Lego

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MuSLi

Berichten: 5243
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 21:02

Afbeelding

Morgenochtend wat te doen samen met zoonlief <3 via Marktplaats kunnen overnemen van iemand...

Zebrastreep

Berichten: 9759
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 18:12

<<)


Afbeelding


Soms moet je even wat leuks kopen voor jezelf. Deze stond al lang op mijn bucketlist en een vriendin van mij raadde deze aan.

En omdat ik sinds gisteren mijn studieschuld heb afbetaald vond ik wel dat ik war leuks verdiende.

Wel heb ik nog andere sets liggen die eerst moeten want die zijn echt leuk om bij de boom te zetten.

zonnebloem18

Berichten: 24837
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 20:13

Ik heb mijn man voor Kerst de Disney Camera gegeven, dus die zijn we nu lekker aan het bouwen. Hij zit wel mooi in elkaar.

MuSLi

Berichten: 5243
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 22:22

Afbeelding

Ik heb vandaag nog eventjes de kerstballen in elkaar gezet en in de boom gehangen :D

Zebrastreep

Berichten: 9759
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 22:45

Ik ben nu bezig met de Mustang , en ik dacht dat lego niet gevaarlijk was ? Maar ik heb al een snee in mijn vinger

Technisch lego is niet aan mij bestemd , en dat is nu net het eerste gedeelte van de auto te zijn.

wendy1987

Berichten: 6927
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 15:37

Hi, Ik lees hier al langer mee, om jullie toffe creaties te bewonderen! Zelf helaas de ruimte niet ( en al teveel dure hobby's :Y) ) om dit ook te doen.

Maar nu voor kerst een teckel gehad van balody. Handleiding is echt een ding. Maar voor ik begin, zit daar ook logica in de zakjes? Dus begin je gewoon met 1, of is het alles door elkaar en succes ermee?

Ik denk dat ik wel even zoet ga zijn, dus dat is dan wel weer leuk!

Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 17:36

Ik heb die teckel ook gemaakt (zwart, gebaseerd op de teckel van de Pets film, toch?) maar werkelijk geen idee meer hoe het met de zakjes zat met dat ding. Je komt er ook snel genoeg achter, als zakje 1 al niet heeft wat je nodig hebt… :D Maar hij is prima te maken!

L_iek
Berichten: 9711
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-23 17:58

Ik zit in een zwaar dilemma. Goede actie op de Millenium falcon maar de prijs is nog steeds zo hoog. Twijfel echt of ik het moet doen.

MuSLi

Berichten: 5243
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 18:07

L_iek schreef:
Ik zit in een zwaar dilemma. Goede actie op de Millenium falcon maar de prijs is nog steeds zo hoog. Twijfel echt of ik het moet doen.

Kun je het betalen?
Moet je er andere (belangrijke) dingen daadwerkelijk voor laten?
En word je er blij van?

Ja, nee, ja? Doen :P

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70549
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 18:24

Eens :))

Hier vanmorgen kerstman bezoek besteld bij de Lego shop. Wou het al lang hebben en nu was het afgeprijsd en omdat het eruit gaat toch maar besteld. Kan volgend jaar in elkaar gezet worden. Ook de Lego boomhut nu officieel gekregen dus die wil ik binnenkort in elkaar gaan zetten.

wendy1987

Berichten: 6927
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 23:01

Ja die teckel idd.. zakjes idd allemaal door elkaar heen, maar wel soort van logica dus per zakje in een Chinees bakje gedaan, want dan zit die logica er tenmiste nog in wat het iets makkelijker maakt..
Heb de eerste pagina gemaakt, toch al een goed uur verder nu.. maar wel leuk!

L_iek
Berichten: 9711
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-23 23:28

MuSLi schreef:
L_iek schreef:
Ik zit in een zwaar dilemma. Goede actie op de Millenium falcon maar de prijs is nog steeds zo hoog. Twijfel echt of ik het moet doen.

Kun je het betalen?
Moet je er andere (belangrijke) dingen daadwerkelijk voor laten?
En word je er blij van?

Ja, nee, ja? Doen :P


Kan het betalen en hoef er niks voor te laten. Maar het is zoveel geld, maar echt ik blijf twijfelen :')

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70549
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 00:10

Al gekeken wat de laatste prijs ooit was en of het daar in de buurt zit/je het ervoor over hebt?

zonnebloem18

Berichten: 24837
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 18:07

Afbeelding
Vandaag van mijn collega's gekregen omdat ik volgende week in mijn nieuwe functie ga beginnen. Zo leuk en zo passend. Echt heel blij mee.

MuSLi

Berichten: 5243
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 18:25

zonnebloem18 schreef:
[ [url=m/zyzvhm.jpg]Afbeelding[/url] ]
Vandaag van mijn collega's gekregen omdat ik volgende week in mijn nieuwe functie ga beginnen. Zo leuk en zo passend. Echt heel blij mee.

Leuk! En spannend. Veel succes alvast...

Ik heb die doos hier ook nog liggen. Moet er nog steeds aan beginnen :')

D_akota

Berichten: 668
Geregistreerd: 21-11-18
Woonplaats: Aan de bosrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 18:52

Die is echt leuk om te maken! Ik heb er 2 samen in een vaas staan, ziet er echt mooi uitAfbeelding

Edit: heb je bloemen later beter verdeeld in de vaas, heb daar helaas geen betere foto van. Vaas nu met de kerst ook even weg gezet.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78511
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 21:49

Deze hebben we ook, en inderdaad met een ander boeket in een vaas. Nu met de kerst staat hij op kantoor.

Steenbok12
Berichten: 7843
Geregistreerd: 26-10-06

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 20:58

Nou mijn zoontje van 4 heeft de eerst lego gekregen! 1500 stukjes en een spider man variant. Super leuk en hij kon de 4+ echt al goed. Zag al op zijn lijstje.nl meerdere lego doosjes afgestreept (plus ik heb op zolder nog 2 sets liggen in de verpakking). Snap wel dat het zo kriebelt bij jullie. Ik vind het zelf al tof. Wel benieuwd hoe jullie het bewaren. Toch aparte doosjes voor alles? Anders is het echt een klus om alles uit te zoeken?

Zebrastreep

Berichten: 9759
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 22:53

Ik bewaar de dozen , tot grote ergernis van mijn moeder ( ik woon nog thuis).

Maar ik wil het bewaren totdat ik mijn eigen huis heb. Puur om tijdens het verhuizen de boel goed bij elkaar te houden aangezien het meeste toch uit elkaar zou moeten. Daarna ben ik van plan om alles per set netjes in te gaan delen , hoe of wat weet ik nog niet.

De dozen gaan dan wel echt weg , soms leveren lege dozen zelfs nog geld op dus die bewaar ik nog maar even tot dan.

Ik heb de dozen in plastic bakken van de Ikea.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70549
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 23:32

Ik wil van die plastic tassen kopen waar je de Lego per set in kan doen met een apart gedeelte voor het boekje. Jammer genoeg kan ik die alleen nergens vinden. Bij Amazon zijn ze uitverkocht en via Google vind ik het niet.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78511
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 23:44

Wij hebben alle dozen nog, wat afgebroken wordt komt weer in de doos. Zolder staat wel aardig vol met dozen. :+

moi22
Berichten: 901
Geregistreerd: 16-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 20:12

Ok ik ben even een beetje flabbergasted . Zat vanochtend wat op Facebook te neuzen toen ik een post tegen kwam over het registreren van Lego sets :o?
Nooit van gehoord dus had m’n aandacht. Blijkt dat de boekjes van de grotere sets een QR code hebben. Als je deze scant kun je online naar de bouwinstructies van de set maar je kunt m ook registreren. Als je dat doet krijg je 20 insiders punten ongeacht waar je hem vandaan hebt.
Net met m’n kerst sets gedaan en in 1 klap 100 punten verder.
Het is misschien niet heel veel maar als je toch aan het bouwen bent kleine moeite.

Snap niet dat ik dit nog nooit gehoord heb terwijl ik ook een aanzienlijk deel van onze sets gewoon uit de Lego store of van de Lego website heb %)

Zebrastreep

Berichten: 9759
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 20:17

moi22 schreef:
Ok ik ben even een beetje flabbergasted . Zat vanochtend wat op Facebook te neuzen toen ik een post tegen kwam over het registreren van Lego sets :o?
Nooit van gehoord dus had m’n aandacht. Blijkt dat de boekjes van de grotere sets een QR code hebben. Als je deze scant kun je online naar de bouwinstructies van de set maar je kunt m ook registreren. Als je dat doet krijg je 20 insiders punten ongeacht waar je hem vandaan hebt.
Net met m’n kerst sets gedaan en in 1 klap 100 punten verder.
Het is misschien niet heel veel maar als je toch aan het bouwen bent kleine moeite.

Snap niet dat ik dit nog nooit gehoord heb terwijl ik ook een aanzienlijk deel van onze sets gewoon uit de Lego store of van de Lego website heb %)



Ik heb het hier ook een aantal keer benoemd :D Conclusie is wel dat je heel wat punten moet hebben wil je er wat leuks voor kunnen scoren :') Maar het is al handig dat je nu in een app een overzicht hebt in welke sets je hebt.

moi22
Berichten: 901
Geregistreerd: 16-06-06

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 20:27

Oh nu voel ik me nog blonder :o

Je hebt idd veel punten nodig voor wat korting maar al met al was die 70 euro die zo van de Titanic af ging wel lekker. En die leverde ook gelijk weer flink wat punten op _O-

Indy_Mouse_9

Berichten: 2122
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 21:33

Het scannen / registreren van de sets is ook relatief nieuw, maximaal een half jaar volgens mij. Sinds ze over zijn op de nieuwe Lego VIP dinges.
Daarvoor kreeg je meen ik alleen punten bij aankoop van sets via Lego zelf.