Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Malenka

Berichten: 7560
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 13:52

En toch wordt het al 100 jaar gedaan en er zit heel veel theorie achter. Niet geschikt voor dit topic om verder over uit te wijden denk ik. Maar ik wilde het genoemd hebben als tegengeluid.

Planten en waxinelichtjes staan uiteraard buiten bereik, hoger in de kast, niet bij het speelgoed. Het was om een beeld te schetsen van hoe het ook zou kunnen.

Afbeelding

noviceh

Berichten: 4781
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 14:07

Malenka schreef:
Je hebt kinderen en die leven nou eenmaal in huis. Dat mag je best zien. En doordat het netjes en per soort gepresenteerd is en altijd op een vaste plek ligt, leren kinderen ook opruimen. Een grote mand of kist nodigt uit om alles tevoorschijn te trekken en met 80% ervan niet te spelen.

Op jouw foto ziet het er inderdaad netjes uit, máár… dan moet het speelgoed afgestemd zijn op het interieur. En de kinderen moeten dan precies het speelgoed op de juiste plek leggen, anders speelt mijn allergie op :D Daarbij komen hier veel vriendjes/vriendinnetjes over de vloer, die wel moeten opruimen, maar dat op hun eigen manier doen. Dan liever alles ‘rommelig’ opgeruimd achter gesloten deuren. Ik denk overigens dat het voor de kinderen zelf niet uitmaakt hoe het speelgoed wordt opgeborgen, als ze maar ergens mee kunnen spelen.

Many, mooie kinderhoek! Hier zaten ze ook altijd graag aan een eigen tafeltje.

Many
Berichten: 8275
Geregistreerd: 30-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 15:24

noviceh schreef:
Malenka schreef:
Je hebt kinderen en die leven nou eenmaal in huis. Dat mag je best zien. En doordat het netjes en per soort gepresenteerd is en altijd op een vaste plek ligt, leren kinderen ook opruimen. Een grote mand of kist nodigt uit om alles tevoorschijn te trekken en met 80% ervan niet te spelen.

Op jouw foto ziet het er inderdaad netjes uit, máár… dan moet het speelgoed afgestemd zijn op het interieur. En de kinderen moeten dan precies het speelgoed op de juiste plek leggen, anders speelt mijn allergie op :D Daarbij komen hier veel vriendjes/vriendinnetjes over de vloer, die wel moeten opruimen, maar dat op hun eigen manier doen. Dan liever alles ‘rommelig’ opgeruimd achter gesloten deuren. Ik denk overigens dat het voor de kinderen zelf niet uitmaakt hoe het speelgoed wordt opgeborgen, als ze maar ergens mee kunnen spelen.

Many, mooie kinderhoek! Hier zaten ze ook altijd graag aan een eigen tafeltje.

Precies dat, haha. Helaas lijken kinderen een soort aangeboren liefde te hebben voor alles wat lelijk is. :')

Malenka

Berichten: 7560
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 15:42

Daar ben ik het niet mee eens. Het speelgoed in de foto is heel normaal speelgoed in mijn ogen. Een kassa, puzzels, boeken, blokken, ander ruimtelijk speelgoed en manden waarin bijvoorbeeld boerderijdieren oid passen. Allemaal kleurtjes naast blank hout. Het is alleen maar net hoe je het presenteert. Zoals de houten dienbladen bovenop en de manden in de kast.

Wij bepalen als volwassenen toch wat er in huis komt? Je hoeft niet mee te gaan in planken vol roze glitter plastic (om maar een voorbeeld te noemen).

Maar goed, dit topic gaat niet over welk speelgoed geschikt is voor kinderen. O:)

Afbeelding

PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 19:13

Many schreef:
noviceh schreef:
Op jouw foto ziet het er inderdaad netjes uit, máár… dan moet het speelgoed afgestemd zijn op het interieur. En de kinderen moeten dan precies het speelgoed op de juiste plek leggen, anders speelt mijn allergie op :D Daarbij komen hier veel vriendjes/vriendinnetjes over de vloer, die wel moeten opruimen, maar dat op hun eigen manier doen. Dan liever alles ‘rommelig’ opgeruimd achter gesloten deuren. Ik denk overigens dat het voor de kinderen zelf niet uitmaakt hoe het speelgoed wordt opgeborgen, als ze maar ergens mee kunnen spelen.

Many, mooie kinderhoek! Hier zaten ze ook altijd graag aan een eigen tafeltje.

Precies dat, haha. Helaas lijken kinderen een soort aangeboren liefde te hebben voor alles wat lelijk is. :')


En voor wat herrie maakt…

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 19:25

Ik zie tegenwoordig geen kinderen meer spelen, alleen maar achter hun aaipet/mobiel hangen die meestal veel te hard staat met afschuwelijke muziekjes en schreeuwstemmetjes.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 20:15

Dat komt omdat de ouders geen speelgoed meer in de huiskamer willen hebben. :') :')

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 09:30

In de pré-aaipettime hadden we zo'n Ikea-kast waar je grote bakken in kon schuiven.
Daar werden er 3 van omgekeerd in de woonkamer en vervolgens gingen ze naar buiten (en opruimen ho maar... )

PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 10:14

Nou hier echt niet constant ipad's om op te spelen, maar er werd zeker wel altijd opgeruimd voor ze met wat anders gingen spelen.

Winged

Berichten: 33020
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 10:24

Many schreef:
Wij hebben een tijdje zoiets in huis gehad. Werkte heel goed doordat kinderen aan het bureautje kunnen zitten kleuren/spelen (maken ze ook niet je mooie eettafel stuk of vies, ideaal) en het speelgoed kan direct ernaast worden opgeborgen.

Als ik kinderen zou hebben dan zou ik ook voor zoiets gaan. Ook direct een eigen plekje voor ze :)

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 10:30

Ik ben weliswaar geen moeder, wellicht geeft me dat geen enkel recht van spreken...

Maar ik zie vaak dat kinderen in een iPad of telefoon duiken om te ontprikkelen. Na een bepaalde tijd gaan ze dan weer verder met hun spel.

Wat mij betreft is het op die manier alleen maar een toevoeging voor kinderen en hun ontwikkeling. Digitale apparaten gaan alleen maar meer deel uitmaken van hun leven, anders dan wij gewend zijn en hoe wij zijn opgegroeid.

Het ontnemen of verbieden van gebruik van die apparaten werkt naar mijn idee op de lange termijn alleen maar averechts, want wat je niet mag of wat schaars is krijgt alleen maar meer waardering en focus door groeiende nieuwsgierigheid.

Maar goed...
Met dank aan de zoektermen van ik weet niet meer wie... Heb ik hier vier van onder reservering staan...
Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 11:05

Vooral het vakmanschap hiervan kan ik waarderen.

miramii

Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 11:36

Wat een reacties al, thanks! Met een dame van ruim 1 en nog een in de maak, is zelf opruimen nog wel een dingetje. Ze kan het al wel, maar nog type mieter alles in 1 mand. :')
Manden heb ik inderdaad zelf ook, helaas leert de praktijk dat dat nogal rommelig staat en niet groot genoeg is voor het speelgoed. Ondanks dat er maar een deel beneden staat. Herintroductie van speelgoed is het goedkoopste cadeau toch? ;) Overigens ben ik het er niet mee eens dat ik, door op te ruimen achter deuren, mijn kind niet welkom zou zijn in huis.

Het eerste kastje wat jij stuurde DubbelDun is idd een beetje wat ik zoek. Makkelijk maar ruim kastje, waar ze zelf bij kunnen en wat netjes staat. Zat ook te overwegen om zo'n systeem in een kast te maken voor die ikea speelgoedbakken. Maar betwijfel of dit binnen mijn kunde ligt :+

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 11:41

Bedoel je het Trovast systeem ??

miramii

Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: In een hutje op de hei

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 14:24

Ja klopt, ik zag laatst een DIY die dat had gemaakt in een normale kast. Die bakken lijken mij best handig, het uitzicht is wat minder.

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 15:27

Je kun op elke kast scharnieren zetten, de truc is alleen om de lades met openen niet in de weg te laten zitten van de (keuken)scharnieren op de deuren.
Ik heb hier toevallig geen voorbeeld staan van een deur met daarin lades. Vaak worden dan de ladegeleiders op een houten lat geplaatst zodat het scharnier de ruimte heeft om in te vouwen als de deur dicht moet.

karijn

Berichten: 5403
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 08:34

DubbelFun schreef:
In de pré-aaipettime hadden we zo'n Ikea-kast waar je grote bakken in kon schuiven.
Daar werden er 3 van omgekeerd in de woonkamer en vervolgens gingen ze naar buiten (en opruimen ho maar... )


Precies dat.
Maar zo’n Kallaxkast is wel superhandig. Ik heb intussen meerdere hiervan in huis en elke keer krijgen ze een ander doel.

lukka63
Berichten: 1407
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 07:21

Ik ben gisteren voor het eerst boven geweest in ons nieuwe huis deze heel grote kamer wordt werkkamer.
Prachtige raampartij iemand idee voor raamdecoratie buiten shutters om.
Afbeelding

karijn

Berichten: 5403
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 19:14

Geen raamdecoratie. Zonde.

PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 19:51

karijn schreef:
Geen raamdecoratie. Zonde.


Precies dat.

karin1985

Berichten: 1888
Geregistreerd: 17-04-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 20:18

screens aan de buitenkant. Al zie ik volgens mij een enorme overhang. Dus vraag mij af in hoeverre je iets voor de ramen moet hebben.

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 20:35

Lijkt me ook doodzonde daar wat voor te hangen. Evt om wat te breken een mooie grote hangplant.

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 09:21

Ik zou er ook niets voorhangen óf aan de buitenkant idd.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 10:38

Ik ben ook team niks voorhangen...

Ik zie daar een mooie zithoek voor me met zo'n staande lamp die overhangt...

noviceh

Berichten: 4781
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 12:01

Janine1990 schreef:
Ik ben ook team niks voorhangen...

Ik zie daar een mooie zithoek voor me met zo'n staande lamp die overhangt...

:j