Twijfel mobiele telefoon, MIUI software?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Celestial
Berichten: 721
Geregistreerd: 11-10-12

Twijfel mobiele telefoon, MIUI software?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-21 12:24

Hoi Bokkers,

Mijn mobiele telefoon heeft het gisteren begeven en het is dus hoog tijd voor een nieuwe... -O- Ik heb altijd Samsung toestellen gehad, maar ik zou nu graag naar een ander merk met betere specificaties uitwijken. Nu zie ik door de bomen alleen het bos niet meer...

Mijn eisen:
- Maximaal 6,5 inch
- Goede batterij
- Goede camera
- Onder de 200 euro

Ik kwam zelf op deze drie opties uit:
- Realme 7 (183 euro)
- Xiaomi POCO M3 Pro (159 euro)
- Xiaomi Redmi Note 10 (159 euro)

Nu schijnt Xiaomi op MIUI software te draaien, wat niet iedereen fijn vindt. Dat zou dus voor de Realme pleiten... Heeft iemand nog input of tips? Of wellicht een ander toestel om naar te kijken?

xChanelx
Berichten: 1922
Geregistreerd: 05-04-13

Re: Twijfel mobiele telefoon, MIUI software?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 12:43

Ik ben zelf erg fan van de Motorola Moto G-serie. Draait gewoon op Android. Het enige nadeel vind ik de camera bij slecht licht/schemer/donker, dan is die niet zo goed.

Celestial
Berichten: 721
Geregistreerd: 11-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-21 12:44

xChanelx schreef:
Ik ben zelf erg fan van de Motorola Moto G-serie. Draait gewoon op Android. Het enige nadeel vind ik de camera bij slecht licht/schemer/donker, dan is die niet zo goed.

Bedankt voor je reactie! Dit schijnen inderdaad heel goede toestellen te zijn, maar ik wil toch echt graag een scherm van maximaal 6.5 inch. De G-serie van Motorola gaat daar flink overheen... :(

Yunomi
Berichten: 3112
Geregistreerd: 04-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 13:16

x
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 01-08-22 15:46, in het totaal 1 keer bewerkt

goldith

Berichten: 492
Geregistreerd: 30-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 13:23


Celestial
Berichten: 721
Geregistreerd: 11-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-21 14:01

goldith schreef:
Misschien kun je iets met deze pagina? https://tweakers.net/reviews/8978/2/sma ... -euro.html
Zelf heb ik sinds kort een Xiaomi Poco X3 NFC en die bevalt prima, is alleen wel flink aan de maat. Draait overigens ook gewoon op Android. :)

Dankjewel! Ik vind de X3 NFC inderdaad te groot. Xiaomi draait wel op Android, maar met een MIUI-'laagje' eroverheen. Veel mensen schijnen dit niet fijn te vinden, maar jij ervaart het niet als storend?

@ Yunomi
Dankjewel! Het display en de RAM zijn echter minder goed dan die van de andere toestellen en de camera is een heel stuk slechter. Wat mij betreft valt die dus af. :j

Brainless

Berichten: 29737
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Twijfel mobiele telefoon, MIUI software?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 14:13

Ik en mijn jongste (17 jaar) zijn van Samsung overgestapt naar Xiaomi (ik heb de red mi 9 note, mijn dochter de 8).
Wij zijn zeer tevreden, helemaal gezien het prijsverschil en de kwaliteit is gewoon goed.
Mijn dochter (helemaal in alle online dingen) vind de kwaliteit van de foto's/filmpjes/snelheid telefoon en accuduur veel beter dan de Samsung.
Ondertussen zijn al meerdere uit haar vriendengroep over gestapt naar Xiaomi.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Twijfel mobiele telefoon, MIUI software?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 14:24

Ik vind alles te groot en te duur. Wij zijn van Samsung naar Nokia gegaan, wat absoluut niet beviel en nu allebei een Alcatel. Wel te groot, maar ze doen het goed en vallen voor die prijzen ook echt heel erg mee. Waren onder de 150 euro

Yavanna

Berichten: 2637
Geregistreerd: 11-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 14:48

Brainless schreef:
Ik en mijn jongste (17 jaar) zijn van Samsung overgestapt naar Xiaomi (ik heb de red mi 9 note, mijn dochter de 8).
Wij zijn zeer tevreden, helemaal gezien het prijsverschil en de kwaliteit is gewoon goed.
Mijn dochter (helemaal in alle online dingen) vind de kwaliteit van de foto's/filmpjes/snelheid telefoon en accuduur veel beter dan de Samsung.
Ondertussen zijn al meerdere uit haar vriendengroep over gestapt naar Xiaomi.


Misschien eens naar Bright op RTL z kijken.. Het schijnt dat Xiaomi per maand een berg gig aan data over je reilen en zeilen naar China stuurt.. Ik ben er geen voorstander van dat chinezen veel over je te weten komen. Maar dat is uiteraard persoonlijkl

Ik zweer, maar dat is echt een dingetje, bij iPhone.. never nooit meer iets anders...

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Twijfel mobiele telefoon, MIUI software?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 14:53

Ik ben iPhone fan maar dan wel klein want moet in broekzak. Dit voorjaar de 12 mini gekocht en heel tevreden over maar helaas wel aan de prijs. Vorige heb ik zes jaar mee gedaan dus mocht van mijzelf.

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 15:13

Ik heb de Xiaomi Redmi Note 9 pro. Hartstikke fijne telefoon, en doet absoluut niet onder aan Samsung en Apple. Zit gewoon een playstore op en een camera. En je kan er óók nog eens mee bellen. ;-)

Brainless

Berichten: 29737
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 15:14

Yavanna schreef:
Misschien eens naar Bright op RTL z kijken.. Het schijnt dat Xiaomi per maand een berg gig aan data over je reilen en zeilen naar China stuurt.. Ik ben er geen voorstander van dat chinezen veel over je te weten komen. Maar dat is uiteraard persoonlijkl

Ja ik weet de voordeel/nadeel van het hebben van een telefoon.
Dat geldt tegenwoordig alleen voor in China gekochte telefoons (bv via alibaba) maar niet voor de in Europa verkochte apparaten (wordt ook opgeslagen maar daar zijn meer regels voor).

Daarnaast wordt elke telefoon gevolgd/alles opgeslagen enz.
Ook bij de I-phone; wij vinden die zelf juist vreselijk om mee te werken.
Manlief heeft er 1 van zijn werk + I-pad maar die zijn al aan het kijken om over te stappen naar Android omdat dit beter/sneller werkt en goedkoper is.

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 15:17

Yavanna schreef:
Het schijnt dat Xiaomi per maand een berg gig aan data over je reilen en zeilen naar China stuurt.. Ik ben er geen voorstander van dat chinezen veel over je te weten komen. Maar dat is uiteraard persoonlijk


Ik heb eens even de privacy policy wat betreft het verzamelen van persoonlijke data van zowel Xiaomi en Apple gelezen, en het lijkt erop dat ze dezelfde dingen "loggen en verzamelen". De een verwoordt het alleen iets anders dan de andere.

Yavanna

Berichten: 2637
Geregistreerd: 11-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 15:22

Matheno schreef:
Yavanna schreef:
Het schijnt dat Xiaomi per maand een berg gig aan data over je reilen en zeilen naar China stuurt.. Ik ben er geen voorstander van dat chinezen veel over je te weten komen. Maar dat is uiteraard persoonlijk


Ik heb eens even de privacy policy wat betreft het verzamelen van persoonlijke data van zowel Xiaomi en Apple gelezen, en het lijkt erop dat ze dezelfde dingen "loggen en verzamelen". De een verwoordt het alleen iets anders dan de andere.



Maar dan heb ik meer vertrouwen in de veiligheid van Apple, die juist erg op veiligheid staan, dan op Xiaomi.. Zelfs hun koelkasten en tv's gooien er maandelijks een paar gig aan data uit naar China..
Maar nogmaals, het is persoonlijk he.. Ik heb sowieso niks met puur Chinese apparatuur....

Brainless

Berichten: 29737
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 15:23

Yavanna schreef:
. Ik heb sowieso niks met puur Chinese apparatuur....

Ehhhh je weet dat de I-phone in China wordt gemaakt met chinezen spullen?

Yavanna

Berichten: 2637
Geregistreerd: 11-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 20:19

Brainless schreef:
Yavanna schreef:
. Ik heb sowieso niks met puur Chinese apparatuur....

Ehhhh je weet dat de I-phone in China wordt gemaakt met chinezen spullen?


Maar ontwikkeld door Amerikanen.. en Amerikaanse richtlijnen..