Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 7 [ 173 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Een dijk van een klushuis!

 
Profiel   

Hallo hallo! *D

Eerst een stukje geschiedenis!
6 jaar geleden kochten wij voor het eerst een huis. Een nieuwbouwhuis wel te verstaan. Daar hoefde natuurlijk niet zoveel meer aan gedaan te worden.

In die jaren heb ik hier altijd erg genoten om mee te lezen met de topics over verbouwen en klussen. Maar ook op tv de klus en renovatie programma's gekeken. Altijd al geroepen dat ik dat ooit ook eens wil doen.

Toen we dit nieuwbouwhuis kochten wisten we al dat we hier niet tot ons einde zouden wonen. Maar in de jaren nooit echt iets mee gedaan.

Nu springen we even naar Augustus 2020. Ik hoorde dat er in dezelfde wijk een mooi nieuw project kwam. Daarnaast zijn onze nieuwe buren minder prettig, waardoor we weer aan het denken zijn gezet. Uiteindelijk zijn we niet gekozen bij het nieuwbouw project maar is het alternatief nog veel gaver!

April 2021 ging het nieuwbouwproject in verkoop. Rond hetzelfde moment dat we besefte dat we het niet zouden worden bij het nieuwbouwproject kwam ik dit huis tegen:


[ img ]
Vooraanzicht van het huis.


[ img ]
En alvast een teaser van de binnenkant!

Zoals de hypotheekadviseur zei: lief huisje!

De tuin is vooral waar ik voor viel. 40 meter diep en 13 meter breed. Ons huidige tuintje is 8,5 meter bij 5 meter.

6 mei gingen we het huis bezichtigen. Waarbij ik in eerste instantie erg enthousiast was over het huis werd ik het steeds minder naarmate de bezichtiging dichterbij kwam. Ik zag de potentie van de verbouwing/het huis nog niet helemaal. Het was niet even een muurtje doorbreken om meer ruimte te creëren.

De plattegronden van het huis:

[ img ]
Begane grond


[ img ]
Eerste verdieping


[ img ]
Souterrain

Mijn vriend zei op zijn werk al dat hij met 5 minuten buiten zou staan en dat het meer even was om te kijken of een beetje kluswoning wat voor ons zou zijn. Echter werd hij tijdens de bezichtiging helemaal enthousiast en ik zag nog steeds niet echt de mogelijkheid om "even een muurtje door te breken".

Mijn vriend zag een uitbouw en opbouw voor zich en dan zou er meer mogelijk zijn. Dus daarna op mijn iPad maar eens wat geprobeerd te tekenen en jahoor ik zag het ook!

Oke, de beginpost wordt al wel heel lang. :D
Dus om de spanning een beetje op te bouwen komt de rest morgen!
De eerste tekeningen volgen dan ook! :D
Maar ik ben vooral erg benieuwd wat jullie eerste indruk zo is! :9

In ieder geval kunnen we niet meer terug, vandaag hebben we een akkoord gekregen van de hypotheek. De rest is rond, dus alleen nog wachten op de sleuteloverdracht. :j


Laatst bijgewerkt door Seni op 08-06-21 23:26, in het totaal 2 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-21 23:16 



 
Profiel   

Superleuk! Als je handig bent en er zin in hebt... waarom niet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-21 23:18 



 
Profiel   

Zin; heel veeel!
Handig; ik niet, maar mijn vriend gelukkig wel. Maar ik ga zoveel mogelijk helpen en leren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 08:54 



 
Profiel   

Oeh altijd leuk zulke projecten! Ik ga volgen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 08:55 



 
Profiel   

Leuk zeg! Ik ga jullie zeker volgen en ben heel benieuwd naar wat voor moois jullie ervan gaan maken.
Heel veel succes gewenst!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 08:57 



 
Profiel   

Dankjulliewel! Ik ga er gelijk weer eens even een update achteraan gooien!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 09:32 



 
Profiel   

Ik vind het heerlijk om klusprojecten te volgen! Ben benieuwd naar jullie ideeen.

En heb je ook fotos van de tuin, aangezien dat is waar je verliefd op bent geworden ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 09:36 



 
Profiel   

Leuk!

Ben nu wel benieuwd naar een foto van de tuin hoor :D
Ik hou van grote tuinen <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 09:41 



 
Profiel   

Ik ben benieuwd naar de tuin!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 10:06 



 
Profiel   

Eerst stukje geschiedenis van het huis!

Via het regionaal archief hebben we nog een stukje geschiedenis van het huis kunnen achterhalen.

Het huis is in 1950 gebouwd op een dijk. (vandaar de topic titel :P )
Het was toen een huis met een schuur eraan vast.


[ img ]
Aanzicht huis


[ img ]
Plattegrond

In 1960 is het verbouwd. De schuur is weggehaald en er is op de plek van de schuur een uitbouw gerealiseerd (met kelder/washok). De buitenkant lijkt het meest op de huidige situatie, binnen is het echter nog redelijk veranderd.


[ img ]
Aanzicht van het huis


[ img ]
Aanzicht van het huis


[ img ]
Plattegrond na verbouwing.

Het huis waar wij nu wonen heeft natuurlijk geen geschiedenis, evenmin de wijk waar we wonen. Het bestaat zo lang als dat wij er wonen.

Ik vind het dan ook erg interessant om dit allemaal zo te zien, wetende dat er een heel verhaal en geschiedenis achter zit.
Helaas zullen wij het verhaal nooit van de eigenaar horen, deze is helaas overleden eind 2020. De erfgenamen hebben het huis te koop gezet in Januari en wij mogen vanaf half Juli het verhaal van het huis voortzetten.

Wel hebben we het geluk vanavond met 1 van de erfgenamen een rondje door het huis te lopen en te kletsen. Ik ben dus erg benieuwd wat deze erfgenaam aan mooie herinneringen of geschiedenis nog kan vertellen.

Oke, de rest van het verhaal volgt snel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 10:18 



 
Profiel   

Ohh wat leuk, dat gebeurt niet vaak de originele tekeningen en ook nog een rondleiding.
Zag een mooie glas in lood raam, dat kan je heel mooi verwerken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 11:23 



 
Profiel   

Nadine, Nancy en Matheno:

Op de foto's is de tuin zo vol geplant dat de potentie van de tuin niet zichtbaar is. Maar gezien de afmetingen moest het toch een grote tuin zijn. En dan 'grote tuin' in de zin van; vergeleken met onze postzegel tuin die we nu hebben. :P

[ img ]

Het betreft 2 kavels. Het eerste kavel eindigt na de schuur links. Het 2de kavel eindigt achter de schuur met het oranje dak en de boom rechts.

[ img ]
De kadastrale kaart. Geen scherpe foto maar de aflijning van de tuin is goed zichtbaar. (en de beplanting opzich ook wel haha)

De reden voor verhuizen is puur dat ik meer rust en ruimte om me heen wil. Dus ik heb Funda geraadpleegd met als zoekfunctie de perceelgrootte. Zodoende kwam deze tevoorschijn waar ik me eerst afvroeg hoe groot die tuin dan eigenlijk was, hij moest redelijk groot zijn, maar op de foto's is het er moeilijk vanaf te zien.


Morganlefay: Ja er zitten meerdere glas in lood ramen in! Een enkele zouden we ergens terug willen laten komen, maar nog geen idee hoe. De andere zouden we proberen heelhuids eruit te krijgen en wellicht te verkopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 13:21 



 
Profiel   

Oh leuk, ik herken grote delen van jouw verhaal. Ook vanuit een nieuwbouwhuis naar een vrijstaande woning ‘buiten’ waar veel aan moest gebeuren. Hoeveel bleek pas tijdens de sloop van de binnenkant. Hoeveel dan? Alles! Behalve een binnenmuur en de cv ketel die daaraan hing is alles verwijderd en opnieuw opgebouwd. Belangrijk verschil: wij hebben de verbouwing laten doen, alleen in het begin konden we echt een bijdrage leveren met afvoeren en later wat kleinere dingen. Ik ga volgen en wens jullie veel succes. Het is heerlijk om in je verbouwde woning te wonen met een ruime tuin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 13:33 



 
Profiel   

Oh de "2e kavel" lijkt wel ontzettend leuk beplant!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 14:53 



 
Profiel   

Wat een lelijke stenen liggen er in de tuin :=

Maar de beplanting vind ik ook eigenlijk helemaal niet verkeerd. Wel een beetje vol.
Ik denk dat een paar goede snoeibeurten en het schoonmaken van het dak en andere tegels de tuin al heel anders laten kijken.
Maar heerlijk hoor, die ruimte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 15:00 



 
Profiel   

Ceetje: ja! Zeer waarschijnlijk gaat het van binnen inderdaad helemaal gestript worden. Alle stroom en leidingen etc moeten allemaal vernieuwd worden. Zijn jullie nog lange tijd in jullie oude woning gebleven?

Matheno en Nancy: we zijn er net weer geweest en er staat zoveel, maar ook zoveel moois! Het is een prachtige tuin! Maar ik mis nog wat meer ruimte. Dus inderdaad wat snoeiwerk her en der wat weghalen maar we hopen toch ook redelijk wat te kunnen behouden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 19:18 



 
Profiel   

Seni schreef
Zin; heel veeel!
Handig; ik niet, maar mijn vriend gelukkig wel. Maar ik ga zoveel mogelijk helpen en leren.


Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis!

Wij hebben een paar jaar geleden ook een klushuis gekocht en ik was ook niet handig. Maar door veel te kijken en uiteindelijk te doen kan ik nu veel meer zelf. Gewoon lekker mee gaan klussen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 19:22 



 
Profiel   

Ik hoop en denk dat dat voor mij ook wel geld. Ik heb in ieder geval een eigen boor gekregen van mijn vriend!

[ img ]
Oeps hahaha een roze! :p

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 21:11 



 
Profiel   

Hahaaha! Geweldig die boor. Leuk project, ben benieuwd wat jullie er van gaan maken

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 22:25 



 
Profiel   

Seni schreef
Ceetje: ja! Zeer waarschijnlijk gaat het van binnen inderdaad helemaal gestript worden. Alle stroom en leidingen etc moeten allemaal vernieuwd worden. Zijn jullie nog lange tijd in jullie oude woning gebleven?

Wij kregen de sleutel op 21 december, 22 december begon het strippen. 25 maart gingen we erin. Toen was nog niet alles klaar, maar het was ook geen kamperen meer. Het is razendsnel gegaan als je bedenkt dat echt alles eruit was inclusief vloer die deels is uitgegraven. Je stond op het zand en keek zo naar het dak. 17 verschillende containers hebben we gehad, ik kreeg spontaan staffel korting _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 07:19 



 
Profiel   

Wat een leuk huis!!!
Echt wel potentie in! Ben benieuwd wat jullie er van gaan maken! Succes!!

Die roze makita is wel stoer!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 08:00 



 
Profiel   

leuk volg ook mee dit soort dingen vind ik altijd erg leuk om te volgen
maar ben wel weg van jou boor hoor gaaf zo`n roze <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 08:55 



 
Profiel   

Leuke boormachine :)

Om je set 'kompleet' te maken ;)
https://www.woodtoolsanddeco.com/nl/ger ... zMEALw_wcB

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 09:02 



 
Profiel   

Ceetje; Oke das wel heel extreem haha ik hoop dat wij iets minder drastisch hoeven te zijn!

Dubbelfun: hahah Ja die maakt het compleet Ja! Haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 13:56 



 
Profiel   

Kreeg ruim 20 jaar geleden het dringende advies om een accuboor aan te schaffen. Is wel zo handig werd er geroepen. Kocht via de groothandel een Metabo. Heb staan vloeken over de aanschafprijs.
Weet ondertussen dat die dingen hun gewicht in goud waard zijn.
Wat betreft de kleur :+
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 14:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 7 [ 173 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen