Noise cancelling headphone of toch iets anders?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-21 12:58

Shiloh schreef:
MoppieFilou schreef:
Bedankt voor alle tips!

Net terug van de Mediamarkt, en ben voor de Bose Quietcomfort 35 II gegaan! :) Heb ze in de winkel kunnen proberen en zonder muziek vond ik deze beter afsluiten dan de Sony. Echt het gevoel alsof je in je eigen wereld zit zeg maar. Kan hem al meteen testen want ze zijn weeral in de weer met die kettingzaag :roll: .

Edit: Voor de mensen die ook deze hadden, als je hem gewoon aangesloten aan je computer of gsm gebruikt hoeft hij niet per se opgeladen te zijn toch?


Om muziek te luisteren niet. Voor noise cancelling actief te hebben wel.


Oké bedankt!

Chiren

Berichten: 534
Geregistreerd: 19-03-19

Re: Noise cancelling headphone of toch iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 13:44

Ik heb de duurste Sony en mijn vriend de Bose QuietComfort. We vinden beide de Sony beter qua NC en geluid, ook zit deze bij ons beide fijner.

Bienotje

Berichten: 10878
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Noise cancelling headphone of toch iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 21:44

Hier ook die quitcomfort van bose van het werk, bevalt erg goed. Tijdens opladen doet hij het niet. Maar hij is wel echt supersnel opgeladen en weer bruikbaar als hij leeg was.

Hier zonder problemen ook meerdere uren op met meetings, beter dan simpelere headset.

Exitium

Berichten: 7159
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Noise cancelling headphone of toch iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 14:20

Hier n.a.v. deze topic gekeken naar de Bose QuietComfort 35 II en de Sony WH-1000XM3. Uiteindelijk op basis van wat reviews eergisteren de laatste besteld en die bevalt tot dusver erg goed. active noise cancelling werkt erg goed, geluidskwaliteit is prima en de microfoon, waar ik toch de nodige kritiek op las in de reviews, doet het een stuk beter dan verwacht. Kan 'm daardoor ook voor m'n werk gebruiken :D

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-21 15:03

Exitium schreef:
Hier n.a.v. deze topic gekeken naar de Bose QuietComfort 35 II en de Sony WH-1000XM3. Uiteindelijk op basis van wat reviews eergisteren de laatste besteld en die bevalt tot dusver erg goed. active noise cancelling werkt erg goed, geluidskwaliteit is prima en de microfoon, waar ik toch de nodige kritiek op las in de reviews, doet het een stuk beter dan verwacht. Kan 'm daardoor ook voor m'n werk gebruiken :D


Fijn dat je ook wat aan het topic gehad hebt en dat hij bevalt :D

Femke_Tweety

Berichten: 12012
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 17:30

Ik heb dit topic even doorgelezen.
En ga ondanks de dikke rode bokt waarschuwing dat dit topic stil ligt toch even reageren, want een beter passend topic is er niet.



Ik zit er heel serieus over te denken om een noise cancelling headphone aan te schaffen.

Altijd al wat gevoelig voor geluid geweest (sommigen zouden het overgevoelig noemen) Maar de laatste twee jaar is dat een stuk erger geworden.
Vrijwel zeker als gevolg van een auto-ongeluk met wat nek-en schouderschade en een burn out. (die laatste gaat gelukkig wel vooruit)

Maar de gevoeligheid voor geluid is nu wel zodanig dat ik af en toe bek af ben als ik werkelijk bijna niets gedaan heb, gewoon door omgevingsgeluid. En da's een beetje jammer en onpraktisch...
Dus op zoek naar allerlei dingen die me kunnen helpen.


Wat vind ik belangrijk:
Het ding moet aangenaam zitten, geen scherpe randen of grote druk op mijn oren ofzo.
Verder moet hij goed werken zónder muziek, dus gewoon geluidsvrij.
Maar ook als ik er wel voor kies om muziek via het ding te spelen, moet dat goed zuiver en niet krakend klinken.

Met deze eisen hoeft het natuurlijk niet de goedkoopste van de goedkoopste te zijn. Maar ik wil ook geen goud geld uitgeven aan iets dat het uiteindelijk ook net niet is...

Wie heeft advies?

xRivaldo

Berichten: 824
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 17:36

Femke_Tweety schreef:
Ik heb dit topic even doorgelezen.
En ga ondanks de dikke rode bokt waarschuwing dat dit topic stil ligt toch even reageren, want een beter passend topic is er niet.



Ik zit er heel serieus over te denken om een noise cancelling headphone aan te schaffen.

Altijd al wat gevoelig voor geluid geweest (sommigen zouden het overgevoelig noemen) Maar de laatste twee jaar is dat een stuk erger geworden.
Vrijwel zeker als gevolg van een auto-ongeluk met wat nek-en schouderschade en een burn out. (die laatste gaat gelukkig wel vooruit)

Maar de gevoeligheid voor geluid is nu wel zodanig dat ik af en toe bek af ben als ik werkelijk bijna niets gedaan heb, gewoon door omgevingsgeluid. En da's een beetje jammer en onpraktisch...
Dus op zoek naar allerlei dingen die me kunnen helpen.


Wat vind ik belangrijk:
Het ding moet aangenaam zitten, geen scherpe randen of grote druk op mijn oren ofzo.
Verder moet hij goed werken zónder muziek, dus gewoon geluidsvrij.
Maar ook als ik er wel voor kies om muziek via het ding te spelen, moet dat goed zuiver en niet krakend klinken.

Met deze eisen hoeft het natuurlijk niet de goedkoopste van de goedkoopste te zijn. Maar ik wil ook geen goud geld uitgeven aan iets dat het uiteindelijk ook net niet is...

Wie heeft advies?


Zowel Bose als Sony hebben noise cancelling headsets die aan je verwachtingen voldoen. Op alle plekken zitten zachte kussentjes met suède. Prijs ligt tussen de 200 - 300 euro en daarvoor mag je jouw verwachtingen zeker ook verwachten. :j

Je kunt zowel bij Amazon als bij Bol zoiets aanschaffen en proberen. Mits in nieuwe staat, mag deze dan ook gewoon weer retour als het tegen valt (doen ze niet moeilijk over). Al kan ik me dat haast niet voorstellen. :=

Exitium

Berichten: 7159
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 18:46

Femke_Tweety schreef:
Ik heb dit topic even doorgelezen.
En ga ondanks de dikke rode bokt waarschuwing dat dit topic stil ligt toch even reageren, want een beter passend topic is er niet.



Ik zit er heel serieus over te denken om een noise cancelling headphone aan te schaffen.

Altijd al wat gevoelig voor geluid geweest (sommigen zouden het overgevoelig noemen) Maar de laatste twee jaar is dat een stuk erger geworden.
Vrijwel zeker als gevolg van een auto-ongeluk met wat nek-en schouderschade en een burn out. (die laatste gaat gelukkig wel vooruit)

Maar de gevoeligheid voor geluid is nu wel zodanig dat ik af en toe bek af ben als ik werkelijk bijna niets gedaan heb, gewoon door omgevingsgeluid. En da's een beetje jammer en onpraktisch...
Dus op zoek naar allerlei dingen die me kunnen helpen.


Wat vind ik belangrijk:
Het ding moet aangenaam zitten, geen scherpe randen of grote druk op mijn oren ofzo.
Verder moet hij goed werken zónder muziek, dus gewoon geluidsvrij.
Maar ook als ik er wel voor kies om muziek via het ding te spelen, moet dat goed zuiver en niet krakend klinken.

Met deze eisen hoeft het natuurlijk niet de goedkoopste van de goedkoopste te zijn. Maar ik wil ook geen goud geld uitgeven aan iets dat het uiteindelijk ook net niet is...

Wie heeft advies?

Heb hier ruim drie weken de Sony WH-1000XM3 gekocht en die bevalt nog altijd uitstekend. Ik draag 'm vaak de hele dag (letterlijk van 7:00 tot 23:00 of later) en dan merk je na een aantal uren wel dat je een headset op hebt, maar even verzetten helpt dan bij mij wel. Geluidskwaliteit is erg goed, microfoon ook, en ook zonder geluid doet noise cancelling het prima. Ambient sound werkt ook erg prettig als je wel wat omgevingsgeluid nodig hebt (bijvoorbeeld als je een pakketje verwacht). Geen goedkope headset, heb er € 204 voor betaald maar zie dat 'ie inmiddels een paar tientjes gestegen is, maar ik vind 't 'm zeker waard.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Noise cancelling headphone of toch iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 22:58

Ik heb zowel thuis als op mijn werk (muziek/reclame business) een sony xm3. Kan er van 07 tot 17 mee werken zonder last te krijgen en filtert super fijn :) opladen doe ik snachts maar gaat super lang mee

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Re: Noise cancelling headphone of toch iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 23:05

Ik heb ook de Sony WH-1000XM3 en ik kan nooit meer zonder. Inderdaad even een investering, maar mocht hij het begeven dan koop ik direct een nieuwe. Ik draag hem echt soms wel 10 uur per dag. Tijdens werk sowieso, want ik kan er ook mee vergaderen. En heerlijk om door de supermarkt te lopen zonder dat je andere mensen hoort. En op de fiets zet ik de ambient sound-functie aan zodat ik wel alert blijf op het verkeer.

Kortom: doen!

Exitium

Berichten: 7159
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 23:10

Keet schreef:
opladen doe ik snachts maar gaat super lang mee

Klopt, zelfs met noise cancelling continu aan zit ik aan het eind van de dag nog rond de 50% batterij. Ding staat nu sinds 12:30 aan en is nog 70%.

Blacky94

Berichten: 3495
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 00:35

Femke_Tweety schreef:
Ik heb dit topic even doorgelezen.
En ga ondanks de dikke rode bokt waarschuwing dat dit topic stil ligt toch even reageren, want een beter passend topic is er niet.



Ik zit er heel serieus over te denken om een noise cancelling headphone aan te schaffen.

Altijd al wat gevoelig voor geluid geweest (sommigen zouden het overgevoelig noemen) Maar de laatste twee jaar is dat een stuk erger geworden.
Vrijwel zeker als gevolg van een auto-ongeluk met wat nek-en schouderschade en een burn out. (die laatste gaat gelukkig wel vooruit)

Maar de gevoeligheid voor geluid is nu wel zodanig dat ik af en toe bek af ben als ik werkelijk bijna niets gedaan heb, gewoon door omgevingsgeluid. En da's een beetje jammer en onpraktisch...
Dus op zoek naar allerlei dingen die me kunnen helpen.


Wat vind ik belangrijk:
Het ding moet aangenaam zitten, geen scherpe randen of grote druk op mijn oren ofzo.
Verder moet hij goed werken zónder muziek, dus gewoon geluidsvrij.
Maar ook als ik er wel voor kies om muziek via het ding te spelen, moet dat goed zuiver en niet krakend klinken.

Met deze eisen hoeft het natuurlijk niet de goedkoopste van de goedkoopste te zijn. Maar ik wil ook geen goud geld uitgeven aan iets dat het uiteindelijk ook net niet is...

Wie heeft advies?

Ik heb de mijne toen ook gekocht vanwege overspannen thuis zitten. Ik had hetzelfde als jij en had echt die rust aan m'n hoofd nodig.

Na wat Googlen etc kwam ik ook op de eerder genoemde Bose en Sony uit. Zelf vond ik de Sony niet lekker zitten en vond ik daarnaast het touchpad op de koptelefoon niet fijn. Mijn vriend heeft een Sennheizer met touchpad en hoe vaak ik daar al niet per ongeluk mijn laatste contactpersoon heb teruggebeld of liedjes of pauze zette of vooruit spoelde o.i.d. Ik zag dat met die Sony iig ook al helemaal fout gaan.
De Bose vond ik iig lichter aanvoelen en prettiger zitten. De NC is erg prettig maar hou er wel rekening mee dat NC, in zijn algemeenheid, vooral constante tonen wegfilterd. Maar ook zonder muziek werkt de Bose fijn, wat anderen al zeggen, zodra de NC aangaat voelt het alsof je in je eigen "bubbel" zit.

Ik zou vooral gaan passen en ervaren welke je zelf het prettigst vind zitten. Qua kwaliteit zit er tussen die 2 iig niet heel veel verschil. Maar ondanks de prijs is het zeker een van mijn betere aankopen geweest.
Ik weet nog dat ik best wat mensen in mijn omgeving had die me voor gek verklaarden dat ik zo'n dure headset had gekocht. Die van hun van een kwart van de prijs (zonder NC) was toch ook erg goed. Tot ze dat ding eens op hebben gehad, de een na de ander is overgestapt :')

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-21 09:19

Ik heb ook de Bose. Ze zeiden in de winkel dat de Sony beter was, maar die van Bose vond ik toch echt wel beter om geluid weg te filteren als je hem zonder muziek gebruikt :) . Vond hem inderdaad ook fijner zitten, en ik ben iemand die al snel vervelend wordt van zo'n ding op mijn hoofd, dus dat was een hele belangrijke. Zoals eerder al gezegd, het haalt zeker niet alles van geluid weg, maar als de buurman nog eens met zijn kettingzaag in de weer gaat hoor ik daar helemaal niks meer van :D . Andere niet-constante geluiden zijn ook wel veel minder aanwezig maar helemaal weg zijn ze niet.

theadora99

Berichten: 3634
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Noise cancelling headphone of toch iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 09:44

Ik heb ook de bose QC (al wel 2 jaar nu denk ik :') dus allicht een ouder model) en nu ik meer thuis ben, geen lessen meer volg en rustig kan zitten op werk gebruik ik hem wat minder maar vind het zo fijn. Ik kan slecht tegen koptelefoons en druk op mijn oren, maar die Bose heb ik gerust de hele dag op. Ik ben toen naar de mediamarkt geweest, waar ik ze kon passen. Had alleen nog een €100 cadeaubon voor bol dus uiteindelijk niet daar gekocht haha. Ik heb echt een jaar niet zonder gekund, vooral in de bus, op school en op stage!