Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 5 [ 101 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[FOTO] Pluktuin!

 
Profiel   

Ik heb vanmiddag een half uurtje winkelen bij het tuincentrum. Moet kattengrid hebben maar denk dat ik ook even snel langs de zaden loop. Wil ook graag nog zonnebloemen planten.

Half uurtje is wel kort, ik denk als ik thuis km ik de helft nog niet eens heb.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-21 11:47 



 
Profiel   

Van zo'n soort hebben wij ook echt heel veel plezier gehad vorig jaar. Mega veel bloemen, blije bijtjes, lije vogeltjes en heel veel boeketjes.

https://www.bolster.nl/zonnebloem-klein ... sxEALw_wcB

Wat heeft dat bloemetje trouwens een sneue naam :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-21 14:38 



 
Profiel   

Debilis :') :=

Gelukt met shoppen Cowgirl?

Ik ga zo kruiden zaaien.. is een mix, voor de paarden.. maar zitten ook wel mooie bloemetjes in <3 Venkel, duizendblad, wilde peen, smalle weegbree, esparcette, karwij, cichorei, luzerne, kamille, dille, kleine pimpernel en roodzwenk. Heb nog een mooie strook vrij langs het weiland, kan ik ze ook mooi afschermen voor begrazen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-21 18:23 



 
Profiel   

Ja ik heb nog wat gekocht. Vond wel dat het allemaal wat gehaast moest. Half uurtje binnen en bij navraag mocht ik ook nog bij de buitenplanten kijken.

Veel moois gezien (moet mijn hele tuin nog aanleggen :j )maar heb mij nog even ingehouden.

6 kleine prei plantjes
2x zonne hoed paars XL
Paar stokken voor mijn paprika planten etc
hyacinten voor binnen en nog ene plant voor binnen.

Bij de supermarkt zonnebloem zaden gekocht....wel de grote :j

Woensdag hebben ze bij de aldi fruit bomen en struiken en nog wat andere planten. :)*

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-21 20:32 



 
Profiel   

De binnen voorgezaaide zonnebloemen doen het echt super!! Wat zou een goede tijd zijn om deze buiten een plekje te geven? Daarnaast nog meer zaadjes besteld en gisteren binnen gekomen <3 Kan niet wachtennnn tot ik ze kan plukken _O- Maar ben als de dood dat er niks op komt := Ook nog wat (vaste) planten besteld, en ook deze zijn geleverd, zoals o.a. de dropplant, zonnehoed en ereprijs :D En dan nog wat dahlia bollen en thuis-kruiden-tuintjes :=

De zonnebloemen (en rechts nog wat hele oude afrikaantjes, benieuwd wat er goed doorzet!):

[ img ]

De plantjes :D

[ img ]

De zaadjes!

[ img ]

En de bollen :):)

[ img ]

Nu nog precies de goeie plekken bedenken :=

Weten jullie misschien ook nog mooie (pluk)bloemetjes voor in hanging baskets?



Laatst bijgewerkt door ynskek op 16-04-21 13:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Foto aangepast ivm persoonsgegevens


Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-21 11:13 



 
Profiel   

Jij hebt ook heel veel.

Mijn stekken zijn ook al behoorlijk groot. Maar ik durfde ze nog niet in de grond te stoppen ivm de vorst.
De pompoen groeit echt uit zijn potje nu :') en zijn kleine broer is inmiddels ook onkiemd in hetzelfde potje :')
Komende week is de temp wel okay denk ik dus ik hoop vanmiddag even tijd te hebben om ze in de grond te stoppen.

Gister heb ik nog zaadjes van een gele en groene paprika geplant . Paprika's uit mijn To good to Go pakket :P .
En ik ga straks nog een bananendoos vol met dahlia knollen ophalen voor in de pluktuin. Ik heb nu echt heel veel dahlia's :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-21 10:48 



 
Profiel   

Gisteren de zonnebloemen in grotere potjes gedaan, en weer nieuwe zaadjes voorgezaaid :D Nu weer zonnebloemen, maar ook salie en 2 blauwe regen zaden (liggen nu nog in water, want moest je weken :P ), wordt lekker druk in de vensterbank zo :')

[ img ]

Wat mooi dat je zoveel dahlia knollen kan ophalen! :D Hoe kom je aan dat geluk?! :):) En dat worden wel hele voordelige paprika's straks! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-21 11:37 



 
Profiel   

Via MP. Afdeling Bloembollen en zaden :D

9,50 euro , hele doos vol en beste knollen ook.
Ik heb ook nog een stek meegekregen van een struik (die nu allemaal geel zijn...naam ff kwijt).

Deze mevrouw heeft nog meer voor mij wbt struiken en planten . Maar ze moeten hier eerst weer het halve dak vernieuwen dus de komende weken staan de huizen weer in de steigers en kan ik nog niet verder met de voor en achter tuin -O- -O- . Leuk joh nieuwbouw |o

Maar ik heb de stekjes in de volle grond gezet, de dahlia's voor een gedeelte geplant en nog wat andere beplanting wat er wel al in kon.

Heb ook nog wat extra zaden van de pompoenen en zonnebloem geplant in de kweek bak. En dan heb ik wel genoeg denk ik :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-21 22:49 



 
Profiel   

Goed bezig Utopia! Dat is al een hele collectie. Die zaailingen gaan super. Ik wacht toch altijd maar tot half mei (na ijsheiligen) want dan is de kans op nog weer nachtvorst heel klein. Al lijkt me met afgelopen week dat we wel weer goed genoeg nachtvorst hebben gehad ook :j

Dat is nog eens een goede zet, je Good to go paprika ook nog weer stekken. Goed bezig Cowgril!
En mooie vondst zon hele doos Dahlia's voor €9,50. Ik ga Marktplaats ook maar weer eens in de gaten houden. Altijd leuk!

Ik had wat Afrikaantjes bij de Lidl meegenomen. Maar die had ik al buiten gezet en zijn helemaal verpieterd.. Gok door de kou van vorige week.
Binnen 1 Dahlia knol vast voor getrokken en ook wat Zinna's en Asters en Lathirus. Die laatste kan wel tegen kou geloof ik, dus die gaat van de week naar buiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-21 21:23 



 
Profiel   

Ik heb een royale overvloed aan nieuwe dahlias :')
Had er zelf al (iets te veel) gekocht. En toen kreeg ik er ook nog cadeau van mijn moeder. Oeps.
Maar ik ga ze toch echt gewoon allemaal een plekje geven. Dat wordt een uitdaging.
Wij zijn overigens ook begonnen met 2 kleuren gekregen knollen. Maar nu ben ik dus 'verslaafd'.

Heb in de tuin een 'koude bak' staan waar ik al een hoop in heb kunnen voorzaaien. Daar staan nu dus ook enkele dahlia potten in. Op een laagje hooi. De andere plantjes doen het daar goed in. Precies vorst vrij blijkbaar.

Maar de volle vensterbanken komen mij ook bekend voor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-21 08:42 



 
Profiel   

Helemaal geïnspireerd door de foto's in dit topic heb ik ook wat bloembollen in de grond gezet.
Ook wat vlinder en bij vriendelijke bloemen er hier en daar tussen gezet zodat ook de natuur kan mee profiteren. Nu heel geduldig gaan zijn en hopen op veel kleur in de zomer! Omdat ik een kleine tuin heb en eigenlijk maar net iets meer dan 1 vierkante meter over had heb ik ze van laag naar hoog gepland zodat ze allemaal goed te zien zijn. Vooraan staan de 20 cm, daar achter de 40 cm, 80cm en 100cm. Er staan o.a. lupine,dhalia's,gladiolen,anemone,polianthus(?),asters,freesia's,ixia mix, oxalis deppei(?), liatris spicata. Sommige planten namen zijn niet volledig hoor dus pin me daar niet op vast. Als mn eerste bosje in de vaas staat zal ik die hier uiteraard met veel trots laten zien! :P

Zo dit was mijn spreekbeurt, heeft iemand nog vragen? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-21 13:13 



 
Profiel   

Even snel gecheckt want ik herinnerde me iets, maar er zitten 3 pluktuinen in Zundert.

Misschien leuk om daar inspiratie op te doen? Zijn vaak net zo enthousiaste mensen als wij :+

Ik ben benieuwd wat er op komt van het zaad van dit jaar, maar helemaal of er weer wat terug komt van wat ik vorig jaar gezaaid heb.

Al is het bij mij geen pluktuin, hou niet zo van bloemen in een vaas, dat moet ik daarna dan weer weggooien enzo :') Ik laat alles dus lekker staan :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-21 13:20 



 
Profiel   

Ik ben benieuwd naar jullie tuinen! Vooral naar de Dahlia's.

Hier van het weekend alles gezaaid aan bloemen wat ik had. Bloemenweide, stokrozen, bijen en vlinder mengsel. Heel benieuwd wat er van op komt, maar er zit vast iets bij wat in een vaas kan :D .

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-21 13:45 



 
Profiel   

Mag ik even inbreken? Heeft één van jullie ervaring met zaaien van veldbloemen in een kas? Is dat een slim idee of wordt dat te heet/te weinig bestuiving?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-21 14:22 



 
Profiel   

Wat een leuke reacties allemaal! :D

Goeie Prairy! Wel leuk om daar eens te gaan kijken ja! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-21 14:25 



 
Profiel   

horsiegek schreef
Mag ik even inbreken? Heeft één van jullie ervaring met zaaien van veldbloemen in een kas? Is dat een slim idee of wordt dat te heet/te weinig bestuiving?


Volgens mij kunnen veldbloemen prima tegen warmte! Bestuiving is wel een ding, maar de vraag is of je dat nodig acht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-21 15:17 



 
Profiel   

Tip: je kan ook nog ranonkels in de tuin planten om eind van de zomer te genieten van een mooie bos!

Ik heb ze hier vandaan, bij een oud dorpsgenootje. https://floratuin.com/

Naast ranonkels ook nog veel soorten dahlia knollen die ze verkopen voor een prima prijs. Oh en mocht je niet aan het bedrag komen voor verzending, dan willen ze het ook prima toesturen als je even contact met hen opneemt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-21 15:20 



 
Profiel   

Wat een leuk topic, de bloemetjes buiten zetten : ) Niets zo leuk als je eigen boeketje uit de tuin plukken...

Hier net verhuisd naar een rijksmonument, een oude papaver boerderij, wat daar er in de tuin aan bloemen omhoog komt is nog een verrassing... (veel klaprozen en papavers?)

Rozen zijn ook een dankbare plukbloem, bloeien vaak de zomer lekker door

Dit was vorig jaar:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-21 15:24 



 
Profiel   

Oeh pioenrozen, die vind ik zo mooi :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-21 16:20 



 
Profiel   

Ja pioenrozen! Die heb ik hier ook staan, ze zijn al 3x mee verhuisd en doen het nog super goed. Ze staan nu vol in knop. Ik mag ze alleen niet plukken van mijn vriend }:0 .

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-21 16:46 



 
Profiel   

Pioenroos wil ik ook nog in de tuin en ook de stokroos(die vind ik zo mooi :P )

Vanaf morgen gaat het huis weer rondom in de steigers voor de herstel van de dakpannen, zonnepanelen en dakgoot. Het blijft goed weer dus ik hoop dat het snel klaar is en ik weer verder kan met de tuin.

Ik heb nog veel dahlia bollen over voor in demijn groente/bloemen tuin , die ga ik morgen toch maar in de grond stoppen.
Verder heb ik nog hele mooie gladiolen maar die wil ik in mijn tuin en niet in de groente/bloemen tuin die eigenlijk buiten het 'erf' ligt. Dan zie ik het te weinig :D

Heeft een van jullie eravring met een kat die helemaal leip word van een kiwi plant :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-21 17:36 



 
Profiel   

[ img ]

Van voor naar achter:
Vak 1: Dahlia's aan de rechter kant
Vak 2 Dahalia's rechts en daarvoor stekken van cherry tomaten (zaadjes uit de cherrytomaat van de supermarkt) en iets van gras wat enorm groeit .
Vak 3: Paprika planten (dacht rood, ook van de supermarkt paprika's) en 6x prei
Vak 4: Amarylisbol, stok van en wilg , 1x dahlia en wat losse bloemzaden dus verassing wat daar uit komt.
Vak 5: pompoen planten , nu 3 kmt misschien nog wat bij. Maar deze hebben veel ruimte nodig.
Vak 6 is nog leeg. Ik denk dat ik daar de overige dahlia bollen in zet en misshien wat gladiolen zodat ik die later in een vaas kan zetten.


[ img ]

[ img ]
Dit moet nog geplant worden :D


[ img ]
Weet iemand de naam van deze bloemetjes?
Zaten in een box met gemixte bollen maar wil er graag meer van, leuke bloementje en vullen leuk op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-21 18:03 



 
Profiel   

@ cowgirl je hebt nog genoeg te planten! Ik ben benieuwd.

Hier ook een kiwi en een kat, maar de kat heeft absoluut geen interesse.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-21 18:51 



 
Profiel   

Ik kom ook volgen. Heb al vanalles gezaaid. Ik werk met verhoogde bakken waar ik tot nu toe vooral groentes in had.

@Cowgirl, kan het Bosanemoon zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-21 19:25 



 
Profiel   

estja schreef
Ik kom ook volgen. Heb al vanalles gezaaid. Ik werk met verhoogde bakken waar ik tot nu toe vooral groentes in had.

@Cowgirl, kan het Bosanemoon zijn?

Gevonden! Het is Anemone blanda. Een voorjaarsbloeiende knol. Deze winkel verkoopt hem: https://floratuin.com/webshop/product/a ... landa-blue
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-21 21:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 5 [ 101 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen