Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
roosje78

Berichten: 2262
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 23:25

noviceh schreef:
Roosje78, wat komt er helemaal links in de hoek voor gevaarte?


De doorkijkhaard vanuit de keuken:
Afbeelding

Vanuit de woonkamer:
Afbeelding

De keuken is ondertussen ook al gestuct en geschilderd. Maar daar heb ik nog geen foto van, omdat de keuken nog ingepakt zit.

Narya

Berichten: 5229
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 00:16

Leuk die keukens! Ik ben laatst bij een huis wezen kijken, die had echt een knalgele keuken.. 'vrolijk' heette dat in de verkoopadvertenties _O- _O-

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 07:25

Jullie zijn vreselijk haha nu twijfel ik echt!
We hadden in ons vorige huis een donkere keuken gekozen, en dat vond ik heel mooi maar ik was er ook wel heel snel op uit gekeken moet ik zeggen :=
We hebben nu een grote ruimte met heel veel licht en dan vind ik wit misschien toch wel het mooiste voor de keuken (met wit marmeren aanrechtblad). Maar zwart met grijs marmeren blad vind ik ook heel mooi.. zucht :))

karijn

Berichten: 5409
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 08:50

Nou inderdaad. We hebben nu een donkergrijze keuken, maar twijfel ook tussen wit of toch weer donkergrijs.

ravellie

Berichten: 3075
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 08:55

Leuk!ik volg ook.
Wij wonen in een ruim dijkhuis met flinke raampartijen,gaan binnenkort verbouwen.
We kwamen er niet echt uit m.b.t anders en efficiënter inrichten van de ruimte.
Dus er is een interieur styliste betrokken,vorige week haar ontwerpen gezien,zo gaaf hoe iemand anders hele andere inzichten heeft en dat het dan ook klopt.

Neroo
Berichten: 10272
Geregistreerd: 16-03-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 09:02

Afbeelding
Wij zijn ook nog steeds erg blij met onze keuken!

Wij zijn nu opzoek naar naturel eiken laminaat voor boven. Iemand ervaring met bepaalde winkel, positief en negatief?

noviceh

Berichten: 4788
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 09:28

Neroo schreef:
Wij zijn nu opzoek naar naturel eiken laminaat voor boven. Iemand ervaring met bepaalde winkel, positief en negatief?
Een plaatselijke winkel bij ons in de stad :D Enorm veel keus, goede service. En, vooral belangrijk voor ons, goede kwaliteit.
Carpetright raad ik af. Slechte service en huren zzp’ers in om te laten leggen, geen goed woord voor over :n

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 09:31

Qua keukens ben ik echt gek op een beetje kleur, maar niet schreeuwerig.
In mijn appartement had ik een keuken in de kleur 'duck egg blue', een soort grijs-blauw-groen, en met een massief beuken blad erop. Die kleur zou ik echt zó weer hebben gekozen, alleen ligt mijn keuken in mijn huis op noord met niet super veel licht, dus heb ik de keuze gemaakt voor roomwit met massief eiken blad.
Waar ik zelf nooit voor zou kiezen is a) hoogglans en b) hele felle kleuren. Maar allerlei andere dingen sta ik wel voor open: wit, taupe, grijs, groen, zwart, donkerblauw... Maar idealiter kies ik voor vergrijsde groentinten, vind ik prachtig. Voor inspiratie volg ik graag DeVol Kitchens op Insta, die hebben echt ontzettend gave keukens altijd :j (maar dan moet je niet van super strak en hoogglans houden, dat is niet hun afdeling)

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 10:42

Neroo schreef:
Wij zijn nu opzoek naar naturel eiken laminaat voor boven. Iemand ervaring met bepaalde winkel, positief en negatief?

Wij hebben ons eikenlook laminaat bij de Axivloer gehaald, super service, en echt een prachtige vloer. Deze is maar €15,- per m2 en geschikt voor industrieel gebruik. Hij legt ook heel makkelijk.


Afbeelding

gaucho

Berichten: 9532
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 10:56

Heel andere vraag, ben mijn woonkamer en keuken aan het opknappen en daar hoort ook echt nieuwe zonwering bij.
Afbeelding
Er komt nog een ombouw om de verwarming + houten plank in erker raam. Ik wil met name niet zo veel inkijk, er mag wel licht naar binnen komen. Ik heb buiten nog zonwering voor de hele felle zon.

Iemand ideeën?

Martine

Berichten: 10271
Geregistreerd: 14-03-07

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 11:03

Ik zou dan plisségordijnen doen met top down bottom up (volgens mij heet dat zo).
En mooie gordijnen er bij :)

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 11:05

Ik had mijn vloer bij Piet Klerkx vandaan. De vloer is prachtig maar ik vond de service rondom het leggen heel erg slecht.
Blijkbaar hebben ze het daar heel erg druk dus misschien dat meer tenten hier last van hebben, dat weet ik niet :=

Gaucho, ik zou daar plisses doen, wit en lichtdoorlatend. Eventueel met nog gordijnen voor de deco.

gaucho

Berichten: 9532
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 11:09

Had zelf ook plissé in mijn hoofd :j ga me daar eens in verdiepen.

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 11:18

Wat zijn eigenlijk een beetje de prijzen voor de kosten van een laminaat vloer en het leggen ervan, per m2? Ben bezig met een excelbestand waarin ik het kostenoverzicht bij hou ivm bouwdepot. En ik blijf even meelezen voor de aanraders voor laminaat inderdaad haha :))

Yv_
Berichten: 19121
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 11:49

Leuk om dit allemaal zo te zien zeg <3. Die groene keuken vind ik ontzettend leuk!
Laatst bijgewerkt door Yv_ op 24-02-21 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 12:02

IMANDRA schreef:
Wat zijn eigenlijk een beetje de prijzen voor de kosten van een laminaat vloer en het leggen ervan, per m2? Ben bezig met een excelbestand waarin ik het kostenoverzicht bij hou ivm bouwdepot. En ik blijf even meelezen voor de aanraders voor laminaat inderdaad haha :))


Dat ligt heel erg aan de vloer die je koopt, of er een ondervloer bij moet en hoe je hem laat leggen (visgraat of normaal bijv). Geloof dat je online we wat overzichten kan vinden.
Je kan een laminaatvloer al voor onder de 20 euro per m2 kopen maar ook voor 50 of meer. Dat gaat natuurlijk al heel veel verschil maken in je prijs.

xPareltje

Berichten: 942
Geregistreerd: 14-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 23:18

Een nieuw topic deze heb ik gemist. Maar ik kom graag weer mee lezen en kletsen in dit topic, al was ik in het vorige topic niet zo spraakzaam. :o mede ook omdat het een tikkeltje te snel ging en ik het niet bijgelezen kon krijgen haha.

Maar ik kom meteen met een vraag binnengevallen. Ik heb een donkergrijze stoffen bank (heb helaas geen foto meer, maar tussen mijn berichten kun je deze nog wel vinden) ik ben namelijk opzoek naar leuke kussenhoezen / kussens voor op de bank iemand suggesties of tips? Liefst wat lichte frisse kleurtjes, okergele hoes heb ik trouwens al dus zoek kleuren of kussentjes (verschillende maten) mag ook wat erbij past. Alvast bedankt voor het meedenken :D

Arienette
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 15:21

IMANDRA schreef:
Wat zijn eigenlijk een beetje de prijzen voor de kosten van een laminaat vloer en het leggen ervan, per m2? Ben bezig met een excelbestand waarin ik het kostenoverzicht bij hou ivm bouwdepot. En ik blijf even meelezen voor de aanraders voor laminaat inderdaad haha :))

Ik vermoed dat je laminaat niet uit je bouwdepot mag betalen. Bij onze rabo hypotheek mag dat iig niet. Uit ons bouwdepot mag ik alleen blijvende verbeteringen betalen, kliklaminaat kun je meenemen als je zou verhuizen en word daarom gezien als inboedel. Als een verlijmde, gegoten of verspijkerde vloer hebt zou het wel kunnen want dan wordt het onderdeel van de opstal.

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 15:28

Arienette schreef:
IMANDRA schreef:
Wat zijn eigenlijk een beetje de prijzen voor de kosten van een laminaat vloer en het leggen ervan, per m2? Ben bezig met een excelbestand waarin ik het kostenoverzicht bij hou ivm bouwdepot. En ik blijf even meelezen voor de aanraders voor laminaat inderdaad haha :))

Ik vermoed dat je laminaat niet uit je bouwdepot mag betalen. Bij onze rabo hypotheek mag dat iig niet. Uit ons bouwdepot mag ik alleen blijvende verbeteringen betalen, kliklaminaat kun je meenemen als je zou verhuizen en word daarom gezien als inboedel. Als een verlijmde, gegoten of verspijkerde vloer hebt zou het wel kunnen want dan wordt het onderdeel van de opstal.


Oh echt? Onze (rabo) adviseur was er echt heel flexibel in, alles wat 'vast zat' mocht van het bouwdepot gedaan worden en volgens mij noemde ze laminaat als voorbeeld. Maar goed dat je het zegt, dan dubbelcheck ik dat ook even!

Arienette
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 16:09

ja laminaat zit dus niet vast omdat het in elkaar geklikt is en niet verlijmd aan elkaar of de ondervloer.. bij schade aan laminaat ziet de opstalverzekering het ook vaak als inboedel.

manonutjuh

Berichten: 3011
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 16:30

Wij hebben een paar weken nog nog laminaat uitbetaald gekregen uit het bouwdepot, geen enkel probleem hoor.

Moonlight17
Berichten: 2345
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 16:35

Aangezien jullie het nu over keukens heeft. Heeft hier iemand toevallig een eiken houten keuken met noten houten kleur blad? Met staaltjes ziet het er echt tof uit, maar ik zou zo graag is een hele keuken in die kleuren willen zien.

CCCCC

Berichten: 5152
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 17:33

Ik heb op aanraden van jullie gewoon even onze Karwei gebeld (ik woon er naast) om te vragen of ik verfstalen kon afhalen en dat was geen probleem! Dus we kunnen nu fijn gaan uitzoeken! <3

DubbelFun

Berichten: 88717
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 17:35

@Moonlight17: je hebt tegenwoordig heel veel kleuren in eiken, dus het is maar net welke tint je bij noten zoekt. De honingkleur eiken vnd ik niet bij noten staan, maar de hele lichte eikentint wel.

_Roxanne

Berichten: 1061
Geregistreerd: 15-08-10
Woonplaats: Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 20:37

Neroo schreef:
[ [url=m/lUxnJY.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wij zijn ook nog steeds erg blij met onze keuken!

Wij zijn nu opzoek naar naturel eiken laminaat voor boven. Iemand ervaring met bepaalde winkel, positief en negatief?


Wij hebben Cosy Natural van de Praxis op de bovenverdieping. In een flinke aanbieding gekocht, want het moest voor een gunstige prijs aangezien daar alleen thuiskantoor en logeerkamer is. Goeie ondervloer erbij en zelf gelegd, was goed te doen.

Zoekt even een foto waar de vloer te zien is
Afbeelding