Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jojoni
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 15:33

Hey Allemaal!

Ik meld me hier ook. Wij zijn druk bezig met zware verbouwingen in ons eerste (en hopelijk laatste) huisje. We doen alles in fases en na gelang er geld is..
We hebben het dak al volledig vervangen en geisoleerd. En we zijn nu vooral bezig met de bovenverdieping.
Daar zouden 2 nieuwe slaapkamers gebouwd moeten worden en een badkamer. En natuurlijk al de rest:
- volledig nieuwe vloeren
- nieuw stucwerk en natuurlijk verven
- nieuwe kozijnen
- nieuwe lampen
-...

De slaapkamers wil ik even laten, want die kun je ook verder inrichten wanneer er kleine mensjes komen om erin te slapen.
De badkamer is op t moment vrij compleet qua inrichting (ik weet welke meubelen, kleuren, ongeveer de tegels,..) Dus nu moet ik van mijn man verder nadenken over de hal... -O-
Ik wil graag in alle slaapkamers en de hal dezelfde vloer. En aangezien we ook nog de trap moeten renoveren, ben ik erover aan het nadenken om de trap ook hetzelfde te doen (ik houdt niet zo van allerlei verschillende vloeren/kleuren/...)

Op t moment denk ik deze vloer: https://www.laminaatenparket.nl/laminaa ... usive-oak/
De trap dan hetzelfde. En dan wil ik de muur van de trap bekleden met latjes in datzelfde hout: https://www.femkeblogt.com/diy-lattenwand/. Met achter de houten latjes een groene kleur.

Ik twijfel alleen heel erg.. Zou t niet te donker worden? Wat voor leuning doen we er dan bij?...

Heeft iemand een donkere vloer boven en/of over de trap?

Voor de woonkamer en de keuken zijn er ook al heel veel ideeën. Het is een halfopen keuken dus vanuit de woonkamer kunnen we een deel zien. In de woonkamer zou ik graag met okergeel werken. En in de keuken met een andere kleur. Maar wat past bij okergeel?

Wie oh wie heeft nog tips of inspiratie voor mij?

DubbelFun

Berichten: 88669
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 15:50

Zo donker vind ik die vloer niet, als het nu nu wengé of walnoot was...
Okergeel kun je ongeveer met elke kleur kombineren, dus net wat je mooi vind. Maak een moodboard in verschillende tinten ook kijk waar je het beste gevoel bij hebt.

karijn

Berichten: 5404
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 15:52

michelle___ schreef:
[ [url=m/gEl7Re.jpg]Afbeelding[/url] ]

Meld mij ook weer aangezien we nog geen steek verder zijn _O-
Levertijden zijn zo ellendig lang..


Ik blijf het zo’n gave ruimte vinden. Waar komt de vloer vandaan? Mooi licht, volgens mij ook niet veel knoesten?

Mazikeen

Berichten: 739
Geregistreerd: 20-10-12
Woonplaats: Haarlem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 15:55

Leuk topic! Ik meld me ook :)

jojoni
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 16:35

DubbelFun schreef:
Zo donker vind ik die vloer niet, als het nu nu wengé of walnoot was...
Okergeel kun je ongeveer met elke kleur kombineren, dus net wat je mooi vind. Maak een moodboard in verschillende tinten ook kijk waar je het beste gevoel bij hebt.


Bedankt voor de tip. Ik sla ook altijd foto's op, als ik iets moois tegenkom. En als ik dat dan langere tijd mooi vindt, dan hou ik ze.
Ik vindt t persoonlijk gewoon erg moeilijk met dit soort keuzes. Ik ben altijd bang dat t toch verkeerd uitvalt.
Zo vindt ik bv zo'n cognac kleurige bank ook heel mooi. Maar als ik die dan in mijn hoofd combineer met een okergele muur en een houten vloer, dan wordt t eentonig. Terwijl ik echt een statement wil maken..

Zijn er nog mensen die zo strugelen met keuzes en het voor zich zien?

DubbelFun

Berichten: 88669
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 16:43

Als je een statement wilt maken zul je eerde kleuren tegenovergesteld van het spectrum moeten gebruiken en niet kleuren die in elkaars verlengde liggen. Maar dan moet je het beperken tot 2 a 3 kleuren in kombinatie met een 'basis'tint als zwart, wit of grijs anders wordt het snel te veel.

denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 17:12

jojoni schreef:
DubbelFun schreef:
Zo donker vind ik die vloer niet, als het nu nu wengé of walnoot was...
Okergeel kun je ongeveer met elke kleur kombineren, dus net wat je mooi vind. Maak een moodboard in verschillende tinten ook kijk waar je het beste gevoel bij hebt.


Bedankt voor de tip. Ik sla ook altijd foto's op, als ik iets moois tegenkom. En als ik dat dan langere tijd mooi vindt, dan hou ik ze.
Ik vindt t persoonlijk gewoon erg moeilijk met dit soort keuzes. Ik ben altijd bang dat t toch verkeerd uitvalt.
Zo vindt ik bv zo'n cognac kleurige bank ook heel mooi. Maar als ik die dan in mijn hoofd combineer met een okergele muur en een houten vloer, dan wordt t eentonig. Terwijl ik echt een statement wil maken..

Zijn er nog mensen die zo strugelen met keuzes en het voor zich zien?


Persoonlijk vind ik je vloer wel te donker. Als je het kalmer wilt houden zou ik een aantal tinten lichter nemen..

denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 17:14

michelle___ schreef:
[ [url=m/gEl7Re.jpg]Afbeelding[/url] ]

Meld mij ook weer aangezien we nog geen steek verder zijn _O-
Levertijden zijn zo ellendig lang..


Prachtig dat marmer zo!! Dat zwarte, die vloer, helemaal mijn smaak!

michelle___

Berichten: 7966
Geregistreerd: 28-10-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 18:22

karijn schreef:
michelle___ schreef:
[ [url=m/gEl7Re.jpg]Afbeelding[/url] ]

Meld mij ook weer aangezien we nog geen steek verder zijn _O-
Levertijden zijn zo ellendig lang..


Ik blijf het zo’n gave ruimte vinden. Waar komt de vloer vandaan? Mooi licht, volgens mij ook niet veel knoesten?

Oei geen idee, kan het zo even vragen. :D Maar het is natuursteen met houtlook.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 18:37

Ik ben er ook weer bij!

Zal binnenkort veel vragen want de renovatie begint medio maart als het goed is *\o/*
Nieuwe keuken is uitgezocht en de vloer zijn we denk ik ook wel uit. Nu nog een badkamer, openhaard, deurposten en deuren, barkrukken etc etc :+

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 19:51

@jojoni op zich vind ik de vloer niet donker, maar ik zou zelf die lichtere tint, baronial oak, kiezen die bij dezelfde link staat, denk ik. Geeft wat meer 'lucht' als je met oker wil combineren, denk dat het anders vrij zwaar en ouderwets wordt.

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 22:01

DubbelFun schreef:
@Felien_Kyra: wat vind je zelf een mooie kleur ??

[ Afbeelding ]


oooh wat veel keuze :')
Afbeelding

Ik heb maar gewoon even een aantal kleuren gekozen die mij mooi lijken (waar puntjes in het midden zitten vind ik beide kleuren wel mooi). De woonkamer is alleen niet heel groot, denk dat een lichte kleur er voor zorgt dat het wat ruimer lijkt. Wordt nog even heel goed nadenken en me er nog net wat vaker mee bezig houden.

senna21

Berichten: 11847
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 22:11

De flexa App is ook een leuk hulpmiddel om wat te spelen met ideeën voor kleuren.

DubbelFun

Berichten: 88669
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 22:23

De 2e van links vind ik persoonlijk een mooie warme kleur.
@Felien_Kyra: hou er rekening mee dat iets op een groot oppervlak altijd donkerder uit pakt. Best neem je een tint lichter.

miramii

Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 08:15


Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12736
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 09:34

Ntlie_ schreef:
Leuk, nieuw topic! Ik lees weer mee! Plaats zelf niet zoveel maar haal soms echt wel nuttige tips en ideetjes hier uit! :D

Onze woonkamer nu:
[ [url=m/scmknv.jpg]Afbeelding[/url] ]
Er komt nog een stoel bij om de zithoek wat meer af te maken en de box is eigenlijk een groot onding maar hebben geen ander plekje er voor. Wil ook nog een x een andere lamp, maar tot we de perfecte hebben gevonden, volstaat deze prima. :)



Mooi! Qua kleuren komt het helemaal overeen met onze woonkamer.

Wij hebben alleen nog niets aan de muur hangen op de groene muur en die foto's vind ik super tof! Waar heb je die vandaan als ik vragen mag :D

Ntlie_

Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 10:01


Renee1991

Berichten: 5975
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 10:27

Leuk, ik ga (vooralsnog) in stilte meelezen. Net een ander huis gekocht waar veel in moet gebeuren, dus leuk om nu vast mee te gaan lezen en tzt wat meer te posten wellicht.

Kirstenn
Berichten: 1578
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 13:12

karijn schreef:
Ik haak even in op de laatste posts in deel 12. De vraag welke kleur rood de barstoelen zijn. Raspberry niet want raspberry zit meer in de roze hoek. Bordeauxrood, oud rood, wijnrood. Aubergine valt meer in de paarse hoek. Het is wel een hele mooie kleur! En gave barstoelen!

Ik ben langzaamaan aan het kijken voor een nieuwe vloer, want de huidige is echt versleten. PVC ivm de vloerverwarming heeft mijn voorkeur. Alleen de vraag is: bruin of grijs. In ieder geval met zo min mogelijk knoesten.

Voor de beeldvorming:

[ [url=m/t6VevM.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/4RIuCW.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik zou niet gaan voor grijs, wordt vaak snel kil en moeilijk om dat met meubels en kleur weer warm te krijgen. Ik zou voor een lichte houtkleur gaan, dat kan je mooi met veel dingen combineren als je een keer van kleur wilt wisselen.

karijn

Berichten: 5404
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 14:22

Mijn man vindt een antraciet grijze stenen ook mooi maar ik wil eigenijk een lichte vloer. Lichter dan wat er nu ligt.

smurffie

Berichten: 11126
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 14:30

Ik heb een grijze pvc vloer (losse tegels, niet verlijmd) liggen.
Heel blij mee icm de vloerverwarming.
Vind het zelf erg mooi, ook in combinatie met zwart staal, cognac bank en groene muur maakt het ook wel af.
Ik hou juist niet van alles hout/geel maar vond de vloer uitkiezen heel lastig.
Ik zou echt wat winkels af wachten en doorheen lopen.


Afbeelding

Afbeelding

Ik wil nog een mooie plant tussen de 2 zwarte kasten en er komt nog " kunst " boven de bank. Maar ook dat wacht ik mee tot alles weer open gaat aan winkels. We wonen hier nog niet zo gek lang. Dus alles op zijn tijd.

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 15:15

DubbelFun schreef:
De 2e van links vind ik persoonlijk een mooie warme kleur.
@Felien_Kyra: hou er rekening mee dat iets op een groot oppervlak altijd donkerder uit pakt. Best neem je een tint lichter.



miramii schreef:
@karijn wij hadden grijs laminaat, maar ik zou het niet weer doen. Het oogt gauw koud en donker.

@feline zo te zien ben je van de aarde tinten in de woonkamer. Ik zou die combi eens Googlen, kijken wat je mooi vind staan. Vooral de combi bruin (gekozen kleuren) en grijs (bank) zou ik dan even goed naar kijken.

Hier zie je de combi met blauw tint
https://www.google.com/search?q=grijze+ ... ZfyEEMgy_M

Of meer de instrustriële kant op
https://www.google.com/search?q=grijze+ ... tAp7rbZpSM


Dank jullie wel!! Vind dat beide erg mooi @mirammi
Had ik niet gedacht van die blauwe kleur dat ik dat zo mooi zou vinden.

Dit vind ik ook mooi:
Afbeelding

mm wordt nog even heel lastig met kiezen....

DubbelFun

Berichten: 88669
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 15:45

Ik vind zo'n blokjesvloer wel wat hebben. Heb vroeger een dergelijke vloer gehad en dat stond ook heel mooi.

Independence
Berichten: 1378
Geregistreerd: 05-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 15:50

Ik ben bezig met onze rommelkamer om te bouwen tot studeerruimte. Ik wil er graag een bank in, maar ben inmiddels al 3 oude matrassen tegen gekomen. Iemand tips om met die matrassen een bank te maken?

DubbelFun

Berichten: 88669
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 15:59

Dat is vrij simpel :) Kan van pallets of zoek keukenonderkasten(40 breed) en leg die op zijn kant. Als je iets handiger bent met hout dan heb je nóg meer mogelijkheden :)