[VOLG] Een dijk van een klushuis!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mirjam79

Berichten: 1706
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Noardburgum

Re: [VOLG] Een dijk van een klushuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 14:31

Wat een leuk project, ik volg!
Super accuboormachine :D

DubbelFun

Berichten: 88661
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [VOLG] Een dijk van een klushuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 14:37

12V is niet héél veel én een 2e accu is heel handig ;)

Urona447
Berichten: 2794
Geregistreerd: 13-05-07

Re: [VOLG] Een dijk van een klushuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 14:49

@dubbelfun daar kom je naar mate de verbouwing vordert heel snel achter is mijn ervaring. Wij begonnen met goedkoop spul met snoer en hebben nu denk ik de hele Metabo collectie op accu 18v compleet.

DubbelFun

Berichten: 88661
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [VOLG] Een dijk van een klushuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 15:04

Nadeel van die series is dat je niet even overstapt op een andere serie. Zo mooi zijn als die batterijen en laders universeel uitwisselbaar zouden zijn.

Seni

Berichten: 2729
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Re: [VOLG] Een dijk van een klushuis!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-21 15:17

Het is inderdaad geen krachtige of grote accu. Mijn vriend heeft verder alleen maar Milwaukee gereedschap met idd het grove geschut aan accu’s. Wat zeer waarschijnlijk hard nodig gaat zijn ja!

Birdie60

Berichten: 8398
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 15:50

Wat een leuk huisje. <3
Heb ik goed begrepen dat je beide kavels hebt?

pmarena

Berichten: 48086
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [VOLG] Een dijk van een klushuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 15:54

Ach wij noemen dit soort schroeftol en geen boortol :))

Hopelijk lukt het allemaal voorspoedig om de plannen te realiseren!

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: [VOLG] Een dijk van een klushuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 15:57

Oh wat een heerlijk topic TS! Jouw verhaal had mijn verhaal kunnen zijn, alleen heb ik geen topic geopend hierover. Hier ook een klushuis gekocht, uit 1932. Ik ga je met veel plezier volgen!

Seni

Berichten: 2729
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Re: [VOLG] Een dijk van een klushuis!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-21 18:10

Birdie: Ja klopt, het betreft beide kavels!

Ik zal eens een verdere update geven!

Seni

Berichten: 2729
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-21 19:15

Dus we waren gebleven bij 6 mei, de bezichtiging is geweest en ik had zo nog mijn twijfels. Maar mijn vriend was juist helemaal enthousiast.

7 mei zitten we een tijdje samen in de auto dus we praten nog even verder over het huis en hij gaf mij het advies eens op mijn iPad een uitbouw erbij te tekenen. En jahoor ik zag ook de potentie en mogelijkheden.

Zie hieronder de allereerste schetsen die ik op mijn iPad had gemaakt in een notitie app.

Afbeelding
Begane grond


Afbeelding
Eerste verdieping.

Oké dus potentie zag ik nu ook. Dan maar de makelaar inlichten dat we serieuze interesse hadden en mochten er andere echte geïnteresseerde zijn dat we het graag hoorde. We moesten namelijk nog een hoooop gaan uitzoeken.
Gelijk de makelaar, waar we ook al in gesprek waren voor de hypotheek van het nieuwbouwhuis wat we eigenlijk wilde, gebeld om te vragen of er een aankoopmakelaar ons kan ondersteunen gezien het kopen van een gedateerd huis toch even wat anders is dan een nieuwbouwhuis. We zouden later die dag nog gebeld word en anders zaterdag.

Op zaterdag 8 mei zijn we weer naar het huis gereden. De auto geparkeerd de hond was mee en de omgeving maar even verkennen.
En toen wist ik het zeker.

Ik was zo blij dat ik vergeten was wat foto's van de omgeving te maken. Maar deze foto's zijn iets later in de week genomen.

Afbeelding
Hier zit ik tegen de boom die ik al heb omgedoopt tot 'leesboom'. Hij is perfect ervoor gemaakt om er tegenaan te gaan zitten om een boek te lezen. En links van mijn hond is de rivier, zie de volgende foto.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Het zal vast al opvallen, maar ik heb wat met water. Ik kan daar helemaal zen van worden!

Afbeelding
Mooie bospaadjes,

Afbeelding
Maar ook heerlijke open velden!

Dit alles is binnen 200meter van het huis bereikbaar!

Oké dus terug naar het weekend na de bezichtiging. Allerlei dingen al uitgezocht en het weekend is te kort om alles te kunnen doen.

Het is alweer 10 mei, ik wordt om half 11 gebeld door de verkopende makelaar. Mensen die al eerder een bod hadden gedaan wat afgewezen was, zagen dat het huis nog steeds te koop stond en hebben en nieuw en beter bod gedaan...

En toen gingen we opeens in een rollercoaster.. Want waar we eerst nog rustig dachten de tijd te hebben en een bod konden uitbrengen en een tegenbod konden krijgen moesten we nu opeens ons beste bod gaan doen en dan was het: ja je hebt hem! of helaas pindakaas. We moesten op dinsdag een bod uitbrengen.. 1 dag later al!

Nog een keer gebeld naar de aankoopmakelaar en zou zo spoedig mogelijk terug gebeld worden. Binnen no-time terug gebeld door de aankoopmakelaar en alles besproken. Samen tot een mooie richtprijs gekomen welke ruim onder(!) de vraagprijs lag en zij zou contact opnemen met de verkopende makelaar om nog wat extra uitstel te krijgen. Dat kregen we. Woensdag uiterlijk 12:00 uur moest ons bod binnen zijn.

Dus weinig tijd om echt uit te zoeken of de uitbouw/opbouw mag etc.
Die dinsdag wel nog even gaan kijken weer bij het huis, gewoon zo van voor de deur. En per toeval kwam ik de buren tegen. Zij hebben al een grote uit- en opbouw. Zo brutaal geweest om ze aan te spreken en het zijn hele lieve en aardige mensen. De uitbouw zat er al dus daar had ik niet super veel aan maar toch! Lieve mensen!

De gemeente gebeld en gezien de buren dus al een uitbouw hebben, hebben wij op grond van het gelijkheidsbeginsel waarschijnlijk geen problemen met het verkrijgen van een vergunning voor de opbouw. (uitbouw tot 3 meter is vergunningsvrij).


We durfde het wel aan.
Wel besloten dat ons bod op voorwaarde is van een positieve technische keuring.

Nog een paar keer met de aankoopmakelaar gebeld en woensdag half 12 was het dan zover. Ons bod werd aangeboden bij de tegenpartij! Spannend! Ons bod bevatte ook nog het cijfer 42 (Het antwoord op Alles (typ maar in bij Google)). En mijn vriend en aankoopmakelaar vonden het ook nog wel leuk om het huisnummer erin te verwerken, dus ook die zit erin.

En dan moet je dus gewoon nog een avonddienst werken en in spanning wachten!!! Wat een drama is dat zeg! dus of woensdagavond horen we nog iets, die donderdag was hemelvaart dus de eerst volgende dag zou pas vrijdag zijn!

Urona447
Berichten: 2794
Geregistreerd: 13-05-07

Re: [VOLG] Een dijk van een klushuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 21:53

Wat schrijf je leuk! Wanneer komt het vervolg?

x_Jeanine_x

Berichten: 9086
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: [VOLG] Een dijk van een klushuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 22:01

Oohhh jij hebt een leuke schrijfstijl!!!

Seni

Berichten: 2729
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Re: [VOLG] Een dijk van een klushuis!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-21 22:31

Urona: is morgen snel genoeg? Haha

Dankjewel Jeanine; het is geschreven naar hoe wij het ervaren! :D

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [VOLG] Een dijk van een klushuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 22:48

Leuk, ik ga ook volgen :)

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 22:49

Jee het is haast een cliffhanger je laatste post, terwijl we al weten dat jullie het huis hebben! :+ :D

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: [VOLG] Een dijk van een klushuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 23:17

Is dat de Linge??

Mri

Berichten: 15308
Geregistreerd: 01-12-04

Re: [VOLG] Een dijk van een klushuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 07:34

leuK! ik volg

Seni

Berichten: 2729
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-21 13:21

Dispar_Vulgo schreef:
Jee het is haast een cliffhanger je laatste post, terwijl we al weten dat jullie het huis hebben! :+ :D

Hahah dan voelen jullie ook een stukje van mijn leed. Al weten jullie de uitslag al :p

Seni

Berichten: 2729
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-21 19:04

Oke oke ik haal jullie uit de spanning!

We zijn gebleven op 12 mei. Om 11:30 is ons bod uitgebracht en het lange wachten was aangebroken. Nog geen week na de bezichtiging is dus ons bod al uitgebracht!

Ik had de aankoopmakelaar om 16:00 nog een appje gestuurd of we tot 18:00 nog iets konden verwachten en dat het anders vrijdag zou zijn.

Inmiddels is het 17:00 en moet ik de quarantaine op het werk ingaan. Dat betekend dat ik helemaal ingepakt sta. Mijn vriend appte nog net van te voren dat hij naar de stad was gewandeld en niet had gezien dat er hele donkere lucht achter hem aan was gekomen.
Om 17:55 sta ik net in de deuropening van de quarantaine om me weer uit te kleden.. Gaat opeens mijn telefoon af!!
Ik heb mezelf nog nooit zo snel uit de quarantaine kleding gehesen en schoongemaakt.
Ik nam op en het was de aankoopmakelaar. Haar openingszin was: 'Ik zag je appje dus ik belde maar even; ja wachten duurt lang he?!'
En ik dacht alleen maar: Bel je nu serieus hiervoor..... :')
En vervolgens was het: 'dan ga ik gauw maar goed nieuws geven, ze hebben het bod geaccepteerd!'
Nou super fijn natuurlijk! Helemaal blij, maar heel raar dat ik dan gewoon door moet met de patiënten verzorgen haha.
Vervolgens mijn vriend geprobeerd te bellen maar die nam niet op (die voelde geen telefoon ivm de stortregen waar hij in liep :') )
Na een halfuur kreeg ik hem te pakken en mocht ik hem het goede nieuws over de telefoon vertellen. :')

Hij dacht vervolgens later op de avond nog een fles champagne te halen, maar dat bedacht hij zich pas na 20:00 en toen mocht er ivm Corona geen alcohol verkocht worden.
Uiteindelijk moest ik nog anderhalfuur overwerken dus ik kwam pas ruim na middernacht thuis.
Echt vieren is er dus niet echt van gekomen. Maar dat zouden we op een later moment dan wel doen!

Oke, dus ons bod is geaccepteerd, maar op voorwaarde dat de bouwtechnische keuring ook goed zou uitvallen. Dus snel een afspraak gemaakt voor maandag de 17de.

We maken een klein sprongetje naar maandag de 17de. Super spannend, niet echt een idee van wat we konden verwachten van de man van de keuring van Vereniging eigen Huis.
Gelukkig hebben we een erg fijne man getroffen, we mochten al onze vragen stellen, al onze ideeën vertellen en hij vertelde ondertussen alles wat hij zag en deed.

Hier dan eindelijk wat foto's van de binnenkant van het huis gemaakt tijdens deze afspraak:

Afbeelding
Boven in 1 van de kamers het mooie behang.

Afbeelding
De afvoer van de wasbak die zou naar buiten de dakgoot in gaat :')

Afbeelding
De ingebouwde kookwekker (?) in het keukenmeubel.

Afbeelding
De eerste schuur

Weten jullie nog die lantaarnpaal die je ziet op de tuinfoto? Als je daarbij gaat staan is het zicht richting huis dit:
Afbeelding

De andere kant op is dit het uitzicht:
Afbeelding

Even terug het huis in:

Afbeelding
Hier is te zien hoe laag het plafond op de eerste verdieping is (de begane grond heeft wel een mooie hoogte)
We gaan de "zolder" eruit halen en dan kijk je vanuit de 2 kamers naar de nok van het dak (die geïsoleerd etc gaat worden). De zolder is echt innieminnie en heeft ook geen trap of iets. Dus vandaar dat we hem er liever uithalen om een veel ruimer gevoel te krijgen in de kamers.

Afbeelding
De deur naar het "dakterras" oftewel het platte dak van de uitbouw zonder een hekje of iets. :') Deze deur blijft niet bestaan, maar de doorgang wel. Dit wordt uiteindelijk de overloop naar de opbouw van de uitbouw en dus de andere 2 kamers.

Afbeelding
De kasten op de overloop. Deze gaan er allemaal uit en worden bij de 2 kamers getrokken.

En voor de glas in lood liefhebbers:
Afbeelding
Glas in lood in de uitbouw. Deze gaat eruit.

Afbeelding
Glas in lood in de voordeur (in de woonkamer zit het zelfde patroon en kleur) deze kleuren vind ik erg leuk dus even kijken wat we daarmee gaan doen.

De uitslag van de technische keuring komt in de volgende update!

Getty_Maan

Berichten: 2591
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Re: [VOLG] Een dijk van een klushuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 12:39

Dit soort topics zijn zo leuk om te volgen.
Maar jeetje wat een werk, op dit moment kan ik nog niet echt het potentieel zien XD

lies_sparkle

Berichten: 6126
Geregistreerd: 19-06-11

Re: [VOLG] Een dijk van een klushuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 12:44

Ben heel benieuwd!

Birdie60

Berichten: 8398
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 16:42

Ohh woow.

Seni

Berichten: 2729
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Re: [VOLG] Een dijk van een klushuis!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-21 20:38

Gettymaan: ik hoop dat straks met de tekeningen etc je meer idee krijgt en zo niet, dan neem ik je mee op onze reis door het huis. We hopen met een jaar ongeveer klaar te zijn (al zeggen ze dat je alles x3 moet doen… hahah maar ik hoop geen 3 jaar bezig te zijn!)

nuscaniels

Berichten: 1968
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 20:50

Die kookwekker. In mijn huis hadden de vorige eigenaars meubels achtergelaten en de kast in de keuken had dat ook, en feloranje deuren. :D

Seni

Berichten: 2729
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Re: [VOLG] Een dijk van een klushuis!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-21 08:54

Ja ik vroeg me echt hard af wat het moest zijn, op de verkoopfoto’s was het lastig te zien. Pas toen we er waren zagen we wat het was :P