Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 33 van de 36 [ 890 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Moestuinmaatjes Albert Heijn

 
Profiel   

Haha, dat zijn nog kleintjes.. In de border op de oprit staan echt monsters..
Staan steunstokken naast van 120 en daar komen ze al bovenuit.
Zijn overigens niet van de moestuintjes. Die twee zijn een stuk kleiner (staan bij de komkommerplantjes).
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 23:06 



 
Profiel   

Ik wil die monsters wel zien :))
Zijn dit dan van die enorme zonnebloemen die één enorm grote bloemkop krijgen? Zo eentje wil ik ook graag, tot nu toe heb ik alleen rode zonnebloemen gehad die heel veel (kleinere) bloemen krijgen en 2+ meter worden, maar niet zulke grote bladeren hebben zoals die op je foto nu al hebben. Op het moment zijn mijne nog maar 75cm maar dat komt wel :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 09:51 



 
Profiel   

Gister wat buiten gezet, achter een hekje, maar helaas waren de openingen groot genoeg om onze (duitse reuzen) erdoor te laten, dus alles is op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 10:17 



 
Profiel   

[ img ]
Dit is de moestuinbak die mijn vriend voor me in elkaar heeft geknutseld. Van de AH staan alleen wortel, radijs en courgette erin, de rest zijn gekochte zaadjes. Ik werk volgens het makkelijke moestuin principe. Dit is mijn eerste seizoen, maar wat is dat makkelijk zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 22:18 



 
Profiel   

Wow Fem, jouw tuin ziet er fijn uit! <3

Mijn tuin is een oerwoud. Normaal gesproken komt mijn moeder altijd een dag helpen in het voorjaar. Vorig jaar hebben we dat overgeslagen vanwege een zeker virus en dit jaar is het er ook niet van gekomen. Het laatste echte onderhoud dateert dus van voorjaar 2019 en dat is te zien :') Volgend jaar maar weer.

Ik moet nog even gaan bedenken wat ik met die sperziebonen ga doen. De enige van alle moestuinmaatjes die nog steeds vrolijk doorgroeien. De zonnebloem heeft het opgegeven en de peultjes zijn meer hangplant geworden, maar nog wel groen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 22:27 



 
Profiel   

@amanda ik weet niet wat het makkelijke moestuin principe is, maar moestuinieren is sowieso best makkelijk. Je kan alleen soms pech hebben (het weer, insecten etc) en sommige dingen zullen de groei extra bevorderen. Je vriend heeft wel een hele mooie bak gemaakt!

Zo waren mijn komkommers een verloren zaak omdat ik ze te vroeg buiten had gezet omdat ik geen plek meer had, tja had ik kunnen weten :')

Als je er mee verder wilt kun je misschien mee reageren in het topic de eetbare tuin. Leuk als er wat meer mensen bij komen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 22:54 



 
Profiel   

De onderste bladeren van mijn courgette worden helemaal geel, iemand een idee aan wat dat kan liggen? :o?

Mijn komkommer heeft plots een groeispurt gehad, amai. En er zijn zelfs nog 2 zaadjes bij uitgekomen, wist zelfs niet dat ik ze bij verpot had _O- De cherrytomaten doen ook hun best, de zonnebloemen blijven er wat slappekes uitzien :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 10:20 



 
Profiel   

Geel is vaak verbranding door de zon.
Kan komen door water op de bladeren die verbrand zijn of juist niet genoeg water.

Maar het kan ook te zure grond zijn.
Soms nog lastig te achterhalen wat het precies is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 10:46 



 
Profiel   

Hmm, lastig nog inderdaad. Ze staan geen hele dag in de vlakke zon, een 4-5tal uur. Ik geef geen water op de bladeren, dus misschien dan net wat te weinig water, zal eens proberen om wat meer te geven. Of de grond dat kan ook wel. Is er verder iets aan te doen buiten wat meer water geven en afwachten of hij het overleeft? := Dankjewel in elk geval :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 10:50 



 
Profiel   

Mijn moestuintje

[ img ]
De eerste peultjes

[ img ]

Wie weet welke dit zijn? De buurman heeft voor de grap de naambordjes verwisseld

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 11:20 



 
Profiel   

Kiwiaa schreef
Hmm, lastig nog inderdaad. Ze staan geen hele dag in de vlakke zon, een 4-5tal uur. Ik geef geen water op de bladeren, dus misschien dan net wat te weinig water, zal eens proberen om wat meer te geven. Of de grond dat kan ook wel. Is er verder iets aan te doen buiten wat meer water geven en afwachten of hij het overleeft? := Dankjewel in elk geval :)


Meestal overleven ze het wel met gele bladeren.
Althans, die van mij zien ook wat geel (de courgette en pompoen).
Als ze binnen paar dagen niet doodgaan, dan overleven ze wel.

Mijn komkommers die geel werden gingen na een paar dagen echt dood.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 11:28 



 
Profiel   

Kiwiaa, heb je je zonnebloemen in de volle grond staan of in een grote pot? In mijn ervaring worden ze echt vele malen steviger als ze in de volle grond staan :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 13:02 



 
Profiel   

Ik hoop dat ze blijven leven iig! Merci voor de toelichting Fem.

Luna, Ze staan allemaal in potten, ik heb wel plek om ze uit te planten maar heb een slakkenplaag dus durfde dat niet :+ Vind idd wel dat mijn plantjes er allemaal een beetje slap uitzien en nog heel 'jong' ipv stevig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 13:32 



 
Profiel   

Hier al een keer sla gegeten en vanavond staan de peultjes en sperziebonen op het menu. Vind het zo leuk dat ze het zo goed doen.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-21 17:04 



 
Profiel   

[ img ]
Het is bij mij echt uit de hand gelopen. Ik moet al 3/4 weghalen van de VVE.
Mijn courgette bloeit ook. De korenbloem en klaproos komen eraan. Ik kan niet kiezen wat ik weg ga doen. Ik denk de doorgeschoten rucola om te beginnen

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-21 17:07 



 
Profiel   

Nou zeg, dat is toch raar dat je het weg moet doen? Het staat niemand in de weg zo te zien.... Jammer hoor dat ze het niet kunnen waarderen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-21 17:10 



 
Profiel   

De doorgang wordt te smal. Je mag er formeel niets plaatsen. Iets met doorgang voor brandweer en ambulance medewerkers.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-21 17:11 



 
Profiel   

Wat flauw dat het weg moet -O-

Hier gisteren voor het eerst snijbiet gegeten. Gewokt samen met andere groenten :9

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-21 17:31 



 
Profiel   

Laatst de snijbiet geoogst voor m'n moeder:
[ img ]

Nu staat er nog wat te groeien.

En pluksla en rucola waren doorgeschoten.
Wat geoogst en de bloemen van het doorschieten eraf gesneden en nu is het weer aan het groeien voor nog meer oogst ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-21 17:59 



 
Profiel   

Jammer dat je het een en ander weg moet halen Morrie.
Ergens beetje flauw ook.
Maar als het echt de veiligheid in gevaar brengt, dan is het ook wel weer begrijpelijk. Al vind ik dat er nu niet aan te zien.

Jammer. Succes met kiezen wat je gaat laten staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-21 18:00 



 
Profiel   

Mijn snijbiet was geel :+

En echt gigantisch geworden

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-21 18:20 



 
Profiel   

Ja! Ik heb er ook een paar gele tussen. Die staan nu nog in de grond. Die groeide wat minder hard. >;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-21 20:25 



 
Profiel   

Hier gaat het lekker met de moestuintjes. Niet alles was van de AH.

De peultjes zijn overleden. Leken bij mij meer op erwten

Mijn komkommers doen het super goed
[ img ]

[ img ]

Dan heb ik flessenpompoenen staan. Zelf gekweekt uit een pompoen van de winkel.

[ img ]

Ik heb frambozenplantjes bij de Aldi gekocht. Maar die moeten nog even groeien

[ img ]

Andijvie en spitskool

[ img ]
[ img ]

Rucola en pluksla (ondertussen de pluksla al meerdere keren wat vanaf geplukt)

[ img ]

En de boontjes doen het ook heel goed

[ img ]

Dus erg tevreden hoe het groeit.
Ik heb ook nog tomaat. Daar heb ik helaas geen foto's van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 22:33 



 
Profiel   

Het leuke van de tuintjes vind ik dat ik zo blij kan worden van een boon aan een plant... :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 22:41 



 
Profiel   

Sabbientje schreef
De peultjes zijn overleden. Leken bij mij meer op erwten

Als je peulen te laat plukt en laat doorgroeien worden het erwten :o
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 00:15 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 33 van de 36 [ 890 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen