Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Foaly

Berichten: 4945
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 11:34

Ik had een nieuw matras nodig, want in de mijne zit een kuil. Blijkbaar is dat het excuus dat ik nodig had om gelijk mijn hele slaapkamer te verbouwen :+ Het is nu vrij saai wit en de BRIMNES kasten van Ikea zijn wel praktisch maar niet helemaal meer mijn aesthetic, dus nu komen binnenkort deze twee mijn kant op:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De onderste kast krijgt nog dezelfde kleur groen. En ja, de ladenkast heeft schildpadjes :D

Gecombineerd met de Sagstua van Ikea:

Afbeelding

Met nog wat nieuw beddengoed, want natuurlijk is dat nodig :j

En het enige wat ik nog niet heb uitgezocht? Het matras _O-

Granoek
Blogger

Berichten: 10486
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 13:37

Ik ga die matras echt zo lang mogelijk uitstellen. Ik ben zo mega kieskeurig en doodsbang dat ik er na een maand achter kom dat ik de foute heb gekocht :')

Hele leuke kleur groen vind ik dat! Mooie kasten

Foaly

Berichten: 4945
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 13:49

Same _O- Er is gewoon te veel keus en ik ben doodsbenauwd verkeerd te kiezen. Helemaal met hoeveel die krengen kosten :+

DubbelFun

Berichten: 88821
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 15:24

Er zijn diverse fabrikanten/merken die matrassen aanbieden met een 3-maanden gebruikstermijn; niet goed geld terug!

Wistaire

Berichten: 265
Geregistreerd: 05-12-10

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 16:35

Ik breek even in. Wat matrassen betreft kan ik Ravensberger aanraden, 30 dagen proefslapen en binnen die tijd is het mogelijk om te ruilen/retour te sturen tegen transport kosten (dat was toen 20 euro).
Na een miskoop durfde ik niet meer te kopen bij een leverancier waar alleen ruilen mogelijk was.

CoonArt

Berichten: 23301
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 17:17

Eventjes mijn huis gerestyled in Harderwijk/Veluwestijl...



Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_Nancy

Berichten: 14106
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 19:11

Laura_ schreef:
_Nancy schreef:

Welke kleur heb jij op je muur?
Ik vind m heel mooi :)


Light peachblossom van little groene (wel gemengd met sikkens verf)
Heel mooi zacht roze


Hoe bedoel je, gemengd met sikkens verf?
Je hal lijkt qua maat vergelijkbaar met die van ons, hoeveel verf had je nodig?

Nu het hier in het topic over hallen gaat, heb ik het op m'n heupen gekregen en gaan we komende weken ergens de hal opnieuw verven en inrichten :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41777
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 19:18

_Nancy schreef:
Laura_ schreef:


Light peachblossom van little groene (wel gemengd met sikkens verf)
Heel mooi zacht roze


Hoe bedoel je, gemengd met sikkens verf?
Je hal lijkt qua maat vergelijkbaar met die van ons, hoeveel verf had je nodig?

Nu het hier in het topic over hallen gaat, heb ik het op m'n heupen gekregen en gaan we komende weken ergens de hal opnieuw verven en inrichten :')

Ik gok dat de kleur origineel van Little Greene is, maar ze light peachblossom in Sikkens verf heeft laten mengen :D.

_Nancy

Berichten: 14106
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 19:32

_San87_ schreef:
_Nancy schreef:

Hoe bedoel je, gemengd met sikkens verf?
Je hal lijkt qua maat vergelijkbaar met die van ons, hoeveel verf had je nodig?

Nu het hier in het topic over hallen gaat, heb ik het op m'n heupen gekregen en gaan we komende weken ergens de hal opnieuw verven en inrichten :')

Ik gok dat de kleur origineel van Little Greene is, maar ze light peachblossom in Sikkens verf heeft laten mengen :D.



Maar meng je dat dan met 'gewoon' witte verf van het merk Sikkens dan? Dan wordt de kleur toch anders? :o?

Maar pfoeh.. € 113 voor 2,5 liter bij Little Greene..
Terwijl in de aanbieding bij Praxis het merk Flexa 2,5 liter oud roze voor € 23,99.
Qua kleur niet 100% gelijk natuurlijk, maar lijkt wel enigszins in de buurt te komen..

Het is maar een (vrij onbelangrijk) binnenmuurtje, waarom voor een hoge prijs gaan, vraag ik mij af?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41777
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 19:45

Alle verf wordt met witte verf als basis gemengd. Doormiddel van kleurcodes (die de verfwinkel van alle kleuren heeft) mengen ze met bepaalde hoeveelheden pigment van specifieke kleuren, de juiste kleur. Het maakt dan niet uit wat je verfmerk is.

Je zou die kleur dus met Flexa verf kunnen laten mengen. Mits Praxis de kleurcode van die verf heeft.

Laura_
Berichten: 5387
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 22:21

Je kan hem in principe met elk merk verf laten mengen. Ook met flexa verf. Ik heb ook niet de originele little greene erop zitten, maar sikkens dus! Ik zei dat er bij omdat die dus een klein beetje kan afwijken van kleur als die met een andere verf wordt gemengd ipv de originele! (Het is een Engels merk en volgens mij is het pigment in deze verven dus "intenser" waardoor je een klein verschil kan krijgen. Zie je zo niet, waarschijnlijk wel als je de ene helft met de originele doet, en de andere helft met namaak ;)

Hoeveel erop is gegaan durf ik niet te zetten. Nieuwbouw dus alles is geschilderd door de schilder. Voor kleurtjes rekende die geen meerprijs haha

Mri

Berichten: 15311
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 09:33

Wij hebben flexa kleuren in Brilux verf laten mengen. Het week maar een klein beetje af.
Alleen het jammere: de paar kleine plekjes kon ik dus niet bijwerken met de flexa tester :=

Kaaaren
Berichten: 3985
Geregistreerd: 02-04-07

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 13:28

Leuk gedaan CoonArt, helemaal klaar voor de zomer!

ElineGC

Berichten: 966
Geregistreerd: 23-05-14
Woonplaats: Overijssel

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 22:22

Ik kom hier ook graag meekletsen! Wij hebben een huis gekocht en krijgen 15 september de sleutel. We willen de badkamer helemaal aanpakken, op de bovenverdieping nieuwe vloerbedekking leggen en nieuwe gordijnen. Verder gaan we eerst gewoon alle muren wit verven. Ik vind alle keuzes al moeilijk genoeg, laat staan welke kleur er op de muur moet..
Op de begane grond ligt een donker/kersen schroef parket vloer. Heel mooi.. maar vloekt enorm met andere soorten hout. Dat is wel een uitdaging!

De badkamer willen we dus ook gaan aanpakken, maar als ik mensen vertel over onze ideeen schrikken ze toch wel! We willen marmer look wandpanelen gebruiken en een navy blauw wastafel meubel plaatsen. Dat blauwe schrikken ze dan van :+
Vandaag kwam ook nog het idee om er eventueel houtlook tegels op de grond bij te leggen. Maar het moet allemaal niet te druk worden natuurlijk, daar denken we dus nog maar even over na!

CoonArt

Berichten: 23301
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 22:41

Kaaaren schreef:
Leuk gedaan CoonArt, helemaal klaar voor de zomer!

Bedankt, begint er steeds leuker uit te zien :)

veerledec

Berichten: 6695
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 22:44

Wij hebben marmerlook wandpanelen in de (tweede) badkamer. In de kelder en wordt niet veel gebruikt, dus ik kan er niet alles van zeggen, maar hier bevalt het goed.
Afbeelding
Afbeelding

Malenka

Berichten: 7612
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 23:49

Mensen schrikken zo'n beetje van alles dat niet wit, crème, grijs of taupe is. Niks van aantrekken dus. O:)

Lisitano

Berichten: 4939
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 07:57

ElineGC schreef:
Ik kom hier ook graag meekletsen! Wij hebben een huis gekocht en krijgen 15 september de sleutel. We willen de badkamer helemaal aanpakken, op de bovenverdieping nieuwe vloerbedekking leggen en nieuwe gordijnen. Verder gaan we eerst gewoon alle muren wit verven. Ik vind alle keuzes al moeilijk genoeg, laat staan welke kleur er op de muur moet..
Op de begane grond ligt een donker/kersen schroef parket vloer. Heel mooi.. maar vloekt enorm met andere soorten hout. Dat is wel een uitdaging!

De badkamer willen we dus ook gaan aanpakken, maar als ik mensen vertel over onze ideeen schrikken ze toch wel! We willen marmer look wandpanelen gebruiken en een navy blauw wastafel meubel plaatsen. Dat blauwe schrikken ze dan van :+
Vandaag kwam ook nog het idee om er eventueel houtlook tegels op de grond bij te leggen. Maar het moet allemaal niet te druk worden natuurlijk, daar denken we dus nog maar even over na!

Hout is heel mooi met donkerblauw. Wij hebben een donkerblauwe wand, houtlook tegel en gouden kranen.
De badkamer is nog steeds niet in gebruik dus ik heb niet echt een mooie foto. De tegels liggen nog onder het stof. Het hout maakt het juist heel rustig.
Afbeelding

Onze hoofd-badkamer is groen marmer en van die keuze schrokken sommigen ook. Maar wij houden wel van een beetje anders en niet alles in VT-wonen stijl. Nu krijgen we juist altijd heel leuke reacties op die badkamer.

SdaphneS

Berichten: 11423
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 10:45

Gefeliciteerd met de aankoop van jullie nieuwe woning!
Mijn ervaring is ook dat mensen snel schrikken. Toen wij aankwamen met het feit dat we juist alle muren wilden verven in een kleur wat geen wit is, waren er ook genoeg reacties.
Maar als mensen hier nu komen vinden ze de kleuren combinaties en het feit dat geen muur wit is prachtig.
Lekker je eigen plan trekken!

Noeps
Berichten: 16932
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 13:20

Wij hebben ook (deels) marmer wandtegels en houtlook vloertegel in de badkamer.

Afbeelding
Ik vind het nog steeds een mooie combinatie. We zijn wel druk op zoek naar wat we in ons nieuwe huis qua badkamer willen, want het hoeft geen kopie te worden van wat we nu hebben.

xLoki

Berichten: 3493
Geregistreerd: 16-01-08

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 23:41

Hoi bokkers!

Waar hebben jullie de volgende dingen gekocht/laten maken/zelf gemaakt? :)

- Raambekleding
- Vensterbanken
- Hoge plinten

Boheme

Berichten: 2114
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Dordrecht

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 08:13

Raambekleding: Kwantum, Roobol, Leen Bakker, Jysk, gekocht of op maat laten maken
Plinten en vensterbanken : Gamma Hornbach zelf op maat gemaakt.

MyWishMax

Berichten: 25454
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 08:17

Raambekleding heb ik juist bij de hornbach vandaan, die hebben veel meer standaardmaten als een kwantum, soortgelijke winkel en bouwmarkten oid. Mijn ramen kon ik nergens bij slagen, alleen veel te duur maatwerk. Hornbach had maten standaard in de winkel, die ook niet pasten, maar ook maten die gewoon te bestellen waren zonder meerprijs. En dan nog echt maatwerk, maar scheelde hier echt veel geld en veel afwijkende maten die dus toch te bestellen waren.

Plinten gedeeltelijk hornbach en andere bouwmarkten.

Vensterbanken niet nodig gehad, alleen ergens zelf gemaakt van hout. :=

DubbelFun

Berichten: 88821
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 09:11

Hier ook duo-gordijnen van de Hornbach. Erg tevreden mee.
Plinten doe ik niet aan en vensterbanken (tegels) zaten er al en bevallen me prima :)

noviceh

Berichten: 4804
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 09:50

Voor de ramen hebben wij plisségordijnen (Veneta) en inbetweens + gordijnen (Leen Bakker).