Hoe mijn trailer een part-time caravan werd...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kiki1976

Berichten: 16864
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 22:57

Echt super crea bedacht, benieuwd hoe het gaat bevallen

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 22:59

Mijn droom is ooit nog een eigen campervan op te knappen, en dit topic heeft zojuist mijn droom een stukje dichterbij gebracht.. :o
Wat een onwijs vet idee om dit zo uit te voeren! :D Geniaal!

Ben heel erg benieuwd naar je eerste echte test :D

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 23:01

Ik vind het ontzettend inventief!
Maar, wat doe je nou in nood, als je ergens voor je werk op een camping staat en je paard krijgt koliek?
Ik zou daar veel te nerveus van worden. Wil dat mijn trailer altijd klaar voor vertrek staat.

moonsparkle
Berichten: 21740
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 23:08

Nikass schreef:
Ik vind het ontzettend inventief!
Maar, wat doe je nou in nood, als je ergens voor je werk op een camping staat en je paard krijgt koliek?
Ik zou daar veel te nerveus van worden. Wil dat mijn trailer altijd klaar voor vertrek staat.


Er zijn heel wat mensen met paard zonder trailer :o

Wescha
Berichten: 736
Geregistreerd: 12-12-17

Re: Hoe mijn trailer een part-time caravan werd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 23:13

Dit zou ook handig zijn voor onze tweedaagse wedstrijden. Waarbij wij moeten overnachten

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-21 00:38

karuna schreef:
Duur :+

Een klein chemisch toilet past onder je bed, en is echt heel handig. Mijn rolstoelbus/hondenvervoer/
minicampertje heeft er ook een. En ik ben er maar wat blij mee. Ook als je s nachts moet plassen hoef je niet naar buiten. Ook fijn bij stromende regen


Ja en zeker als ik gewoon onafhankelijk wil zijn van voorzieningen issie zeker handig!

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-21 00:39

kiki1976 schreef:
Echt super crea bedacht, benieuwd hoe het gaat bevallen


Ik ook :') Maar ik weet van mezelf dat ik weinig nodig heb. Bed om te slapen en m'n eten en drinken koud hebben staan. Dus dit is echt wel luxe al :D

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-21 00:40

Canon schreef:
Mijn droom is ooit nog een eigen campervan op te knappen, en dit topic heeft zojuist mijn droom een stukje dichterbij gebracht.. :o
Wat een onwijs vet idee om dit zo uit te voeren! :D Geniaal!

Ben heel erg benieuwd naar je eerste echte test :D


Gewoon doen! Toegegeven: ik heb echt veel hulp van m'n vader dus dat is super fijn! Maar als het je droom is, gewoon doen. Bij mij is het idee geboren uit noodzaak :+

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-21 00:42

Nikass schreef:
Ik vind het ontzettend inventief!
Maar, wat doe je nou in nood, als je ergens voor je werk op een camping staat en je paard krijgt koliek?
Ik zou daar veel te nerveus van worden. Wil dat mijn trailer altijd klaar voor vertrek staat.


Dan staat de DA zo voor m'n neus en er zijn altijd nog trailers te huur of vervoer in te huren. Als m'n trailer namelijk op de camping staat, dan ben ik daar ook :') En ik ben toch echt de enige die m'n knollies kan rijden, want dat zie ik m'n ouders nog niet doen := Dus dan springen we gewoon als de sodemieter in de auto, trailer erachter en terug rijden!

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-21 00:43

Wescha schreef:
Dit zou ook handig zijn voor onze tweedaagse wedstrijden. Waarbij wij moeten overnachten


In eerste instantie heeft Ifor Williams die tent daar ook voor bedacht :j Alleen wilde ik net even meer ;-)

Melia
Berichten: 9848
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 13:24

Wauw wat een super idee. Goed over nagedacht en zo'n porta potti (wc) is ideaal hoor!
Hopelijk beleef je er veel plezier aan! :D

anca

Berichten: 1788
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 13:46

Wij hadden vroeger een apart staande wctent . Is ook nog een optie. Daar stond dus de porta pottie

Zebraatje
Berichten: 141
Geregistreerd: 27-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 13:49

Wow super gaaf gedaan! Weer eens wat anders dan een omverbouwd busje inderdaad.
Vraag me nog wel af, hoe gaat het onderweg? Zie nog vrij veel losse dingen, hoe zorg je ervoor dat niet alles door de trailer gaat schuiven tijdens het rijden?

DuoPenotti

Berichten: 29746
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 13:51

Ik vind het er erg leuk uitzien :j
En erg leuk bedacht.

Zelf laat ik de trailer altijd compleet leeg, te bang dat ik eerst zooi moet ruimen voor als er ineens spoed is.

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-21 13:54

DuoPenotti schreef:
Ik vind het er erg leuk uitzien :j
En erg leuk bedacht.

Zelf laat ik de trailer altijd compleet leeg, te bang dat ik eerst zooi moet ruimen voor als er ineens spoed is.


Tsja, dit idee is dus een beetje uit noodzaak geboren := Toen ik de trailer kocht was dit i.i.g. niet de bedoeling O:)

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-21 13:55

Zebraatje schreef:
Wow super gaaf gedaan! Weer eens wat anders dan een omverbouwd busje inderdaad.
Vraag me nog wel af, hoe gaat het onderweg? Zie nog vrij veel losse dingen, hoe zorg je ervoor dat niet alles door de trailer gaat schuiven tijdens het rijden?


In principe staat alles vast. Het enige wat nu nog los staat zijn 3 Curver bakken. Die komen achter een latje te staan in de keukenkast. Voor de rest staat alles vast :j

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-21 13:57

anca schreef:
Wij hadden vroeger een apart staande wctent . Is ook nog een optie. Daar stond dus de porta pottie


Ja, ik zou in de tent een stuk kunnen afscheiden voor het toilet :j Maar ik ga eerst zo eens kijken hoe het gaat. Ik heb gelukkig een oersterke blaas en hoef zelden tot nooit naar het toilet. Al helemaal niet 's nachts, gelukkig!

Marilu
Berichten: 1248
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: ergens in België

Re: Hoe mijn trailer een part-time caravan werd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 14:16

Wat origineel gevonden en dan ook nog zo handig geregeld :j
Voor langere periodes zou ik dit niet zien zitten (al zeker niet die twee maanden waarover je spreekt), maar voor een (verlengd) weekend lijkt het me erg leuk en gemakkelijk.
Veel plezier ermee én erin :D

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-21 00:21

Marilu schreef:
Wat origineel gevonden en dan ook nog zo handig geregeld :j
Voor langere periodes zou ik dit niet zien zitten (al zeker niet die twee maanden waarover je spreekt), maar voor een (verlengd) weekend lijkt het me erg leuk en gemakkelijk.
Veel plezier ermee én erin :D


Het was dit of 2 maanden in het hotel. Geloof me, dan wordt de keuze makkelijk hoor :') Vooral m portemonnee vind dit prettiger :j

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 11:03

DuoPenotti schreef:
Ik vind het er erg leuk uitzien :j
En erg leuk bedacht.

Zelf laat ik de trailer altijd compleet leeg, te bang dat ik eerst zooi moet ruimen voor als er ineens spoed is.


Dat is dus ook wat ik bedoelde te zeggen, maar prima dat jij er anders mee om kan gaan ts! Het is geen veroordeling naar je ofzo, je bent gewoon niet zo'n stresskip als ik :D

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Hoe mijn trailer een part-time caravan werd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 11:33

Vind het een super goed idee. Ga denk ik ook eens kijken naar tweedehands trailers.

josien_m_
Berichten: 2424
Geregistreerd: 23-11-09
Woonplaats: Haule

Re: Hoe mijn trailer een part-time caravan werd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 12:20

Ik gebruik zo'n in principe chmisch toilet maar dan als vlas toilet. Dat is geurvrij, milieuvriendelijk en supermakkelijk!

Akires1

Berichten: 350
Geregistreerd: 08-05-15
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 15:53

Wat een tof project, TS! :)
Toevallig zei ik van de week nog: “ Als de nood aan de man komt, kunnen we altijd nog een tweepersoons bed in de trailer maken.”
Niet direct met het idee om dit daadwerkelijk te doen, maar jij doet het gewoon :))

josien_m_ schreef:
Ik gebruik zo'n in principe chmisch toilet maar dan als vlas toilet. Dat is geurvrij, milieuvriendelijk en supermakkelijk!

Hier word ik wel heel nieuwsgierig van. Wat moet ik me bij een vlas toilet voorstellen?

josien_m_
Berichten: 2424
Geregistreerd: 23-11-09
Woonplaats: Haule

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 18:34

Akires1 schreef:
josien_m_ schreef:
Ik gebruik zo'n in principe chmisch toilet maar dan als vlas toilet. Dat is geurvrij, milieuvriendelijk en supermakkelijk!

Hier word ik wel heel nieuwsgierig van. Wat moet ik me bij een vlas toilet voorstellen?


De simpelste vorm is zo'n toilet voor in een caravan. Daar doe je een laagje vlas in en na elk bezoek wat vlas er over.
Ik heb er ook één voor permanent gebruik voor de cursusgoepen. Dat is een wat grotere variant met een afvoerslangetje. Daar gaat behalve vlas ookeen beetje aarde in voor de juiste bacterien. Dan verteert het en krijg je compost en stikstofrijk afvalwater wat weg moet kunnen want er moet voldoende lucht in de wc ton blijven en de boel mag niet onder water komen te staan.
https://www.detransformisten.be/artikel ... ame-reflex

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-21 21:10

Dinopino schreef:
Vind het een super goed idee. Ga denk ik ook eens kijken naar tweedehands trailers.


Haha, zeker doen! Hartstikke leuk :j