Goede bank internationale overschrijvingen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Goede bank internationale overschrijvingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-21 12:51

Hoi,

Na het zoveelste gezeik en gedonder met ING ben ik er helemaal klaar mee.

Ik ben op zoek naar een andere bank, waar internationale overschrijvingen niet constant problemen hebben. Wie heeft hier ervaringen mee?
Optie om bijv. western union te gebruiken is geen mogelijkheid omdat de bedragen groter zijn dan wat Western Union als mogelijkheid heeft.

We overwegen naar de Rabobank te gaan. Is dat inloggen in de app nog steeds met een reader? Of is dat inmiddels verbeterd?

Wensen:
- makkelijk internationaal overschrijven
- mobiele app (liefst zonder reader inloggen)

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Goede bank internationale overschrijvingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 12:52

Transferwise een optie?

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 12:54

Bij de Rabobank log je in met een toegangscode van 5 cijfers :)

Mirranda

Berichten: 1719
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 12:57

Ik zou geen Rabobank kiezen.
Klan van mij laat zijn buitenlandse betalingen momenteel via mij lopen omdat de Rabo daar dus heel veel moeite mee heeft (oorzaak is wel de tussenbank, maar ze kunnen er blijkbaar niet omheen).

Ik heb zelf ABNAMRO en die hebben Franx (dochter) voor betalingen in buitenlandse valuta.
Het gaat voor mijn bedrijf ook regelmatig om grotere bedragen.

Justme_Lisaa

Berichten: 2170
Geregistreerd: 27-07-07

Re: Goede bank internationale overschrijvingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 12:58

Revolut, aparte bankpas ideaal!

Poosje81
Berichten: 21194
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Re: Goede bank internationale overschrijvingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 13:02

n26 vind ik daarvoor erg fijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 13:04

__Sannne schreef:
Transferwise een optie?
Tegenwoordig heten ze Wise, maar ik zou ook hiervoor gaan inderdaad. :j

Wat levert de problemen op? Extra controles etc.? Als je met grote regelmaat bedragen overmaakt die hoger zijn dan die 5000 euro die je met WU kunt overmaken, krijg je bij elke bank gedoe en zo niet, dan zou ik ver bij die bank vandaan blijven. :=

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Goede bank internationale overschrijvingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 13:20

Wat is er moeilijk aan bij ING? Er zitten namelijk nogal wat regels vast aan internationale betalingen waar een bank niet altijd iets aan kan doen. Goed om dat te realiseren voordat je bij een andere bank hetzelfde probleem hebt.

Sansevieria
Berichten: 4198
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Goede bank internationale overschrijvingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 13:23

Is het voor prive gebruik of zakelijk?

Wat Ingedebruin ook zegt, regels zijn zowat bij elke bank hetzelfde.
Banken liggen zelf ook onder vuur ivm witwaspraktijken, dus die zullen alleen maar strenger worden.

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-21 13:33

Het is voor privé. Dat ze controleren inderdaad snap ik wel. Betalingen gaan vaak niet door ivm een extra controle.

Vorige week was er dus een erg goede wisselkoers. Ik wil s' ochtends geld overmaken, lukte niet, bankieren bleef steeds hangen. Ing gebeld, ohh ik denk een storing. Probeer het vanmiddag maar, 's middags weer geprobeerd, lukte weer niet. Ing gebeld, oh dan zal er een storing zijn. Je kunt het 's avonds nog een keer proberen. Ondertussen zakte de koers weer, het scheelde honderden euro's. ING gaf aan dat ik hiervoor een compensatie aan kon vragen. Printscreens gemaakt van de koers s 'ochtends met de tijd etc. en van 's avonds. Alles gemaild, we krijgen geen compensatie. Want ze kunnen er geen aantekening van vinden bij de notities dat dat gezegd is :+
Dit is een van de vele dingen, en ik ben het zo beu.

Ik heb even naar Wise gekeken, maar met het bedrag wat ik laatst had overgemaakt moet ik hun € 390,- aan fee/kosten betalen :+ Bij de ING € 31,-. Dus dat is ook geen optie.

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-21 13:35

Drico schreef:
Bij de Rabobank log je in met een toegangscode van 5 cijfers :)


Ahh dus geen gedoe meer met een reader!


Mirranda schreef:
Ik zou geen Rabobank kiezen.
Klan van mij laat zijn buitenlandse betalingen momenteel via mij lopen omdat de Rabo daar dus heel veel moeite mee heeft (oorzaak is wel de tussenbank, maar ze kunnen er blijkbaar niet omheen).

Ik heb zelf ABNAMRO en die hebben Franx (dochter) voor betalingen in buitenlandse valuta.
Het gaat voor mijn bedrijf ook regelmatig om grotere bedragen.

ABN is inderdaad ook nog een optie. Hebben die ook een (overzichtelijke) mobiele app? En inloggen zonder kastje?

Ik heb wel liever gewoon 1 bank voor alles. Dus niet bij de een de betaalrekening, bij een ander een spaarrekening, en daar weer iets voor buitenlandse betalingen.

Anoniem

Re: Goede bank internationale overschrijvingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 13:43

390 euro aan fees bij Wise? :wow: Ik maak elke maand een paar honderd euro naar mezelf over van m'n Britse rekening en ik ben hooguit 4 pond kwijt. :')

ABN heeft een makkelijke app waarop je inderdaad kunt inloggen zonder e.dentifier, maar die heb je wel nodig bij grote bedragen als extra controle.

Anoniem

Re: Goede bank internationale overschrijvingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 13:46

Bij hoge bedragen is Rabobank gewoon met de reader nog.

Je zou naar Knab kunnen kijken. Daar doe je echt hoge bedragen (1000+) met de app, en dan scan je je foto op je paspoort en daarna maak je een selfie ter controle.

Sansevieria
Berichten: 4198
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 13:47

___1 schreef:
Het is voor privé. Dat ze controleren inderdaad snap ik wel. Betalingen gaan vaak niet door ivm een extra controle.

Vorige week was er dus een erg goede wisselkoers. Ik wil s' ochtends geld overmaken, lukte niet, bankieren bleef steeds hangen. Ing gebeld, ohh ik denk een storing. Probeer het vanmiddag maar, 's middags weer geprobeerd, lukte weer niet. Ing gebeld, oh dan zal er een storing zijn. Je kunt het 's avonds nog een keer proberen. Ondertussen zakte de koers weer, het scheelde honderden euro's. ING gaf aan dat ik hiervoor een compensatie aan kon vragen. Printscreens gemaakt van de koers s 'ochtends met de tijd etc. en van 's avonds. Alles gemaild, we krijgen geen compensatie. Want ze kunnen er geen aantekening van vinden bij de notities dat dat gezegd is :+
Dit is een van de vele dingen, en ik ben het zo beu.

Ik heb even naar Wise gekeken, maar met het bedrag wat ik laatst had overgemaakt moet ik hun € 390,- aan fee/kosten betalen :+ Bij de ING € 31,-. Dus dat is ook geen optie.

Dat had ik vroeger op mijn prive rekening bij Argenta, dan belde ik erachteraan, en een bankmedewerker kan de betaling door laten gaan.
Standaard boven bepaalde bedragen en/of bij buitenlandse betalingen dat die in de controle lopen, is niks vreemds aan.

Geef jij de routing numbers van de tussenbank wel correct aan vraag ik me af?

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 13:47

Mkango schreef:
390 euro aan fees bij Wise? :wow: Ik maak elke maand een paar honderd euro naar mezelf over van m'n Britse rekening en ik ben hooguit 4 pond kwijt. :')

ABN heeft een makkelijke app waarop je inderdaad kunt inloggen zonder e.dentifier, maar die heb je wel nodig bij grote bedragen als extra controle.


Maar kun je daarin ook internationaal betalen? Volgens mij kan dat bij ING namelijk niet.

Vervelend dat er geen noties zijn. Wellicht de volgende keer chatten. Daar krijg je een kopie van na afloop. Weet niet of dit nou minder vaak voorkomt bij andere banken en of het te bewijzen is dat het aan ING ligt en niet aan je pc, netwerk, browser etc.

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 13:48

Knab? Als ik hoge bedragen overmaak (25.000+) vraagt ie alleen om een selfie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 13:53

ingedebruijn schreef:
Mkango schreef:
390 euro aan fees bij Wise? :wow: Ik maak elke maand een paar honderd euro naar mezelf over van m'n Britse rekening en ik ben hooguit 4 pond kwijt. :')

ABN heeft een makkelijke app waarop je inderdaad kunt inloggen zonder e.dentifier, maar die heb je wel nodig bij grote bedragen als extra controle.


Maar kun je daarin ook internationaal betalen? Volgens mij kan dat bij ING namelijk niet.

Vervelend dat er geen noties zijn. Wellicht de volgende keer chatten. Daar krijg je een kopie van na afloop. Weet niet of dit nou minder vaak voorkomt bij andere banken en of het te bewijzen is dat het aan ING ligt en niet aan je pc, netwerk, browser etc.
Net geprobeerd en ik kreeg iig geen foutmelding. Enige wat hij aangaf, is dat hij de naam niet kan controleren.

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-21 14:02

Bij grote bedragen vind ik het trouwens geen probleem om een reader of iets te gebruiken voor extra controle hoor. Alleen omdat ik het dan als mijn 'standaard' bank wil hebben, wil ik dat niet bij iedere (kleine) betaling te hoeven doen.

Ik ga eens naar Knab kijken!
Mkango schreef:
390 euro aan fees bij Wise? :wow: Ik maak elke maand een paar honderd euro naar mezelf over van m'n Britse rekening en ik ben hooguit 4 pond kwijt. :')

Ja net gecheckt :+

Sansevieria: Dat erachteraan bellen en door laten gaan door een medewerker is niet het probleem. Dat heb ik inderdaad vaker ivm veiligheid. Maar hier werd gewoon helemaal niks verstuurd.

Ingedebruijn: Chatten is inderdaad een optie de volgende keer. Ik heb toen samen met de dame van ING alles geprobeerd. Cookies/geschiedenis verwijderd, andere browser, mobiel en laptop etc. En de conclusie was echt dat het aan ING lag en daar een storing was. Toen gaf deze dame aan dat ik compensatie kon aanvragen.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 14:06

Mkango schreef:
Net geprobeerd en ik kreeg iig geen foutmelding. Enige wat hij aangaf, is dat hij de naam niet kan controleren.


Is dat binnen de EU of wereldbetaling naar bijv Brazilië?

EU is namelijk niet meer aan zoveel regels onderhevig in tegenstelling tot wereld.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Goede bank internationale overschrijvingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 14:06

Dan is het wel erg zonde dat er niets over vastgelegd is.. Slordig!!

Mirranda

Berichten: 1719
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 14:11

ABN heeft een fijne app inderdaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 14:12

ingedebruijn schreef:
Mkango schreef:
Net geprobeerd en ik kreeg iig geen foutmelding. Enige wat hij aangaf, is dat hij de naam niet kan controleren.


Is dat binnen de EU of wereldbetaling naar bijv Brazilië?

EU is namelijk niet meer aan zoveel regels onderhevig in tegenstelling tot wereld.
UK, dus geen EU meer, maar wel SEPA. Hoe ik dat toentertijd naar Zuid Afrika en Nieuw Zeeland deed, weet ik niet meer. :o

___1: Ik kan enkele tientallen euro's overmaken bij de ABN zonder e.dentifier te hoeven gebruiken. Ik hoef dan alleen een QR-code te scannen en m'n toegangscode in te voeren. Volgens mij kun je dat zelfs nog ophogen, zeker bij rekeningen waar je al eerder geld naartoe hebt overgemaakt, maar ik heb me daar niet zo in verdiept omdat ik grote betalingen vanuit de UK doe.

pmarena

Berichten: 48107
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 14:13

Ik vind zo'n reader juist wel fijn, ben niet zo van met een GSM rondstruinen de hele tijd.

Bij KNAB hebben ze sinds begin dat jaar dat je eigenlijk alles via je GSM of tablet kan doen.
Ze werken met het intoetsen van je vaste cijfercode en het inscannen van een QR-code.