Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
michelle___

Berichten: 7966
Geregistreerd: 28-10-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 17:29

Queelens schreef:
Wat mooi die bank michelle!

Zijn er hier toevallig mensen die ervaring hebben met het herstofferen van meubels (eetkamerstoelen)?
Ik overweeg om eetkamerstoelen aan te schaffen en ze elders te laten herstofferen. Altijd als ik leuke stoelen vind zijn ze niet beschikbaar in de kleur die ik wil.. is de kwaliteit goed en blijft deze goed en zou je er iets van zien als je het laat herstofferen?

Hebben wij gedaan! Als je het goed laat doen merk je nauwelijks verschil. Meestal vullen ze het nog iets op.

Yv_
Berichten: 19122
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 19:48

Wat gaaf die eetbank. Ik vind het heel leuk, maar ontzettend ongemakkelijk. Ik ben er denk ik gewoon net te klein voor, kom nooit lekker bij de eettafel. Een paar vrienden van me hebben het, maar ik eindig altijd weer op een kussen of op een stoel. Daarom zou ik het zelf niet meer willen, maar ik blijf het echt ontzettend gaaf vinden.

Queelens, ik heb vroeger als bijbaantje in een meubelstoffeerderij gewerkt en dat zijn echt wel professionals. Maargoed, daar betaal je dan ook wel voor natuurlijk. Mijn ouders hebben hun oude bank 2 keer opnieuw laten stofferen bij hetzelfde bedrijf en beide keren ging de bank nog jaren mee. Het ligt natuurlijk ook wel aan de stof die je erop laat zetten, want eea ragfijn goedkoop iets, kan natuurlijk nooit de kwaliteit leveren van een goede, stevige stof (even als voorbeeld). De oude vullingen worden meestal ook meteen aangepakt en voorzien van nieuw schuim.

Weten jullie een mooie grote plant voor in huis die het goed doet op een plek waar geen direct zonlicht komt? Ik ben echt wel van een flinke bananenboom, maar die moet in zonlicht staan en de plek die ik op het oog heb, heeft geen zon. Wel een flink raam, dus daglicht genoeg, maar geen zonlicht.

noviceh

Berichten: 4806
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 20:29

Een dracaena? Of de polyscias fabian <3

Mama3
Berichten: 1813
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 20:59

Leuk zo'n inkijkje in jullie interieur. Ik ga het topic even doorlezen. Wij hebben nu een jeansblauwe woonkamer muur en daar wil ik al een hele tijd vanaf ;)

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 10:45

Heeft iemand hier ervaring met het verven van PVC/kunststof kozijnen, en misschien een foto van het resultaat? Ik heb nu crèmekleurige kozijnen, maar door het wit verven van de muren steken ze echt af.
Jaloezieën worden zwart en over het algemeen vindt ik zwarte/antraciet kozijnen mooier dus ik bedacht dat verven wellicht een optie is.

Ik moet bij de vorige eigenaren nog even goed navragen of het nu PVC of kunststof is. Goed primeren is een must, maar dan, wat is goede verf en is het eigenlijk wel een goed idee?
Kozijnen zijn 6 jaar oud, vervangen is voor nu dus geen optie.

DubbelFun

Berichten: 88832
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 10:53

PVC is ook een kunststofsoort ;)
Ik denk dat je deze zeer specifieke vraag beter aan een goede schilder kunt stellen. die heeft ook beter spullen om hier voor te gebruiken als wat er standaard in de DHZ te koop is.

manonutjuh

Berichten: 3017
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 11:04

Bij ons zijn ze geverfd aan de binnenkant, maar dit zat er al toen we het huis kochten. Ziet er wel prima uit trouwens.

knollentuin
Berichten: 10407
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 11:29

_mexx_lady_ schreef:
Heeft iemand hier ervaring met het verven van PVC/kunststof kozijnen, en misschien een foto van het resultaat? Ik heb nu crèmekleurige kozijnen, maar door het wit verven van de muren steken ze echt af.
Jaloezieën worden zwart en over het algemeen vindt ik zwarte/antraciet kozijnen mooier dus ik bedacht dat verven wellicht een optie is.

Ik moet bij de vorige eigenaren nog even goed navragen of het nu PVC of kunststof is. Goed primeren is een must, maar dan, wat is goede verf en is het eigenlijk wel een goed idee?
Kozijnen zijn 6 jaar oud, vervangen is voor nu dus geen optie.


Je kan zo ook wrappen, ik zag dat laatst ergens voorbij komen, heel veel keus in kleur en dessin- marmer- hout ed

oji

Berichten: 4282
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 13:20

Komt daar dan geen vocht onder als je gaat wrappen? Heb ooit keukenkastjes gewrapt maar dat zou ik toch niet voor buiten durven. Was wel dik 20 jaar geleden...dus waarschijnlijk is de kwaliteit van de wrap inmiddels ook wel heel anders.

Denk dat de kwaliteit van de primer belangrijker is als de kwaliteit van de verf. Met Sikkens verf zit je altijd goed, maar de primer gaat echt maken of het hecht of niet. Ik weet dat je primer hebt om Trespa te kunnen schilderen, wat in principe ook kunstof is en (vrijwel) altijd buiten is. Ik zou echt een professionele primer nemen, geen primertje van de gamma of de praxis, ongeacht wat er op het potje staat.

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 13:43

Wrappen da’s een goede! Als je een auto kan wrappen moet dit ook wel mogelijk zijn.
Ik ga voor verf eigenlijk altijd wel naar een speciaalzaak, maar ik weet eigenlijk niet of die open zijn. Bellen kan altijd wel.

manonutjuh

Berichten: 3017
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 14:50

De meeste verf speciaal zaken zijn wel open hoor, al zul je waarschijnlijk op afspraak langs moeten komen.

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 16:35

Ik kijk altijd met veel plezier in dit topic en nu kan ik eindelijk zelf iets showen en gelijk om advies vragen!

Sinds dit weekend huur ik mijn eigen nieuwbouw studio. Het is relatief klein, maar wel een erg fijne ruimte.

Nu heb ik zelf mijn bed ontworpen/gemaakt. Mijn matras zit in een la onder het plateau en bovenop dus de 'zithoek'. Echter staat de ombouw alleen nog in de grondverf en moet deze dus nog een kleur krijgen. Alleen.. ik kom er gewoon niet uit welke kleur!

Waar ik mee in mijn hoofd zit is zandkleurig, gelijk aan de bank. Of een zachte grijs/groenige kleur of juist totaal iets anders en dan bijvoorbeeld een donker groene/bos kleur. Wat zouden jullie doen?

Er komt nog een zwarte bijzettafel op het plateau en ik wil op de andere hoek graag een mooie lantaarn met een plant erbij.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Misschien kunnen meteen wat lezers een idee op doen voor een beperkte woonruimte :). Het voelt voor mij een beetje als een tiny house zo haha
Laatst bijgewerkt door DewiRox op 04-03-21 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Ketly

Berichten: 5936
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 16:38

Wauw heel gaaf! Is de kleur van de gordijnen niet een optie? Of eventueel antraciet?

IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 16:41

Oh wat slim gemaakt dat bed zo!
Misschien is het ook wel tof (als zoiets kan hoor) om het hout te maken? Dus dat het laminaat zegmaar ook verticaal 'door loopt' vanuit die hoek naar de grond. Dan oogt het misschien ook weer wat ruimer omdat die ruimte niet meer onderbroken wordt. Zou misschien met een soort wrap kunnen? Maar dan moet je wel goed uitzoeken op dezelfde kleur als de vloer natuurlijk.

Denk dat ik wel voor een tint zou gaan die gelijk ligt aan de tint van de vloer. (tint als in, hoe donker de kleur is) Dus wat donkerder groen lijkt me wel gaaf daar :j

noviceh

Berichten: 4806
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 16:43

Wit :j

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 16:49

Ketly schreef:
Wauw heel gaaf! Is de kleur van de gordijnen niet een optie? Of eventueel antraciet?


Ik vind de kleur van de gordijnen heel leuk, maar ik vind het denk ik te 'zoetsappig' voor het bed. Ben bang dat het dan te veel die kleur wordt. Dus dan misschien is wel doe kleur als ondertoon, maar dan een tint lichter (meer richting zand/crème met een groene ondertoon) eventueel?

@imandra, ja een houten ombouw heb ik ook aan gedacht. Maar denk toch dat dat lastig wordt. Het laminaat van de woning zelf lag er al, ik heb het laminaat op het plateau van het bed zelf gelegd. Maar die is al niet helemaal dezelfde kleur als de vloer zelf. En ik weet niet of het mooi is om daarmee de ombouw te doen, omdat het toch een andere tint is.

Ik neig toch het meest naar donkergroen. Enigszins omdat ik denk dat, dat het meest ruim oogt, maar ook omdat ik denk dat dat mooi de bank laat uitspringen en goed past bij de zwarte/antracietgrijse metalen tinten. Maar vind het ook wel super lastig welke kleur groen dan precies. Moet natuurlijk ook houtverf zijn ipv muurverf.

DubbelFun

Berichten: 88832
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 17:27

Ik vind het ook leuk gevonden, maar wel een hoge op/afstap.
De kleur zou ik houden zoals die nu is; staat mooi ruimtelijk en dat kun je in de ruimte wel gebruiken.

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 17:40

Persoonlijk zou ik alleen maar een andere kleur nemen dan wit als je daar ook de muur achter de bank in gaat schilderen, zodat het platform een deel lijkt van de muren. Anders zou ik het wit houden.

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 17:47

DubbelFun schreef:
Ik vind het ook leuk gevonden, maar wel een hoge op/afstap.
De kleur zou ik houden zoals die nu is; staat mooi ruimtelijk en dat kun je in de ruimte wel gebruiken.


Ik heb een trappetje die ik er tegenaan zet en er dan dus zo op loop, maar die stond op het moment van de foto even in de gang :).

Ah ja, zo had ik het eigenlijk nog niet bekeken. Dat wit wel mooi wegvalt met de muur. Ik vind alleen het wit weer niet zo mooi passen bij de bank en mijn andere meubels.

DubbelFun

Berichten: 88832
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 17:49

Dan zou ik hem een hele lichte creme kleur doen, soort van levend wit als de kleur van je bank, of de muur (die lijkt heel licht grijs).

Needje

Berichten: 19215
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 18:38

Ik zou m ook licht houden

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 18:50

DewiRox heel tof gedaan! Ik zou nog even wachten. De kleur die het nu heeft is prima maar ik denk dat je vanzelf weet wat het moet worden als je er langer woont.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 20:36

Wat een slim gebruik van je ruimte en wat netjes gedaan! Ik zou wel af en toe je bed gewoon uitgerold laten om het te laten luchten. Misschien wat verfstalen halen om te kijken wat mooi staat? Groen staat mooi in je huis, maar vind het ook mooi zoals het nu is :j

Je zou ook de Flexa Visualizer app kunnen proberen, misschien dat die zo'n vlak wel pakt :))

CCCCC

Berichten: 5152
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 20:52

DewiRox schreef:
Ketly schreef:
Wauw heel gaaf! Is de kleur van de gordijnen niet een optie? Of eventueel antraciet?


Ik vind de kleur van de gordijnen heel leuk, maar ik vind het denk ik te 'zoetsappig' voor het bed. Ben bang dat het dan te veel die kleur wordt. Dus dan misschien is wel doe kleur als ondertoon, maar dan een tint lichter (meer richting zand/crème met een groene ondertoon) eventueel?

@imandra, ja een houten ombouw heb ik ook aan gedacht. Maar denk toch dat dat lastig wordt. Het laminaat van de woning zelf lag er al, ik heb het laminaat op het plateau van het bed zelf gelegd. Maar die is al niet helemaal dezelfde kleur als de vloer zelf. En ik weet niet of het mooi is om daarmee de ombouw te doen, omdat het toch een andere tint is.

Ik neig toch het meest naar donkergroen. Enigszins omdat ik denk dat, dat het meest ruim oogt, maar ook omdat ik denk dat dat mooi de bank laat uitspringen en goed past bij de zwarte/antracietgrijse metalen tinten. Maar vind het ook wel super lastig welke kleur groen dan precies. Moet natuurlijk ook houtverf zijn ipv muurverf.


Wij gaan camouflage green gebruiken voor bij ons in huis! Lijkt me een mooie kleur voor het bed icm met de rest van de meubels. Als je lichtergroen wilt is misschien kiezelgroen (weet niet of ze die nog hebben) of green tea (ook flexa) een optie?

mariettek

Berichten: 1703
Geregistreerd: 25-02-06
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 21:21

DewiRox schreef:
Ik kijk altijd met veel plezier in dit topic en nu kan ik eindelijk zelf iets showen en gelijk om advies vragen!

Sinds dit weekend huur ik mijn eigen nieuwbouw studio. Het is relatief klein, maar wel een erg fijne ruimte.

Nu heb ik zelf mijn bed ontworpen/gemaakt. Mijn matras zit in een la onder het plateau en bovenop dus de 'zithoek'. Echter staat de ombouw alleen nog in de grondverf en moet deze dus nog een kleur krijgen. Alleen.. ik kom er gewoon niet uit welke kleur!

Waar ik mee in mijn hoofd zit is zandkleurig, gelijk aan de bank. Of een zachte grijs/groenige kleur of juist totaal iets anders en dan bijvoorbeeld een donker groene/bos kleur. Wat zouden jullie doen?

Er komt nog een zwarte bijzettafel op het plateau en ik wil op de andere hoek graag een mooie lantaarn met een plant erbij.

[ [url=m/l8eL2d.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/7WVmUk.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/1trUEK.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/jyp2vR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Misschien kunnen meteen wat lezers een idee op doen voor een beperkte woonruimte :). Het voelt voor mij een beetje als een tiny house zo haha


Gaaf gemaakt! Ik zou echt voor een mooie rustige donkergroen gaan. Hou zelf meer van uitgesproken (lievelings) kleuren en ben niet zo van het veilige wit.
Juist omdat hij zo knap zelfgemaakt is mag het wel lekker opvallen.