Waarom komt die ene muis nou binnen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Oskarrino
Berichten: 795
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

Waarom komt die ene muis nou binnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-21 00:43

Even vanaf het begin; :')

Ik woon sinds december in een klein schattig huisje bij een boerderij. Zoals verwacht (er ligt weleens paardenvoer etc op de grond) is er genoeg ongedierte te vinden. Zo heb ik een keer een rat gespot op het erf tot muisjes.

Sinds ik hier woon wil ik voorkomen dat ze binnen komen, dus vanaf dag 1 heb ik gezorgd dat ik geen eten laat slingeren, alles in potten/bakken opbergen en er is geen broodkruimel te vinden, ik houd het erg schoon. Maar toch komt er altijd 1(denk ik) binnen. Ik ben niet bang, maar aangezien hij ook door m'n bed heen loopt en daar af en toe een keutel legt......

Kortom zojuist weer een keutel gevonden dus net nog even m'n bed verschoont :+

Weet iemand waarom deze muis steeds binnen komt en door mijn bed heen loopt? Ik dacht dat muizen alleen op eten afkwamen...bIk vind het nogal smerig, licht uitgedrukt en blijf mijn bed verschonen..... Ik ben super schoon en nergens eten te vinden voor die beesten....

Ir111

Berichten: 11953
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 01:03

Ze eten ook aan kabels en isolatiemateriaal dus zelfs zonder eten kan je huis aantrekkelijk zijn. Ik heb altijd geleerd dat het nooit maar één muis, als je er één ziet zijn er meerdere.

Neem een kat zou zeggen. :D

Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Waarom komt die ene muis nou binnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 07:04

Een lekker warm, droog holletje vinden ze ook fijn.

Ik zou beginnen met vallen, meestal zijn ze niet alleen.
Waarschijnlijk zit er ergens een gat waardoor ze binnen komen. Als je kan vinden, helpt dat ook enorm om te voorkomen dat de terug komen

Oskarrino
Berichten: 795
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-21 07:59

Ir111 schreef:
Ze eten ook aan kabels en isolatiemateriaal dus zelfs zonder eten kan je huis aantrekkelijk zijn. Ik heb altijd geleerd dat het nooit maar één muis, als je er één ziet zijn er meerdere.

Neem een kat zou zeggen. :D


Er lopen er op de boerderij een aantal en 1tje komt altijd binnen bij mij, maar helaas helpt dat niet :(

mirim

Berichten: 4409
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 08:08

Je hebt apparaatjes die een hoge toon uitstoten.
Deze doe je in het stopcontact.
Misschien gaat hij daarmee niet uit je huis, maar kun je wel je slaapkamer muisvrij houden.

8nnemiek

Berichten: 43397
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Waarom komt die ene muis nou binnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 08:37

Ik heb twee keer een muis binnen gehad, beide keren was het er maar eentje en heb ik hem/haar gewoon met de hand kunnen vangen en ver weg buiten uitgezet.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 10:09

Haha, klinkt bekend! Bij mijn ouders, midden in de stad, deze winter een muis in huis gehad. Die was zo brutaal dat hij mee de trap op en af rende. De muizenvallen bleven leeg....Een keer met oude kaas naar buiten gelokt waarna hij ook al weer de volgende dag binnen was. En weer zo brutaal dat hij vanuit de hal je voorbij rende de keuken in en onder de wasmachine ging zitten wachten of je er kaas neer zou leggen. Uiteindelijk dus weer met kaas naar buiten gelokt en snel de deur dicht gedaan. Hij zou nog langs je heen willen terug naar binnen willen vliegen. :D Hij was wel leuk. :')

gerlienke
Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 10:12

Wij hebben rentokil laten komen, ze kwamen bij ons via de dakgoot binnen omdat het niet goed was afgewerkt.
Kopergaas hebben ze ook een hekel aan en kunnen ze niet door knagen zei het bedrijf toen en dat hebben ze op sommige plekken ook geplaatst.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 10:15

Muizen hebben echt maar een heel klein gaatje nodig om ergens binnen te komen. En ze zijn heel handig in klimmen en klauteren. Dus dat er ook muizen binnen komen als je ze buiten ziet lopen is niet zo vreemd. Ik zou ook voor zo'n apparaatje gaan. Heeft bij ons goed geholpen.

Tieme
Berichten: 4957
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 12:13

Helaas, ze komen echt niet alleen op eten af. Toen ik nog bij m'n ouders woonde hadden de buren een muizenplaag op zolder. Ze hadden geen etenswaren. Via het dak kregen wij er ook last van. Ze zaten onder mn bed, liepen langs de muur op. Elke nacht hoorde ik geritsel onder mn bed. Allemaal plastic en boeken aangevreten. Ze zaten ook in de kledingkasten. Alles onder de muizenpoep, plas en gaatjes.
Echt smerig.
En waar er 1 is zijn er meer.
Een muis heeft genoeg aan een opening ter grootte van de achterkant van een potlood...

Jacquel
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-05-12
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 12:32

Enige wat bij mij heeft geholpen was een kat. Weliswaar was die van de buren, maar met hun toestemming heb ik die binnengehaald.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 12:37

8nnemiek schreef:
Ik heb twee keer een muis binnen gehad, beide keren was het er maar eentje en heb ik hem/haar gewoon met de hand kunnen vangen en ver weg buiten uitgezet.

De kans is reëler dat je twee keer dezelfde muis buiten gezet hebt. :=

Een muis is nooit alleen. De rest laat zich alleen niet altijd zien.
Hier staat vergif en vallen. Onafgewerkt huis dus reten genoeg waar ze door passen. Hoe guurder het buiten is, hoe vaker we ze binnen hebben. Met dit weer vinden we geen sporen van ze.

8nnemiek

Berichten: 43397
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 12:56

Het was zeker niet twee keer dezelfde muis, er zat namelijk een paar jaar tussen.
En ze waren helemaal alleen.

crow
Berichten: 2426
Geregistreerd: 12-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 13:36

Wij hadden in onze vorige woning, boerderij woning altijd veel last van muizen op zolder, zo'n beetje de enige plek waar zeker geen eten lag. Ze kwamen via de buiten muren naar binnen, lopen gewoon tegen de muur omhoog. Enige was om gif neer te leggen waardoor het niet uit de hand liep. Verder waren ze nooit in huis, hoewel de stal waar ook muizen zaten via een binnendeur verbonden was met de bij keuken.