zijn maar leuk om te proberen.

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-22 15:32

Ik ben niet van de maaltijd boxen maar kan me inderdaad voorstellen als je fulltime werkt en je hebt niet snel winkels in de buurt je het wel interessant vindt. Vriendin van me zweert erbij.

Net met de hond naar de DA voor de jaarlijkse entingen en gezondheidscheck... zo dan 82 Euro.
Gelukkig is ze met haar 11 jaar nog kerngezond :7
En ze kreeg omdat het dierendag was een flos, waar ze erg blij mee was :+

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 17:12

Ik ben wel, onverwacht, fan van hellofresh :j

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-22 17:32

Hoe vaak doe je dat dan en voor hoeveel porties?

En het energieplafond is bekend. Vind de gasprijs nog redelijk absurd en het plafond, is voor mij te laag met mijn tochtige jaren '30 appartement (1200m3, ik zit nu rond de 1500 m3) maar de electriciteit is best wel OK... plus de hoeveelheid electriciteit vind ik echt veel, als plafond (2900 Kwh, ik zit nu op iets van 1/3 daarvan).
Dus direct een infrarood paneel aangeschaft voor ruimte van 25m2, kan mijn woonkamertje goed verwarmd worden. Rest is dan kwestie van warme dekens en sokken :+ en cv standaard op 15 graden max of zoiets.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 17:54

Altijd voor 2 personen, 3-5 pakketten per week. Soms slaan we een week over.

Ik ben altijd druk dus als ik om 21:00 thuiskom is het gewoon zak pakken en beginnen. Ideaal.

Prairy
Berichten: 9129
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 19:54

Ik ben wel erg blij met het prijs plafond en ook dat ze de hoogte van de hoeveelheid gas niet omhoog gedaan hebben. Spoort hopelijk toch wat meer aan om te besparen.

Ik werd vandaag gebeld door hello fresh met wat vragen en uiteraard een aanbod om terug te komen, 2x 40% korting en dan geloof ik nog 2x 20%>

Ik heb 2 adressen op mijn huis en 2 rekeningen, dus kan wel goed gebruik maken van aanbiedingen. Heb nu nog genoeg eten in huis en nog een gratis proefabonnement bezorgen bij de AH, dus in november ga ik weer 2 weken HF doen. Wij hebben dan 4 dagen voor 2 personen, maar met de meeste pakketten kan ik een extra portie maken, en mijn man eet zeker niet weinig. We kunnen er dus bijna de hele week van eten.

Ik vind het lekkere recepten en vooral ook heel makkelijk.

Vandaag heb ik gekookt terwijl mijn zonnepanelen stroom opwekten, met een too good to go pakket van Zwamburg in Schimmert, oesterzwammen en de shiitake die ik nog bij gekocht had. Pakje risottorijst, beetje boter,2 uien, paar teentjes knoflook en 4 bouillon blokjes. 3x maaltijd voor 2 personen waarvan er 2 in de vriezer liggen en nog 3 maaltijden voor 1 persoon. Voor totaal ongeveer 6,50€, en gratis stroom. Oja en met gratis walnoten die ik ergens onderweg op een wandeling gevonden had :))

purny

Berichten: 27538
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 19:56

Ik ben omhoog gegaan met de schaal. Ik ga nu vanaf mei periodiek verhoging krijgen.

Ik kwam een advertentie tegen van de veronica gids. Bij een jaarabonnement krijg ik een airfryer. Dus kan ik binnenkort patatjes eten

PSvanLot

Berichten: 10172
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 21:12

purny schreef:
Ik ben omhoog gegaan met de schaal. Ik ga nu vanaf mei periodiek verhoging krijgen.

Ik kwam een advertentie tegen van de veronica gids. Bij een jaarabonnement krijg ik een airfryer. Dus kan ik binnenkort patatjes eten


Dat zoiets als de veronica gids nog bestaat!