Kan het zwembad al op?!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 09:11

Die matten moeten dus op de grond volgens de beschrijving........Ik heb het bad echt redelijk ingebouwd. Heb alleen een hoekje vrij voor de pomp.

Zijn er geen matten die je op het water legt? Dam stroomt het erdoor, warmt het op en de mat zelf geeft warmte af.

Met tyleen slang in zwart zeil zou zoiets moeten kunnen, toch?

Merexa

Berichten: 1164
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 09:52

Afbeelding
Hier staat hij dan ook eindelijk.
Alleen de filter inlaat en uitlaat kan ik niet vinden en wil nieuwe kopen. Maar geen enkele winkel heeft die, of zoek ik niet goed? Welkoop, Praxis, Gamma.. Als je al iets wil kopen moet je het vaak bij een webwinkel bestellen lijkt het wel.
https://www.zwembadenwebshop.nl/intex-inlaat-uitlaat

Ik ben sowieso wel geforceerd ze te kopen, want de zwarte stukjes van het zwembad waar de slangen op aangesloten moeten worden zijn flexibel, dus die slangen blijven maar lekker omdat de houvast niet goed is, hoe goed ik de slangen er ook op vast draai met klemmetjes.

EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 10:14

Ik meld me hier ook maar even. Wij hebben nu voor het derde jaar zo'n grote ronde Intex staan en dankzij jullie tips in dit topic en die van vorig jaar heb ik eindelijk mijn chloor en Ph onder controle :D

Ik ben een ontzettende koukleum en moet eerlijk bekennen dat ik de afgelopen 2 zomers niet gezwommen heb omdat het water gewoon echt te koud bleef. Onder luid gelach van mijn vriend ging ik wel eens pootje baden, maar no way dat ik er helemaal in ging :') We hebben de matten geprobeerd, maar dat was voor mij niet genoeg. Dus afgelopen donderdag hebben we een verwarmingspomp achter de filter geplaatst en dat werkt echt super! Het water is nu een aangename 30 graden <3

Als er iemand geïnteresseerd is; de twee matten mogen voor een zacht prijsje weg.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 10:18

EvaC schreef:
Ik meld me hier ook maar even. Wij hebben nu voor het derde jaar zo'n grote ronde Intex staan en dankzij jullie tips in dit topic en die van vorig jaar heb ik eindelijk mijn chloor en Ph onder controle :D

Ik ben een ontzettende koukleum en moet eerlijk bekennen dat ik de afgelopen 2 zomers niet gezwommen heb omdat het water gewoon echt te koud bleef. Onder luid gelach van mijn vriend ging ik wel eens pootje baden, maar no way dat ik er helemaal in ging :') We hebben de matten geprobeerd, maar dat was voor mij niet genoeg. Dus afgelopen donderdag hebben we een verwarmingspomp achter de filter geplaatst en dat werkt echt super! Het water is nu een aangename 30 graden <3

Als er iemand geïnteresseerd is; de twee matten mogen voor een zacht prijsje weg.


Herkenbaar. Mijn man springt er makkelijk in. Maar ik raak niet door en ik krijg ook enorme kramp en achteraf ben ik te stijf.

Wat voor verwarmingspomp heb je gekozen?

Wij hebben vorig jaar gestookt, maar dat is ook niks.

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 10:23

superpony schreef:
Die matten moeten dus op de grond volgens de beschrijving........Ik heb het bad echt redelijk ingebouwd. Heb alleen een hoekje vrij voor de pomp.

Zijn er geen matten die je op het water legt? Dam stroomt het erdoor, warmt het op en de mat zelf geeft warmte af.

Met tyleen slang in zwart zeil zou zoiets moeten kunnen, toch?


Zo'n noppenafdek zeil heb je. Werkt schijnbaar ook goed

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 10:41

Maartje1990 schreef:
superpony schreef:
Die matten moeten dus op de grond volgens de beschrijving........Ik heb het bad echt redelijk ingebouwd. Heb alleen een hoekje vrij voor de pomp.

Zijn er geen matten die je op het water legt? Dam stroomt het erdoor, warmt het op en de mat zelf geeft warmte af.

Met tyleen slang in zwart zeil zou zoiets moeten kunnen, toch?


Zo'n noppenafdek zeil heb je. Werkt schijnbaar ook goed


Maar daar gaat het water niet doorheen, toch?

Ik bedoelde zoals die zwarte solarmat, maar dan voor op het water. Dan vangt het warmte, het water stroomt erdoor en de mat geeft al wat warmte af. Dat lijkt me ideaal.

capopjekop

Berichten: 30655
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 10:51

Lijkt me alleen een hel om dat iedere keer af te bergen en van je zwembad te halen.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 10:58

capopjekop schreef:
Lijkt me alleen een hel om dat iedere keer af te bergen en van je zwembad te halen.


Ja, misschien wel. Vind het zeil al een gedoe en waar laat je het? Het is best groot en nat.

Ik dacht aan tyleen slang en zwarte plastic/folie, maar het mag niet boven de water inlaat na de pomp, dus op je water leggen wordt hem dan niet.

Froukje_J

Berichten: 2191
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Fryslan

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 11:13

Noppen afdekzeil werkt hier niet echt extra verwarmend..
Wij hebben nu ook 1 mat er tussen gister was het water 28 graden..3.66 en 84 cm diep is het bad, ik heb heerlijk even gedobberd met mn zwangere lijf :+

EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 12:08

superpony schreef:
Herkenbaar. Mijn man springt er makkelijk in. Maar ik raak niet door en ik krijg ook enorme kramp en achteraf ben ik te stijf.

Wat voor verwarmingspomp heb je gekozen?

Wij hebben vorig jaar gestookt, maar dat is ook niks.


https://outathome.be/product/intex-zwem ... rmer-3-kw/

Deze hebben we gekocht. Ik zie net in de link staan dat deze niet beschikbaar is voor NL, maar ik heb 'm voor €20,- minder kunnen kopen via MP. Die was gloednieuw.

Tieme
Berichten: 4957
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 16:09

EvaC schreef:
https://outathome.be/product/intex-zwem ... rmer-3-kw/

Deze hebben we gekocht. Ik zie net in de link staan dat deze niet beschikbaar is voor NL, maar ik heb 'm voor €20,- minder kunnen kopen via MP. Die was gloednieuw.


Klopt, hier heb ik vorig jaar ook naar gekeken. Deze mag in Nederland niet verkocht worden omdat hij niet aan de regelgeving/veiligheid voldoet.
Ik wilde hem toen in België bestellen maar die firma mocht hem vanwege die regelgeving niet naar Nederland sturen.
Begreep ook dat het ding flink stroom vreet dus ik heb hem toen maar niet gekocht.
Die in de link is trouwens erg duur. Hij kost nieuw rond de 120 euro.
Laatst bijgewerkt door Tieme op 15-06-21 16:13, in het totaal 1 keer bewerkt

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 16:12

Jeetje, Nederland op zijn kromst. Dan kijken naar iets voor een jacuzzi, die kunnen ook tot 40gr verwarmen.
Denk inderdaad wel dat de rekening achteraf niet grappig is. We krijgen nog zonnepanelen...............ooit, maar dat is niet nu.

tammiebels

Berichten: 973
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 17:04

superpony schreef:
Ik dacht aan tyleen slang en zwarte plastic/folie, maar het mag niet boven de water inlaat na de pomp, dus op je water leggen wordt hem dan niet.


Hebben wij ook en werkt zeer zeker. Wij hebben na de filterpomp een T stuk gezet met kraantje. Overdag pompt hij het water dan door 100 meter tyleenslang die we over het dak hebben liggen. Wanneer het kouder wordt zetten we het kraantje om en gaat het niet door de tyleen

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 17:36

tammiebels schreef:
superpony schreef:
Ik dacht aan tyleen slang en zwarte plastic/folie, maar het mag niet boven de water inlaat na de pomp, dus op je water leggen wordt hem dan niet.


Hebben wij ook en werkt zeer zeker. Wij hebben na de filterpomp een T stuk gezet met kraantje. Overdag pompt hij het water dan door 100 meter tyleenslang die we over het dak hebben liggen. Wanneer het kouder wordt zetten we het kraantje om en gaat het niet door de tyleen


Ow, slim. Waarom mag dat wel boven water niveau en die matten niet?

Ik dacht eraan om het op het water te leggen gelijk. Dus dubbele functie? Water verwarmt door leidingen en wat de mat met buis aan warmte heeft, geeft ook wat direct af aan water?

100 meter tyleenslang is wel veel. Ik heb hele dikke tyleen slang buis 100 meter voor inde grond en de sproeiinstallatie, maar die is niet erg vormbaar en mega dikke bundel wel.

tammiebels

Berichten: 973
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 20:47

Afbeelding

Wij hebben ook een groot zwembad :o dus hebben die 100 meter echt wel nodig. Dit is een foto van vorig jaar geloof ik

capopjekop

Berichten: 30655
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 20:54

Mijn pa heeft het ook over het dak lopen van de loods, maar hij werkt met 2 pompen. Eentje die aan het zwembad gekoppeld zit en schoonmaakt en op de 2e verdieping staat nog een pomp die het water over het dak pompt.

Ik gok dat dat andere systeem niet boven het water uit mag komen omdat anders de gemiddelde pomp het zwaar krijgt

Froukje_J

Berichten: 2191
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Fryslan

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 21:00

Ons zwembad water was 30 graden vandaag :P heerlijk de temperatuur buiten hier was 19 graden

gillian

Berichten: 4421
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 21:39

Heeft er iemand ervaring met zo'n solar verwarmingsbol? Hoe ver kan die van je zwembad af liggen bijvoorbeeld.
Wij hebben een rond zwembad 305x75 diep, water rond de 22 graden nu. Het zwembad staat met de filterpomp in de hoek waar schaduw is. Zwembad staat vanaf de ochtend tot halverwege de middag in de zon.
Zou het de moeite waard zijn, zo'n solarverwarming?

EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 09:54

Tieme schreef:
Klopt, hier heb ik vorig jaar ook naar gekeken. Deze mag in Nederland niet verkocht worden omdat hij niet aan de regelgeving/veiligheid voldoet.
Ik wilde hem toen in België bestellen maar die firma mocht hem vanwege die regelgeving niet naar Nederland sturen.
Begreep ook dat het ding flink stroom vreet dus ik heb hem toen maar niet gekocht.
Die in de link is trouwens erg duur. Hij kost nieuw rond de 120 euro.


Ik had eerlijk gezegd geen idee dat dit zo is. We keken op allerlei sites en daar stond aangegeven dat de pomp uitverkocht was, toen maar op MP gekeken en daar kan je ze wel gewoon kopen. Zal wel iemand zijn die ze ophaalt uit België en hier verkoopt.

Over het stroom vreten durf ik niet veel te zeggen, maar dat zal ongetwijfeld zo zijn O:) Wij zitten op de zonnepanelen van onze buurman en betalen daar een vast bedrag voor in de maand.

EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 09:56

tammiebels schreef:
[ [url=m/j3bDPi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wij hebben ook een groot zwembad :o dus hebben die 100 meter echt wel nodig. Dit is een foto van vorig jaar geloof ik


Wow!! Is dit die grote van 4,5 meter lang van Intex? Daar zijn wij ook naar aan het kijken.

Pikeur

Berichten: 6306
Geregistreerd: 01-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 09:59

Wij hebben ook een verwarming van 3 kwh. Heb even op Google gezocht en ik zag dat 1 kwh ongeveer 22 cent kost dus ongeveer 66 cent per uur als ik het goed uitreken. Gisteren heeft ie bij ons 3 uur aan gestaan en bad was van 21 naar 24 graden gegaan maar de zon heeft natuurlijk wel wat geholpen. Als we ons bad lekker warm willen stoken wordt het een duur grapje denk, ik gebruik hem een beetje als ondersteuning

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 10:30

tammiebels schreef:
[ [url=m/j3bDPi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wij hebben ook een groot zwembad :o dus hebben die 100 meter echt wel nodig. Dit is een foto van vorig jaar geloof ik


Wil jij heel snel uit dit topic gaan? Met je enorme jaloersmakende zwembad ;) *kijkt even treurig naar haar 260x160 badje -O-*

Monchou

Berichten: 7036
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Nederland

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 16:12

Ik word echt gek :(
Nadat de chloorconcentratie elke keer te laag was hebben we een chloorshock in het zwembad gedaan.
De dagen daarna was de concentratie goed, maar nu dus opeens weer te laag.

Terwijl er continue een drijver met 3 tabletten in drijft.. echt heel vervelend en ik weet niet hoe ik de chloor nou goed op stand hou... :(

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 16:35

EvaC schreef:
tammiebels schreef:
[ [url=m/j3bDPi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wij hebben ook een groot zwembad :o dus hebben die 100 meter echt wel nodig. Dit is een foto van vorig jaar geloof ik


Wow!! Is dit die grote van 4,5 meter lang van Intex? Daar zijn wij ook naar aan het kijken.


Die lijkt mij een stuk groter, of de foto vertekent. Die van ons is 4 meter doorsnee, maar lijkt in de tuin een klein badje :')

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 17:10

Monchou schreef:
Ik word echt gek :(
Nadat de chloorconcentratie elke keer te laag was hebben we een chloorshock in het zwembad gedaan.
De dagen daarna was de concentratie goed, maar nu dus opeens weer te laag.

Terwijl er continue een drijver met 3 tabletten in drijft.. echt heel vervelend en ik weet niet hoe ik de chloor nou goed op stand hou... :(


Heb je de andere waardes ook?

Ik heb er ook altijd chloor in en zit altijd ietsjes laag, maar wel stabiel ietsjes te laag. Water is altijd helder, dus laat het maar zo.