[FOTO] Pluktuin!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Prairy
Berichten: 9059
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [FOTO] Pluktuin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 20:15

Ik weet het eigenlijk niet, ik dacht ook borage maar de kleur klopt niet. Maar het zou kunnen, ik heb heel veel verschillende mixen bij elkaar gedaan en uitgezaaid vorig jaar, dit is wat er weer van vorig jaar opkomt.

SandAndOak
Berichten: 153
Geregistreerd: 18-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 20:39

Prairy schreef:
Ik weet het eigenlijk niet, ik dacht ook borage maar de kleur klopt niet. Maar het zou kunnen, ik heb heel veel verschillende mixen bij elkaar gedaan en uitgezaaid vorig jaar, dit is wat er weer van vorig jaar opkomt.


Ik denk borage "Bianca" (net gevonden op internet) dat is de witte variant. Heel mooi, gaat op m'n lijstje!

Aline_

Berichten: 97
Geregistreerd: 02-05-01
Woonplaats: Drenthe

Re: [FOTO] Pluktuin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 21:24

Ja Borage kan ook in het wit! Is ook leuke in je tuin en op je bord :D

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 22:04

Er is hier vanavond echt een enorme invasie aan naaktslakken. Het hele pad lag er vol mee en allemaal jonge exemplaren :oo .

Van de week nog maar even langs het tuincentrum anders heb ik straks geen dahlia staan. -O-

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [FOTO] Pluktuin!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-21 10:50

Bahhh naaktslakken :r

Heb hier een strook met klaprozen en korenbloemen in allerlei vormen en kleuren gezaaid :D En langs het hek een strook van 17m. aan Lathyrussen en klimwinde (?) :D Ben benieuwd!! Verder nog niets buiten... wel binnen voorgezaaide zonnebloemen... maar ik vertrouw het weer voor geen meter :') Gras in de wei groeit ook voor geen meter :P

Prairy
Berichten: 9059
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [FOTO] Pluktuin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 11:45

Gras groeit hier echt belachelijk hard, mijn man heeft al weer gemaaid gisteren...

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Re: [FOTO] Pluktuin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 12:39

Wat een leuk initiatief.

Ik heb thuis ook wat "bloemenstroken" ingezaaid waar ik dan 'szomers bloemen van snij.

Voor tips en .... kan ik je ten zeerste aanraden contact op te nemen met Joke Bloksma :o

belle_boef

Berichten: 10729
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 17:49

Prairy schreef:
Gras groeit hier echt belachelijk hard, mijn man heeft al weer gemaaid gisteren...



Hier ook. Zelfs stukken die al jaren amper willen groeien staan op lengte

Niello
Berichten: 824
Geregistreerd: 22-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 18:23

xXutopiaXx schreef:
Bahhh naaktslakken :r

Heb hier een strook met klaprozen en korenbloemen in allerlei vormen en kleuren gezaaid :D En langs het hek een strook van 17m. aan Lathyrussen en klimwinde (?) :D Ben benieuwd!! Verder nog niets buiten... wel binnen voorgezaaide zonnebloemen... maar ik vertrouw het weer voor geen meter :') Gras in de wei groeit ook voor geen meter :P

Hoop voor je dat de klaprozen niet zullen uitzaaien naar je wei, want ze zijn giftig voor paarden. Klimwinde ook dacht ik, maar weet ik niet zeker. Ik kom er hier maar lastig van af.

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [FOTO] Pluktuin!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-21 18:29

Die staan gelukkig ook niet in de buurt van de weide :D Ze staan langs de bak en langs de erfgrens daarachter. De weides liggen elk enkele tientallen meters de andere kant op! Had inderdaad al eens een berichtje gehad van iemand dat ze giftig zijn, we houden het in de gaten! Ze staan toch ook in de berm.. die een stuk dichter langs de weide ligt..

Het gras begint hier nu ook wel te komen hoor, maar zit nog lang niet op het niveau waar het vorig jaar rond deze tijd op zat :P

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 15:57

Neeeeeeeeeeeeee!!!!! -:(- -:(- -:(- |( |(


Afbeelding


Kom je thuis van je werk tref je dit aan.
De woningbouw besloot even dat het pad verbreed moest worden en dat zonder aankondiging.

Ik moet dus strak gladiolen, dahlia,s prei en aardappels gaan plukken vanaf het walletje want daar is alles neergekwakt. Heb nog 4 grote knollen dahlia's kunnen redden waarvan ik er 2 in een pot heb gestopt (alle potten zijn nu vol).

Ik baal er zo van. |(

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [FOTO] Pluktuin!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-21 16:06

Ahh neeeee!!! Belachelijk dat ze dit zo gedaan hebben!! Was toch wel duidelijk dat daar genoeg aan de grond gedaan was en dat er dus waarschijnlijk wel wat geplant/gezaaid was... _-:(

SandAndOak
Berichten: 153
Geregistreerd: 18-04-20

Re: [FOTO] Pluktuin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 18:18

O jeetje wat balen, voel oprecht zo met je mee. :(

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-21 11:02

Van 't weekend m'n eerste boeketje in eigen tuin geplukt!!! Wat een belevenis :D Rondlopen met m'n mandje en knipschaartje en knippen wat je mooi vindt :D Is nog best een leuk boeket geworden!! :):) Wat er allemaal in zit... geen idee :') Behalve gras :=

Afbeelding

Maar motiveert mij des te meer om de tuin verder af te maken :D

Marigo
Berichten: 1043
Geregistreerd: 12-10-20
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 11:15

Wat een leuk topic dit!! Hier nog geen echte pluk tuin, die moet er wel gaan komen. Maar toch wel al van de week dit in huis kunnen halen:



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

akishino
Berichten: 1871
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 12:15

xXutopiaXx schreef:
Van 't weekend m'n eerste boeketje in eigen tuin geplukt!!! Wat een belevenis :D Rondlopen met m'n mandje en knipschaartje en knippen wat je mooi vindt :D Is nog best een leuk boeket geworden!! :):) Wat er allemaal in zit... geen idee :') Behalve gras :=

[ [url=m/VBSFb1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar motiveert mij des te meer om de tuin verder af te maken :D


Heel mooi! Dat rode lijkt me inkarnaatklaver, witte denk ik (gewone) margriet (geel hoofdje?)

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 20:33

Hoe staat het bij jullie erbij?

Mijn moes/pluktuin is wel mislukt. Was het eerst de verbreding van het pad zijn het nu de naaktslakken die alles opvreten behalve mijn gladiolen.
Maar ik geef niet op. Als de gladiolen geplukt zijn wil ik het stukje toch wat opknappen en dan maak ik er voor volgend jaar een gladiolen tuin van.
De Dahlia's zal ik weer uitgraven en die plant ik dan wel ergens in de tuin.

De geredde dahliabollen doen het wel goed in de pot *\o/* .
De rest zit in de volle grond maar is nog niet echt groeizaam. Ik heb wel de tuin bemest vandaag omdat er van het weekend gras komt.

SandAndOak
Berichten: 153
Geregistreerd: 18-04-20

Re: [FOTO] Pluktuin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 21:38

O wat jammer zeg! Maar gladiolen en dahlia's zijn ook al prachtig in boeketten!
Eventueel wat wilde grassen plukken en je hebt al iets heel moois!

Hier begint het te komen nu. Heb al wat moois kunnen plukken! Kwa zaadopkomst hier en daar helaas wel wat teleurstellingen. Mijn korembloemen zijn bijvoorbeeld helemaal niet opgekomen (wat ik apart vind want zo lastig zijn die meestal niet.) Mn dahlias en gladiolen staan mooi boven, lathyrus begint bloempjes te maken, zonnebloemen staan al mooi in blad. Cosmea doet het ook mooi maar hier hier en daar wat gaan verplaatsen want staat wat te dicht bij de zonnebloemen en dat vind ik dan ook weer zonde..
Mn pluksuccessen komen nu vooral van bloemen die hier zichzelf uitzaaien en doorgeschoten groenten (ben daar echt dol op, pastinaak, wortel, prei, en verschillende granen als haver, rogge, gerst en tarwe.) Daarbij wat digitalis, papaverzaaddozen etc en het wordt een prachtig boeket!

Pluttersput

Berichten: 15016
Geregistreerd: 11-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 22:04

Leuk topic dit! Ik lees graag mee. Heb bij mij recentelijk ook een stuk aangeplant als pluktuin, maar ook als insecten-tuin.
Ik ben ik het idee gekomen omdat mijn 2 dochters de hele dag 'bloeketten' willen plukken <3

Afbeelding
Afbeelding
Hier pas alles aangeplant, het moet allemaal nog aan gaan. Ik denk dat het volgend jaar nog mooier is <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Prairy
Berichten: 9059
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [FOTO] Pluktuin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 22:40

Die hartjes plant is leuk zeg!

Hier begint van alles te bloeien wat zich vorig jaar uitgezaaid heeft, erg leuk! Zal als ik er aan denk morgen eens foto's maken :)

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [FOTO] Pluktuin!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-21 09:46

Wat leuk om te zien weer! :D Ik moet nog een hoop zaaien := Vond het zo'n teleurstellend voorjaar, dat ik nog ff gewacht heb := Maar misschien is 't nu wel weer té laat :')

Hier wel ook meerdere boeketjes al kunnen plukken wel, maar dan van zaadjes die ik vorig jaar had gezaaid, toen niet op waren gekomen, en nu wel :') Of die uit zichzelf hier in de tuin zijn gekomen :P

pol013

Berichten: 8990
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: [FOTO] Pluktuin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 09:02

Hier begint het nu echt te komen.
De eerste dahlias hebben knoppen.
De 'wilde bloemen mengsels' ( oa korenbloem, slaapmutjes, phacelia) zijn super goed opgekomen. Ik heb het eerste halve eigen tuin boeket al binnen staan.

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-22 09:30

Hoe zijn alle voorbereidingen bij iedereen dit jaar?! :D

Ufurio4e

Berichten: 1394
Geregistreerd: 14-10-12
Woonplaats: Giesbeek

Re: [FOTO] Pluktuin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 09:59

Afbeelding
Bij ons ziet het er nu nog zo uit. We gaan de paden stukje uitgraven en worteldoek op leggen daarover heen komt boomschors. Er komen borders om de tuinbakken en dan kunnen we met de bakken aan de slag. De bloemen staan er al maar er moet flink onkruid getrokken worden. Wel veel zin om te beginnen. De eerste bloemen staan aan in bloei

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 20:59

Ik zou het graag weer willen opzetten maar na die enorme naaktslakken invasie van vorig jaar zie ik het hopeloos in.

Er staat nu gewoon veel in de tuin en ik heb de gladiolen en dhalia bollen er voor de winter uitgehaald. Deze wil ik nu ergens in de tuin gaan zetten.

Ik heb zonnebloemen op kweek staan en kwa groente cherrytomaat, courgette, paprika.
De groente wil ik in een pot zetten.