Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 41 [ 1021 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 41  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kan het zwembad al op?!

 
Profiel   

Meer mensen die dit weekend het zwembad op willen gaan zetten?

Ik heb er een gekocht en zit te twijfelen, is het al warm genoeg? Is het niet zonde om nu al te doen ivm schoonhouden? Mijn kinderen kunnen niet wachten!

Ik heb een ronde, zo'n 3 meter doorsnee, met pomp. Volgens mij zo'n 75 cm hoog.

Wie wil 'm nog meer vol laten lopen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 14:51 



 
Profiel   

Nou hier niet, het wordt 2 graden vannacht, eer je water dan morgen weer een beetje aan de temperatuur is, is de dag weer om :P

Maar goed, als je tijd hebt om in de ochtend telkens gekookt water bij te mengen, waarom niet. Weekend is kantje boord qua temperatuur maar uit de wind, in de zon en vooral kids, dat moet kunnen denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 14:54 



 
Profiel   

Wij gaan hem eerdaags wel neerzetten en vullen. Niet omdat het nu een paar dagen warm is, maar omdat elk beetje warmte wel straks gaat helpen de temperatuur lekker te krijgen.

Vorig jaar hadden we hem laat neergezet en teveel schaduw, dus bleef te koud voor mij. Verwarmen was ook teveel gedoe.

We wilden een vast zwembad, maar lopen qua verbouwen achter, dus zetten deze weer op en maken nu een zonnige plek vrij.

Er gaat 7000L water in en test die regelmatig en dan pomp etc in orde, gaat het water lang mee. Pas neerzetten wanneer je erin wilt kan tegenvallen. Vullen duurt 2 dagen ( overdag water aan) water is dan koud etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 15:04 



 
Profiel   

Beter nu al vullen dan straks als iedereen water gaat gebruiken en de druk weer te laag wordt.

Mijn pa heeft het nieuwe bad 2 weken terug al opgezet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 15:08 



 
Profiel   

Tuurlijk kan dat, wij hebben hem een maand geleden al gevuld :D :P

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 21:07 



 
Profiel   

Ik heb er ook een aangeschaft, hij komt morgen. :)) wanneer hij opgaat dat moeten we nog even kijken, ik heb geen ervaring met die dingen dus ik lees hier gewoon lekker mee en kijk wat handig is. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 21:17 



 
Profiel   

Ik google op wanneer het zwembad opzetten en natuurlijk kom ik op bokt terecht :)

Mijn man wil het zwembad dit weekend gaan opzetten. Niet om er direct in te duiken, maar om het zwemklaar en aangenaam te hebben als het zwemweer is.

De komende weken wordt het, zoals het er nu uitziet, rond de 20 gr en zonnig. Mooi moment om het bad op te zetten, vinden wij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 00:30 



 
Profiel   

Hier gaat ie ook nu op! Niet omdat we er nu al ingaan maar omdat t straks weer gedoe is met water en zwembadjes vullen.
We hebben er toch een goede pomp bij dus schoon blijft t wel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-21 12:13 



 
Profiel   

Wij zijn nog met de tuin bezig, dus is lastig om een goede plek vrij te maken. Waar ik in gedachte had is nog deels bestraat, maar loopt iets schuin. Ik moet dan een stuk bij de paarden wegpakken, maar daar is het wat lager en komen als eerste plassen. Dat wordt nog aangepakt.

Maar de andere kant op ligt afvoer/riool nog open en missen we zonuren.

Waar zetten jullie hem op? Ik denk nu; haal de stenen eruit, trek zand recht en dan klaar. Maar mijn man is bang dat het met regen kan wegzakken en het zwembad onder teveel spanning komt. Is 7000L.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-21 12:17 



 
Profiel   

Ik heb m op de bestrating staan achterin de tuin met van die matten eronder.
Ik denk dat t best wel kan op zand maar dan zal t vast wel inzakken idd, heb je wel ineens een inbouwzwembad ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-21 12:21 



 
Profiel   

Kenyada schreef
Ik heb m op de bestrating staan achterin de tuin met van die matten eronder.
Ik denk dat t best wel kan op zand maar dan zal t vast wel inzakken idd, heb je wel ineens een inbouwzwembad ;)


Dat loopt schuin, vandaar dat ik dacht; steen eruit, zand recht en klaar.

Het ligt al lager dan grond om huis.

Er zou een vast zwembad komen, maar we lopen achter qua verbouwen. En nu is het wel mooi testen welke plek fijn is. Vorig jaar was handige plek, maar te weinig zon.
Toen hadden we zand gestort op zeil en zwembad erop. Hij stond iets uit het lood en dat kon net zeg maar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-21 12:30 



 
Profiel   

superpony schreef
Wij zijn nog met de tuin bezig, dus is lastig om een goede plek vrij te maken. Waar ik in gedachte had is nog deels bestraat, maar loopt iets schuin. Ik moet dan een stuk bij de paarden wegpakken, maar daar is het wat lager en komen als eerste plassen. Dat wordt nog aangepakt.

Maar de andere kant op ligt afvoer/riool nog open en missen we zonuren.

Waar zetten jullie hem op? Ik denk nu; haal de stenen eruit, trek zand recht en dan klaar. Maar mijn man is bang dat het met regen kan wegzakken en het zwembad onder teveel spanning komt. Is 7000L.


Die spanning is wel een dingetje ja. Bij ons ging het mis doordat de ondergrond niet helemaal gelijk was. Een kant stond net een klein stukje op de keitjes van het tuinpad, de rest op de aarden grond (wel stevig). We hebben het over een hoogteverschil van echt maar een paar cm. Het ronde zwembad, geen grote, helde een beetje over. Het wat stond er een beetje schuin is. Echt niet veel, als je het niet wist dan zou je het niet weten.

Maar op een gegeven moment toen ik binnen was een geraas zo hard. De spanning was teveel geworden. God zij dank dat er niemand in het water was. Met kinderen had dit slecht kunnen aflopen.

Dus een stevige en rechte ondergrond is wel verstandig :)

Edit: wat ook meespeelt is het soort zwembad. Het bad waar ik het over heb was zonder steunen, alleen lucht. Heb je steunpalen, hebben we nu, dan is een harde ondergrond helemaal noodzakelijk. Als je het bad vult, komt er veel gewicht en daarmee kracht op de steunen te staan. Als je niet uitkijkt, dan worden die steunen weggeduwt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-21 12:35 



 
Profiel   

Ja, die van ons is 4.25m bij 2.50m en 1m diep met poten. Stond vorig jaar iets scheef, maar heeft het gehouden.

Als ik nu dat stuk vlak maak, is het vlak. Maar mijn man denkt dat het na regen dan niet vlak blijft op zand.

Dan zouden we eerst opnieuw moeten bestraten, dan zand erop of kunstgras bijv.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-21 12:47 



 
Profiel   

Getsie, ons bad lekt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-21 12:55 



 
Profiel   

He bah! Hopelijk snel boven "water" waar.

Hier staat ie (deels) al. Morgen nog even verder vullen en dan snel ervan kunnen genieten hoop ik!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 19:50 



 
Profiel   

Welk bad heb je Roos?

Ik kan niet wachten om het bad te zetten maar helaas moet ik dat altijd wat plannen. Het bad kan maar 3 dagen op het gras staan, daarna leeg en verplaatsen anders gaat het gras dood.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 20:34 



 
Profiel   

Ik heb een Bestway gekocht van 2,59m x 1,70m, met pomp en hele mikmak erbij in de hoop dat ie de hele zomer kan blijven staan. :))

Bij mij staat ie op tegels.

Voor het eerst dat ik een groot zwembad heb aangeschaft maar ik dacht nu we deze zomer toch veel thuis zullen zijn, kunnen we er maar beter van genieten. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 20:36 



 
Profiel   

Mandyy schreef
Welk bad heb je Roos?

Ik kan niet wachten om het bad te zetten maar helaas moet ik dat altijd wat plannen. Het bad kan maar 3 dagen op het gras staan, daarna leeg en verplaatsen anders gaat het gras dood.

Ja hier gaat graso ook dood En zaaien we weer in zodra bad weg gaat en ook vaak snel weer groen)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 20:39 



 
Profiel   

Ik heb een gaatje in de bodem en het bad zit vol. Iemand tips? Ik baal als een stekker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 20:47 



 
Profiel   

Ik zou hem leeg laten lopen. Mijn pa heeft weleens geprobeerd te plakken onder water met een setje maar dat werkte niet. Bol.com en gamma verkopen spul dat je onder water kan plakken

Hopelijk kan ik morgen zwemmen bij mijn ouders. Het water is 30 graden zei vaders vanmiddag.


Laatst bijgewerkt door capopjekop op 01-06-21 20:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 20:49 



 
Profiel   

Storm schreef
Ik heb een gaatje in de bodem en het bad zit vol. Iemand tips? Ik baal als een stekker.


Oei dat is balen. Ik heb wel eens een gaatje geplakt, maar dan moet het idd echt droog zijn ... dus leeg in jouw geval.

Heel gek idee en misschien werkt het niet, maar een zuignap over het gaatje duwen en dan plakken zodra hij leeg is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 20:50 



 
Profiel   

Vriendlief wil het grote bad 3.66 en 85cm hoog.. dit jaar niet opzetten omdat ik zwanger ben :+
Heb dus vandaag maar een kleintje gehaald _O-

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 20:51 



 
Profiel   

Vayo schreef
Storm schreef
Ik heb een gaatje in de bodem en het bad zit vol. Iemand tips? Ik baal als een stekker.


Oei dat is balen. Ik heb wel eens een gaatje geplakt, maar dan moet het idd echt droog zijn ... dus leeg in jouw geval.

Heel gek idee en misschien werkt het niet, maar een zuignap over het gaatje duwen en dan plakken zodra hij leeg is?


Dat is geen gek idee. Ik ga morgen eens kijken of dat lukt.
Het gaatje zit net naast de zijkant, maar wel van de onderkant. Ik heb er nu ook een plakker onder geplakt en dat blijft redelijk zitten. Morgen eens kijken of ik een zuignap heb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 20:56 



 
Profiel   

Storm schreef
Ik heb een gaatje in de bodem en het bad zit vol. Iemand tips? Ik baal als een stekker.


Wij ontdekten na het opzetten ook een gaatje. Onderin bij een hoek.

Mijn man heeft het gisteren gerepareerd terwijl het bad gevuld was met een bijgeleverd reparatieding, een geel stukje dat lijkt op een post-it blaadje, zegt hij. Het zit er nog steeds goed op.

Mijn dochter en een vriendinnetje hebben vandaag trouwens voor het eerst gezwommen. Ik kon geen nee zeggen :D

Ze hadden het best een tijd naar hun zin, daarna :brr: Snel lekker onder de douche.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 21:08 



 
Profiel   

Leuk, zo'n zwembad!

Er is speciale kit/lijm die je onderwater kunt toepassen. Kost iets van een tientje ofzo. Liner Repair. Lijkt me de moeite waard om te proberen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 21:30 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 41 [ 1021 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 41  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen