Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 58 van de 205 [ 5103 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61 ... 205  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

 
Profiel   

DubbelFun schreef
Waarom kiezen voor kalkverf en niet voor latex ??


Omdat latex afsluit en kalkverf de steen nog laat ademen.
Aldus mijn rondje Google hoor.

Plus dat latex de steen kan aantasten afhankelijk van de ph waarde.

Maar echte ervaringen kan ik niet vinden.



Ik heb eens gelezen dat je dan ook een eiken vloer moet pakken. Dus eiken met eiken gaat wel. Ga je naar een andere houtsoort op de vloer dan past het minder bij elkaar.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 11:11 



 
Profiel   

Janine1990 schreef
Je foto werkt helaas niet :( dus ik moet het even met mijn imagination doen en wat ik me kan herinneren van wat jij mooi vindt...

Dan zou ik persoonlijk iig niet voor wit gaan, en ook niet voor een heel dik blad. Sowieso vind ik een dik blad niet bij wit passen, maar het is daarnaast ook wat trendgevoelig in mijn beleving. Terwijl je juist kiest voor iets wat heel tijdloos kan zijn.

Wit vind ik dan ook niet tijdloos genoeg, maar ik begrijp de keuze wel, het kan heel erg mooi zijn. Denk wel aan het materiaal en tomaten en vetvlekken...


Een wit blad gaat sowieso niet zo dik, dan zou je met een brede rand moeten werken. Wit wil ik sowieso smal.
Trendgevoelig vind ik niet zo erg, en bij composiet valt het vlekken etc heel erg mee.
Gelukkig kan ik na een paar jaar een nieuw blad laten maken voor een hele nieuwe look in de keuken.

Echt een moeilijke keuze en dan ook nog de vloer haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 11:20 



 
Profiel   

Dat is ook weer zo... Een nieuw blad is niet de grootste kostenpost :)

Ja ik vind het een heel moeilijke hoor!

Je hebt geen sfeerplaatje/pinboard? Of hoe heet zo'n collage ook :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 11:47 



 
Profiel   

manonutjuh schreef
DubbelFun schreef
Waarom kiezen voor kalkverf en niet voor latex ??


Omdat latex afsluit en kalkverf de steen nog laat ademen.
Aldus mijn rondje Google hoor.

Plus dat latex de steen kan aantasten afhankelijk van de ph waarde.

Maar echte ervaringen kan ik niet vinden.



Ik heb eens gelezen dat je dan ook een eiken vloer moet pakken. Dus eiken met eiken gaat wel. Ga je naar een andere houtsoort op de vloer dan past het minder bij elkaar.


Zou je het steen niet kunnen sealen op een of andere manier? Zodat het niet aangetast raakt? Dan kan je meer kanten op als je dat zou willen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 11:48 



 
Profiel   

PSvanLot schreef
Willen jullie me helpen bij wat keuzes voor de keuken?

We willen eigenlijk houtlook pvc laten leggen in de woonkamer en keuken. Hetzelfde doorgelegd.
In de keuken willen we (zie foto hieronder) eikenhouten fronten.
Nu zijn we nog in dubio over het werkblad.

Kan helaas geen foto's uploaden momenteel, de tool doet vreemd.

OF een betonnenblad (neem je dan een hele dikke of een dunne?)

OF een wit blad.

En is een eikenhouten keuken op een houtlook vloer wel mooi?

Keuzes, keuzes...

[ [url=m/IvL3BC.png]Afbeelding[/url] ]


Zelf zou ik niet voor een wit blad kiezen maar voor een betonnenblad.

Of wat dacht je van dekton??

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 23:37 



 
Profiel   

Houtlook vloer met een eikenhouten keuken vind ik alleen mooi als de kleuren van het hout afwijken van elkaar en elkaar versterken (dus niet bv geler maken).

Vind betonlook en dan een dik blad erg mooi. Helemaal bij een houten keuken.
Wit zou ik niet snel kiezen, maar goed, smaak valt over te twisten

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 10:22 



 
Profiel   

MarliesV schreef
Houtlook vloer met een eikenhouten keuken vind ik alleen mooi als de kleuren van het hout afwijken van elkaar en elkaar versterken (dus niet bv geler maken).

Vind betonlook en dan een dik blad erg mooi. Helemaal bij een houten keuken.
Wit zou ik niet snel kiezen, maar goed, smaak valt over te twisten


Daar ben ik dus ook bang voor. Dat het vergeelt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 10:31 



 
Profiel   

Ik denk dat je goed moet kijken naar contrast in het hout. Bijvoorbeeld een lichtkleurige houtvloer met een donkere houtkleur vind ik prima kunnen. Je zou ook een beton vloertegel kunnen overwegen met een houten kleur en dan een betonblad erop.

Kan je inmiddels foto’s uploaden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 11:49 



 
Profiel   

Zie dat ze inmiddels een paar keer in de fotolijst staan haha.

Heb alleen geen definitieve plattegrond zie ik. Maar de keuken is niet veranderd.
[ img ]


[ img ]
[ img ]

Een betonnen vloer vind ik moeilijk. Is dat niet snel sfeerloos in zo’n grote open ruimte?
Daarbij wil ik de vloer ook door leggen in het woongedeelte.


[ img ]

Deze kast wil ik tegenover de keuken tegen de wand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 11:52 



 
Profiel   

Ik heb de hele benedenverdieping betonlook pvc. Vind het prachtig.
In de zomer zonder kleed een frisse look, in de winter een wol kleed voor de warmte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 12:11 



 
Profiel   

Ik denk dat het prima kan, mits idd niet dezelfde kleur (wijkt vaak toch wat af). Genoeg voorbeelden op Google te vinden. Wat je wel vaak ziet is een witte, grijze of zwarte plint, zodat het wat "breekt". Dit zie je ook bij die tweede keuken.
Wit blad zou ik zelf nooit voor kiezen gezien vlekgevoeligheid en verkleuringen.

Betonlook kan heel mooi zijn, mits goed gecombineerd en juiste lichtinval. Wij hadden een grijze vloer, maar die maakte de ruimte enorm donker. Was het net niet zeg maar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 12:13 



 
Profiel   

Persoonlijk zou ik nooit een houten keuken op een houten vloer zetten. Vaak matcht dit nèt niet en moet je rekening houden met de mate van verkleuren, wat bij een pvc vloer anders zal zijn dan bij keukendeurtjes van massief eiken. Zelf vind ik een houten keuken op een betonlook vloer prachtig. Zeker kan een betonlook vloer sfeervol worden gemaakt, maar zal deze nooit een houtlook vloer evenaren.
Wij hebben de keuze bij keramisch parket voor een witte keuken met betonlook blad gemaakt, dat is een kwestie van smaak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 13:51 



 
Profiel   

@PSvanLot: Ondanks dat plinten vaak in de kleur van de keuken zijn, kunnen ze natuurlijk ook een andere kleur hebben/krijgen of zelfs van een geheel andere materiaalsoort zijn. Te denken valt aan kleur naar keuze of zwart c.q. wit (erg besmettelijk), maar denk ook aan spiegels (ruimtelijk/zwevend idee) of aluminium/RVS.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 14:18 



 
Profiel   

@PSvanlot: ik zou voor een betonnen vloer gaan, en dan qua sfeer aankleden met leuke accessoires!

Misschien is dit ook een goede plek om te vragen: zijn er hier mensen die een serre hebben aangebouwd? Zo ja, hoe heb je dat aangepakt en met welke zaak ben je in zee gegaan? We willen waarschijnlijk op relatief korte termijn (aka, komende jaar ergens) ook een serre laten aanbouwen zodat we een extra ruimte krijgen (we kunnen nu nl. geen mooie grote eettafel kwijt, dus serre zou dienst doen als eetkamer en werkkamer). Heb wel wat bedrijven aangeschreven via google maar wie weet heeft hier ook iemand een goede tip :j

Als ik een beetje weet wat verstandig is, kan ik daar ook qua aanleg van de tuin alvast rekening mee houden...

Alleen een beetje vervelend dat we de vloerverwarming niet kunnen doortrekken omdat we niet aan die optie hebben gedacht, dus moet een andere soort verwarming komen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 16:36 



 
Profiel   

smurffie schreef
Ik heb de hele benedenverdieping betonlook pvc. Vind het prachtig.
In de zomer zonder kleed een frisse look, in de winter een wol kleed voor de warmte.


Wij hadden in ons vorige huis betonlook vinyl, en bij dit huis ook lang getwijfeld over een gietvloer. Met leuke accessoires/ kleden en niet te strakke meubels is het zeker niet koel (vind ik iig). Helemaal bij zo'n houten keuken vind ik een betonvloer juist supermooi passen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 20:06 



 
Profiel   

DubbelFun schreef
@PSvanLot: Ondanks dat plinten vaak in de kleur van de keuken zijn, kunnen ze natuurlijk ook een andere kleur hebben/krijgen of zelfs van een geheel andere materiaalsoort zijn. Te denken valt aan kleur naar keuze of zwart c.q. wit (erg besmettelijk), maar denk ook aan spiegels (ruimtelijk/zwevend idee) of aluminium/RVS.


Spiegels/alu/RVS… dat is allemaal niks voor mij. Doet me denken aan gaarkeukens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 20:09 



 
Profiel   

Mloes schreef
smurffie schreef
Ik heb de hele benedenverdieping betonlook pvc. Vind het prachtig.
In de zomer zonder kleed een frisse look, in de winter een wol kleed voor de warmte.


Wij hadden in ons vorige huis betonlook vinyl, en bij dit huis ook lang getwijfeld over een gietvloer. Met leuke accessoires/ kleden en niet te strakke meubels is het zeker niet koel (vind ik iig). Helemaal bij zo'n houten keuken vind ik een betonvloer juist supermooi passen!


In de keuken ben ik er niet zo bang voor. Maar vooral met de stalen deur tussen keuken en woonkamer en de stalen kachel vind ik het erg spannend!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 20:10 



 
Profiel   

PSvanLot schreef
In de keuken ben ik er niet zo bang voor. Maar vooral met de stalen deur tussen keuken en woonkamer en de stalen kachel vind ik het erg spannend!


Ja snap ik. Wij hadden een muur bekleed met steigerhouten planken, om het ook wat minder strak/ koel te maken. Met veel houten details, kleden etc. kan je wel veel doen maar snap je twijfel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 21:56 



 
Profiel   

PSvanLot schreef
Mloes schreef

Wij hadden in ons vorige huis betonlook vinyl, en bij dit huis ook lang getwijfeld over een gietvloer. Met leuke accessoires/ kleden en niet te strakke meubels is het zeker niet koel (vind ik iig). Helemaal bij zo'n houten keuken vind ik een betonvloer juist supermooi passen!


In de keuken ben ik er niet zo bang voor. Maar vooral met de stalen deur tussen keuken en woonkamer en de stalen kachel vind ik het erg spannend!


Juist heel mooi. Mensen vergeten dat zwart ook warm maakt. Een zwarte stalen deur en kachel maken echt heel veel warmte en sfeer.
Wij hebben trouwens pvc tegels, echt een aanrader ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 23:37 



 
Profiel   

PSvanLot,

Die groene kasten zijn echt heel tof.
Ik overweeg om in de keuken tzt ook een betonlook vloer te leggen. Ik twijfel alleen nog tussen een witte of houten keuken. Bij hout zeker, bij wit niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 07:14 



 
Profiel   

Hallo meiden, ik lees af en toe eens mee in jullie topic.

Ik ga over een poosje verhuizen en neem m’n meubels grotendeels mee, omdat ik er nog steeds blij mee ben. Maar wil enkele dingen wel veranderen.
Ik heb nu heel veel wit en daar houd ik wel van. Maar nu met de zwart trend zou ik toch wat zwarte items willen.
Zal nog even foto’s van m’n huis laten zien. Er is maandag een fotograaf geweest voor verkoop foto’s maar die heb ik nog niet ontvangen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 07:29 



 
Profiel   

Samantha_, bedoel je met zwart ook meubels? Of accessoires? En hoe ziet de basis (type huis, kleur muren, soort vloer) van je toekomstige huis eruit?

Ik heb onlangs een deel van de muur geschilderd, kleur (olijfgroen) is heel mooi uitgepakt :j

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 07:59 



 
Profiel   

Heel mooi noviche! Hoe heet deze verf?
Ik heb een muur met de kleur geordend groen, maar dat is het net niet dus daar wil ik nog een keer overheen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 08:02 



 
Profiel   

Mooi dat olijfgroen zeg!

Ik bedoel beide, vind een zwarte kast bijv heel gaaf.

Dit is m’n nieuwe huis:

[ img ]

Probeer nog foto’s van m’n huis nu te uploaden maar lukt nu even niet

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 08:22 



 
Profiel   

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 08:25 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 58 van de 205 [ 5103 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61 ... 205  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen