Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 27 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Apparatuur merken en tuin verlichting

 
Profiel   

Wij zoeken al even nieuwe keuken apparatuur, maar merk dat elke periode andere merken als goed genoemd worden.

Heel vroeger problemen gehad met Bosch bijv en nu noemt iedereen die in de winkels als goed. Wij hebben de vaatwasser van Ikea, die Bosch is, maar ben er niet helemaal fan van.

AEG had mindere periode, maar wordt ook al enkele jaren weer goed aangeprezen. Onze warmtepomp droger is daarvan en prima, alleen de bedienings knop is waardeloos.

Samsung? We hebben een wasmachine, maar was best snel kapot. Is gerepareert, maar moet voor 3e keer weer nagekeken, waar oude spullen van Bosch probleemloos jaren mee gingen.

We zoeken een Amerikaanse koelkast. Vorige was haier, een aanbieding van Mediamarkt. Beviel 8jr prima, maar is met huis verkocht.
Nu veel Samsung en LG. Samsung lees ik ook veel negatieve dingen over, maar zijn de enige die ook energie label D en E hebben. LG heeft alles F, maar wel weer door in door.

Ovens vallen mn ogen op AEG en Bosch, maar nog geen idee welke functies ik allemaal wil. Had een gasfornuis en alles erop behalve stomen. Maar heb ik alles gebruikt? Niet echt.
Nu elektrische oven met alleen boven en onder en kan er wel alles mee in principe.

Wilde inductie met afzuigen vanwege eiland, maar kies denk ik toch voor afzuigkap ivm apart aan kunnen zetten en licht boven je werkplek en extra pan ruimte.
Een keuken zaak vond Pelgrim prima, de ander zegt dat alleen Bora goed is.

En ipv 2 topics;

De buiten verlichting. Iemand ervaring met ledlampen op zonne energie? Ik bedenk me een beetje laat dat ik verlichting aan de aanbouw wil op het terras. Kan nog wel weggewerkt, maar bij die dingen gaan ze aan als het gaat schemeren en hoef je verder niks te doen.

Heb zo een ding met balletjes. Was goedkoop, is nu stuk en gaf weinig licht. Maar in najaar mag het best eerder uit gaan bijv.
Als het niks is, werken we de draden wel weg en smeren het weer dicht. Maar als ik positieve reacties lees, vind ik het wel overwegen waard.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 17:21 



 
Profiel   

Apparatuur: kijk naar je wensen.
Vaatwasser met bestek lade of bestel bak? Wil je een machine waar je ook plastic droog uit haalt?
Inductie koken: kijk naar flexzones of semi flex, maar sla vaste cirkels over. Plus kijk naar de maat van de pannen die je het meeste gebruikt.

Hier waren de vaatwasser en kookplaat een miskoop. De kookplaat is na 2,5 jaar vervangen :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 22:30 



 
Profiel   

Over het algemeen zijn Siemens en Bosch goede merken. Bij de wasmachines Miele en bij vriezers Liebherr.
AEG is een goede tweede, net als Etna.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 22:33 



 

Wij hebben een LG Amerikaanse koelkast. En krijgen straks Miele, Gaggenau en Siemens apparatuur. Niet alles van hetzelfde merk gedaan maar echt naar onze wensen gekeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 22:35 



 
Profiel   

Wij hebben Neff keukenapparateur. Broertje van Siemens, Bosch en Gaggenau. Vind het een fijn merk, ben echt fan van de fullsteam hide en slide oven :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 22:36 



 
Profiel   

Mri schreef
Apparatuur: kijk naar je wensen.
Vaatwasser met bestek lade of bestel bak? Wil je een machine waar je ook plastic droog uit haalt?
Inductie koken: kijk naar flexzones of semi flex, maar sla vaste cirkels over. Plus kijk naar de maat van de pannen die je het meeste gebruikt.

Hier waren de vaatwasser en kookplaat een miskoop. De kookplaat is na 2,5 jaar vervangen :=


Vaatwasser is al nieuw. Van Ikea genomen zodat we zeker wisten dat het paste. We hebben gewoon de duurste genomen en die if eigenlijk van Bosch. Ben er niet super tevreden over.

Inductie snap ik echt nog steeds niks van. Nu al 100 platen gezien, 10x uitleg gehad, maar zal dat echt in de praktijk moeten leren.


Suzanne F. schreef
Over het algemeen zijn Siemens en Bosch goede merken. Bij de wasmachines Miele en bij vriezers Liebherr.
AEG is een goede tweede, net als Etna.


Oke, toch wel dus.

Mijn moeder had Miele en die waren ook stuk gegaan, dus viel tegen. Wij hadden jaren Bosch en die deden het prima.

Etna niet aan gedacht. We kiezen weer een Amerikaanse koelkast, geen losse vriezer.

Binnen de Amerikanen heel veel keus bij Samsung en LG, maar Samsung dus ook wat mindere reviews, maar die hebben wel zuinigere modellen. LG heeft dan halve deuren weer bijv, dus scheelt ook verbruik bij openen.

Electro Worold vond van Inductie Bosch de beste. rrn klrinr keukenzaak deed veel met Pelgrim. Maar volgens mij is Pelgrim van een ander merk.....Ik had een combi magnetron los van Lg volgens mij en mijn moeder had echt exact dezelfde, maar inbouw van Pelgrim dacht ik toen.

Jaren terug vonden mensen Whirlpool/Bauknecht ook prima, maar hoor je nu niks over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 22:41 



 
Profiel   

Hanafubuki schreef
Wij hebben een LG Amerikaanse koelkast. En krijgen straks Miele, Gaggenau en Siemens apparatuur. Niet alles van hetzelfde merk gedaan maar echt naar onze wensen gekeken.


Met door in door? Ik zag eentje met bovenkant koelkast apart en met de bovenkant weer gesplitst.

We kijken ook per apparaat, maar wilde wel een beetje kijken of de kleuren van de fronten willen matchen.


verootjoo schreef
Wij hebben Neff keukenapparateur. Broertje van Siemens, Bosch en Gaggenau. Vind het een fijn merk, ben echt fan van de fullsteam hide en slide oven :D


Gaggenau ken ik niet. Je neemt dan een oven, stoom oven en magnetron apart? Slide oven leek me fijn, maar keek ook naar de zelf reinigingsfunctie, leek me ideaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 22:45 



 

Als je Etna overweegt zou ik eerder naar Atag en Pelgrim kijken. Allemaal zelfde apparatuur maar Etna is daar de minste van.

Wij hebben het hele keukentraject doorlopen, meerdere onafhankelijke zaken gesproken en ze zeggen eigenlijk allemaal Miele voor de vaat. Bosch/Siemens/Neff/Gaggenau voor ovens/kookplaten. En als je iets minder wil uitgeven dan Atag/Pelgrim.

Wij hebben inderdaad de door in door! Onze oude ging door een fabrieksfout kapot, net sinds 2 weken nu een nieuwe koelkast, wederom een LG door-in-door! Nu op waterleiding ipv met een handgevuld reservoir. Want in de nieuwe keuken komt er een waterleiding :j

Gaggenau is vooral heel erg duur maar o zo gaaf! Wij hebben de kookplaat straks daarvan met een flinke korting. We krijgen een combinatie stoom+oven en een oven+magnetron. 60cm hoog, vond ik fijner dan 45.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 22:47 



 
Profiel   

Hier ook neff, erg blij mee. Pirolyse op de oven kan ik heel erg aanraden, zeoliet in de vaatwasser vind ik ook erg fijn.
Hun ingebouwde afzuigkap in de inductieplaat staat ook erg goed bekend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 22:52 



 
Profiel   

Hanafubuki schreef
Als je Etna overweegt zou ik eerder naar Atag en Pelgrim kijken. Allemaal zelfde apparatuur maar Etna is daar de minste van.

Wij hebben het hele keukentraject doorlopen, meerdere onafhankelijke zaken gesproken en ze zeggen eigenlijk allemaal Miele voor de vaat. Bosch/Siemens/Neff/Gaggenau voor ovens/kookplaten. En als je iets minder wil uitgeven dan Atag/Pelgrim.

Wij hebben inderdaad de door in door! Onze oude ging door een fabrieksfout kapot, net sinds 2 weken nu een nieuwe koelkast, wederom een LG door-in-door! Nu op waterleiding ipv met een handgevuld reservoir. Want in de nieuwe keuken komt er een waterleiding :j

Gaggenau is vooral heel erg duur maar o zo gaaf! Wij hebben de kookplaat straks daarvan met een flinke korting. We krijgen een combinatie stoom+oven en een oven+magnetron. 60cm hoog, vond ik fijner dan 45.


Ik heb nog geen voorkeuren voor oven of inductie, dus sta overal voor open. Wilde alleen front wat laten matchen qua kleur.

We zijn ook bij veel verschillende zaken geweest. Paar bekende, maar ook 3 kleintjes en het verschilt wel enorm.

Vaatwasser is nog nieuw, dus die blijft nog wel even.

We hadden een Haier Amerikaan ook op waterleiding en nu ook de leiding al klaargelegd, dus is voor ons wel makkelijker dan vullen. Hij beviel ons erg goed. Werd alleen eigenlijk iets te groot toen onze zoon huis uit ging, maar we missen het koude water en het gecrushte ijs. Dat nam ik de hele dag met roosvice.

Twijfel alleen of we voor Samsung gaan met energie D of E of de LG met door in door en dan welke.

Ik stoom nooit, maar sta er wel voor open. Maar omdat die volledige stoom+oven in het groot zo erg duur zijn, ben ik wat huiverig. Heb er 0,0 ervaring mee. Oven gebruik ik wel veel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 23:05 



 
Profiel   

secricible schreef
Hier ook neff, erg blij mee. Pirolyse op de oven kan ik heel erg aanraden, zeoliet in de vaatwasser vind ik ook erg fijn.
Hun ingebouwde afzuigkap in de inductieplaat staat ook erg goed bekend.


Ja, zelf reinigen lijkt me ideaal.

Vaatwasser is als enige nieuw, dus blijft helaas.

Ik wilde eerst afzuigen in de plaat, maar mis dan toch wel de verlichting en sommige kan je niet onafhankelijk aanzetten las ik.

De kleine keukenboeren zijn nog niet zo enthousiast over dat afzuigsysteem. Eentje hier, maar had geen voorkeur voor merken geloof ik. Had Pelgrim als voorbeeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 23:07 



 

Wat je fijn vindt is natuurlijk ook gewoon geheel persoonlijk qua merk!

Misschien is dit ook leuk:
https://www.inspiratiehuis2020.nl/demonstratie/

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 23:09 



 
Profiel   

Hanafubuki schreef
Wat je fijn vindt is natuurlijk ook gewoon geheel persoonlijk qua merk!

Misschien is dit ook leuk:
https://www.inspiratiehuis2020.nl/demonstratie/


Ja, dat is het ook. Maar ben verbaasd hoe de populariteit van merken kan veranderen over tijd en ook per winkel.

Dat is wel leuk bedacht om kennis te maken.

Ben verder niet zo een geweldige kok. Zoals met de oven weet ik echt niet of ik ga stomen als ik dat heb. gebruik het nu nooit.

Inductie moet ik leren, maar hoor alleen veel positieve dingen. Maar je moet het echt gaan doen om het te leren denk ik.

Ik kijk wel steeds kookprogramma's :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 23:13 



 
Profiel   

Ikea heeft geen Bosch maar aeg apparaten, kwam ik achter toen de monteur kwam om onze oven te repareren. Hij vertelde dat Ikea, in ieder geval nu (vorig jaar de reparatie gehad), in principe aeg apparaten verkoopt. Alle keukenapparatuur is dus van aeg. Wasmachine ed van Bosch.

Ik denk dat tegenwoordig de apparaten niet meer zijn zoals vroeger. Als ik dat wel eens hoor van mijn ouders is de kwaliteit bij alle merken in die zin achteruit gegaan. Wij blijven meestal bij merken als Bosch, aeg en Sony of lg voor tv.

Kleine toevoeging; een pyrolysestand op de oven is ideaal! Hebben wij ook en dat werkt heel fijn. Afzuiging in de kookplaat is ons overigens afgeraden bij verschillende partijen. Ik zelf zag het niet zo zitten bij overkoken :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 23:46 



 
Profiel   

ilaan schreef
Ikea heeft geen Bosch maar aeg apparaten, kwam ik achter toen de monteur kwam om onze oven te repareren. Hij vertelde dat Ikea, in ieder geval nu (vorig jaar de reparatie gehad), in principe aeg apparaten verkoopt. Alle keukenapparatuur is dus van aeg. Wasmachine ed van Bosch.

Ik denk dat tegenwoordig de apparaten niet meer zijn zoals vroeger. Als ik dat wel eens hoor van mijn ouders is de kwaliteit bij alle merken in die zin achteruit gegaan. Wij blijven meestal bij merken als Bosch, aeg en Sony of lg voor tv.

Kleine toevoeging; een pyrolysestand op de oven is ideaal! Hebben wij ook en dat werkt heel fijn. Afzuiging in de kookplaat is ons overigens afgeraden bij verschillende partijen. Ik zelf zag het niet zo zitten bij overkoken :+


Onze vaatwasser van Ikea vorig jaar gekocht en is echt van Bosch. Had er problemen mee, stond bij Electro World voor andere apparatuur te bekijken en nog over het apparaat gehad.

En ik weet dat toen een paar koelkasten van Whirlpool waren volgens Ikea zelf.....Ze kon het opzoeken in hun boekje, maar we nemen geen inbouw koelkast. Hebben alleen de optie kort overwogen.

LG vond ik in het begin echt niks. Was toen goedkoop, maar was mindere kwaliteit, zeg 20?? jaar terug. Nu koop ik dat ook gerust.

Onze gewone LCD tv is van Samsung en vd week besproken dat die al minstens 11jr oud is nu. Al 3x mee verhuisd.

Hoor dat oudere mensen bijv graag voor Zanussi kiezen bijvoorbeeld. Of Philips, maar dat is nou ook niet meer echt geweldig.

Afzuiging leek me handig en je ziet het steeds meer, maar niemand prijst het echt heel erg aan.

Laatst zag ik het bij dat eigen huis en tuin, maar de damp omhoog gaan. Dus of die stond niet aan, of te laag of het werkt niet zoals op de filmpjes.

Ik had liever een AEG vaatwasser gekocht, maar we hebben toen vrij snel op safe een vaatwasser bij ikea zelf gehaald, zodat we zeker weten dat die paste.

Je ziet wel veel voorkeurs verschillen per winkel, maar zal ook hun belang erbij zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 01:15 



 
Profiel   

superpony schreef
verootjoo schreef
Wij hebben Neff keukenapparateur. Broertje van Siemens, Bosch en Gaggenau. Vind het een fijn merk, ben echt fan van de fullsteam hide en slide oven :D


Gaggenau ken ik niet. Je neemt dan een oven, stoom oven en magnetron apart? Slide oven leek me fijn, maar keek ook naar de zelf reinigingsfunctie, leek me ideaal.


Gaggenau is een beetje de Bentley van die merken :P

Wij hebben alleen die stoomoven. Daar zit ook gewone ovenstanden op. Daarbij kan je dan ook wat stoom toevoegen zodat je vlees niet uitdroogt, je stoofpotten heerlijk worden en je taarten en cakes niet droog worden. :9 Magnetron hebben we niet.
Maar de stoomoven kan ook je eten opwarmen met stoom, dat is lekkerder dan in de magnetron.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 06:29 



 
Profiel   

Gaggenau ken ik ook niet. Waarschijnlijk way out of my reach. :')

Atag en Pelgrim inderdaad ook goede merken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 07:46 



 
Profiel   

Wij hebben een oven, stoomoven, vaatwasser en koelkast van Atag, kookplaat van Bora. Vooral de stoomoven is <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 07:53 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
Gaggenau ken ik ook niet. Waarschijnlijk way out of my reach. :')

Atag en Pelgrim inderdaad ook goede merken.


Haha bij mij ook idd.
Mijn neff combi stoom hide en slide was €2600 oid. Een gelijksoortige van gaggenau is €6000.
Ws wel luxer, nog meer uitgebreidere standen etc. Maar geen dingen die ik als huis tuin keuken ‘kok’ mis :')

Atag en pelgrim is voor mij wel echt b-merk, daar mis ik we dingen en vooral kwaliteit.
Ik blijf meestal in de klasse bosch neff Siemens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 08:41 



 
Profiel   

Neem in ieder geval geen Whirlpool!

Zit in mijn keuken, maar wat heb ik daar een vreselijke spijt van gehad, zelfs met verlengde garantie.

Mijn oven is tot 4x toe kapot gegaan en steeds ging hij na reparatie na een paar maanden weer kapot en ik gebruikte hem niet bepaald dagelijks. Bij elke reparatie opnieuw voorrijkosten moeten betalen.

Meerdere keren een andere geëist en uiteindelijk pas toen de reparateur tijdens de reparatie de stoppen er uit liet klappen met flinke bijbetaling een andere gekregen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 08:54 



 

Suzanne F. schreef
Gaggenau ken ik ook niet. Waarschijnlijk way out of my reach. :')

Atag en Pelgrim inderdaad ook goede merken.



Hier ook hoor :') het was dat de kookplaat uit het assortiment ging anders had dat ook een siemens geweest ipv gaggenau _O-

Wij krijgen ook afzuiging in de kookplaat. Heb daar op meerdere plekken ervaring mee en zuigt gewoon goed af :j wij krijgen hem met filter (plasmafilter) dus daar heb je je leven lang geen omkijk naar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 09:42 



 
Profiel   

Ik werk op de Service Afdeling in een keukenzaak dus als je mijn advies wilt;

Ik zou 100% voor AEG kiezen, is gewoon een heel goed degelijk merk met de beste service van alle andere merken. Daar krijg je gewoon veel voor elkaar als je apparaat (net buiten garantieperiode) kapot is, zij doen niet moeilijk en de apparaten zijn gewoon netjes in orde.

Etna, pelgrim en Atag zijn zusterbedrijven van elkaar, behoren allemaal tot Atag Benelux en hebben dan ook de zelfde service. Ik heb daar een vervelende nasmaak bij en ik zou zelf nooit geen apparaat van dat merk nemen. Ik krijg er veel klachten over en de service buigt niet fijn mee.

Bauknecht, Whirlpool, Indesit en KitchenAid behoren ook allemaal tot de Whirlpool Corporation en ook zelfde service. Ik hoor wel vaak foutmeldingen van ovens en magnetrons, maar mijn collega's hebben allemaal Whirlpool omdat het prijstechnisch gewoon stuk goedkoper is en de apparaten echt wel degelijk zijn. Ik zou zelfs eerder Whirlpool kiezen dan een apparaat van de Atag Benelux.

Verder hebben we Siemens, Neff, Bosch en Gaggenau. Deze behoren allemaal tot de BSH groep. Dus daar hangt ook dezelfde service aan. Die zijn goed en trekken de klant geen poot uit mocht er iets zijn. Deze apparaten staan bekend als goede degelijke apparaten waar je vaak weinig tot nooit last of storing bij hebt. Let op: Gaggenau is een heel duur merk, je betaald alleen voor de naam en verder zitten daar dezelfde onderdelen en chips in de apparaten verwerkt die ook in de Siemens en bosch apparaten zitten.

Wil je voor kwaliteit gaan, kies dan een merk uit de BSH groep.

Tip: Neem al je apparaten van het zelfde merk. Dan krijg je verlengde garantie tot 5 jaar. En hoef je na de eerste 2 jaar alleen de voorrijkosten te betalen mocht er een monteur nodig zijn.

Iedereen heeft natuurlijk weer zijn eigen ervaringen met een bepaald merk, dus volg vooral je gevoel!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 09:47 



 
Profiel   

verootjoo schreef
Gaggenau is een beetje de Bentley van die merken :P

Wij hebben alleen die stoomoven. Daar zit ook gewone ovenstanden op. Daarbij kan je dan ook wat stoom toevoegen zodat je vlees niet uitdroogt, je stoofpotten heerlijk worden en je taarten en cakes niet droog worden. :9 Magnetron hebben we niet.
Maar de stoomoven kan ook je eten opwarmen met stoom, dat is lekkerder dan in de magnetron.


Oke, ben echt bij veel zaken geweest, ook die keukens op maat maken en hoge prijsklasse, maar niet tegen gekomen eigenlijk.

Ik stoom nu nooit, dus weet niet of ik het ga gebruiken.

Zelf gebruik ik nooit een magnetron, maar mn man wil wel snel iets kunnen opwarmen. Ik warm zelf op in d eoven of in een pan. Ontdooien bijv doe ik nooit in de magnetron.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 12:59 



 
Profiel   

Hanafubuki schreef
Suzanne F. schreef
Gaggenau ken ik ook niet. Waarschijnlijk way out of my reach. :')

Atag en Pelgrim inderdaad ook goede merken.



Hier ook hoor :') het was dat de kookplaat uit het assortiment ging anders had dat ook een siemens geweest ipv gaggenau _O-

Wij krijgen ook afzuiging in de kookplaat. Heb daar op meerdere plekken ervaring mee en zuigt gewoon goed af :j wij krijgen hem met filter (plasmafilter) dus daar heb je je leven lang geen omkijk naar.


Oke, dat is wel super. Heb ook beetje capaciteiten zitten vergelijken, maar daar zit bij afzuigen ook wel veel verschil in. Gebruik nu de afzuigkap niet, omdat het een hele oude keuken is en zet raam open. Maar eerlijk in vorige huis gebruikte ik de afzuigkap ook wel weinig. Maar erger me wel aan luchtjes.

Erger me aan het lawaai als je wil praten tijdens koken als mijn zoon of man thuis kwamen bijv en toen eigenlijk mezelf afgeleerd de afzuigkap aan te zetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 13:02 



 
Profiel   

Het opwarmen in de stoomoven gaat best snel, niet zo snel als een magnetron, maar het gaat wel gelijkmatig en je eten smaakt lekkerder. Echt zoals het vers gemaakt is.
In 10-15min is een grote schaal weer opgewarmd.
Ik was bang de magnetron te missen, maar nog geen moment eigenlijk.

We hebben trouwens die van neff, niet van gaggenau. Staat er een beetje gek nu.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 13:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 27 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen