Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 29 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wat is nu een tuinset wat echt lekker zit?

 
Profiel   

Gezien we nu bezig zijn met de verbouwing van de schuur en beplanting/opnieuw bestraten van de achtertuin zijn we ook op zoek naar een tuinset. Hiervoor zijn we twee jaar geleden al veel op pad geweest, maar we vonden het erg lastig. Dus we blijven hangen bij een derde hands teak set en die willen we toch wel graag gaan vervangen.

Wat we zoeken is:
1. Hoekbank of twee losse banken beide 2 persoons (mag ook modulair). Liefst geen steigerhout en met pootjes (niet dicht). Deze komt onder een overkapping.
2. Tafel met liefst houten blad en zwart onderstel, met zes stoelen. Deze komt in de zomer buiten te staan.

De belangrijkste eis is; er uren op kunnen zitten. Dus met echt fijne kussens, we hebben ruimte om ze binnen op te bergen.

Wat zijn kwalitatief goede sets waar echt goede kussens bij zitten? Of kun je die beter zelf laten maken?

We zijn onder andere bij Kees Smit, winkels als Kwantum, plaatselijke teak houten meubel verkoper geweest, maar bij het daadwerkelijk zitten valt veel ons tegen. Ook online mooie sets gezien, maar een harde eis is toch wel om te kunnen proefzitten.

Wie heeft er tips? Plek maakt niet uit, wij wonen vrij centraal en willen er best voor rijden.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 08:12 



 
Profiel   

Heel eerlijk hebben wij onze lounge hoekbanken verkocht en er ouderwetse degelijke standenstoelen voor weer gekocht. Fijne kussens erop, die ook nog eens makkelijk op te bergen zijn ipv die grote kussens die de halve schuur in beslag namen. Echter voor het plaatje is het iets minder mooi, maar het zit stukken beter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 08:15 



 
Profiel   

madeliefw schreef
Heel eerlijk hebben wij onze lounge hoekbanken verkocht en er ouderwetse degelijke standenstoelen voor weer gekocht. Fijne kussens erop, die ook nog eens makkelijk op te bergen zijn ipv die grote kussens die de halve schuur in beslag namen. Echter voor het plaatje is het iets minder mooi, maar het zit stukken beter.


Idem dito. Helemaal klaar met die lounge banken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 08:17 



 
Profiel   

Wat grappig om deze reacties te lezen, ik was gisteren in het tuincentrum en heb proefgezeten. Géén van de banken (soms sets van 4.500 euro!) zaten lekker vond ik!

Ik heb geen tips voor je ts maar lees graag mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 08:28 



 
Profiel   

Enige voorkeuren zijn nog gecertificeerd hout, of recycle hout en het moet wel een duurzame set zijn.

Het stomme is dat we er een oud Ikea bankstel hebben gehad, die we met het grofvuil mee wilden geven. Die zat zo lekker dat we die de hele zomer toch onder de overkapping hebben gezet en in het najaar meegegeven hebben aan het grofvuil. Maar goed, een binnenbank buiten dat gaat niet zo lang goed.

Dus voordat we overal gaan proefzitten, wil ik wel graag eerst van mensen horen dat de sets ook echt fijn zitten, voordat we weer een hele dag weg zijn en alleen maar gefrustreerder weer terug komen :')



Edit; creatieve opties mogen ook! Voor binnen hebben we bijvoorbeeld oude Linteloo stoelen (800-1000 per stuk) gered van de stort en opnieuw laten bekleden en vullen.


Laatst bijgewerkt door Sakura789 op 10-05-21 09:05, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 08:46 



 
Profiel   

Ik lees even mee. Zelfde frustratie. Lounge set iod valt hier al af. Vind ze vaak veel te laag en niet lekker zitten. Ik heb o.a reuma dus kom er ook nooit meer uit, haha. Ik heb niet wel leuke rotan look stoelen gezien, mooi hoog, lekker kussen erin, hoge rugleuning. Maar € 280,- voor 1 stoel heb ik nu helaas nog niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 08:59 



 
Profiel   

Ik vind de meubels van Life heerlijk zitten (ondanks rugklachten). Daarbij is het een mooi design en goede kwaliteit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 09:03 



 
Profiel   

Wij hebben de Tambohuse loungeset van de Jysk. Een 5 persoons hoekbank en dan hebben we er twee stoelen bij.

Andere sets vonden wij ook te laag of de rugleuning was niet goed omdat die zo laag was. Deze loopt mooi iets omhoog en zit/ligt heerlijk.

Tafel in hoogte verstelbaar dus dat is ook ideaal om wel fatsoenlijk te kunnen eten.
En ik heb ook reuma en we zijn allebei rug patiënt :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 09:12 



 
Profiel   

Ik vind de kuipstoel Sophie van Hartman echt heerlijk zitten als je gewoon aan tafel wil zitten. Dus voor je tafel + 6 stoelen is dat eventueel een optie. Ik heb ook op andere kuipstoeltjes gezeten maar dat vond ik echt niks, deze zitten echt subliem.

Verder vind ik inderdaad veel loungesets niet lekker zitten. Wij zijn voor de hartman Canberra gegaan. Die is wat minder mooi maar zit wel echt lekker. Is echter geen hoekbank maar een 3 zit bank met 2 losse stoelen erbij. Alleen die is nog niet geleverd dus echte ervaring kan ik nog niet delen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 09:16 



 
Profiel   

Die kuipstoeltjes zien er echt hele leuk uit! Die gaan we zeker even uittesten, daar kunnen we eventueel meerdere kussentjes in leggen of een wat dikkere op maat laten maken.

Op Buitenhof komen we vaker uit, dus ik denk dat we die ook even gaan bezoeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 09:25 



 
Profiel   

Wij zijn laatst in de showroom van van de garde geweest. Het lekker zitten is erg verschillend maar we zijn daar wel goed kunnen slagen uiteindelijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 09:29 



 
Profiel   

Ik heb alleen zo'n dun kussentje erin (in de kuipstoeltjes) en dat is echt meer dan genoeg. Geen dikke kussens nodig. Het is natuurlijk geen onderuit-zit-stoel dus wel echt meer voor aan tafel maar ze zitten lekkerder dan mijn gewone eetkamerstoelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 12:52 



 
Profiel   

Wij hebben deze set https://jysk.nl/tuin/loungesets/lounges ... pers-grijs

En daarbij nog een voetenbankje. Wij zitten hier heerlijk op.
De kussens blijven bij ons het hele jaar buiten op de veranda.

Ik zag dat je de stoelen tegenwoordig ook nog als standenstoel hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 13:04 



 
Profiel   

Beste is toch zelf proberen. Ik haak gelijk af zodra ik met de handen duwend door de kussens heen de zitting voel. Na diverse gewone tuinsets vorig jaar een goeie gekocht van Own Living. Verstelbaar, hoge zit, heerlijk ding. De kussens kunnen in een slechte zomer in de rug opgeborgen worden. In de winter knikker ik ze binnen neer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 13:18 



 
Profiel   

We gaan sws proberen! Alleen dat hebben we al gedaan en bij elke winkel gingen we gedesillusioneerd weg. Dus vandaar hier mijn vraag voor al merken/winkels die wellicht wel hebben wat we zoeken.

Zelf vind ik hard zitten niet zo vervelend, pak altijd de stoelen zonder kussentjes. We hebben nu van die hele kleine kussentjes en die zitten voor geen meter, dan maar op het hout.

Komend weekend hopen we even een rondje te kunnen maken, dan neem ik ook wat tips mee vanuit dit topic.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 14:07 



 
Profiel   

Ik heb zelf de Intratuin Orfeo en wat een heerlijk ding is dat. <3

Aan de prijs maar wel zijn geld waard. Vriendin van me heeft hem twee jaar geleden aangeschaft en vanaf het moment dat mijn billen dat ding raakte wilde ik hem hebben.


[ img ]
Hij zit echt heel comfortabel :+:

Heb er wel een speciale hoes bij gekocht om hem goed te houden. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 14:08 



 
Profiel   

Misschien niet helemaal wat je zoekt, maar;
https://www.gamma.nl/assortiment/lounge ... /p/B626105

Wij hebben deze. Zit ontzettend lekker (kunnen er rustig heel de dag op zitten). En het ideale vinden we, dat die op meerdere standen kan! Wij hebben meestal de bank tegen elkaar, dan stukje verder de tafel en dan de "loungestukken" eraan vast. Bij visite kun je de "loungedelen" los zetten om er voor nog 2 personen een bank van te maken. Heel betaalbaar en makkelijk op te bergen in de winter evt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 14:17 



 
Profiel   

Even alles op een rij:

@madeliefw & Mirjam79; Overkapping is niet super hoog en groot, dus een standenstoel en ook de Jysk set vallen dan af. De muur is ook donder rabat, dus voorkeur ook voor licht hout/ kunststof.

@noviceh; als ik op de site van Buitenhof kijk, zie ik alleen maar vuurtafels van dat merk. Buitenhof staat wel op de lijst om te gaan bezoeken. Dus we gaan het zeker even navragen.

@Patries90; tambohouse past niet helemaal bij de kleine overkapping, daarom wil ik graag pootjes, zodat het wat ruimtelijker nog lijkt.

@lonimma; Van de Garde komt op de lijst, we hebben dit weekend omgeving Breda gepland, dus als we daar niet slagen dan gaan we zeker langs.

@Roosch; die lijkt op een set van onze buren. Die hebben ze via internet gekocht en niet op gezeten, dat waren helaas super dunne kussens. Dus ik heb een beetje angst voor dit type, maar komt zeker op de lijst om uit te proberen, voordeel is dat je ook gemakkelijk languit kunt liggen. We hebben in de overkapping alleen een hoek van 120 graden, dus ik twijfel of een uit één stuk bestaande set handig is.

@iirrssjjee; het is voor een kleinere ruimte, dus ik denk dat het iets te massaal is dan. Ziet er wel heel erg handig uit zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 14:30 



 
Profiel   

Kijk eens bij AVH in Numansdorp, die hebben van alles staat en je word er goed geholpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 14:33 



 
Profiel   

Wij hebben een teakhouten tafel met stoelen waarvan de rugleuning ook verstelbaar is naar achteren, hocker aanschuiven en je kunt lekker relaxen. Stevige kussens erin voor een prettige zit. Zeg maar dit soort stoelen: https://www.tuinmeubelland.nl/nova-vers ... age-willow

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 14:34 



 
Profiel   

ik heb toevallig afgelopen week een leuke set besteld van Hartman bij Leen Bakker, tafel met 6 kuipstoelen. Wij willen ook echt geen loungee set.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 14:45 



 
Profiel   

[ img ]

Wij hebben dit set van tuinmeubelland uit Dronten. Zit echt lekker krijg van veel mensen complimenten

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 14:48 



 
Profiel   

Wij hebben afgelopen week een nieuwe tuinset bij de cranenbroeck gekocht! 1 bank met 2 stoelen van aluminium is het volgens mij. Mn ouders waren al super lang op zoek en na gigantisch veel winkels gehad te hebben waar niks lekker zat, hier naar toe gegaan. Meestal heb je van die stoelen en banken waar de rugleuning heel laag is waardoor het vreselijk zit, maar deze is mooi hoog en zit heerlijk. Ze hebben ook veel keuze daar vind ik en helemaal niet duur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 14:56 



 
Profiel   

De kussens van de mijne zijn echt megadik, TS. :j

Ik wilde ook helemaal geen loungeset maar ben echt verliefd geworden toen mijn vriendin hem kocht. Je kunt er zelfs met twee personen naast elkaar liggen (op een helft :') ). Hij is echt ruim.

Benieuwd waar je mee thuis komt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 15:15 



 
Profiel   

marjannuh schreef
Wij hebben dit set van tuinmeubelland uit Dronten. Zit echt lekker krijg van veel mensen complimenten


Helaas hebben we daar niet hele goede ervaringen mee, ons doek van een vrij dure zonnescherm zaten twee gaten in :') . Uiteindelijk verholpen, maar dat was allemaal moeilijk, lastig en we moesten maar blij zijn dat ze ons nog te woord stonden 8)7

@marjannuh; ik ben toch bang dat het wat te groot en pompeus is voor ons 'kleine hoekje'
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 15:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 29 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen