Huis kopen/huren als single mom

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
liesJ
Berichten: 1634
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Barendrecht

Huis kopen/huren als single mom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-21 00:20

Ik open dit topic omdat ik hoop dat iemand tips heeft.
Ik ben vorig jaar juni met urgentie in mijn huis in Rotterdam geplaatst met 2 jonge kinderen ( 8 en 4 jaar). Vanaf het begin heb ik gezegd dat dit tijdelijk is en ben ik aan het zoeken naar een huis in de Hoekse waard.

De laatste maanden voelen wij ons hier steeds minder veilig en ben ik ook al 2 keer bedreigd.. het is nu op een punt dat we alle drie niet meer durven slapen.

Van de woningbouw van Hoekse waard krijg ik alleen te horen u heeft al veel punten het komt snel houd hoop. Hier kom ik dus niet ver mee aangezien ik gemiddeld op plek 60 sta nog.

Ook kan ik met mijn salaris geen hypotheek krijgen zoals ik bereken op internet. (Werk ik kinderopvang parttime, vast contract). Ook heb ik niemand die garant wil staan voor mij.

Tijdelijk huren mag niet ivm de kinderen.

Iemand ideeën hoe wij hier weg kunnen en wij op een veilige plek een thuis kunnen vinden?

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Huis kopen/huren als single mom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 00:37

Heb je aangifte gedaan voor de bedreigingen?
Wellicht dat je daarmee urgentie kan krijgen op een andere woning, als ze doorhebben dat je niet veilig woont nu.

liesJ
Berichten: 1634
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-21 00:45

Kaitlyn schreef:
Heb je aangifte gedaan voor de bedreigingen?
Wellicht dat je daarmee urgentie kan krijgen op een andere woning, als ze doorhebben dat je niet veilig woont nu.


Geen aangifte omdat ik geen goed signalement had maar wel meldingen. Laatste keer moest ik van politie meest waardevolle spullen pakken en een nacht uit logeren.

senna21

Berichten: 11850
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Huis kopen/huren als single mom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 02:41

Heb je de wijkagent al benaderd?
Helaas zit de woningmarkt op slot.
Ook al eens in andere plaatsen georiënteerd?

marrlinde
Berichten: 4276
Geregistreerd: 21-07-08

Re: Huis kopen/huren als single mom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 06:13

Als je snel een woning zoekt valt de HW waarschijnlijk af, gemiddeld ben je hier 2,5 jaar aan het reageren en urgenties zeer zeldzaam.

Wat je zou kunnen overwegen is woningruil, mogelijk vind je daarvoor kandidaten via Facebook groepen oid. Anders particulier huren door iemand te vinden die je wil helpen gezien de situatie en wat aan de huurprijs wil doen.

Als je sneller een andere woning wil zou ik in andere regio's zoeken die minder populair zijn!