Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 60 van de 209 [ 5210 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63 ... 209  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

 
Profiel   

Ik ga toch voor tegels.
Betontegels, grijs. Alleen nu twijfel ik om wandje waar de wc aan hangt met witte hexagon tegels te doen. Maar is dat niet te druk, of ben het snel zat?
Lastig hoor allemaal.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 10:20 



 
Profiel   

Samantha_ schreef
Ik ga toch voor tegels.
Betontegels, grijs. Alleen nu twijfel ik om wandje waar de wc aan hangt met witte hexagon tegels te doen. Maar is dat niet te druk, of ben het snel zat?
Lastig hoor allemaal.


Lastig he, en de keuzes zijn allemaal zo definitief...

Wij zijn zaterdag bij Whoon in Oisterwijk geweest. Wat een toffe winkel! Veel ideeën opgedaan, maar ook veel twijfels.

Hebben nu afgesproken dat we met hen in zee gaan om een samen een plan te maken met een interieurstyliste.
Zij gaat ons helpen met kleur vloer, banken, kasten, kleden etc. Later komt zij met een grote bus vol accessoires om het huis af te stylen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 10:41 



 
Profiel   

O dat is wel heel gaaf ja.
Ik neem bijna alles mee dus dat scheelt gelukkig al. En badkamer en keuken hoef ik niet te doen die zijn goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 10:54 



 
Profiel   

Gisteravond bezoek gehad van mijn handypaps, waar ik erg blij mee ben.

Ik heb eindelijk (na vier jaar!) een lamp in het toilet. Tot nu toe hing er een kale pit aan het plafond...

Daarnaast is mijn voorraadkast nu voorzien van planken, boaxel systeem van IKEA:
[ img ]

Hiervoor stond alles in kratten op de grond... Dikke chaos, dus het zal jullie niet verbazen dat er nogal wat eten weggegooid moest worden...

En last but not least heb ik mijn sieraden organiser nu hangen:

[ img ]

Dit geeft me nu wel twijfels. Ik wilde de kaptafel flamingo roze doen. Maar volgens mij kan ik beter een stoel omtoveren tot statement piece en de tafel een mooie grijze kleur geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 17:34 



 
Profiel   

Oh wat leuk die sieradenhanger! Vind de tafel zo wel mooi idd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 22:07 



 
Profiel   

Er zit een erg mooie lijst om de spiegel. Die zou ik niet verven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 11:31 



 
Profiel   

Heel leuk gedaan zo!
Handig, die opberg ruimte in de trapkast.

Ik heb nu witte houten jaloezieën, en wil in m’n nieuwe huis zwart. Maar, stof… iemand ervaring mee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 12:19 



 
Profiel   

Samantha_ schreef
Ik heb nu witte houten jaloezieën, en wil in m’n nieuwe huis zwart. Maar, stof… iemand ervaring mee?

Yup! Doe het niet!
Wij hebben voor meerdere kamers zwarte jaloezieën gekocht. Maar na de eerste kamer hebben we de rest niet eens meer opgehangen. Ik vind het stof echt geen gezicht, terwijl wij erg poetserig zijn en balansventilatie hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 12:55 



 
Profiel   

Samantha_ schreef
Heel leuk gedaan zo!
Handig, die opberg ruimte in de trapkast.

Ik heb nu witte houten jaloezieën, en wil in m’n nieuwe huis zwart. Maar, stof… iemand ervaring mee?


Ik heb zwart in m'n slaapkamer en er zitten vitrages voor. Gelukkig, want schoonmaken heb ik nog geen ideale oplossing voor gevonden :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 12:56 



 
Profiel   

senna21 schreef
Er zit een erg mooie lijst om de spiegel. Die zou ik niet verven.


Ik vind de lijst zo inderdaad ook erg mooi.

Ik wil de tafel wel echt doen...

[ img ]
Ik neig nu naar de Aurora...

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 12:58 



 
Profiel   

Plukje schreef
Samantha_ schreef
Ik heb nu witte houten jaloezieën, en wil in m’n nieuwe huis zwart. Maar, stof… iemand ervaring mee?

Yup! Doe het niet!
Wij hebben voor meerdere kamers zwarte jaloezieën gekocht. Maar na de eerste kamer hebben we de rest niet eens meer opgehangen. Ik vind het stof echt geen gezicht, terwijl wij erg poetserig zijn en balansventilatie hebben.

Hm ok.
Ik las wel ergens dat bamboe en houtnerf minder snel stoffig lijken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 13:13 



 
Profiel   

Wij hebben houtnerf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 13:28 



 
Profiel   

Ik heb ook van die dikke jaloezieën met houtnerf :j

Overigens, als ik een manier vindt om het makkelijk schoon te maken zou ik het niet afraden...


Ik ben voor mijn kaptafel eigenlijk opzoek naar een stoel, formaat keukenstoel zonder leuningen...
Maar dan met een gestoffeerde zitting en rugleuning. Waarvan de rugleuning ook nog eens is omlijst met hout en er chique/barok houtsnijwerk op zit.
Dit mag uiteraard een opknappertje zijn, vandaar dat ik op Marktplaats ben gaan zoeken... Maar ik weet niet goed waar ik op moet zoeken, want met vintage krijg ik vooral het hele retro gebeuren en ouderwetse stoeltjes voor scholen uit de jaren 70...
Ik hoop dat jullie me kunnen vertellen welke zoektermen ik hier het beste voor kan gebruiken.

Oh en als je iets hebt staan in het noorden des lands (t/m Overijssel) hou ik me ook van harte aanbevolen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 15:41 



 
Profiel   

Barok, Lodewijk… dat soort zoektermen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 16:27 



 
Profiel   

Ik ben even benieuwd, hoe hebben jullie het kinderspeelgoed opgeborgen? Ik zoek een manier waarop we het kunnen opbergen uit het zicht, wat een beetje past in het interieur. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 11:50 



 
Profiel   

En hoe is het interieur :D ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 12:05 



 
Profiel   

Wit, groen en (licht) hout zijn de basiskleuren. Helaas geen foto bij de hand, maar ik denk dat je het kan typeren als een combi tussen scandinavisch en modern.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 12:20 



 
Profiel   

Afhankelijk van het aantal m3's dat je nodig hebt vind ik dit een mooie (veilige) kast
[ img ]

Wil/durf je wat uitbundiger, dan vind ik deze helemaal te gek :)
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 12:24 



 
Profiel   

miramii schreef
Ik ben even benieuwd, hoe hebben jullie het kinderspeelgoed opgeborgen? Ik zoek een manier waarop we het kunnen opbergen uit het zicht, wat een beetje past in het interieur. :)


Wij hebben manden van Loods 5 gekocht (nu zit daar nog geen speelgoed in, maar in de toekomst wel :))). Dat zal vast nog niet genoeg opbergruimte zijn, maar het staat wel leuk in huis en het is toch alvast wat ruimte. Verder hebben wij een buffetkast met onderste deurtjes dicht, dus daar kan tegen die tijd ook wat spul in. Je hebt ook van die houten opstapelkisten waar je veel in kwijt kan.

Deze manden hebben wij:
https://loods5.nl/product/365/slangenmand/931

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 12:37 



 
Profiel   

In manden ja, of in de trapkast in bakken?
Ben blij dat die fase hier voorbij is haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 12:39 



 
Profiel   

miramii schreef
Ik ben even benieuwd, hoe hebben jullie het kinderspeelgoed opgeborgen? Ik zoek een manier waarop we het kunnen opbergen uit het zicht, wat een beetje past in het interieur. :)


Ik weet niet hoe oud je kids zijn... Maar mijn zusje heeft zo'n steigerhouten keukentje met een krijtbord waar ook opbergruimte in zit...

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 12:55 



 
Profiel   

Dichte kasten passend bij jullie interieur :j Speelgoed kan ook op de kinderkamers liggen en naar de woonkamer worden gehaald als daar behoefte aan is. Zo spelen de kinderen ook niet steeds met hetzelfde speelgoed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 13:00 



 
Profiel   

Wij hebben een tijdje zoiets in huis gehad. Werkte heel goed doordat kinderen aan het bureautje kunnen zitten kleuren/spelen (maken ze ook niet je mooie eettafel stuk of vies, ideaal) en het speelgoed kan direct ernaast worden opgeborgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 13:30 



 
Profiel   

Ik sta erg achter de principes van Montessori. Daar ligt alles voor de kinderen per soort bij elkaar, op een hoogte waar ze bij kunnen en mooi gepresenteerd en zichtbaar.

Je hebt kinderen en die leven nou eenmaal in huis. Dat mag je best zien. En doordat het netjes en per soort gepresenteerd is en altijd op een vaste plek ligt, leren kinderen ook opruimen. Een grote mand of kist nodigt uit om alles tevoorschijn te trekken en met 80% ervan niet te spelen.

Daarnaast is niet altijd al het speelgoed uitgestald en beschikbaar. Eens in de zoveel tijd wissel je speelgoed uit de 'opslag' uit met 'uitgestald' speelgoed. Kinderen spelen meestal niet met alles dat ze hebben.

Ik zou dus gaan voor planken of een open kast. Met daarop dienblaadjes of lage mandjes met speelgoed onderin en bovenin boeken, waxinelichtjes en planten. Eventueel zouden er deurtjes voor het speelgoed kunnen. Maar ik zou dat persoonlijk niet doen omdat ik er alles aan wil doen mijn kind het gevoel te geven dat het huis niet alleen voor volwassenen is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 13:33 



 
Profiel   

Kinderen en mooi gepresenteerd zichtbaar, dat gaat bij mij niet in een zin…
Idem aan speelgoed met planten en waxinelichtjes…

Ik had toen ze klein waren een speelkamer. In dit huis niet, maar nu ze 10 zijn hoeft dat ook niet meer.
Heb nooit zichtbaar speelgoed in huis gehad.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 13:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 60 van de 209 [ 5210 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63 ... 209  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen