Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 31 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Gleuf in houten tafel opvullen

 
Profiel   

Zoals hier al ergens gezegd;;;

Schuur je tafel op, verzamel dit stof, meng dit met houtlijm of vulmiddel en vul de barsten. Eens droog zou het dan de kleur moeten hebben van je tafel.
Daarna nog eens opschuren en in de was/vernis/epoxy/... zetten.

Gezien de barsten diep en groot zijn kan je gedeeltelijk opvullen met opvulmiddel of houtsilicone. Daarna dus een laagje lijm met je stof zodat je de juiste kleur krijgt.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-21 11:39 



 
Profiel   

speurneusc schreef
eerst vullen met kneedbaar hout, niet helemaal klein laagje overhouden, de tafel ergens schuren van hetzelfde hout, schuurstof opvangen, papje maken met houtlijm en dat stof en er dan insmeren, dan heeft dat dezelfde houtstructuur.

opvullen met epoxy kan ook maar dan heb je een stuk glanzende streep die dan heel erg opvalt juist.


Dit kan ik als parketteur alleen maar beamen! :j Deden we met vloeren die gerenoveerd moesten worden ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-21 11:45 



 
Profiel   

Roodvos schreef
Ik zou hier een glazen tafelblad overheen leggen. Zijn online op maat te bestellen. Wel even goed kijken dat je gehard glas krijgt. Hygiƫnisch, makkelijk schoon te maken en je behoudt de uitstraling van de tafel.

Je kinderen blijven niet eeuwig knoeien met doperwten en klei, Als je kinderen de knoeileeftijd ontgroeid zijn kan je altijd nog kijken of je het opvullen van die scheuren nog noodzakelijk vindt.


Ik ben bijna 21 en ik knoei nog met eten :') Zo'n tafelscheur zou hier ook een probleem zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-21 15:13 



 
Profiel   

Zo te zien zijn de kieren al eens opgevuld geweest en is hij nu verder gaan scheuren.

De oude vulling zou ik er wel uithalen en dan de tips van speurneusc opvolgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-21 15:20 



 
Profiel   

Met eten gewoon plastic placemats, makkelijk schoon te maken en gaan ze knutselen een vrolijk plastic tafelkleed. Hier ook vroeger gedaan. Kost amper wat. Tafel verder overdag mooi en met eten/knutselen is de tafel beschermd. Ik neem aan dat ze niet de hele dag aan tafel eten.knutselen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-21 15:20 



 
Profiel   

Storm schreef
Ik heb wel zo'n plastic tafelkleed, maar ik wil het niet op de tafel laten liggen. De tafel is zo mooi, en met dat plastic, tja, je snapt me wel.


I do :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-21 04:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 31 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen