Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 22:33

Ik kon het niet laten, nieuw bed besteld :)) . Ik heb alleen échte nog geen idee welke kleur(en) ik verder wil in de slaapkamer, of ik voor aardetinten ga of voor groentinten.

Afbeelding

noviceh

Berichten: 4784
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 22:34

Wat een leuk bed!

Pantykous

Berichten: 10487
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 22:59

Leuk, ik lees al langer mee maar ga ook maar eens wat posten. Moet onze slaapkamer van t voorjaar gaan doen en de kinder- en eethoek ook.

Kmbrly

Berichten: 1844
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 23:00

Van de woonkamer heb ik enkel en alleen werf foto’s. Dus deze moet nog even wachten.
“Mancave” wc en slaapkamer zijn wel al reeds klaar.





Afbeelding

Alleen van de wc en mancave moeten eerst nog eens betere foto’s genomen worden :') .

Jindai

Berichten: 1885
Geregistreerd: 11-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 23:24

Ik las al mee in het vorige topic, maar kom nu ook maar eens mee kletsen. Heb begin vorige maand de sleutel van m'n nieuwbouw appartement gekregen en ondanks dat alles nieuw, strak en lekker fris is, moet er toch nog een hoop gebeuren. Vooral qua inrichten, zo moet/wil ik nog een kast, tv meubel, salontafel(tjes), een kleed, een bed ( :') ). Maar ik vind het best lastig om iets van een plaatje op internet te kopen, dus ik wacht even tot de winkels weer open zijn en tot die tijd voldoen wat oude, simpele spulletjes ook. :Y)

Ntlie_ schreef:
@Mjetterd: Die komen van Hip aan je muur: https://hipaanjemuur.nl/collectie/anima ... gKptPD_BwE


_/-\o_

Ik heb op deze site ein-de-lijk iets voor aan het muurtje bij m'n eettafel gevonden!
https://hipaanjemuur.nl/wp-content/uplo ... -Front.jpg

@Felien_Kyra Ik woon ook niet groot en heb juist een donkere muur (Blueberry Dream van Flexa) gedaan, geeft een beetje diepte ipv dat alles maar wit en licht is en eigenlijk één groot oppervlak. Moet wel zeggen dat ik heel veel ramen heb en dus veel daglicht binnen krijg, dus dat is wel iets om rekening mee te houden.

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 06:47

Ook even overgesprongen naar het nieuwe topic, mooie inrichtingen komen weer voorbij!
jojoni schreef:
*knip*
Op t moment denk ik deze vloer: https://www.laminaatenparket.nl/laminaa ... usive-oak/
De trap dan hetzelfde. En dan wil ik de muur van de trap bekleden met latjes in datzelfde hout: https://www.femkeblogt.com/diy-lattenwand/. Met achter de houten latjes een groene kleur.

Ik twijfel alleen heel erg.. Zou t niet te donker worden? Wat voor leuning doen we er dan bij?


Heel tof die lattenwand. Je kunt het iets lichter maken door een lichtere verkleur achter de latten te bevestigen, of ms kun je iets doen met een led strip/spotjes erachter. Overigens is donker ook helemaal niet erg toch, uitgesproken ja, maar als het je smaak is waarom niet?!
Qua leuning iets van staal is denk ik erg mooi?

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 17:03

Jongens even een vraagje.
Ik ben er gisteren achter gekomen dat de vloer in mijn studeerkamer niet recht is. Er zit een soort zonk in... Je ziet het aan de plinten, scheelt zowat 3-4mm. Vloer is 3 weken geleden gelegd, daarna direct karton erover gelegd om te verven.
Gisteren die er dus af gehaald.
Vloer is gelegd door een bedrijf. Visgraat pvc, verlijmd en dus eerst geëgaliseerd.
Bedrijf opgebeld en zij geven aan dat een vloer nooit waterpas ligt (ehh?) ik ga er toch vanuit dat ik mijn rechte bureau gewoon recht kan zetten zonder opvulling aan de pootjes.
Daarna waarom ze dit niet gemeld hadden als ze dit wel in de gaten hebben gehad, dan had ik de vloer eerst laten opvullen tot die wel waterpas lag.
Mijn fout, stupid dat ik zulke dingen niet eerder door heb gehad bij het leggen/verwijderen van de oude vloer.
Maar, is dit normaal? Ik ga er toch deels van UT dat een vloer redelijk waterpas ligt.
Kan ik het bedrijf hier nog op verhalen, of is dit echt iets wat hoort bij een huis van 1961 en leer er maar mee leven?

Foto’s via PB.

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 17:08

Als de vloer geëgaliseerd is mag je er van uitgaan dat ie horizontaal ligt, anders was de egalisatiepasta wel naar één kant gelopen :)
Dat ie nu een deuk in het midden heeft kán komen dat de balken die de vloer dragen verzakken , misschien door het meer-gewicht van de vloer bijv. omdat ze er onder niet voldoende ondersteund worden omdat (igv een flat) eronder een muurtje is weggehaald om igv begane grond de overspanning van de balken te groot is voor het gewicht nu.

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 17:43

Geen idee, ik was er helaas niet bij toen ze hem gelegd hebben.
Het is een huis, betonnen ondervloer dus geen balken of hout. Onder die plek lag inderdaad een vitrinekast waarvan ik de horizontale balken (4x4cm) heb weggehaald en strak heb geplamuurd. Zou het kunnen dat de betonnen vloer daar dan nog door verzakt?

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 17:59

Een betonvloer zou niet mogen zakken mits die goed ondersteund is.

Joy_Mennings

Berichten: 2286
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 18:16

Wat een leuk topic, ik ga volgen! Mijn kamer (en kot) zijn beide gewoon af maar ik ben altijd opzoek naar leuke decoratie ideeën

Pferdelove

Berichten: 468
Geregistreerd: 13-06-08
Woonplaats: Ede

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 21:41

Ik kwam dit topic gisteren tegen, wat super leuk dat je zo een beetje in elkaars huis kan kijken en inspiratie op kan doen!

Nu heb ik gelijk een vraag, mijn vriend en ik willen graag de slaapkamer donkerblauw behangen. Maar nu de winkels dicht zijn durven we niet zo goed behang te kopen zonder het behang te bezichtigen. Maar ik dacht, misschien heeft één van jullie voorbeelden uit eigen kamer? Dat we op deze manier verkocht kunnen worden aan een behang, want op internet lijken alle kleuren mooi, tot je ze in de winkel ziet..

Thats_Me

Berichten: 10940
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 22:42

Zou je niet een behangboek of staaltjes bij een winkel kunnen reserveren? Dan kun je toch even kijken wat het beste past.

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 23:00

Het ligt niet aan de betonvloer ben ik ondertussen achter. Het scheelt in mijn slaapkamer ook een aantal mm.
Ik ga wel het gesprek aan, van een vakman verwacht ik ergens wel dat zoiets even gemeld wordt. Balen :(

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 23:11

Pferdelove schreef:
Ik kwam dit topic gisteren tegen, wat super leuk dat je zo een beetje in elkaars huis kan kijken en inspiratie op kan doen!

Nu heb ik gelijk een vraag, mijn vriend en ik willen graag de slaapkamer donkerblauw behangen. Maar nu de winkels dicht zijn durven we niet zo goed behang te kopen zonder het behang te bezichtigen. Maar ik dacht, misschien heeft één van jullie voorbeelden uit eigen kamer? Dat we op deze manier verkocht kunnen worden aan een behang, want op internet lijken alle kleuren mooi, tot je ze in de winkel ziet..

In het vorige topic, nr. 12 staan flink wat voorbeelden. De kleur is momenteel in.
Je kunt behang stalen bestellen/ lenen bij de bouwmarkt.

Arielle_

Berichten: 6399
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 10:03

Rinske schreef:
Ik kon het niet laten, nieuw bed besteld :)) . Ik heb alleen échte nog geen idee welke kleur(en) ik verder wil in de slaapkamer, of ik voor aardetinten ga of voor groentinten.

[ [url=m/Erj5gb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heel gaaf bed!
Ben ook op zoek naar een nieuw bed dus hoor graag of ‘ie bevalt ;)

xMayo

Berichten: 2939
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: Brakel

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 15:56

Zo, had even gemist dat er alweer een nieuw topic was :)

Hebben jullie een idee? Ik ben op zoek naar een leuke fauteuil voor op de plek van die (halfdode) plant. We hebben cognac kleurige eetkamer stoelen.

Niet al te gek duur, tot Max. 300 omdat we volgend jaar een nieuwe bank moeten en dan meteen een mooi setje willen doen.

Afbeelding

Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 15:58

Ik zou in die hoek geen enkele stoel doen, maar een kombi van 2 met een klein tafeltje er bij.
Eén stoel gaat daar verloren staan (te ver van de bank) en je het er de ruimte voor om er een leuk zitje te maken.

noviceh

Berichten: 4784
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 16:13

Ik zou er een mooie velours groene fauteuil neerzetten, beetje dezelfde kleur als de muur achter de bank. Mooie kleine, zwarte bijzettafel erbij en je hebt een heerlijk leeshoekje!

https://www.made.com/nl/ppc/haru-slaapf ... lsrc=aw.ds

Waar komt trouwens hoge, smalle bloempot op de vensterbank vandaan? Ik zoek er nog zo eentje.

xMayo

Berichten: 2939
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: Brakel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 22:39

Groen velours zat ik ook aan te denken, maar ben bang dat de kleur dan afwijkt van de muur en het vloekt ofzo.. was met m’n kussens ook, die heb ik op de gok meegenomen, maar het matcht totaal niet :')
Lijkt me wel enorm gaaf, ga er eens naar zoeken!

DubbleFun; ja zou dat het liefst willen, alleen de hal grenst daar dus we zitten met de deur. Voor 2 stoelen is het eigenlijk net iets te krap daar.. wat we eventueel volgen jaar wel willen is een bank zonder lounge gedeelte en dan gewoon 2 fauteuils in de zithoek.

Het stukje daar waar de plant nu staat is zooo lekker, daar schijnt het zonnetje zo fijn naar binnen dus wil daar wel heel graag wat hebben staan :)

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 23:58


DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 10:20

Als er eel kan hangen kan die er ook staan :)
Als het te kort op een deur is zou ik iets op wieltjes nemen, áls je dan eens lekker daar in het zonnetje wilt zitten schuif je hem er ook zo bij.

Heb je ruimte voor één loveseat?? Dan heb je wel de ruimte om lekker te zitten/hangen :)

anca

Berichten: 1783
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 10:53

xMayo schreef:
Zo, had even gemist dat er alweer een nieuw topic was :)

Hebben jullie een idee? Ik ben op zoek naar een leuke fauteuil voor op de plek van die (halfdode) plant. We hebben cognac kleurige eetkamer stoelen.

Niet al te gek duur, tot Max. 300 omdat we volgend jaar een nieuwe bank moeten en dan meteen een mooi setje willen doen.

[ [url=m/UP3aCk.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/TI4mRB.jpg]Afbeelding[/url] ]


Deze kwam eerder in dit topic voorbij. Lijkt mij perfect voor dat hoekje.
https://www.laredoute.nl/ppdp/prod-3502 ... tureflyout

Ik vind hem zo leuk

capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 10:59

Dat is wel een lekker hoekje om een boek te lezen. Ik zou dan gaan voor een stoel waar je lekker in kan weg kruipen met een boek. Zelf vind ik oker geel mooi bij groen. Maar dat is wel erg smaak gebonden.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 11:28

anca schreef:
xMayo schreef:
Zo, had even gemist dat er alweer een nieuw topic was :)

Hebben jullie een idee? Ik ben op zoek naar een leuke fauteuil voor op de plek van die (halfdode) plant. We hebben cognac kleurige eetkamer stoelen.

Niet al te gek duur, tot Max. 300 omdat we volgend jaar een nieuwe bank moeten en dan meteen een mooi setje willen doen.

[ [url=m/UP3aCk.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/TI4mRB.jpg]Afbeelding[/url] ]


Deze kwam eerder in dit topic voorbij. Lijkt mij perfect voor dat hoekje.
https://www.laredoute.nl/ppdp/prod-3502 ... tureflyout

Ik vind hem zo leuk

Bhahahaha ik kwam echt precíes deze stoel linken :)) . Hij is zo leuk!!