Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41761
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 19:02

Menino schreef:
Prachtig San! Hele toffe decoratie ook (die fles rechts <3 ).

Thanks <3. Die fles komt altijd weer terug, haha. Heb m al 6 jaar of zo.


Ceetje_bokt schreef:
_San87_ schreef:
[ [url=m/ALe2Z1.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier raakt de eethoek steeds meer af <3. Er komen nog nieuwe houten jaloezieën in in leemkleur, een gordijn aan beide kanten van het raam (als t herfst/winter wordt wel lekker), een lijst aan de muur en nog twee stoelen :).

Dan zijn we er aardig. De rails voor de lijsten heeft nog wel wat om het lijf, onze muren en plafonds zijn scheef _O-.

Prachtig geworden San!

Thanks :D.

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 19:44

Groen is ook mooi denk ik ja !

Wat zouden jullie voor eetkamer stoelen doen ?

IMANDRA

Berichten: 9821
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 20:56

WillemYntJee schreef:
Wie heeft er een goed advies voor wanddecoratie?
We zouden graag boven de bank wat decoratie willen. En dan geen kunst maar bijvoorbeeld (familie) foto's.
Manlief stelde een rail langs t plafond voor, maar dan hangt t aan een draad. Ik ben er nog niet helemaal over uit of ik dat mooi vindt. Anders wordt t denk ik zoiets als modulari oid op de muur geplakt.

Wie heeft er mooi voorbeeld?


Op Pinterest staan veel voorbeelden over hoe je het kan inrichten!

Die draad is doorzichtig, dus zie je vrijwel niet :D.
Wij laten binnenkort in de woonkamer, keuken en serre ook schilderijrails plaatsen, zodat we gewoon alle vrijheid hebben in wat we op willen hangen.

noviceh

Berichten: 4802
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 22:08

Janinevv schreef:
Wat zouden jullie voor eetkamer stoelen doen ?
Sowieso stoelen die lekker zitten! :j

Laura_
Berichten: 5387
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 08:45

IMANDRA schreef:
WillemYntJee schreef:
Wie heeft er een goed advies voor wanddecoratie?
We zouden graag boven de bank wat decoratie willen. En dan geen kunst maar bijvoorbeeld (familie) foto's.
Manlief stelde een rail langs t plafond voor, maar dan hangt t aan een draad. Ik ben er nog niet helemaal over uit of ik dat mooi vindt. Anders wordt t denk ik zoiets als modulari oid op de muur geplakt.

Wie heeft er mooi voorbeeld?

Ik heb een schilderij met zo'n rails hangen. Draadjes storen mij niet. Zijn inderdaad doorzichtig. Heb wel de rails over de hele lengte vd muur hangen, dat leek mij meer te storen haha


Op Pinterest staan veel voorbeelden over hoe je het kan inrichten!

Die draad is doorzichtig, dus zie je vrijwel niet :D.
Wij laten binnenkort in de woonkamer, keuken en serre ook schilderijrails plaatsen, zodat we gewoon alle vrijheid hebben in wat we op willen hangen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41761
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 08:46

Wij gaan ook een rails ophangen voor schilderijen e.d.. Heb dat vaker gezien en staat netjes. Voordeel is ook dat je af kunt wisselen.

Ik heb zoveel tekeningen in verschillende formaten, dat juist dat afwisselen handig is :D.

WillemYntJee
Berichten: 6305
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 09:03

Rails zouden inderdaad over de hele muur komen. Ik zal eens even op pinterest speuren, bedankt!

IMANDRA

Berichten: 9821
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 09:06

WillemYntJee schreef:
Rails zouden inderdaad over de hele muur komen. Ik zal eens even op pinterest speuren, bedankt!


Van artiteq heb je ook de decorail (die laten wij plaatsen). Dat is meteen een soort sierlijst, daardoor valt de rails ook minder op mits je hem idd over de hele muur laat plaatsen :j

Ceetje_bokt
Berichten: 5182
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 09:55

De rails kan je ook vaak in de kleur van je muur schilderen.

Laura_
Berichten: 5387
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 11:07

Afbeelding
De draadjes zie je wel, maar stoort mij niet. Voordeel is dat die ook kan schuiven en ik nog andere dingen aan de muur kan hangen!

Hij is ook overschilderbaar, maar ik heb m wit gelaten.

Moet m eens recht hangen zie ik nu. Valt in t echt niet op

MarliesV

Berichten: 15240
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 09:09

Ik wou net vragen Laura, vertekent de foto of hangt ie scheef, maar dat laatste dus.

Wij hebben ook zo'n lijst langs het plafond met die draadjes, die zie je idd wel maar ik vind het niet storend. Die muur is 11 mtr dus voor ons wat helemaal een rand geen doen, maar dat is wel het mooiste.
Afbeelding (er komt dus hier een nieuwe eethoek binnenkort)

Op 1 muur hebben wij 'kunst' en die hangt gewoon aan 1 vast punt.

Janine, ik zou er fris groen bij doen qua bank en stoelen. Vind rood zo zwaar worden denk ik bij de kleuren die je nu hebt.
Qua stoelen hebben wij deze in bestelling (in een andere kleur):
Afbeelding
Belangrijkste eisen, lekker zitten en wieltjes. Het model moet je passen, de kleur kan je altijd aanpassen.

flooooo
Berichten: 2566
Geregistreerd: 11-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 09:51

WillemYntJee schreef:
Rails zouden inderdaad over de hele muur komen. Ik zal eens even op pinterest speuren, bedankt!


Ik vind zo'n honingraat op een lange kale muur ook altijd een heel leuk en speels effect geven.
Weet alleen niet hoe het officieel heet maar het zijn allemaal kleine foto's die je naast elkaar ophangt waarbij het lijkt als een honingraat. :')

https://www.bing.com/images/search?view ... ajaxserp=0

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41761
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 10:04

Ixxi is dat toch?

PSvanLot

Berichten: 10181
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 10:09

Ik heb van werkaandemuur twee lijsten die je kunt wisselen. Kan enkel niet met eigen foto's volgens mij. Ik vind het ideaal. Heb een 120x120 in de woonkamer en een 60x90 in de keuken.

Een frame waarin je een doek spant.

https://www.werkaandemuur.nl/nl/materia ... ame-100090


Wil niets zichtbaar ophangen dus vond dit wel een goede oplossing.

keuken
Afbeelding
woonkamer.
Afbeelding

Aight
Berichten: 3190
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 10:09

_San87_ schreef:
Ixxi is dat toch?


Ixxi is vierkant, ik weet het ''echte'' merk ook niet, maar als je op hexagon foto's zoekt krijg je verschillende sites :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41761
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 10:14

Aight schreef:
_San87_ schreef:
Ixxi is dat toch?


Ixxi is vierkant, ik weet het ''echte'' merk ook niet, maar als je op hexagon foto's zoekt krijg je verschillende sites :D

Oh ik dacht dat zij ook hexagon hadden, haha :D.

MyWishMax

Berichten: 25443
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 10:16

Je hebt verschillende merken die dat leveren :j De meeste juist ook hexagon. Zelfs de meer standaard sites waar je canvassen kan bestellen. Alleen kwaliteit wisselt wel.
Je kan altijd als je wat sites hebt gevonden 1 van de kleinste maat bestellen om te vergelijken.

Zo deed ik het met producten die ik wilde aanbieden om te verkopen. Dezelfde foto bij verschillende leveranciers en verschillende opties, dus zo'n hexagon, aluminium, glas en noem maar op. Dan kon ik kijken welke kwaliteit het beste was voor de beste prijs en konden klanten ze in het echt zien.

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 19:19

Ik denk dat groen inderdaad misschien wat rustiger staat :))

Wij hebben stoeltjes gekocht! Zwart/grijs achtig. Rugleuning is van soort stof en zit vlak lijkt wat suède/ leer achtig. Met stalen frame :) dat paste mooi bij de rest. Ben heel benieuwd. Zat korte levertijd op, circa 3 weken

xLoki

Berichten: 3493
Geregistreerd: 16-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 22:59

Bedankt nog voor de tips over de vakkenkast!
Ik ben echt niet zo handig dus zelf een kast in elkaar timmeren is voor mij geen optie...

Willen jullie nog eens meedenken over wat voor kast mooi zou staan op de 'lege muur' links naast de bank?
TV-meubel, sidetable en eettafel zijn van steigerhout (tafel en kastje hebben witte pootjes). Stoeltjes en bankje aan eettafel zijn creme suede. Bank is mosgroen. Ik heb best wel veel plantjes en wil die graag op een soort houten planken aan de muur zetten en een paar op de grond. Tussen de bank en de linker muur zit ongeveer 4 meter. Rechts is een groot raam en links openslaande deuren naar de tuin. Wie oh wie heeft het perfecte idee? :D

Afbeelding

Angelaa2
Berichten: 4229
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 23:09

Naast de bank zou je evt een paar bijzettafels kunnen plaatsen met een leuke plant erop. En dan spelen met de hoogtes ervan.
En qua kast kun je een houten dressoir plaatsen en dan daarboven planken aan de muur bevestigen. Of een grote kast met deels open vakken

paars

Berichten: 5606
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 00:00

Iemand hier ervaring met homeworq .nl (zonder spatie)? Verkopen kleding- en keukenkast inrichting. Kan niet ontdekken of ze een showroom hebben en ben benieuwd of iemand hier al eens iets bij ze heeft gekocht en iets kan zeggen over de kwaliteit?

Ceetje_bokt
Berichten: 5182
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 08:00

Ik zou een open kast kiezen en die in de kleur van je stoelen verven. Nog meer hout lijkt me teveel worden. Je zou ns kunnen kijken bij de kringloop of Ivar van Ikea. Persoonlijk zou ik geen planten op de grond willen, maar dat is vanwege twee honden en iets met veel zand en haren op de vloer.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41761
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 08:03

Er is nooit genoeg hout, imo. Tenzij je schrootjes aan de muur hebt.

Planken zijn een optie, zelf ben ik daar wel fan van. Eventueel een grote stalen kast met open frame of zo.

Zoiets als dit:
https://thuisbijdees.nl/stalen-kast-op-maat/

DubbelFun

Berichten: 88807
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 09:20

@xLoki: misschien is een etagiére een idee?? Kun je 2 of meer rijen planten kwijt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 11:24

xLoki schreef:
Hi allemaal!

Even een vraag... Heeft iemand een goede tip waar je zo'n soort houten boeken/wandkast voor de woonkamer kan kopen, voor geen belachelijk dure prijs, maar ook geen AliExpress kwaliteit? :P Ik houd Marktplaats en FB al in de gaten, maar ze zijn nogal populair momenteel... En bij een Loods5 of fonq kosten ze gelijk weer >€500...

[ [url=m/CoIDN1.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/bPAb2n.jpg]Afbeelding[/url] ]


Was op zoek naar de kast die wij hadden op een foto, voor degene met de laatste vraag... En kwam deze tegen :


https://www.naduvi.nl/products/dora-wan ... HEEALw_wcB

Misschien iets voor jou :D ?