Melkopschuimer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bridleless

Berichten: 197
Geregistreerd: 03-03-15
Woonplaats: Ergens

Melkopschuimer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-21 11:15

Hoihoi!

Ik ben al een tijdje op zoek naar een melkopschuimer voor bij mijn Nespresso-apparaat om heerlijke latte macchiato's te kunnen maken. Alleen zie ik door de bomen het bos niet meer :')
Mijn budget is eigenlijk max. 40 euro en het liefst geen handmatige opschuimer, maar juist eentje die het werk voor me doet (het liefst ook met opwarmen erbij).
Als ik op bijv. bol.com zoek naar een opschuimer, dan zie ik eigenlijk overal wel iets staan over de opschuimcapaciteit (vaak max. 115ml) en de max. capaciteit (meestal 240 ml) voor het verwarmen van de melk. Ik snap hier dus niet zoveel van haha. Voor een latte macchiato heb je algauw 180ml melk nodig. Past dit bijv. wel in een melkopschuimer die als maximale opschuimcapaciteit 115 ml heeft? Ik voel me heel blond dat ik dit hier vraag, maar beter het zekere voor het onzekere :o

Ik hoop dat het topic hier goed staat, anders mijn excuses!

Eleionomae

Berichten: 19598
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 12:10

toevallig heb ik me hier de afgelopen weken ook wat in verdiept. Ik heb besloten te gaan tot de melk opschuimer van Philips (senseo). Aantal vriendinnen van mij hebben die ook en daar gaat best een aardige sloot melk in. Er komt mooi schuim uit, is makkelijk schoon te maken en ook niet overdreven duur :) had ook nog 1 gezien van Krups die me wel wat leek, maar gezien de positieve ervaringen van vriendinnen ga ik toch de Philips maar bestellen :) er gaat 120ml melk in :)

Deze is trouwens ook als beste getest door de consumenten bond :)

Ann_moi

Berichten: 3853
Geregistreerd: 11-04-06

Re: Melkopschuimer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 12:12

Hier ook jaren de philips senseo opschuimer gehad en kon er perfecte latte's mee maken. :) Na opschuimen verdubbeld de hoeveelheid melk natuurlijk bijna, dus als je er 100 mL in hebt is het al gauw een flink glas vol. :)

lukka63
Berichten: 1407
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 12:16

ook fan van de senseo melkopschuimer !
Dochter heeft een duur koffieapparaat ook voor cappucino, maar nu ook de senseo opschuimer erbij voor lekker lobbig schuim.

Sodera

Berichten: 5303
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 12:18

Ik heb zelf de aeroccino van Nespresso zelf bij mijn Nespresso.
Bij de NEspresso heb je 2 verschillende hoeveelheden, afhankelijk van of je wilt schuimen of alleen verwarmen met minmaal schuim. Met een soort extra ringetje aan het draaidingetje met een garde maak je echt schuim en heb je dus een lagere hoeveelheelheid melk die je kwijt kunt.
Mijn aeroccino schuimt ong 120 ml en verwarmt ong het dubbele.
Als je een NEspresso lungo zet en je hebt die 120 ml, heb je een perfecte cappuccino in mijn opinie!

Bjarni
Berichten: 2220
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 12:21

Hier ook fan van de senseo opschuimer. Ondertussen toe aan de 2e nadat ik van de eerste het deksel kapot heb laten vallen.
Met een beetje rondkijken ook altijd wel ergens in de aanbieding.
Ook ruim voldoende voor een flinke latte of 2 iets kleinere.

Eatshay
Berichten: 684
Geregistreerd: 18-08-17

Re: Melkopschuimer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 12:25

Doet die Senseo-opschuimer het ook goed met havermelk?

Bjarni
Berichten: 2220
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Leusden

Re: Melkopschuimer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 12:26

Dat durf ik niet te zeggen, nooit geprobeerd.

Oeska

Berichten: 1798
Geregistreerd: 22-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 12:34

Ik heb een hele simpele elektrische van Inventum. En die werkt super. Als ik zo door de reacties lees, werkt die precies hetzelfde als de "merk" apparaten. Dus ook een goede optie denk ik.

Over de havermelk: ik ken meerdere mensen die verschillende soorten melk in dit soort apparaatjes gooien, en dat blijkt gewoon te werken. Zelfs een collega die er chocomel in doet :+ (dat mag dan weer niet van de handleiding dus ik heb het nog niet aangedurfd :') )

CairnTerrier

Berichten: 987
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 12:36

Ik heb nu zo'n twee jaar de Philips Senseo melkschuimer en bevalt meer dan prima! Het ligt er uiteraard ook aan welke melk je gebruikt. Houdbare halfvolle of volle melk schuimt als een tierelier.

Mijn ouders hebben pas de melkopschuimer van de Lidl gekocht en zijn ook erg tevreden:
https://www.lidl-shop.nl/p/silvercrest- ... OgQAvD_BwE

Bridleless

Berichten: 197
Geregistreerd: 03-03-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-21 12:39

Thanks voor alle reacties! De Philips en de Inventum had ik al op het oog! :)

Stel: ik wil een latte macchiato maken met een Nespresso cupje van 40 ml en daarbij 180 ml melk, is 100 ml melk in de opschuimer doen dan voldoende? Schuimt het dan zoveel op dat het idd aan 220 ml koffie in totaal komt als ik alles bij elkaar in het glas heb gedaan? Dat is namelijk een beetje wat mij nog niet helemaal duidelijk is :')
Als ik aan 100 ml melk genoeg hebt, dan kan ik voor een kleinere melkopschuimer gaan (en dus goedkoper).

Edit: die van de Lidl is ook een interessante optie en de goedkoopste tot nu toe..

lies_sparkle

Berichten: 6127
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Melkopschuimer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 12:44

Ik heb die van de Lidl!
Die is echt top, kan zowel koud opschuimen, warm opschuimen als verwarmen.
Die heb ik nu al 2 jaar.
Ik maak voor gasten altijd met gewone melk en voor mijzelf met havermelk van alpro (barista oat), doet hij hartstikke goed.
En je hebt maar heel weinig melk nodig. Ik gebruik denk ik 100 ml melk in de opschuimer om 200 te vullen in een glas zegmaar.
Ik heb trouwens niet die nu op de website staat, die van mij heeft echt een losse beker met deksel en een wat groter plateau waar je de beker op neer kunt zetten :)

Kit_for_ever

Berichten: 2632
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Derde doos aan de linkerkant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 12:44

Eatshay schreef:
Doet die Senseo-opschuimer het ook goed met havermelk?

Of het schuimt ligt volgens mij niet aan het apparaat maar aan de melk.

Ik ben erg blij met mijn Aeroccino 3 van Nespresso.
Hoeveel melk je gebruikt is ook afhankelijk van je persoonlijke voorkeur. Ik gebruik relatief weinig melk maar er is ruimte zat voor de 'juiste' hoeveelheid melk/schuim.

horselover22

Berichten: 651
Geregistreerd: 18-08-08
Woonplaats: utrecht

Re: Melkopschuimer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 12:57

ik heb die van senseo en ik zeg top ding schuimt goed op
me ouders hebben er ook een gekocht omdat die zo goed is

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Melkopschuimer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 13:01

Op kantoor hebben we de Senseo opschuimer gehad. Werkt prima met havermelk en amandelmelk! Is wel ander schuim maar dat heeft zoals kit_for_ever zegt meer te maken met de soort melk.

Sodera

Berichten: 5303
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 13:13

Bridleless schreef:
Thanks voor alle reacties! De Philips en de Inventum had ik al op het oog! :)

Stel: ik wil een latte macchiato maken met een Nespresso cupje van 40 ml en daarbij 180 ml melk, is 100 ml melk in de opschuimer doen dan voldoende? Schuimt het dan zoveel op dat het idd aan 220 ml koffie in totaal komt als ik alles bij elkaar in het glas heb gedaan? Dat is namelijk een beetje wat mij nog niet helemaal duidelijk is :')
Als ik aan 100 ml melk genoeg hebt, dan kan ik voor een kleinere melkopschuimer gaan (en dus goedkoper).

Edit: die van de Lidl is ook een interessante optie en de goedkoopste tot nu toe..

Ik maak een standaard Lungo in mijn Nespresso met mijn 100-120 ml melk en dat vult een Pokal glas van 350 ml bijna helemaal (als ik héél goed schuimende melk heb) of tot zo'n 3/4.


CairnTerrier schreef:
Ik heb nu zo'n twee jaar de Philips Senseo melkschuimer en bevalt meer dan prima! Het ligt er uiteraard ook aan welke melk je gebruikt. Houdbare halfvolle of volle melk schuimt als een tierelier.

Mijn ouders hebben pas de melkopschuimer van de Lidl gekocht en zijn ook erg tevreden:
https://www.lidl-shop.nl/p/silvercrest- ... OgQAvD_BwE

Ik vind dus dat verse, magere melk van de Albert Heijn (echt die, die van de Plus of Lidl doet het niet zo goed...) het allerbeste schuimt. De Aeroccino handleiding zegt ook dat magere melk de beste optie is....

Ceetje_bokt
Berichten: 5169
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Melkopschuimer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 13:18


Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Melkopschuimer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 13:25


Eatshay
Berichten: 684
Geregistreerd: 18-08-17

Re: Melkopschuimer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 13:48

Dank voor de reacties op de havermelk! Onlangs bij toeval ontdekt toen ik bij een vegan tentje uitgekomen was en ik vond het nog lekkerder dan met 'gewone' melk, dus ik ga 'm er in houden!

grauwman

Berichten: 2686
Geregistreerd: 27-11-04
Woonplaats: aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 13:48

Ik heb thuis de inventum en op kantoor de senseo. Geef mij maar de inventum. Je kan koud of warm opschuimen. Kwaliteit is goed als je voor koud kiest ( heeft mijn voorkeur).

Heb ook de aerolatte gehad maar die ging niet heel lang mee.

Blacky94

Berichten: 3479
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 14:16

Ik heb er 1 van Jura. Die kan koud, warm en heet opschuimen. Vind het een fijn ding maar die ligt wel aardig boven je budget denk ik... Geloof dat mijn schoonouders er 1 van Inventum hebben, die werkt ook fijn :)

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 14:30

Ik heb er eentje Severin (ook wel boven je budget), maar heel tevreden over! Er zitten twee 'wieltjes' bij, één voor opschuimen en de andere voor verwarmen. Je kan kiezen tussen verschillende temperaturen en bijvoorbeeld ook chocolademelk maken :)

Daarbij vond ik het zelf ook wel handig dat de 'kan' los zit van het apparaat en in de vaatwasser kan.

NadineBlabla

Berichten: 2151
Geregistreerd: 23-10-11

Re: Melkopschuimer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 14:36


Brainless

Berichten: 29733
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 15:02

Sodera schreef:
Ik vind dus dat verse, magere melk van de Albert Heijn (echt die, die van de Plus of Lidl doet het niet zo goed...) het allerbeste schuimt. De Aeroccino handleiding zegt ook dat magere melk de beste optie is....

Voor een goede/lekkere schuimlaag is volle melk het beste.
Die heeft de romige smaak die je graag wilt.
https://baristaworden.nl/tips-voor-bari ... -schuimen/

CairnTerrier

Berichten: 987
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 15:15

Sodera schreef:
CairnTerrier schreef:
Ik heb nu zo'n twee jaar de Philips Senseo melkschuimer en bevalt meer dan prima! Het ligt er uiteraard ook aan welke melk je gebruikt. Houdbare halfvolle of volle melk schuimt als een tierelier.

Mijn ouders hebben pas de melkopschuimer van de Lidl gekocht en zijn ook erg tevreden:
https://www.lidl-shop.nl/p/silvercrest- ... OgQAvD_BwE

Ik vind dus dat verse, magere melk van de Albert Heijn (echt die, die van de Plus of Lidl doet het niet zo goed...) het allerbeste schuimt. De Aeroccino handleiding zegt ook dat magere melk de beste optie is....


Nooit geweten; ik zal het ook eens proberen. Ik dacht juist omdat er meer vet en eiwitten in halfvolle en volle melk zit, deze daardoor meer gaat schuimen. Wellicht licht dat aan het apparaat hoor.