Kan het zwembad al op?!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Druif_01

Berichten: 8839
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 11:21

Hier overstroomt het zwembad ook, maar het water is nog steeds helder! De zandfilterpomp gaat elke dag automatisch aan en dat scheelt echt wel! Er ligt wel blad op de bodem, maar dat is momenteel het schoonmaken niet waard, dus dat doen we wel als we er weer in gaan/kunnen.

Jester_

Berichten: 12279
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 11:53

Ik ben hem nu wat leeg aan het laten lopen, maar hij is nog steeds mooi helder. De pomp staat hier gewoon dag en nacht aan

Roosje01

Berichten: 10743
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 14:42

Hier ziet ook nog goed uit idd wel blad etc erin gestormt. Nu aanrommelen met de waarde goed krijgen. Ph was veel te laag en chloor te hoog ook al had ik al 3 weken geen chloor meer in de drijver gedaan. Dus deed 2x 80 gram erin. Want volgens de verpakking verhoogd 1x met 0,1. Was het plots weer veel te hoog en chloor te laag… gister weer 1x ph minus erin dus zo maar ff kijken hoe nu zit kwa chloor zit gewoon 2 lang werkende in. Beide keren flink laten filteren met nieuwe filter erin.

JoT

Berichten: 4011
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 10:50

Gisteren een uurtje bezig geweest met het zwembad schoonmaken, blaadjes en zand eruit gehaald met de stofzuiger, de bezem en het schepnetje. Gisteren die regenbui eroverheen en ik zag weer allemaal zooi in zwembad liggen -O-

Aan de positieve kant, het wordt wel weer beter weer deze week, begreep ik :)

Storm

Berichten: 20869
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-23 20:34

Klopt, einde van de week kunnen we weer zwemmen!

Roosje01

Berichten: 10743
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 23:02

Zal tijd worden *\o/*

Froukje_J

Berichten: 2220
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Fryslan

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 07:07

Ik heb het zwembad gister opgeruimd..voor die ene dag mooi weer laat ik hem niet meer staan :')
Het water was echt ijskoud en vies.
Dan maar een klein badje voor de Kids

JoT

Berichten: 4011
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 08:18

Als ik nu naar het zwembad kijk, neig ik naar hetzelfde Froukje. Maar ik wil zo graag nog een paar keer kunnen zwemmen, het duurt nog zo lang voor we op vakantie gaan.

Jildau

Berichten: 9420
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 11:25

Ik heb hem twee weken geleden ofzo laten leeglopen want toen was hij zo smerig en was ik er klaar mee. Doe er nu weer nieuw schoon water in. We gaan half september op vakantie dus daarvoor ruim ik hem op. Maar wij hebben niet zo’n hele grote dus met twee uurtjes is hij ook weer vol.

Storm

Berichten: 20869
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-23 21:26

Lekker een avondduikje genomen. 29 graden, zalig.
Blij dat het nog kan, maar ben benieuwd wanneer het echt afgelopen is.

Jester_

Berichten: 12279
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 04:29

Ik ga hem donderdag opruimen

JoT

Berichten: 4011
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 09:20

Wij hebben zondag nog genoten van het zwembad. We hebben inmiddels een stofzuiger voor het zwembad gekocht, die prima werk levert, dus het zwembad ziet er ook weer strak uit.

Bij ons hangt het ervan af wat de weersvoorspellingen zijn, voor het einde van september is ie sowieso weg, want dan gaan we op vakantie.

Volgend jaar gaan we ook van dat noppenfolie kopen. Het was nu vaak best wel fris in het bad en we hopen daarmee te bereiken dat het water wat minder kkkkkkoud is. En dat je er dus wat vaker in kan.

TessaxQuincy

Berichten: 1041
Geregistreerd: 31-12-17
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 14:57

Iemand hier tips? Wij hebben dit jaar weinig met het zwembad gedaan, door het weer ook niet echt bezig geweest met onderhoud enzv. Nu is het water dus groen geworden. We hebben al een chloorshock gedaan en helemaal stofgezogen, en het is al een stuk verbeterd maar nog niet goed genoeg. Is het nu het best om anti-alg te kopen, of van dat vlokkenspul? Of is er nog iets anders wat we kunnen doen? Onze pomp is ook te klein voor het zwembad dus die werkt niet heel goed, maar daar wilden we volgend jaar naar kijken.

JoT

Berichten: 4011
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 15:37

Bij ons hielp de anti-alg in ieder geval wel prima TessaxQuincy, gaf net het laatste zetje van nog wat groenig naar blauw. Wel even geduld hebben, het is geen a la minute oplossing. Daarna hebben we het nog twee keer herhaald, telkens na een paar weken.

Ik moet er wel bij zeggen dat wij een wat grotere pomp hebben staan en die als onderdeel van de behandeling een flinke backwash hebben gegeven.

Roosje01

Berichten: 10743
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 17:48

Ik twijfel ook of hij na deze week weggaat voorspellen niet heel best weer meer. Zondag voor eerst in 2 maanden ofzo weer erin geweest. Was vorige week snotverkouden toen het eindelijk weer zomer werd :+ . Mijn vriend neemt regelmatig een duik die geeft niet zo om koud water :=

EedihcrO

Berichten: 789
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: Rijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 19:46

JoT schreef:
Wij hebben zondag nog genoten van het zwembad. We hebben inmiddels een stofzuiger voor het zwembad gekocht, die prima werk levert, dus het zwembad ziet er ook weer strak uit.

Bij ons hangt het ervan af wat de weersvoorspellingen zijn, voor het einde van september is ie sowieso weg, want dan gaan we op vakantie.

Volgend jaar gaan we ook van dat noppenfolie kopen. Het was nu vaak best wel fris in het bad en we hopen daarmee te bereiken dat het water wat minder kkkkkkoud is. En dat je er dus wat vaker in kan.

Welke stofzuiger heb je? Wij zijn nog op zoek naar een goeie. Na de vakantie is het water nog steeds kraakhelder, maar er ligt zoveel troep op de bodem, das wel jammer.

JoT

Berichten: 4011
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 09:36

EedihcrO schreef:
JoT schreef:
Wij hebben zondag nog genoten van het zwembad. We hebben inmiddels een stofzuiger voor het zwembad gekocht, die prima werk levert, dus het zwembad ziet er ook weer strak uit.

Bij ons hangt het ervan af wat de weersvoorspellingen zijn, voor het einde van september is ie sowieso weg, want dan gaan we op vakantie.

Volgend jaar gaan we ook van dat noppenfolie kopen. Het was nu vaak best wel fris in het bad en we hopen daarmee te bereiken dat het water wat minder kkkkkkoud is. En dat je er dus wat vaker in kan.

Welke stofzuiger heb je? Wij zijn nog op zoek naar een goeie. Na de vakantie is het water nog steeds kraakhelder, maar er ligt zoveel troep op de bodem, das wel jammer.


Deze, op advies van een collega van mijn man: https://www.toppy.nl/product/2397/pool- ... tfish.html Je moet er nog wel een stang bijkopen, die hebben wij bij de Hornbach gehaald. Bij de stofzuiger zit een filter en twee 'sokjes'. Die sokjes kun je in de filter doen en daar blijft ook fijn zand in zitten. Aan het einde sokje eruit halen, schoon spoelen, laten drogen en klaar.

Mariska_28

Berichten: 10516
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 23:33

Vanavond op de valreep nog in het zwembad gelegen. Tot half 10, toen werden we echt gek van de muggen en zijn we er maar uit gegaan..
Ons uitzicht, met de maan erbij
Afbeelding

Houtkachel aan voor dat laatste graadje, hij was nu 26 graden dus op zich prima te doen
Afbeelding

En anders houden we ons wel op een an manier warm :D
Afbeelding

Jildau

Berichten: 9420
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 08:35

Ik ga hem afbreken - ben er klaar mee. :D

Jester_

Berichten: 12279
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 13:36

Ik heb hem gister afgebroken, toen was het nog droog. Weinig ingelegen helaas

Roosje01

Berichten: 10743
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 15:31

Ik zelf ook als aan mij ligt gaat die terug de schuur in idd amper gebruikt dit jaar als ik dr 10x in geweest ben is het veel. Maar mijn vriend wilt er graag in die heeft het snel warm dus die plonst nog vaak 1 of 2x per dag erin regen of niet. Maar voordat we op vakantie gaan dan ga ik hem Toch echt afbreken. Zo sonde vorige jaar zoveel plezier van gehad. Overal in europa mooi weer en hier eeuwige herfst..

Storm

Berichten: 20869
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-23 17:05

Ik twijfel heel erg. Vanaf 1 sept lijkt het redelijk goed weer te worden...

Mariska_28

Berichten: 10516
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 17:22

Wij laten hem vol in de winter. Wat extra chloor erin, winterzeil erop en af en toe regenwater van het zeil af halen. We hebben hem deels ingegraven, en hij staat me niet in de weg :D

x_Jeanine_x

Berichten: 9094
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 19:46

Storm schreef:
Ik twijfel heel erg. Vanaf 1 sept lijkt het redelijk goed weer te worden...



Ik laat hem ook nog even staan :) Op hoop van zegen. Anders gaat ie mooi plat en leeg bij een betere week :)

Storm

Berichten: 20869
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-23 21:05

Mariska_28 schreef:
Wij laten hem vol in de winter. Wat extra chloor erin, winterzeil erop en af en toe regenwater van het zeil af halen. We hebben hem deels ingegraven, en hij staat me niet in de weg :D


Lekker dat je hem laat staan. Hier moet het zwembad binnenkort weer ruimte maken voor een nieuwe trampoline die ook vrij groot is.