Messenger ineens pincode moeten instellen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Messenger ineens pincode moeten instellen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-24 20:03

Ik kom opeens niet meer op messenger op mijn telefoon. Ik heb de keuze verplicht een 6 cijferige code in te stellen google account koppelen of alleen op mijn telefoon berichten kunnen lezen en niet meer gekoppeld aan mijn ipad. Het rare is een andere telefoon van mijn mede reisgenoot heeft dit niet.

Wat is er aan de hand, hoe kan ik dit uitzetten dan wel wat zijn de consequenties? Ik kom er met zoeken niet uit. Heb geen beveiligde gesprekken ergens dan wel de optie kies end tot end opgeslagen gesprekken om te kiezen -O-

Hettieheks
Berichten: 1252
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Messenger ineens pincode moeten instellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 20:11

Heeft je telefoon net een update gehad?

Kirrr

Berichten: 6193
Geregistreerd: 30-07-07

Re: Messenger ineens pincode moeten instellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 20:13

Ik moest dat ook ineens vanochtend.. vermoed idd een update.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-24 20:16

Niet door mij. Dat heb ik handmatig ingesteld al heeft de telefoon soms wel de neiging dat automatisch door te drukken. Alleen zaterdag een simkaart erbij gezet. Daarna deed hij nog normaal. Vanmorgen uit en aan gezet toen deed hij nog normaal. Daarna opeens de vraag maar kon ik wegklikken. Dat lukt nu niet meer. ik kom er niet meer bij tenzij ik een van de drie opties kies.
Ik heb messenger op ipad (meest gebruikte) en op de telefoon voor als ik op pad ben over de grens

Belangrijkste vraag wat zijn de gevolgen van de drie keuzes? Ik kan er niets over vinden

Hettieheks
Berichten: 1252
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Messenger ineens pincode moeten instellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 20:32

Ik heb net een nieuwe telefoon en moest het ook doen. Heb t gedaan en eigenlijk verder nergens naar gekeken :+

Foaly

Berichten: 4858
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Messenger ineens pincode moeten instellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 20:38

Maar wat is precies het probleem? Stel die pincode in en je kunt er weer bij, of denk ik nou te moeilijk? :+

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Messenger ineens pincode moeten instellen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-24 20:41

Waar heb je die pincode dan nog meer voor nodig? Voor elke keer als je messenger gebruikt? Bij elke wisseling van ipad naar telefoon? En waarom heb ik hem nodig? Is het iets van googel? Of van messenger zelf?

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33798
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Messenger ineens pincode moeten instellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 20:45

Nee hoor het was eenmalig die pincode. Juist goed toch extra beveiliging!

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Messenger ineens pincode moeten instellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 10:43

Die pincode heb je waarschijnlijk nodig als je je aanmeld bij een nieuwe device. FB wordt echt veel gehackt.
Ik heb zelf de 2 factor autorisatie aan gezet voor bijna alles.

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Messenger ineens pincode moeten instellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 10:58

Apple oa heeft wat veiligheids blokkades. Gewoon uitvoeren. Beter zo dan dat iedereen overal bij kan.

purny

Berichten: 27492
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 10:59

2 staps verificatie.
Dit betekend dat wanneer jij je ergens inlogt je deze pincode moet invoeren.

Ik heb het zelf een tijdje geleden moeten doen. Alleen nu niet meer. Alleen als ik de berichtgeschiedenis op m'n pc wil zien.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-24 14:12

Het is juist niet op apple maar mijn mobiele android telefoon. En alleen voor messenger, ik heb niet eens facebook op mijn telefoon staan. Het waarom en de gevolgen van alle keuzes is niet duidelijk en ook nergens te vinden :n

De tweetraps identificatie heb ik uit staan. Ik heb meestal een van de twee bij me. Dan is dubbele beveiliging niet eens te doen.

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Messenger ineens pincode moeten instellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 14:33

Je kunt de 2 factor autorisatie zo zetten dat je dat maar 1 x hoeft te doen. Niet elke keer als je op je FB wil. Alleen als je weer een nieuwe telefoon krijgt of tablet etc dan moet je weer 1 x je autorisatie gebruiken.

purny

Berichten: 27492
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 15:30

karuna schreef:
Het is juist niet op apple maar mijn mobiele android telefoon. En alleen voor messenger, ik heb niet eens facebook op mijn telefoon staan. Het waarom en de gevolgen van alle keuzes is niet duidelijk en ook nergens te vinden :n

De tweetraps identificatie heb ik uit staan. Ik heb meestal een van de twee bij me. Dan is dubbele beveiliging niet eens te doen.


De 2staps verificatie maakt de boel net even wat veiliger. Mocht iemand anders in bijvoorbeeld China ergens in willen loggen op jouw berichten dan kan dit niet, want hij heeft geen code gekregen.
Als jij dus in wilt loggen op je berichten dan heb je gelijk je telefoon bij de hand.