Hoe mijn trailer een part-time caravan werd...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Hoe mijn trailer een part-time caravan werd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 10:23

kruik aan je voeten is echt heerlijk! Ik heb in maart met -6 mijn nieuwe daktent uitgeprobeerd, en dit werkte top. Waterkoker is wel lastiger idd.

pmarena

Berichten: 48127
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Hoe mijn trailer een part-time caravan werd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 10:35

Bij je voeten is het heel erg fijn om comfortabel in slaap te vallen :j

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: Hoe mijn trailer een part-time caravan werd...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-21 22:19

Goedenavond!

Wij zijn weer terug op de camping en ik moest echt even een update plaatsen, want...

DIE ELEKTRISCHE DEKENS ZIJN DÉ MEEST WAANZINNIGE UITVINDING OOIT +:)+ *\%/* **\O/**

Haha, bij aankomst gelijk in de bedden gelegd (onder de molton+onderhoes) en aangezet. Tegen de tijd dat ik de was in de kasten had geruimd en klaar was voor bed hád ik me daar toch een heerlijk warm bedje <3 He-le-maal perfect! Dat is echt lekkerder naar bed gaan dan weten dat je 10°C in stapt :=

Nu moet ik toegeven dat ik echt een koukleum ben. Ik slaap ook nooit met m'n ramen open, maar met de kachel aan, onder 3 dekens en met een elektrische deken. Dus dat koude bed hier in de TraiVan was echt niet leuk. -O- Gelukkig is dat nu verleden tijd! Het wordt stiekem steeds een beetje luxer :')

Welterusten!

noviceh

Berichten: 4782
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 22:54

Dat kan ik mij -als medekoukleum- héél goed voorstellen! Welterusten :z

neile

Berichten: 2014
Geregistreerd: 09-01-10

Re: Hoe mijn trailer een part-time caravan werd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 07:30

Hiep hoi voor elektrische dekens!

Op naar een nieuwe week! ;)

pmarena

Berichten: 48127
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 07:42

Zo, jij bent blij :D
Top hoor!

Ik krijg het wel een beetje benauwd van je omschrijving van een potdichte ruimte..... ik moet een warm bed hebben, maar de ruimte waar het staat daar wil ik wel zo veel mogelijk frisse lucht hebben hoor. Dan is je warme bedje ook extra lekker. En er gaat niks boven een lekkere zware wollen deken op je bed voor warmte en comfort :+:

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: Hoe mijn trailer een part-time caravan werd...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-21 10:37

Droevig nieuws... -O- De tent staat niet meer. :n

Waar ik al een beetje voor vreesde is nu ook gebeurd, de zuignappen waarmee de zij-, en onderkant op de trailer vastzitten zijn niet geschikt voor langdurig gebruik. Het stond al in de gebruiksaanwijzing, dat 'de tent niet geschikt is voor langere perioden', maar ik vroeg me af waarom dat niet zou kunnen. Tentdoek blijft immers tentdoek, toch? Nouja, we weten dus nu waar het op fout gaat :+ Eventueel, in de toekomst zou ik nog vaste bevestigingspunten kunnen maken voor die flappen, maar voor nu is het even goed.

Het werd ook veel te koud om in de tent te zitten en het kacheltje redden het niet op die ook nog warm te houden. Om te zorgen dat de tent niet zou beschadigen heb ik er dus voor gekozen om hem weg te halen en op te ruimen. Voor nu ligt ie even achter in m'n auto, vanmiddag thuis zet ik hem even overnieuw op (binnen) om schoon te maken. :j De bank die er in stond mag ik, met dank aan de campingeigenaresse, even in het grote, gesloten, fietsenhok zetten. Dus dat is ook erg fijn.

Wel zijn we dus nu gelimiteerd aan 6m2 woonruimte :') Hoewel het koud is, zo'n 14 graden binnen (ondanks dat het kacheltje volle bak aan staat 24/7), houden we het nog wel twee weekjes vol. Waar ik me wel wat zorgen om maak is de hoeveelheid condens. Niet zozeer voor de trailer, maar voor de zachte inhoud zoals matrassen e.d. Iedere ochtend is de binnenkant van de TraiVan net zo nat als een gekoeld blikje cola wat op een warme zomerse dag uit de koeling wordt gehaald. Uiteraard wordt dit veroorzaakt door de lage buitentemperatuur en de 'hoge' binnen temperatuur + dat wij er ook nog in leven. Prima te doen verder, alleen de matrassen liggen aan beide kanten wél strak tegen de wanden aan en worden dus nat. Dat vind ik een beetje zonde.

Zit nu even te bedenken of het zin zou hebben om er een vuilniszak tussen te doen, maarja... die condenseert volgens mij net zo snel? Misschien van 't weekend maar even een paar stukjes isolatie meenemen en die er tussen zetten, wellicht dat dat een beter idee is :j

Met een koude groet, vanuit Brabant! :brr:

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Hoe mijn trailer een part-time caravan werd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 10:54


Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-21 11:10

Lielle schreef:
in daktenten werken we met anti condensmatten, mss kun je daar nog iets mee

eerste hit
https://www.bol.com/nl/nl/p/viamondo-an ... KQQAvD_BwE


Het ziet er niet heel dik uit? Ik denk dat je deze normaal óp of ónder je matras legt? Ik vraag me af of hij ook zal werken als ie samengeperst zit tussen de wand en het matras, dan wordt ie nóg dunner.

Ik heb hem wel even opgeslagen, dankjewel!

maras

Berichten: 2344
Geregistreerd: 04-06-06

Re: Hoe mijn trailer een part-time caravan werd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 11:52

Jeepie wat zijn jij een je dochter stoer en ondernemend, echt respect voor jullie! Waar zit je in Brabant? Bevalt het Brabantse leven al wat? En hoe doe jij dat met je werk, heb je een thuiswerkplek in de trailer?

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-21 11:55

maras schreef:
Jeepie wat zijn jij een je dochter stoer en ondernemend, echt respect voor jullie! Waar zit je in Brabant? Bevalt het Brabantse leven al wat? En hoe doe jij dat met je werk, heb je een thuiswerkplek in de trailer?


We zitten pal naast de Efteling, op zo'n 1km van ons nieuwe huis :j Werken doe ik momenteel even niet. Ik ben ambulance chauffeur, dus thuiswerken is geen optie :o Ik heb verlof tot kerst ergens, zodat ik ook nog even flink aan de bak kan wanneer we de sleutel hebben gekregen van het nieuwe huis *\o/*

Edit: Overigens zit ik wel veel achter m'n pc hoor :j Maar daar heb ik m'n bureautje voor 8-)

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 11:55

Jess1989 schreef:
Lielle schreef:
in daktenten werken we met anti condensmatten, mss kun je daar nog iets mee

eerste hit
https://www.bol.com/nl/nl/p/viamondo-an ... KQQAvD_BwE


Het ziet er niet heel dik uit? Ik denk dat je deze normaal óp of ónder je matras legt? Ik vraag me af of hij ook zal werken als ie samengeperst zit tussen de wand en het matras, dan wordt ie nóg dunner.

Ik heb hem wel even opgeslagen, dankjewel!


hij ligt onder de matras, in ons geval een 6 cm dik traagschuim met daarop een exped matje, en drukt niet plat. Even snel geschat is die van ons zo'n 1,5 cm dik, de winst zit in de honingraatstructuur.

Opgezocht, wij hebben dus deze: https://daktent.nl/anti-condensmat/

je ziet niet eens zo ver weg, ik zit omg Ehv

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: Hoe mijn trailer een part-time caravan werd...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-21 11:58

Ja qua condens hebben wij dus geen last van de rondzwevende condens (noem je dat zo? :') ), maar meer dat het condens op de muur zit en het matras strak er tegenaan ligt. Ik ben dus bang dat ie die 1,5cm plat gaat drukken en dat je dus gewoon nog steeds met je matras tegen de muur aan ligt en dus tegen de nattigheid.

maras

Berichten: 2344
Geregistreerd: 04-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 11:58

Leuke woonplaats! Ga je voor het Elisabeth chauffeuren?

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Hoe mijn trailer een part-time caravan werd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 12:09

in ons geval ligt hij tussen de traagschuimmatras en de dakplaat, incl ons gewicht erop, en dat werkt zonder plat drukken

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-21 12:16

maras schreef:
Leuke woonplaats! Ga je voor het Elisabeth chauffeuren?


Officieel zitten we straks in De Moer, maar er is niemand die dat kent :') Maar dat ligt wel tegen Kaatsheuvel aan :j

In principe zijn er geen diensten meer die 'voor' een ziekenhuis rijden. Alle ambulancediensten staan op zichzelf. We rijden dan ook niet voor een specifiek ziekenhuis, maar we rijden gewoon wanneer we gebeld worden :j

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-21 12:16

Lielle schreef:
in ons geval ligt hij tussen de traagschuimmatras en de dakplaat, incl ons gewicht erop, en dat werkt zonder plat drukken


Als ie niet indrukt dan is het misschien wel de goeie oplossing! Ik ga er eens even naar kijken.
Laatst bijgewerkt door Jess1989 op 08-10-21 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Kmbrly

Berichten: 1844
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: Hoe mijn trailer een part-time caravan werd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 12:35

Zeg ik nu iets stoms … een paar vochtvreters erin ? :o?

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-21 12:56

Kmbrly schreef:
Zeg ik nu iets stoms … een paar vochtvreters erin ? :o?


Haha, het is dus niet zozeer vocht waar we last van hebben ;-)

Buiten is het koud, dus de ongeïsoleerde wanden van de TraiVan zijn net zo koud als buiten. Binnen is het warmer en dus krijg je dat er condens op de wanden gaat zitten. Een vochtvreter maakt niet dat het vocht spontaan van die wanden af is :n En dát is nu net mijn probleem, omdat de matrassen strak tussen de wanden in liggen en dus nat worden.

Dus helaas, vochtvreters zijn geen oplossing :n

DuoPenotti

Berichten: 29483
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Hoe mijn trailer een part-time caravan werd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 13:07


Bertje16
Berichten: 177
Geregistreerd: 27-05-21

Re: Hoe mijn trailer een part-time caravan werd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 14:00

Zo'n Traivan in de trailer die je erin en uit kan schuiven denk ik ook al een aantal jaren over. Snap niet dat er nog geen bedrijfje is die zoiets ontwikkeld heeft. Nu iedereen een camper wil moet hier toch een markt voor zijn. Zelf ben ik niet heel handig helaas.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 17:46

Jess1989 schreef:
Kmbrly schreef:
Zeg ik nu iets stoms … een paar vochtvreters erin ? :o?


Haha, het is dus niet zozeer vocht waar we last van hebben ;-)

Buiten is het koud, dus de ongeïsoleerde wanden van de TraiVan zijn net zo koud als buiten. Binnen is het warmer en dus krijg je dat er condens op de wanden gaat zitten. Een vochtvreter maakt niet dat het vocht spontaan van die wanden af is :n En dát is nu net mijn probleem, omdat de matrassen strak tussen de wanden in liggen en dus nat worden.

Dus helaas, vochtvreters zijn geen oplossing :n

Misschien een paar van die pads ertussen, die je ook wel gebruikt bij incontinentie of om een pup op zindelijk te maken. Ze liggen vast ook in de ambu om ergens onder te leggen bij vocht of bloedverlies? En dan de plastic kant tegen je matras en celstof tegen de trailer?

DuoPenotti

Berichten: 29483
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Hoe mijn trailer een part-time caravan werd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 18:40

Of een waterdichte matrasbeschermer. Helpt alleen voor de andere spullen :)

Ibbel

Berichten: 49132
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Hoe mijn trailer een part-time caravan werd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 19:22

Condens condenseert alleen omdat de lucht verzadigd van vocht is. Dus condensvreters werken wel degelijk, die halen het vocht uit de lucht zodat het niet neerslaat op je koude wanden.

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-21 21:41

Ibbel schreef:
Condens condenseert alleen omdat de lucht verzadigd van vocht is. Dus condensvreters werken wel degelijk, die halen het vocht uit de lucht zodat het niet neerslaat op je koude wanden.


Jawel, maar niet in zulke hoeveelheden. Als je met twee man en een warme kachel in 6m2 zit, dan kan je vochtvreters neerzetten wat je wil, maar daar doe je dan helemaal niks tegen ;-)