Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 6 van de 7 [ 169 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[Volg] Van klunser naar klusser

 
Profiel   

Dat smartfolie is idd precies waar mijn pa ook al mee aan kwam. Ga ik eens onderzoeken.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 22:14 



 
Profiel   

Hoe staat het er voor :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-21 18:51 



 
Profiel   

Ik heb het topic doorgelezen. Echt heel erg gaaf!
Het huis lijkt tegen een andere boerderij aan te staan of oogt dat zo?

Hoe staat het er nu voor?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 16:22 



 
Profiel   

Wat lief dat jullie er naar vragen.

Binnen is er niet zoveel gebeurd, ja, ik heb plinten in de woonkamer en keuken. En verder is er in de badkamer een koofje gemaakt, lampjes geïnstalleerd en gewit, maar dat vond ik niet helemaal updatewaardig.
Het grote klussen ligt even stil.

Mijn dak blijkt namelijk lek te zijn, op meerdere plekken. Dat is uiteraard behoorlijk eh... balen. Een nieuw dak kost zoals je zou verwachten ook best wel duur (om het even in uiterst incorrect Nederlands te verwoorden). Ik mag dus lekker gaan sparen en dat betekent: geen geld voor andere klussen.
Gelukkig is het niet alleen maar kommer en kwel. Want... ik heb de 'mazzel' dat ik in aardbevingsgebied woon. Dat vindt de BV Nederland erg zielig voor ons en daarom strooien ze af en toe met subsidie. Zo heb ik subsidie aangevraagd voor onderhoud van het huis. En hoera, hoera, die subsidie heb ik toegewezen gekregen. Voor € 10.000,- heb je geen geheel nieuw dak, maar je komt er een heel eind mee zeg maar ;) .
Volgende stap was een aannemer vinden die de klus dan wel wilde doen. Alle aannemers zitten ongeveer vol tot december 2023 geloof ik, maar ik heb er eentje gevonden die mijn kleine huisje wel even tussendoor wilde doen.
April 2022 komt er dus een nieuw dak op mijn huis. Inclusief bijna 10 cm isolatie. Ik duim voor een hele, hele droge herfst en winter zeg maar O:) .

In mijn "oprit" stonden een heleboel woekerplanten (zie verkoopfoto).
[ img ]
Die heg aan de rechterkant stond op 3 wankele palen te wiebelen (rijp om omver te donderen). De bult rechtsvoor zat vól zevenblad en ander tuinmansverdriet en de klimop was mijn huis aan het opvreten.

Mijn ene buurman is gepensioneerd boer en die verveelt zich een beetje geloof ik.
Ik had gevraagd of hij die bult zand wilde weghalen met zijn kraantje. Dat wilde hij wel een keertje doen. Geen probleem.
Vervolgens stelde hij voor dat hij ook meteen alle klinkers opnieuw kon leggen in een breder verband, de heg kon hij er met de kraan wel uittrekken en dan werd het een mooie strakke oprit. Oh, ok. Klinkt goed +:)+

Van het weekend kwam hij vragen of hij ergens komende week mocht beginnen. Natuurlijk mocht dat. Hij wist nog niet precies wanneer hij dan ging beginnen. Maar eh... Toen ik maandag thuiskwam zag het er dus ineens zo uit:

[ img ]
Gisteren ging hij puin halen, en geel zand. Hij heeft gratis klinkers voor me geregeld en hij heeft meteen de helft al gelegd. Ben benieuwd hoe het er vanavond uitziet.

En hij doet het allemaal voor niets. Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Echt zo enorm lief. Hij wil gewoon niets hebben voor wat hij doet.
Ik ga denk ik maar een enorme mand met Limburgse lekkernijen voor hem maken als bedankje.

@Applepapple: mijn huis staat op een hoekje. Het huis/bedrijf van de buurman (andere buurman, iedereen in het dorp is buurman of buurvrouw voor mij :+ ) staat om mijn huisje heen gebouwd zeg maar.

Misschien ook wel grappig: er wonen zo'n 30 mensen in het dorp. We zitten dus met het héle dorp in één whatsappgroep. :)) :)) . Werkt perfect. Er is al een verloren konijn teruggevonden en toen een dorpsgenoot ziek werd, heeft iedereen uit het dorp een kaartje gestuurd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 16:46 



 
Profiel   

Wat fijn dat de buurman dat wilde doen voor je!
Ook fijn van de subsidie! Is de BAD kamer nu volledig af? Vond het van de losse foto's er gaaf uit zien met dat verschil van blauw in het plafond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 16:53 



 
Profiel   

Zuinig zijn op zich vervelende buurmannen :j

Kan hij je niet helpen om je dak alvast provisorisch te repareren, zodat je in ieder geval geen lekkage meer hebt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 17:27 



 
Profiel   

Nee. Het dak lekt op zoveel plekken (afhankelijk van de wind en vaak maar eenmalig), daar is niet echt iets kleins aan te doen. Dan zou je al met een dekzeil moeten werken ofzo. Enne... ik weet niet of je wel eens in Groningen bent geweest? Maar daar staat dus altijd woei. Dekzeil is daartegen vrij kansloos haha.
Wel gaan we binnenkort met een andere buurman even de dakgoten aanpakken. Momenteel loopt het meeste water namelijk over de goten ipv erdoor.

Buurman heeft zich weer geamuseerd vandaag.

[ img ]
[ img ]

Bijna klaar. Alleen nog aantrillen en zand erop.
En dan moet ik zelf nog op zoek naar een mooie heg. Iets wat niet meteen superbreed wordt, makkelijk te onderhouden is, minimaal 1,5 meter hoog (liefst hoger), groen blijft in de winter en liefst niet woekert.

Iemand nog tips?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 17:40 



 
Profiel   

Is die 10.000 die je krijgt van SNN?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 17:42 



 
Profiel   

Taxus?
Zolang je dat niet opeet, is er niet zoveel mee aan de hand en het is redelijk huftrerproof.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 17:52 



 
Profiel   

Ik zou eerder voor een goede kwaliteit kunsthaag gaan; altijd groen, blijvend smal en geen onderhoud :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 17:56 



 
Profiel   

Een kunsthaag vind ik net niks. Er is al genoeg plastic in de wereld. :=

Ik zat zelf te denken aan iets met een combinatie van soorten. Lekker geurende dingen als sering of vlinderstruik ofzo.
En dat in combinatie met liguster. Niet per se weinig onderhoud, maar 1-2x per 3 maanden vind ik nog prima te doen. Het moet niet iedere week ongeveer zijn, zoals bij de heg die er stond.

Het is idd een subsidie van de province.

De badstee is nog niet af. Ik heb nog steeds niet besloten wat ik nu wil. De tegels liggen er wel om het af te maken, maar misschien moet ik het wel gewoon verven ipv tegelen. En er moet eerst een nieuw ruitje plus kozijn in voordat ik het helemaal af wil/kan maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 18:08 



 
Profiel   

assie schreef
Een kunsthaag vind ik net niks. Er is al genoeg plastic in de wereld. :=

Ik zat zelf te denken aan iets met een combinatie van soorten. Lekker geurende dingen als sering of vlinderstruik ofzo.
En dat in combinatie met liguster. Niet per se weinig onderhoud, maar 1-2x per 3 maanden vind ik nog prima te doen. Het moet niet iedere week ongeveer zijn, zoals bij de heg die er stond.

Het is idd een subsidie van de province.

De badstee is nog niet af. Ik heb nog steeds niet besloten wat ik nu wil. De tegels liggen er wel om het af te maken, maar misschien moet ik het wel gewoon verven ipv tegelen. En er moet eerst een nieuw ruitje plus kozijn in voordat ik het helemaal af wil/kan maken.

Vlinderstruik?

Kom maar halen, geen probleem!

Maar bedenk wel dat dat spul groeit als een malle. Als je erbij staat, zie je het groter worden :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 18:11 



 
Profiel   

Dan zeker niet aan Bruidssluier beginnen :)
Kamperfoelie heb je in veel varianten en is goed in toom te houden

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 18:13 



 
Profiel   

Wat balen van je dak zeg!! Is dat niet gezien bij de bouwkeuring?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 19:13 



 
Profiel   

Nee in de bouwtechnische keuring is het dak als voldoende beoordeeld. Maar ja... wat is voldoende? :+
Volgende keer wil ik alleen een uitstekend dak :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 19:44 



 
Profiel   

assie schreef
Nee in de bouwtechnische keuring is het dak als voldoende beoordeeld. Maar ja... wat is voldoende? :+
Volgende keer wil ik alleen een uitstekend dak :')

Maar als het lekt is het dak dus niet voldoende, want het werkt niet naar behoren. Heb je er naar gekeken hoe je dit aan kan vechten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 20:15 



 
Profiel   

Voldoende is zeker geen lek dak nee. En al helemaal niet op meerdere plekken

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 20:26 



 
Profiel   

Die buurman mag je inlijsten zeg! Geweldig zo’n man. En je dak is gewoon ruk, wel fijn dat je subsidie hebt gekregen, maar liever een goed dak dan een beetje geld.
Qua heg zou je kunnen denken aan beukhaag, eventueel rood en groen gemengd, is weliswaar niet wintergroen, maar behoudt het verdorde blad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 20:41 



 
Profiel   

Een haag van inheemse planten, goed voor de biodiversiteit. Beukenhaag, haagbeuk, meidoorn en sleedoorn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 21:13 



 
Profiel   

Tjonge TS, petje af voor jou hoor! Ik moet echt hardop lachen (en stiekem ook van de advertentie in je topic: “badkamer kopen?”) van je schrijfstijl en ik bewonder je doorzettingsvermogen! Heel veel succes en wat krijg/heb je een geweldig mooi huis *\o/*
(En wat lief van je buurman!!)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 21:52 



 
Profiel   

Zo, even dit hele topic doorgelezen!

Erg vermakelijk en leuk om de vooruitgang te zien. :D

En wat een geweldige buurman! _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 22:31 



 
Profiel   

chantalboes schreef
assie schreef
Nee in de bouwtechnische keuring is het dak als voldoende beoordeeld. Maar ja... wat is voldoende? :+
Volgende keer wil ik alleen een uitstekend dak :')

Maar als het lekt is het dak dus niet voldoende, want het werkt niet naar behoren. Heb je er naar gekeken hoe je dit aan kan vechten?

Nee, daar heb ik eigenlijk niet meer naar gekeken. Ik ben om eerlijk te zijn ook gewoon niet zo goed in dat soort dingen, dus dan los ik liever het probleem op door het dak te repareren dan dat ik energie steek in zo'n keurder op het matje te roepen ofzo.

Beukenhaag en kamperfoelie ga ik eens naar kijken. Die laatste ruikt heel lekker toch?

Bedankt weer voor de complimenten. Geeft de burger weer moed

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 22:41 



 
Profiel   

Mooi geworden!!
Zo'n buurman heb ik ook :), net met pensioen en uitermate handig :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 23:13 



 
Profiel   

Kamperfoelie kán heel lekker ruiken, vooral de 'oude' /originele soorten ruiken heel sterk, maar ook qua bloemenkleur zit er veel verschil in. En de soort Lonicera Henryi is ook groenblijvend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-21 09:15 



 
Profiel   

assie schreef
Een kunsthaag vind ik net niks. Er is al genoeg plastic in de wereld. :=

Ik zat zelf te denken aan iets met een combinatie van soorten. Lekker geurende dingen als sering of vlinderstruik ofzo.
En dat in combinatie met liguster. Niet per se weinig onderhoud, maar 1-2x per 3 maanden vind ik nog prima te doen. Het moet niet iedere week ongeveer zijn, zoals bij de heg die er stond.

Het is idd een subsidie van de province.

De badstee is nog niet af. Ik heb nog steeds niet besloten wat ik nu wil. De tegels liggen er wel om het af te maken, maar misschien moet ik het wel gewoon verven ipv tegelen. En er moet eerst een nieuw ruitje plus kozijn in voordat ik het helemaal af wil/kan maken.


Ahh, dat zijn de fijne subsidies! :))
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-21 09:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 6 van de 7 [ 169 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen