Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 19:19

Sodastream heb ik ook al over getwijfeld! Maar zo vaak drinken we geen bruis dus ik blijf het uitstellen haha. En als we het drinken is het echt het allergoedkoopste merk.

Wat is waterkefir?

moonsparkle
Berichten: 21775
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 19:23

Wij drinken in het weekend met z'n 2en ongeveer 3 blikjes cola van lidl en 1 fles sap de rest van de week water en thee

Ik verbaas me weleens over hoe makkelijk mensen op het werk bijv broodjes halen of iets bestellen, dat vind ik zo zonde van het geld :o

PSvanLot

Berichten: 10181
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 19:33

moonsparkle schreef:
Wij drinken in het weekend met z'n 2en ongeveer 3 blikjes cola van lidl en 1 fles sap de rest van de week water en thee

Ik verbaas me weleens over hoe makkelijk mensen op het werk bijv broodjes halen of iets bestellen, dat vind ik zo zonde van het geld :o


Helaas ben ik daar ook heel goed in. Vind brood meenemen niet veel aan, dan koop ik liever een vers broodje in de kantine of ik koop een salade in de winkel.
Nu heb ik crackers, smeerkaas en komkommer op school liggen, dat vind ik ook nog wel lekker zo af en toe.

moonsparkle
Berichten: 21775
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 19:41

Ik probeer m'n lunch wel afwisselend te maken door left overs als soep, pannekoeken, wraps, dingen die ik over hou van het avond eten. Gewoon brood vind ik ook niet veel aan, maar het bespaart me wel een hoop :o

8nnemiek

Berichten: 43469
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 19:59

poes schreef:
Wat is waterkefir?

Waterkefir zijn een soort levende gist-korrels, die doe je in het water samen met wat suiker, gedroogd fruit en citroen, dat laat je drie dagen staan. En dan krijg je een heel lekker verfrissende drank, een beetje limonade-achtig. De suiker vergist voor een groot deel, en er schijnt wat pro-biotica in te zitten.
Er komt vanzelf ook wat bruis in als je de fles goed afsluit. En de korrels kun je oneindig lang gebruiken als je ze goed verzorgd.

fjordjes

Berichten: 12067
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 21:07

Ik kan niet eens broodjes ofzo kopen op het werk dus moet altijd m'n eigen eten meenemen. Gelukkig vind ik een boterham met vlees of kaas erop prima. Haal wel het brood bij de bakker en vlees bij de slager.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 21:18

Ik heb meer dan een jaar in een grote supermarkt gewerkt maar had ook daar 9/10 mijn eigen eten bij. Restjes of brood. Als vega gaan belegde broodjes snel vervelen want het assortiment is vaak nogal beperkt. Soepen meestal niet vega. Dan pak ik liever wat eigen spul mee. Maar ja tijd e :D

Anoniem

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 21:25

Onze bedrijfskantine heeft echt veel teveel lekkers. En vooral de pindasoep. Na corona vrees ik dus dat ik weer elke dag eten koop op werk. Goed dat we dan meer gaan thuiswerken.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 21:34

Wij kunnen voor €4 warm eten 's middags, dat is dan een kom soep, warme maaltijd en dessertje. Wel hetzelfde als wat onze bewoners eten die dag, dus geen keuze ofzo. (Ik werk in de ouderenzorg). Broodje is €2 en is ham, kaas of préparé voor wie dat kent. Soep kunnen we ook een kommetje halen na 10u30 als personeel, dat is dan gratis. Koffie en water ook, frisdrank is €1/blikje.
Ik drink dus vaak koffie en als ik voormiddag werk een kom soep :Y) Met mijn uren heb ik geen middagpauze (meer) dus ik eet altijd thuis.

Sodastream hebben wij ook maar gebruiken we amper. De bruis gaat nogal snel uit de drank... En ik drink geen bruiswater. Limonade is hele zoete waar ik dan van blijf drinken, wel gezond want ik drink genoeg maar Jezus de suikerkick nadien :)) daar gaan we het niet over hebben.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 21:41

Varekaj schreef:
Wij kunnen voor €4 warm eten 's middags, dat is dan een kom soep, warme maaltijd en dessertje. Wel hetzelfde als wat onze bewoners eten die dag, dus geen keuze ofzo. (Ik werk in de ouderenzorg). Broodje is €2 en is ham, kaas of préparé voor wie dat kent. Soep kunnen we ook een kommetje halen na 10u30 als personeel, dat is dan gratis. Koffie en water ook, frisdrank is €1/blikje.
Ik drink dus vaak koffie en als ik voormiddag werk een kom soep :Y) Met mijn uren heb ik geen middagpauze (meer) dus ik eet altijd thuis.

Sodastream hebben wij ook maar gebruiken we amper. De bruis gaat nogal snel uit de drank... En ik drink geen bruiswater. Limonade is hele zoete waar ik dan van blijf drinken, wel gezond want ik drink genoeg maar Jezus de suikerkick nadien :)) daar gaan we het niet over hebben.



Dat noemen we hier filet americain :D

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 22:03

Eigenlijk zijn dat twee verschillende dingen (qua saus en kruiding) maar wordt idd veel door elkaar gebruikt :)

Zo’n kantine is wel lekker. Op mijn vorig werk hadden we in Duitsland op het hoofdkantoor een mega kantine met 5-6 verschillende warme maaltijden (vlees, vis, pasta, veggie, pizza, salades) en nog een heel assortiment broodjes. Voor een paar euro kreeg je daar een portie waar zelfs ik duizelig van werd en ik kan echt wel eten. Echt grappig!
In Nederland op het hoofdkantoor hadden we ook een privé chef die elke dag iets vis/vlees of veggie maakte op bestelling en dat was vaak ook erg lekker. Het niet veggie dan. Ik kreeg altijd altijd altijd dwaze salades en veel gedoe. Niet veel meer mee gegeten :D zonde was overheerlijk en ik hoefde niet te betalen. Vaak maakte ze ook taarten of koeken of iets voor tussendoor. Dikke luxe was dat!
In België hadden we eerst niets en goddank op het laatst een broodjes/maaltijdenzaak aan de overkant. Heel lekker en fijne zaak was dat.
En ja in de supermarkt was het ook makkelijk. Kon je eigenlijk echt bijna alles eten.

purny

Berichten: 27558
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 22:16

Ik neem meestal een broodje en soep van de catering.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 22:21

Van sparen komt er nu sowieso even niet veel in huis. Tinker vond het vanavond wel een goed plan om gaskoliek te krijgen, dus dat factuurtje van de DA kan er ook wel weer bij volgende maand.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 22:52

Ai paard ok?

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-21 23:38

@Samantha zo dat zijn aardig wat vaste lasten zo in je uppie, petje af dat je dan ook nog kunt sparen (en een eigen paard kunt hebben).

@Varekaj hoop dat het snel beter gaat met je paardje. Vind die rottige koliek altijd maar eng -O-

Ik neem altijd alles van huis mee, soms fruit van mijn werk (gratis) of soms blijft er iets over als een eitje van de ontbijtjes of een (opwarm van de centrale keuken-)maaltijd. Vind het wel erg fijn als je 's avonds moet werken dat je dan wel iets warms kunt eten. Ook al is het maar een soepje.
We nemen als collega's onder elkaar vaak wat lekkers mee, niet goed maar wel gezellig :P en zo af en toe krijgen we taart / gebak van patiënten die blij met ons zijn geweest :D

Iloveiswan

Berichten: 3322
Geregistreerd: 17-01-08

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 08:19

Hier ook nog steeds erg goed aan het sparen. Koop nu wel soms lunch op werk. Lekker makkelijk in supermarkt haha. Heb ook vaak lunch liggen thuis en dan moet ik ineens hele dag werken. Dat vind ik nog lastig om te schakelen.

Vorige werk was in een bedrijfskantine. Daar maakte ik het eten en mocht altijd restjes eten haha.

Heb al een aardig bedrag staan wat ik wil aflossen op hypotheek dit jaar. Eerste jaar dat we iets aflossen :)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 08:21

Wij kunnen geen chocola meer zien op het werk _O- paaseitjes voor verjaardag van X, familie Y gaf pralines als dank voor goede zorg, een supermarkt had paaseitjes over en doneerde ze aan ons (en echt zakken per kilo), er staat nog een doos merci-chocolade en een snoeppot van een geboorte bij een collega.

Als het warm is in de zomer zorgt de directie ook vaak voor een frisse traktatie in de namiddag: een ijsje, watermeloen, verse fruitsalade ofzo.

Paard doet het volgens mij goed, de afspraak is geen nieuws goed nieuws en ik heb nog niks gehoord. Hij is in prima handen dus ik ben er gerust in.

moonsparkle
Berichten: 21775
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 08:23

Ik ga van de week wat badkamer winkels mailen gewoon om globaal te weten wat het ongeveer kost om onze badkamer te verbouwen, kijken of we een beetje in de goede richting zitten. Was het maar gewoon ouderwets en niet stuk, maar al sinds we er kwamen wonen zijn er tegels stuk, heb ik het bad een paar keer opnieuw gekit, niet alleen de rand maar ook gaten en hebben we een lekkage als we op een bepaalde manier douchen. Het is eigenlijk helemaal niks, maar het is zoveel geld. We hebben destijds alles verbouwd, echt alles leeg en opnieuw begonnen, behalve de badkamer want toen was het geld op en ach het werkt het een soort van.
Aan de andere kant als het gedaan is, dat is wel ongeveer het duurste aan je huis dus dan hoeven we niet meer zo veel per maand te sparen voor het klussen. Dan wil ik wat meer het huis afbetalen.

Prairy
Berichten: 9169
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 08:25

Ik vind X2O een goede winkel voor als je dingen zelf wil doen in je badkamer. Wel handig om even zelf langs te gaan en te zien hoe het er uit ziet, maar op zich zijn de folders ook duidelijk. Hebben rond de Belgische sale periodes ook leuke aanbiedingen(van origine Belgisch) . En in de winkel ook een hoekje met dingen die bijv uit assortiment gaan en echt veel goedkoper zijn.
Laatst bijgewerkt door Prairy op 27-04-21 08:27, in het totaal 1 keer bewerkt

moonsparkle
Berichten: 21775
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 08:27

Helaas kunnen we het niet zelf :o de keuken hebben we nog gedaan met hulp van een familielid en die willen we niet meer vragen ook ivm zijn leeftijd. Ik durf het ook niet aan met leidingen, electra en dat soort dingen. Daarom heeft het ook langer geduurd want we zijn gewoon niet zo handig met zijn tweeën. Ik zou op zich zelf kunnen tegelen en afkitten, maar ja dan ben ik toch bang dat ik al zoveel heb uitgegeven en dat ik het dan verpest :')
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 27-04-21 08:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Prairy
Berichten: 9169
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 08:28

Ja ok. Maar dan zou je bijv wel een mannetje kunnen inhuren die het plaatst etc, maar dan kun je wel zelf de douche, toilet etc kopen.

moonsparkle
Berichten: 21775
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 08:31

Prairy schreef:
Ja ok. Maar dan zou je bijv wel een mannetje kunnen inhuren die het plaatst etc, maar dan kun je wel zelf de douche, toilet etc kopen.


Daar dacht ik ook nog aan, het liefst wil ik namelijk ook alles zelf uitkiezen /uitzoeken want ook op materiaal kun je veel besparen. Maar hoe vind je een betrouwbaar iemand die goed is in zijn werk? Ik heb weleens een schilder voor buiten gezocht via werkspot, was er eerst een die steeds af zei waardoor je zo een paar weken verder bent want ik wil ook niet zomaar iemand nee zeggen want er kan toch iets met iemand gebeuren omdat hij afzegt. Terwijl diegene wel goede reviews had.

Prairy
Berichten: 9169
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 08:35

Via via, werkspot inderdaad, en good old Googlen. Je weet het toch niet van tevoren. Houdt er in ieder geval rekening mee dat het stervensdruk is in de bouw dus dat je echt niet morgen een mannetje hebt.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 08:39

Wij kunnen ook niets :D heel duur om te verbouwen ja. Ook geen handige familie. Echt heel lastig.

Varekaj: ha dat zou wel eens mijn werkgever kunnen geweest zijn :D

moonsparkle
Berichten: 21775
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 08:40

Prairy schreef:
Via via, werkspot inderdaad, en good old Googlen. Je weet het toch niet van tevoren. Houdt er in ieder geval rekening mee dat het stervensdruk is in de bouw dus dat je echt niet morgen een mannetje hebt.


Nee daarom kijken we inderdaad nu al, de halve straat heeft de badkamer laten doen, maar allemaal door 1 winkel, wat maakt dat ik daar ook naar neig omdat het er bij allemaal top uitziet, maar het zal niet de goedkoopste mogelijkheid zijn.