Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41648
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 10:42

Het ziet er keurig uit zo, MWM :j.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41648
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 17:36

Vraagje... Oma heeft ongeveer 4 weken geleden een vloerkleed voor in haar woonkamer gekocht. Na drie weken was de plek waar ze altijd zit al kaal. Nu mag ze, na veel gedoe, van het bedrijf het vloerkleed ruilen, maar zelf wil ze geen vloerkleed meer. Dus ik mag een kleed uitzoeken. Superleuk natuurlijk :D.

Nu wil ik graag een laagpolig vloerkleed voor op de werkkamer. Mijn vriend zegt dat t niet verstandig is, omdat dat net zo snel kaal gaat worden. Het bedrijf waar oma haar kleed kocht, zegt ook dat dergelijke slijtage normaal is.

Ik ben het daar niet mee eens, na een jaar, sure, hoewel het dan ook niet kaal zou moeten zijn. Maar na 3 weken? Het gaat om een kleed van 200 euro, niet bizar duur, maar toch wel een prijs waar je wat kwaliteit voor mag verwachten?

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 18:19

Waar werd t kaal van? Ik heb een vloerkleed onder mn buro / gamestoel (nu een jaar of 2) en een kleed bij de salontafel.. er wordt best wat op gelopen en er gebeurt niet zo veel qua kaal.. niks eigenlijk
Beide kleden heb ik zeker wel 5 jaar als t niet meer is :)
Ik heb semi hoogpolig (volgens mij)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41648
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 18:37

Blijkbaar op de plek waar oma zat, waar haar voeten het kleed raakten, dus.

MyWishMax

Berichten: 25348
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 18:58

Ik heb altijd goedkope kleden gehad en langer ook, maar nooit kaal geworden? Erg apart?
Niet bij hoog, half hoog als laagpolig?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41648
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 19:00

Ik vind het ook raar.

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 20:03

Nou ja misschien heeft oma een schommelstoel ofzo.. dat weet ik toch niet, dus :)
Of ze shuffeld de hele tijd met de voeten? (Nee dat denk ik niet :D )

Van gewoon waar de voeten t kleed raken lijkt me dan heel slechte kwaliteit/ maandagochtend product ?
Ben benieuwd of je een passend kleed kan vinden :j leuk dat je t uit mag zoeken!

karijn

Berichten: 5408
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 09:38

Lijkt mij dan toch gewoon een productiefout.

Een kleed van 200 euro voor op de werkkamer: dan zou ik voor een buitenkleed kiezen die je ook binnen kan leggen. Hebben wij nu ook ivm de hond. Behalve viezigheid, houdt deze zich prima. Kostte 150 euro.

flooooo
Berichten: 2564
Geregistreerd: 11-06-10

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 18:54

Ik heb even heel veel advies nodig voor ons nieuwe huis, ik ben niet zo heel goed in interieur namelijk en mijn man gaat graag voor de combinatie wit-bruin-grijs-zwart. :Y)

We krijgen een grote woonkeuken (ongeveer 50 m2) en zijn er al wel uit dat we de keuken donkerblauw of donkergroen willen met een wit marmerlook blad en gouden details. Ook komt er een schuifpui naar de tuin en krijgen we ensuite deuren. Nu leek het mij heel mooi om de ensuite deuren in goudkleur te doen omdat het past bij de gouden accenten in plaats van zwarte stalen deuren. Man denkt dat dit echt te druk gaat zijn. Wat denken jullie? We doen "heel saai" PVC visgraat op de vloer. Muren wil ik eigenlijk neutraal houden en worden glad gestuuct, wit of een zandkleur. (ik neig naar het laatste, man wil wit want veilig.)
Ook zit ik te denken aan een mooie boomstamtafel van een meter of 3, maar wat voor stoelen? Cognac?
De muur waar de tafel aan komt is blind dus daar wil ik wel een mooi werk ofzo, maar ja wat.

De woonkamer wordt ook gestuct, is nu niet glad, ik denk wederom aan zand en man aan wit. 8-)
Klinkt heel luxe maar we moeten dus ook allemaal nieuwe meubels want wat we nu hebben is én minimaal 14 jaar oud en past niet lekker qua ruimte. Alle inspiratie is welkom. Ik vind een velours bank wel heel gaaf, zit ook te denken om groen of blauw door te trekken in de woonkamer.
Het hoekje zou ik dan graag speelhoek voor de kinderen willen maken met een bureautje en een kast voor het speelgoed, daar kom ik nog wel uit denk ik, die rommel heeft meer dan genoeg kleur. :))

Voor in de hal wil ik eigenlijk een praktisch iets voor onze schoenen, ik heb al een mooie kapstok. Verder denk ik aan een mooie pot/vaas en wil ik het vooral rustig houden. Toilet blijft zo, trap voor nu ook.

Boven gaan we ook niet teveel doen, vloeren zijn echt nog prima en de badkamer is er eentje voor later. (en lijkt op de foto's echt een stuk minder dan in werkelijkheid, meevaller dus).
Kamers van de meiden komen we wel uit, is de grote kamer aan de achterzijde van het huis voor de ene en de gehele zolder voor de ander. Ik zoek nog inspiratie voor de babykamer voor een jongen, is de op 1 na kleinste kamer, en voor onze kamer (de master aan de voorzijde van het huis). Ik hou voor slaapkamers wel van donker en onze antraciet grijze boxspring gaat met ons mee.

Oftewel een flinke klus aan styling en ik ben hier echt niet heel goed in dus ik kan alle tips gebruiken voor wie het leuk vind mee te denken. Man is dus een beetje bang voor kleur en ik hou van groen en blauwtinten, zandkleur, warmte en grote meubelen.
Linkje naar het huis: https://www.funda.nl/koop/verkocht/mepp ... 6/#foto-42

veerledec

Berichten: 6693
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 19:03

Heel veel vragen :D. Alles is smaak natuurlijk, maar persoonlijk zou ik de pui ook zwart doen. Achter de blinde muur is fotobehang misschien een optie? Zandkleur op de muur en cognac stoelen lijkt mij een goede optie eigenlijk.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 19:25

Ik vind de combi donker groen met marmer (look) blad heel erg mooi. Zelf zou ik het met koper combineren. Vind dat net even wat specialer.

DubbelFun

Berichten: 88715
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 19:25

@floo: een keuken met gouden details lijkt me niet kombineren met een boomstamtafel. Dan zou ik eerder gaan voor een moderne ovale tafel met een gouden accent in het blad.
Gouden deuren zou ik ook niet doen. Niet omdat het niet mooi zou staan, maar als je ze eens zat wordt (of de rest van de goudaccenten) dan vervang je die niet 1-2-3.

Bielsje

Berichten: 1395
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 19:32

Ik zou de pui ook zwart doen :j

En, maar dat is enorm persoonlijk, ik zou de keuken zelf geen kleur (maar wit, donkergrijs of zwart) doen maar juist de muren. Is zoveel makkelijker als je het een keer zat bent of wilt verkopen... Is ook makkelijker doortrekken naar andere ruimtes, gouden accessoires erin, cognac werkt er ook bij en klaar O:)

Mijn man had zijn vorige huis ook wit, wit, wit en zwarte meubels... We hebben nu geen enkele witte muur en hij is compleet om!

noviceh

Berichten: 4788
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 23:35

DubbelFun schreef:
Gouden deuren zou ik ook niet doen. Niet omdat het niet mooi zou staan, maar als je ze eens zat wordt (of de rest van de goudaccenten) dan vervang je die niet 1-2-3.
Dit inderdaad. Maar wauw, wat een mooi huis :wow:

Blijft de kachel ook intact? Dan zou ik zeker de muur erachter een accent geven (bijv steenstrips of friese witjes).

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 07:23

Wij hebben een keuken met bronzen details, glazen deuren met brons staal en een grof tafelblad. Het staat alleen wel redelijk ver van elkaar af want ons huis is vrij ruim. We hebben zelfs nog meerdere messing lampen hangen aan de wand.
Ik vind het zelf prachtig. Het staat luxe en het is helemaal onze smaak. Ik vind het heel warm staan. Helaas heb ik zo gauw geen foto van het geheel en onze woonkamer staat nu vol met spullen omdat ze de tuin en bijkeuken aan het verbouwen zijn.
Dit zijn de deuren:
Afbeelding

Lampen. We hadden hier nog geen kapstok :+ Dit is de hal, er gaat ook een glazen deur naar de keuken. Die is heel donkerbruin met twee verschillende marmer bladen en licht en brons details.
Op de trap komt volgende week een loper.
Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88715
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 09:00

Dat zijn hele mooie deuren, maar een bronskleur (als in bruinig) is met veel meer te kombineren dan goud, wat toch altijd een hele aparte uitstraling heeft

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41648
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 09:09

Goud zou ik ook mee oppassen. In combinatie met marmer zit je al snel op tussen kunst en kitch, zeg maar.

Misschien is messing of brons een optie. Die laatste kun je in een andere kleur laten patineren, bijvoorbeeld. Mijn vriend maakt en plaatst puien en recent hebben ze messing kozijnen gemaakt en geplaatst, echt prachtig <3.

MarliesV

Berichten: 15204
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 09:09

flooooo ik zou eerst de muurkleur afkaarten met je man. Want bij zandkleur vind ik goud bijvoorbeeld qua deuren niet mooi en bij witte muren wel.
Dus eerst de basis, dan de details zeg maar.

Als je 'blanco canvas' een houtkleurige visgraat wordt met witte muren, dan kan je daar op voort borduren.
Wat wil je met de rest van de kozijnen?

Hier groot voorstander van kleur op de muur ipv wit maar alles is zo persoonlijk. Dat een 'standaard' advies moeilijk te geven is. Misschien samen wat woonprogramma's gaan kijken, zo'n test in vullen op VTWonen, moodbord maken en kijken waar je bij elkaar komt?

karijn

Berichten: 5408
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 12:23

Een blauwe keuken met hout vind ik persoonlijk heel mooi. Ik vind zelf goud verschrikkelijk. Smaken verschillen.

En als je eerst voor wit als basis gaat, dan kan je altijd nog invulling geven met een kleur. Een muur opnieuw schilderen is makkelijker dan nieuwe stoelen kiezen omdat die niet passen bij de kleur op de muur.

Maar 50 m2, wat een ruimte!

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 15:01

Huur een interieur stylist in.

MuSLi

Berichten: 5256
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 15:34

_San87_ schreef:
Die van ons zit op 1.10, dat is boven de stopcontacten. Daar zou ik ook voor kiezen, stopcontacten zijn zo klein, dat het van een afstandje eruit ziet alsof je stukken vergeten bent, denk ik.

Even hierop terugkomend (was in de tussentijd even op vakantie), de onderkant van de stopcontacten zit op 1.09/1.10. Helaas zitten ze ook niet allemaal precies op dezelfde hoogte :Y) Altijd fijn als je een wat ouder huis hebt waarin wat beweging is geweest in de vloerbalken. Aan de ene kant zit ik met 1.10m onder het stopcontact, aan de andere kant moet ik dan naar 1.09m. Maar misschien wel het beste, om een kruislijnlaser te gebruiken en dan de onderkant van de stopcontacten aan te houden. Of bij allemaal de bovenkant van de stopcontacten, die zit op +/- 1.21m. Dan komt hij net boven de vensterbank van het raam uit.

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 16:12

Wij hebben een houtlook vloer, zandkleurige muren, donkerblauwe keuken en wit marmer-look blad :))! In de woonkamer (zelfde ruimte als keuken) hebben we op de accentmuur een wat lichtere kleur blauw, zodat het blauw mooi overloopt naar die van de keuken (als je op de bank zit zie je zowel keuken als die muur). We hebben ervoor gekozen om de deuren en handvaten zwart te doen en met goud accenten aan te brengen (denk aan bijv bloempot, beeldjes, fotolijsten, dat soort dingen). Zo voelt het modern maar toch luxe. Zou zelf niet zo snel kiezen voor gouden deuren, denk dat dat al best snel veel/heftig wordt.

Eulogy
Berichten: 5741
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 16:35

Heb je een foto van jullie keuken? :D Wij overwegen donkerblauw met wit blad nog, ben benieuwd hoe het bij anderen is. Zijn jullie kraan, spoelbak etc gewoon rvs of iets anders?

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 16:45

Eulogy schreef:
Heb je een foto van jullie keuken? :D Wij overwegen donkerblauw met wit blad nog, ben benieuwd hoe het bij anderen is. Zijn jullie kraan, spoelbak etc gewoon rvs of iets anders?


RVS inderdaad, want zwart / gun metal was buiten budget en is lastiger schoonmaken :))

Hier was de muur nog niet geverfd enzo
Afbeelding

Heb alleen foto’s in de avond met rommel en nog zonder de nieuwe accessoires, komt dan toch anders over haha
Afbeelding


De render van destijds:
Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41648
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 16:49

Prachtige kleur keuken :).