Kan het zwembad al op?!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Roosje01

Berichten: 10743
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 15:00

Raar misschien lek in bovenste deel? Vullen en kijken of je het dan wel vind.

JoT

Berichten: 4011
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 14:23

Nou nee dus Roosje. We hebben het bad weer bijgevuld tot boven het spuitstuk (heet dat zo?) en het waterniveau is daarna hetzelfde gebleven. Heel klein lekje gevonden, maar dat waren echt druppels.

Het is alsof een reus met een rietje uit ons zwembad heeft staan drinken, we snappen er niks van :?

Roosje01

Berichten: 10743
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 14:47

Oh dat is wel echt raar. Ik vond mijn bad ook een keer zo en toen had mijn vriend dus een ongelukje gehad en was blijven haken achter de slang van de pomp bleek achteraf.

Pally

Berichten: 2924
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 15:37

Ik heb vandaag een zandfilterpomp gekocht, was er klaar mee.
Kijken of dit wel goed werkt.
Hoe hebben jullie je pomp afgedekt?

Tieme
Berichten: 4967
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 20:06

JoT schreef:
[ [url=m/leFh1f.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/2qfqM3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo troffen we het zwembad vanmorgen aan -O- Het waterniveau is sinds gisteren drastisch gezakt. We weten niet echt waar al dat water heen is gegaan, dit is geen klein lekje geweest, maar we zien nergens bubbels of water uitkomen. Ik baal...


Oh zo troffen wij ons bad aan nadat we na 3 dagen thuis kwamen. Heel raar. Nergens natte plekken te vinden terwijl zo'n hoeveelheid water hier echt een waterballet bij de buren zou veroorzaken. Mn ouders zijn elke dag nog in de tuin geweest om voor de dieren te zorgen en die hebben geen water zien liggen.
Was echt zo raar.....
Weer bijgevuld en zo heeft hij nog 2 maanden gestaan zonder dat er water verdween. Gebruik het bad nu 3 jaar later nog steeds dus kon niet door een lek komen.

Tieme
Berichten: 4967
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 20:08

Pally schreef:
Ik heb vandaag een zandfilterpomp gekocht, was er klaar mee.
Kijken of dit wel goed werkt.
Hoe hebben jullie je pomp afgedekt?


Deze hoef je niet af te dekken. Beter ook om het niet te doen. Hij kan dan te heet worden + wat je er omheen doet kan als klankkast gaan werken waardoor het geluiden de pomp extra hard klinkt.

JoT

Berichten: 4011
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 09:34

Tieme, precies hetzelfde dus! Wat bizar...

Pally, wij hebben er een grote opbergbox overheen gezet als een soort (schuin) afdakje. Dat dekt af, maar sluit niet af. Helemaal afdekken lukt sowieso niet met al die slangen.

JoT

Berichten: 4011
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 08:15

Wat een rotweer is het de laatste tijd, het is alweer even geleden sinds we van ons zwembad hebben kunnen genieten, maar het onderhoud van het bad gaat wel door.

Heeft iemand het zwembad al opgeruimd voor dit jaar, vanwege het baggerweer?

Babootje

Berichten: 26396
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 08:36

Ik hoop nog steeds op wat mooier weer. Vanaf half augustus zeggen ze.

Cemlys

Berichten: 14964
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 08:40

Hier 1x gebruikt en dan nog mn dochter alleen. We laten hem nog wel even staan, wie weet wordt het nog wat

Jester_

Berichten: 12279
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 09:11

Hier toevallig zondag het zwembad een grote beurt gegeven. Ligt nu wel weer netjes afgedekt. Hopelijk kunnen we hem nog gebruiken

Storm

Berichten: 20869
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-23 10:45

Wij zijn 2 weken op vakantie geweest, bad goed afgedekt en pomp uit. Ik had er wel een flinke scheut anti-alg in gedaan toen we weggingen.

Zondag thuis gekomen en kraakhelder! Wel was de PH en chloor te laag, daarom eerst PH omhoog en toen een lading chloor erin en pomp 24 aan.

Bad is weer klaar voor gebruik (en ja, ook in dit weer zwemmen mijn kinderen) :D

Afbeelding

laura1987

Berichten: 7139
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 10:56

JoT schreef:
Wat een rotweer is het de laatste tijd, het is alweer even geleden sinds we van ons zwembad hebben kunnen genieten, maar het onderhoud van het bad gaat wel door.

Heeft iemand het zwembad al opgeruimd voor dit jaar, vanwege het baggerweer?


Wij hebben hem al weken opgeruimd. Wel is ons bad maar 3,05x3,05 dus niet zo groot.

Onze tuin is niet zo heel groot, dus zo hebben we net iets meer ruimte over.

Roosje01

Berichten: 10743
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 15:06

Mja ik twijfel ook bad staat al maand ongebruikt.. En inmiddels door de harde wind zoveel troep erin gewaaid, omdat vriend lief zijl niet goed erop had gedaan. Als dit had geweten had ik hem niet eens neergezet voor die paar weken in juni. Ook de partytent heeft het zwaar met harde wind dagelijks al 3 weken lang. Maarja zal je zien haal ik alles weg word het weer warm.. tent houd ook de zon en warmte uit de slaapkamer

JoT

Berichten: 4011
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 15:11

Roosje01 schreef:
Maarja zal je zien haal ik alles weg word het weer warm


Haal jij de hele zooi even weg dan, dan laat ik het zwembad nog even staan :D

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 15:26

Ik denk echt dat we nog een mooie tijd gaan krijgen.

Wij hebben het grote zwembad niet opgezet, maar hadden wel de jacuzzi met nieuw water gevuld. Dat is gelukkig niet zoveel. We zijn er maar 3x in geweest.

In de regen zitten vind ik niet zo erg, want je wordt toch nat. Maar stroom en onweer is niet slim en ik vind de avonden ook nog niet heel aantrekkelijk voor buiten.

Froukje_J

Berichten: 2220
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 23:25

Ons bad vult zich steeds meer door al die regen.. pomp doet elke dag netjes zn uurtjes werk.. heb wel veel troep op de vloer wat ik er niet uit krijg(ook niet met de stofzuiger en vlokmiddel)

Jester_

Berichten: 12279
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 10:12

Hier overstroomt het bad ook bijna, terwijl laatst dacht ik he moet hem is wat bijvullen

JoT

Berichten: 4011
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 11:59

Hier overstroomt het bad nog niet, wel wat voller geworden. Alleen moet het echt weer een keer goed schoongemaakt worden, ziet er niet uit nu, liggen veel blaadjes in ook := Maar eens gaan kijken of dat stofzuigerding nog werkt. Volgens mij was het probleem dat het opvangnetje kapot was.

Ghostattack

Berichten: 11256
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 12:11

Ik heb hem gisteren schoongemaakt, hij overstroomde hier wel :')

Ondanks het zeil toch veel meuk op de bodem, moest aardig schrobben. Heb nog niet alles opgestofzuigd, maar dat komt dit weekend wel. Water ziet er verder nog goed uit gelukkig :D

Bellex

Berichten: 9303
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 13:13

Hier van de week het zwembad al een stukje leeggepompt omdat hij toch wel heel erg vol was en de buizen begonnen te wijken. Na dit weekeind gaan we hem opruimen, zien het niet meer gebeuren dat het echt mooi genoeg weer zal worden. In de nacht even leeg pompen, moet in de brandgang lozen en dat willen we niet overdag doen, al maakt het met deze regen weinig uit hahaha

Ghostattack

Berichten: 11256
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 13:19

Mijn weerapp zegt vanaf volgende week vrijdag weer 25+ graden, dus ik heb nog goeie hoop :))

Roosje01

Berichten: 10743
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 15:19

Zo waar kom ik daar mijn verjaardag vieren. Heb ik tenminste garantie dat iedereen buite kan zitte := . Zit alleen maar te duime dat het droog is.. terwijl we vorige jaar nog zaten weg te smelten en de vrienden club het zwembad in dook.

x_Jeanine_x

Berichten: 9094
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 19:38

Bij ons overstroomt het zwembad ook :

Maar opruimen doen we echt nog niet, hoop nog steeds op mooi weer.

laura1987

Berichten: 7139
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 09:43

Bellex schreef:
Hier van de week het zwembad al een stukje leeggepompt omdat hij toch wel heel erg vol was en de buizen begonnen te wijken. Na dit weekeind gaan we hem opruimen, zien het niet meer gebeuren dat het echt mooi genoeg weer zal worden. In de nacht even leeg pompen, moet in de brandgang lozen en dat willen we niet overdag doen, al maakt het met deze regen weinig uit hahaha



Afbeelding

Zo ziet buienradar er bij mij tot nu toe uit :)