Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 30 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Beveiligingscamera: roterend, waterdicht, 4G, zonnepaneel

 
Profiel   

Voor op stal ben ik aan het kijken voor een camera.
We hebben geen wifi en stroom kan wel, maar zonnepaneel heeft de voorkeur.
Hij hangt buiten, dus moet waterdicht zijn en 360 graden kunnen draaien om een groot deel van de stal, paddock en track te zien. Graag te live te bekijken via een app (daarom met simkaart 4G).
Google levert wel wat op, maar wat is goed en betrouwbaar?

Over Reolink hoor ik goede verhalen. Moet ik dan deze hebben?
https://www.epine.nl/camerashop/ip-came ... vwQAvD_BwE

Ik kwam ook deze nog tegen: https://www.bol.com/nl/p/beveiligingsca ... oductTitle

Wat is een aanrader?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 10:26 



 
Profiel   

Ik volg even mee

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 10:33 



 
Profiel   

kinel schreef
Ik volg even mee

Ik volg ook want wij zijn ook op zoek naar een goede camera.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 15:17 



 
Profiel   

Verder niemand ervaringen met dit soort camera's? Of tips welke ik wel of niet moet aanschaffen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 09:43 



 
Profiel   

Ik kan je helaas niet helpen aan ervaring. Ik heb de camera al een half jaar liggen maar nog steeds niet geïnstalleerd :')

Besteld bij Ali, voldoet wel aan 4g en zonnepaneel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 09:47 



 
Profiel   

Zonde :D
Welke heb je? Werkt dat ook live via een app?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 09:49 



 
Profiel   

Ik ben ook opzoek! Is een camera op 4G niet vrij prijzig omdat je continu op data zit? Zat er zelf aan te denken om een wifi versterker op te hangen die op het wifi netwerk zit, alleen dat kan natuurlijk niet als stal ver van huis is..

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-21 09:00 



 
Profiel   

Geen idee. Dat laatste is dus bij ons het probleem, geen wifi in de buurt. Dus ik moet wel :D
Ik denk ook dat ik het eerst met een prepaid kaart ga proberen. Geen idee of dat ding dan continu data verbruikt of bijvoorbeeld alleen wanneer je de app gebruikt en kijkt.
Daarom zocht ik ook ervaringen. Maar die zijn er helaas vrij weinig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-21 09:01 



 
Profiel   

https://www.allesoverdraadloosinternet. ... opcontact/
Dit is misschien wel een optie maar kan ook niet overal 8)7

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-21 09:09 



 
Profiel   

Voor ons niet, want dan moet je nog steeds ergens een router hebben. Enige optie is of een router met 4G kaart, of camera met 4G kaart helaas :D

Edit, dit is wel interessant qua info: https://www.4gcamera.nl/veelgestelde-vr ... taverbruik.

Nog een edit. ik kwam net deze tegen: https://www.bol.com/nl/nl/p/ariko-bewee ... modal_open
Ziet er ook wel interessant uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-21 09:12 



 
Profiel   

Oja, ik zou nog een link opzoeken... Ik kan het niet meer vinden.

Ik weet nog wel dat ik gevraagd heb hoeveel data dat ding verbruikt per maand om een simkaart te kopen, het was er idd een met live beeld in een app, was 5gb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-21 10:46 



 
Profiel   

Wat betreft de camera kan ik je niet helpen, maar ik heb wel redelijk veel ervaring met zonnepanelen.
Heb je helemaal geen stroom op stal?
Als je met zonnepanelen werkt dan moet je de stroom ook kunnen opslaan zodat hij ook 's nachts en met bewolking werkt. Naast een zonnepaneel heb je dus ook een accu nodig, een laadregelaar, en als je camera op 220V werkt heb je nog een omvormer nodig van 12V naar 220V.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-21 10:56 



 
Profiel   

Het zonnepaneeltje zit al aan de camera en in de camera zit inderdaad een accu. Je hoeft er verder niets bij te kopen, dat is een compleet pakket (zie links).

Prairy: maar dat verbruik is dan toch alleen als je de app ook gebruikt om te kijken? Of continu verbruik?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-21 11:18 



 
Profiel   

Hij zei tussen de 2-5gb per maand, dus ik neem aan continue. Maar het kan ook een beetje lost in translation geweest zijn :') ik wilde het zekere voor het onzekere nemen, zou iets van 10€ per maand kosten en bij ons zou het dan op de zaak gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-21 11:23 



 
Profiel   

Oh maar dat is wel te doen inderdaad :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-21 11:31 



 
Profiel   

Kant en klare sets zijn fijn ja.
Wel zou ik er rekening mee houden dat zo'n kleine panelen in de winter waarschijnlijk moeite hebben om de accu's vol te houden. Als je een model kan vinden waarvan je de accu kan omwisselen zou dat mijn voorkeur hebben, ook omdat zo'n accu's vaak geen jaren mee gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-21 11:31 



 
Profiel   

Dat is wel een goeie tip, kijken of de accu los is. Beetje kostbaar als je meteen de hele camera moet vervangen na een aantal jaar :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-21 11:55 



 
Profiel   

Ik kwam net deze tegen. Met oplaadbare batterijen. Laden dus op via het zonnepaneel, maar dat kan dus ook thuis met een lader.
https://www.4gcamera.nl/shop-2/draaibar ... -batterij/
En prijstechnisch iets interessanter.
Ik denk dat ik deze ga bestellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-21 10:28 



 
Profiel   

Daihyo schreef
Ik kwam net deze tegen. Met oplaadbare batterijen. Laden dus op via het zonnepaneel, maar dat kan dus ook thuis met een lader.
https://www.4gcamera.nl/shop-2/draaibar ... -batterij/
En prijstechnisch iets interessanter.
Ik denk dat ik deze ga bestellen.

Na wat ongewenst bezoek bij stal heb ik deze besteld. Komt begin volgende week binnen. Ik ben benieuwd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-21 18:59 



 
Profiel   

Wil je hier laten weten hoe die bevalt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-21 19:13 



 
Profiel   

Ja zal ik zeker doen! Hij is verzonden, dus komt hopelijk begin deze week binnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-21 14:36 



 
Profiel   

Volg ook even, wat vervelend dat er ongenode gasten op stal komen, hopelijk zijn ze van de spullen en paarden af gebleven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-21 14:59 



 
Profiel   

Nou, hij hangt *\o/*
Beeld kan op SD en HD. HD is echt heel scherp. Maar vreet wel data, dus dien we niet te vaak :+
Er zit een Lebara simkaart bij met 1 gb en 15 euro, die al geactiviteerd was en makkelijk op te waarderen of om te zetten naar een abonnement. Aansluiten was echt een eitje, verbinding maken ook.
Batterij is nog niet echt vol en dat gaat ook niet zo heel snel nu. Maar morgen zon, dus ben benieuwd hoe vlot dat gaat.
Tot nu toe heel blij mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-21 20:20 



 
Profiel   

Wat voorbeeldplaatjes:
Dit is SD kwaliteit. Laagste kwaliteit, maar dat kost minder data.
[ img ]

En HD kwaliteit. Duidelijk scherper, maar kost dus wel meer data.
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-21 08:51 



 
Profiel   

Och, met sd is het ook prima te zien toch? Leuke plaatjes zo! Misschien moet ik de mijne ook maar gewoon op de PP hangen ipv bij de poort :+
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-21 09:36 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 30 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen