Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 49 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Stel: plots heb je 1 hectare grond uit een vage erfenis?

 
Profiel   

Puur hypothetisch:

Stel vanuit een vage erfenis heb je plots 1 hectare grond. Je mag ermee doen wat je wilt. Stel er zijn geen regels, geen gedoe met bestemmingen of vergunningen, wat doe je dan?


Ik zou een kwart verkopen als bouwgrond en met dat geld een nieuwbouw zetten met 4 inloop stalletjes. De rest wordt een grote open weide, met een simpele 20x40 piste.

Initieel zou er voor die piste geen geld zijn, maar dan spaar ik wel voor een leuke achterberg bodem, want ik zou gewoon blijven werken en die 4 stalletjes zouden puur voor mijzelf zijn.

Shoot bakkers. The sky is the limit.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 15:48 



 
Profiel   

Ik zou er een mooi paddock paradise van maken, met een fijne bak en wat schuilstallen. Ik zou het wel weten :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 15:49 



 
Profiel   

Huis bouwen, tuin inrichten en schuur met stal en werkplaats /opslag ruimte en de rest voor de paarden inrichten.

Die van mij mag niet op gras dus een eigen paradijsje van paddocks en tracks en mocht er dan ruimte voor gras over blijven dit inzetten voor eigen hooi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 16:01 



 
Profiel   

Verkopen. Ik heb niets aan grond. :+
Dat geld steek ik dan in mijn nieuwe bedrijf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 16:02 



 
Profiel   

Verkopen want de ruim 3 hectare die we hebben is al genoeg.
Van dat geld zou ik hier in huis nog wat verbouwen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 16:06 



 
Profiel   

Verkopen, en met dat geld betaal ik mijn hypotheek en mijn studieschuld af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 16:07 



 
Profiel   

Natuurreservaat en opvang voor paarden en andere dieren,alleen die elkaar niet opeten.Ik zou er zelf uiteraard ook gaan wonen dan.In hele simpele stal-achtige woning.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 16:07 



 
Profiel   

Ik zou een leuk klein huis laten bouwen beetje aan de zijkant maar wel met rondom weide zodat de paarden rondom kunnen lopen. Mooi toegangspad (bestraat) waarbij je ook rondom het huis kunt rijden. geen gezeik met draaien met de trailer.
Mooie grote stallen laten bouwen van minimaal 5x5 ieder. stuk of 3/4 met een uitloopje.
ik zou weet een looptrack aanleggen met zand zodat ze de hele winter ook buiten kunnen lopen.
Zeker weten zou ik een vijver/poel aanleggen met stromend/bewegend water waar ze kunnen drinken en verkoeling kunnen krijgen.
Een leuke berg voor de spieren en voor ontspanning en verder de weide gewoon netjes afgezet zodat we in de zomer daar wat te knabbelen kunnen geven.
Tegens een leuke schuur voor hooi opslag en opslag van machines. zou graag een wat grotere trekker willen. iets tussen zitmaaier en trekker iin. en waar de trailer onder kan.
En alles goed omheint.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 16:07 



 
Profiel   

anjali schreef
Natuurreservaat en opvang voor paarden en andere dieren,alleen die elkaar niet opeten.Ik zou er zelf uiteraard ook gaan wonen dan.In hele simpele stal-achtige woning.

Het was geen 100 hectare. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 16:08 



 
Profiel   

anjali schreef
Natuurreservaat en opvang voor paarden en andere dieren,alleen die elkaar niet opeten.Ik zou er zelf uiteraard ook gaan wonen dan.In hele simpele stal-achtige woning.

Die doen we voor 1000 hectare, maar met 1 hectare kan je geen reservaat maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 16:09 



 
Profiel   

Als alles mag met die hectare, het hele spul als bouwgrond voor woningen verkopen. Ping kassa, 300-600 euro per m2. Minstens.
Met wat je daarmee binnenharkt kun je elders prima een huis plus weiland kopen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 16:10 



 
Profiel   

Ibbel schreef
Als alles mag met die hectare, het hele spul als bouwgrond voor woningen verkopen. Ping kassa, 300-600 euro per m2. Minstens.
Met wat je daarmee binnenharkt kun je elders prima een huis plus weiland kopen :D

Verkavelen is ook een leuk idee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 16:12 



 
Profiel   

In dat geval, zou ik er een grote flat op zetten :)) :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 16:14 



 
Profiel   

Ibbel schreef
Als alles mag met die hectare, het hele spul als bouwgrond voor woningen verkopen. Ping kassa, 300-600 euro per m2. Minstens.
Met wat je daarmee binnenharkt kun je elders prima een huis plus weiland kopen :D



dat is inderdaad wel het allerslimste ja.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 16:16 



 
Profiel   

Ibbel schreef
Als alles mag met die hectare, het hele spul als bouwgrond voor woningen verkopen. Ping kassa, 300-600 euro per m2. Minstens.
Met wat je daarmee binnenharkt kun je elders prima een huis plus weiland kopen :D

Haha dat wilde ik net typen!
Ka-ching :$ :$

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 16:19 



 
Profiel   

Ibbel schreef
Als alles mag met die hectare, het hele spul als bouwgrond voor woningen verkopen. Ping kassa, 300-600 euro per m2. Minstens.
Met wat je daarmee binnenharkt kun je elders prima een huis plus weiland kopen :D


Ik ook, alleen zou ik een paar kavels houden, bebouwen en verhuren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 16:21 



 
Profiel   

Er zijn geen regels? Wietplantage.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 16:23 



 
Profiel   

Ja ik zou er een flat op bouwen en alle woningen verhuren. Van die inkomsten kan ik hele leuke dingen doen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 16:24 



 
Profiel   

Ibbel schreef
Als alles mag met die hectare, het hele spul als bouwgrond voor woningen verkopen. Ping kassa, 300-600 euro per m2. Minstens.
Met wat je daarmee binnenharkt kun je elders prima een huis plus weiland kopen :D

Jammer dat dat hier niet het geval is, zelfs met de ondergrens van je schatting zou ik dan multi-miljardair zijn... _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 16:26 



 
Profiel   

Wij hebben het er met de familie wel eens gekscherend over := dan zouden we bescheiden huisjes bouwen voor mijzelf, mijn tante en voor mijn broertje en zijn vriendin. Dan wil ik een cavia opvang waarbij de cavia's in een grote groep leven en daarnaast konijnen opvangen om nieuwe families voor te zoeken. Mijn schoonzusje wil dan graag loopeenden en mijn broertje en zij willen graag een Corgi en een Windhond. Er zullen kippen rondlopen en als er nog ruimte is zou ik dan graag nog plek willen voor 2 of 3 Welshponies of ezeltjes :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 16:33 



 
Profiel   

Kuggur schreef
Ibbel schreef
Als alles mag met die hectare, het hele spul als bouwgrond voor woningen verkopen. Ping kassa, 300-600 euro per m2. Minstens.
Met wat je daarmee binnenharkt kun je elders prima een huis plus weiland kopen :D

Jammer dat dat hier niet het geval is, zelfs met de ondergrens van je schatting zou ik dan multi-miljardair zijn... _O-

Miljonair, maar wat wil dat nog zeggen tegenwoordig.

300 /m² is best realistisch voor bouwgrond. Zelfs buiten de randstad. Hectare is 10.000 m² dus je erfenisje levert drie miljoen op. Jammer dat een flink deel naar de belastingdienst gaat ;(


Laatst bijgewerkt door Rex_Rolfo op 20-06-21 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 16:38 



 
Profiel   

Verpachten en/of hooiland, als het in de buurt ligt tenminste. Als het stuk bij mijn huis is (hopelijk voorlopig niet, want dan is mijn vader overleden :+) dan komt dat bij de rest van de weide.

Mijn advies voor de verkopers is ook verpachten. Beter ieder jaar geld van krijgen dan eenmalig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 16:40 



 
Profiel   

Hangt er helemaal vanaf waar die hectare grond ligt....

In nederland is het verkopen en weer wegwezen.

Maar hier? Muur er omheen gooien, minihuisje bouwen, terras eraan vast, een groot deel met verschillende fruitbomen waartussen de opvanghonden zich kunnen amuseren, een ander deel extra ommuren voor een moestuin en een mega grote kippenren, bijgebouwtje voor wat opslag, de wasmachine, hondenvoer enzo, paar zonnepanelen op de daken en het liefste hier in het koelere noorden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 16:45 



 
Profiel   

Rex_Rolfo schreef
Ibbel schreef
Als alles mag met die hectare, het hele spul als bouwgrond voor woningen verkopen. Ping kassa, 300-600 euro per m2. Minstens.
Met wat je daarmee binnenharkt kun je elders prima een huis plus weiland kopen :D

Miljonair, maar wat wil dat nog zeggen tegenwoordig.

300 /m² is best realistisch voor bouwgrond. Zelfs buiten de randstad. Hectare is 10.000 m² dus je erfenisje levert drie miljoen op. Jammer dat een flink deel naar de belastingdienst gaat ;(

Als er geen regels zijn zijn er in mijn ogen geen belastingen... 3 miljoen euro kan je al wat mee...

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 16:49 



 
Profiel   

Ik heb al grond genoeg dus ik zou het verkopen. Liefst met een bouwvergunning erop of aan een projectontwikkelaar voor een flink bedrag.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 16:50 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 49 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen