Verplichte bezichtigingen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Onali

Berichten: 18462
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 18:26

Ik heb bij mijn sociale huurwoning een bezichtiging gehad met de oude huurder. Je wisselt telefoonnummers uit en regelt het onderling, ook evt voor spullen ter overname.
Daarna, voor of na de sleutel overdracht, nog een keer met de opzichter.

Bij kopen is het idd altijd zonder oude bewoners.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 18:26

Doubtless schreef:
Vandaar dat ik het er expliciet bijzette, het is niet de bedoeling om een banketstaaf opmerking te maken. Doorgaans is het zo dat er op een studentenkamer geen super waardevolle spullen liggen, al denken de bewoners daar soms anders over (logisch ook).

Ik zou dan idd de waardevolle spullen opbergen/meenemen/ergens anders onderbrengen. Evt kan je moeilijk doen over het afgesproken tijdstip (ivm die bepaling die je geplaatst hebt), maar ik verwacht wel dat de bezichtiging doorgaat en dat je niet aanwezig mag zijn. Da's vaak toch wel een beetje de standaard.


De meeste studenten hebben wel een laptop. Als het al geen duur model is is hij alsnog onmisbaar, zeker nu met het online onderwijs.

Doubtless

Berichten: 8465
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 18:34

[***] schreef:
De meeste studenten hebben wel een laptop. Als het al geen duur model is is hij alsnog onmisbaar, zeker nu met het online onderwijs.


Uiteraard. Maar die kan je in je tas stoppen en meenemen, zodat dat geen probleem vormt.

Mri

Berichten: 15308
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Verplichte bezichtigingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 22:10

Toen ik uit mijn huur flatje ging kwamen er ook kijkers. Wij hadden aangegeven dat dat niet handig was 4 dagen voor het verhuizen (onze koopwoning waren we in aan het klussen ). Het mocht, maar de verhuurder moest niet verwachten dat ik a) ging opruimen en b) ging schoonmaken voor de bezichtiging.
Omdat 3/4 in dozen klaar stond om mee te nemen wilde wij er perse zelf bij zijn.

Er zijn toen wel kijkers geweest, die waren er eerder dan de verhuurder (die altijd te laat was) dus die hadden de rondleiding al gehad toen de verhuurder aan kwam sloffen.

pmarena

Berichten: 48093
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Verplichte bezichtigingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 10:06

Ik zou zeggen neem even mee wat echt het meest waardevol voor je is. En zet de rest van je persoonlijke spullen gewoon even uit het zicht, onder je bed ofzo. Als er kasten bij de verhuur horen kunnen ze die nog mogelijk open trekken maar onder je bed heeft echt niemand iets te zoeken :)

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Verplichte bezichtigingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 10:41

Waarom neem je niet even contact op met je huisbaas (er van uitgaande dat dat de eigenaar is)?

anjali
Berichten: 15071
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Verplichte bezichtigingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 11:02

Toen ik deze huurwoning van de woningcorporatie ging bezichtigen,kreeg ik daarvoor het telefoonnr. van de vorige huurder en maakte daar een afspraak mee.Of liever gezegd met zijn broer want hij was zelf al weg.Die broer had het bezwaar dat het een enorme troep zou zijn in de woning,maar ik zei daar niets om te geven. Eerlijk gezegd vond ik dat juist gezellig en ik heb nog een heleboel spullen voor niets mogen hebben,dan hoefde hij het niet uit te ruimen en weg te gooien zei hij.Ik heb mijn eigen ouderlijk huis moeten verkopen na het overliden van mijn moeder. ik woonde daar nog en dat was wel heel vervelend .de makelaar wilde inderdaad bezichtigingen doen zonder mij erin,maar dat heb ik geweigerd want ook ik had er allerlei min of meer dure maar in elk geval persoonlijke spullen liggen .Dus ik ben tijdens de bezichtigingen gewoon in de woning gebleven,niet meegelopen met de makelaar en de klant overigens. Ik zou niet weten waarom ik dan weg zou moeten want totdat de woning verkocht is,is hij van mij en hoef ik er niet uit.Ik had de dure kleine spullen overigens wel in afgesloten kasten opgeborgen.

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 11:11

A_nouk schreef:
Waarom neem je niet even contact op met je huisbaas (er van uitgaande dat dat de eigenaar is)?


Ik zou ook dit even doen? Dat is denk ik ook degene die dat makelaarskantoor heeft ingeschakeld?

Edit oh dit is mosterd na de maaltijd want het is vandaag vrijdag :+

anjali
Berichten: 15071
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Verplichte bezichtigingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 11:17

Mijn woningcorporatie zegt dat niemand anders dan ik een sleutel heeft van mijn gehuurde woning,zij zelf ook niet.Dus hier zouden ze niet kunnen komen bezichtigen zonder mijn medewerking. Van mijn vorige eigen woning ,toen ik die moest verkopen,wou de makelaar een sleutel hebben maar die heb ik niet gegeven.Waarom is dat toch dat ze vinden dat de eigenaar bij bezichtigingen zelf uit de woning moet?

Nayan

Berichten: 317
Geregistreerd: 03-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 11:37

Ik had met mijn vorige woning dat ik de huur vrij ruim van tevoren opgezegd had zodat ik alle tijd had om de boel rustig leeg te halen, maar ik woonde er eigenlijk al niet echt meer. In mijn contract en de mail van de verhuurder na opzeggen stond aangegeven dat de woning na opzeggen weer aangeboden wordt en dat je mee moet werken aan bezichtigingen, máár dat ze dit altijd van tevoren melden. Niet dus, ik had opeens een wildvreemde aan de lijn die graag 'vandaag of morgen' langs wilde komen want ze moest voor morgenavond aangeven of ze de woning wilde of niet. Van mij werd verwacht dat ik haar dan een rondleiding gaf. Ik was überhaupt niet thuis op die dagen en de woning zou toen nog iets van twee maanden van mij zijn. 8)7 Ik vond het echt heel irritant om er zo tussen te zitten, ik snap wel dat het belangrijk is om een woning zo snel mogelijk weer te verhuren maar ik had liever dat ze (wel ruim van tevoren) aankondigden wanneer ze langs zouden komen en dan zelf alles regelen. Volgens mij is het zeker bij huur niet ongebruikelijk dat je er zelf bij bent, maar dat had van mij juist niet gehoeven.

FelineNanet

Berichten: 1630
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Verplichte bezichtigingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-21 12:51

Ik ben wel blij om te horen dat iedereen hier wel wat 'issues' mee heeft gehad.

Ze zijn (denk ik) vanochtend langsgekomen. Ik ben nu nog op mijn werk, maar ik zal vanmiddag wel zien of ze aan dingen hebben gezeten. Ik heb foto's gemaakt van alle dingen van waarde (nogmaals dank voor de tip!). Ik ben blij dat ik van deze makelaar af ben na volgende week qua communicatie :').

Ik moet wel zeggen dat ik het denk ik zelf wel ongemakkelijk had gevonden als iemands persoonlijke spullen er allemaal nog lagen. Meer ook bijvoorbeeld mijn wasband met vieze onderbroeken :+ . Ik heb voor nu maar even een tas erop gelegd haha. Ik had ook nog gedoucht 's ochtends, dus ook natte handdoek en natte douche nog waarschijnlijk. Achja. Utrecht + woningnood kennende is het nu alweer verhuurd dus komen ze hopelijk niet volgende week nog 5 keer langs.

Brainless

Berichten: 29724
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 13:11

Onali schreef:
Bij kopen is het idd altijd zonder oude bewoners.

Niet bij open dagen (die zijn er bijna niet meer) maar dan deed/doet de betreffende eigenaar de rondleiding.

Laar_

Berichten: 148
Geregistreerd: 11-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 20:40

Brainless schreef:
Onali schreef:
Bij kopen is het idd altijd zonder oude bewoners.

Niet bij open dagen (die zijn er bijna niet meer) maar dan deed/doet de betreffende eigenaar de rondleiding.

Dit is beide echt niet standaard hoor. Ik heb woningen bezichtigd waar de huidige eigenaar de bezichtiging zelf deed (maar ook woningen bezichtigd waar inderdaad de eigenaren weg waren en de makelaar de bezichtiging inderdaad deed), en open dagen gehad waar ik als huidige eigenaar het huis uit gegaan ben en de makelaar de rondleiding deed.

Ik hoop dat het meevalt ts, dat je spullen nog netjes op hun plek staan en deze persoon de woning neemt en je dus van de bezichtigingen af bent!

Brainless

Berichten: 29724
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Verplichte bezichtigingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 20:49

Ik bedoelde bij de nationale open huizen dagen; dan heeft de makelaar geen tijd om bij alle huizen die hij te koop heeft staan (en die mee doen) mensen rond te gaan leiden.

Laar_

Berichten: 148
Geregistreerd: 11-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 22:27

Brainless schreef:
Ik bedoelde bij de nationale open huizen dagen; dan heeft de makelaar geen tijd om bij alle huizen die hij te koop heeft staan (en die mee doen) mensen rond te gaan leiden.

Ah zo, daar heb je gelijk in :-)