buitenmuur verplaatsen, constructeur.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

buitenmuur verplaatsen, constructeur.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-21 19:06

Wij gaan het huis uitbouwen. De voorkeur was om dat aan de zijkant te doen, maar helaas zit daar geen woonbestemming op. Dit moet aangevraagd worden bij de gemeente en moeten we hopen op de kruimelregeling omgevingswet.

Nu hebben we vandaag een ander huis in de buurt bezichtigd en die hebben op een andere manier uitgebouwd. Het sprak ons enorm aan. Bij ons kan dat niet helemaal zo, maar het komt kort in de buurt.


Wat we willen is het volgende, zijn er hier mensen met verstand van constructie? Misschien kan dit wel helemaal niet.

We willen de achtergevel van het huis 1,20 naar binnen halen. Aan de 120 die dan uit blijft steken willen we 280 aanbouwen zodat we daar een woonkeuken kunnen maken van 7,5 meter breed en 4 meter diep.

Nu is dus de vraag, kan de achtergevel naar binnen (draagbalken etc geen probleem natuurlijk) of stort dan bv de bovenverdieping in?

Charaz

Berichten: 24291
Geregistreerd: 12-04-02

Re: buitenmuur verplaatsen, constructeur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 22:37

Ik zou denken dat het qua constructie weinig uitmaakt of je de gevel naar binnen haalt en een draagbalk aanbrengt of zoals bij een ‘normale’ aanbouw de muur verwijderd en er zit een draagbalk in of begrijp ik jullie idee verkeerd ?

PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-21 23:32

Charaz schreef:
Ik zou denken dat het qua constructie weinig uitmaakt of je de gevel naar binnen haalt en een draagbalk aanbrengt of zoals bij een ‘normale’ aanbouw de muur verwijderd en er zit een draagbalk in of begrijp ik jullie idee verkeerd ?


Dat dacht ik ook. Net een bouwkundige gesproken. Is idd geen enkel probleem.