Lego

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
D_akota

Berichten: 678
Geregistreerd: 21-11-18
Woonplaats: Aan de bosrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 19:19

L_iek schreef:
C_arola schreef:
Juist leuk die Disney sets!

Ik heb gister het Up! huis gebouwd, erg leuk om te maken.
[ [url=m/K20hiQ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dat is het hem, veel te leuk, daar gaat mijn salaris :')


Hij kost nu bij bol €41.99 O:)

L_iek
Berichten: 9722
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-23 21:05

Haha, gelukkig hebben wij het Up huisje al.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70690
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 08:51

Ik denk dat ik voor de Disney villains set wil gaan. Gezien bij een vriendin en die vind ik wel erg leuk.

Intertoys gaat weer aanbiedingen krijgen vanaf zaterdag/aankomende week zag ik voorbij komen op pepper. O.a creator, Disney, marvel, city en Indiana jones.

Tazzey
Berichten: 9521
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 10:04

Ik vind de aanbiedingen van Intertoys vaak een beetje tricky. Veel sets maken ze in de dagen/weken voor de aanbieding een stuk hoger om ze vervolgens voor de oude prijs te verkopen als "aanbieding".
Ik wil voor mijn man BD-1 kopen voor kerst.

Zebrastreep

Berichten: 9833
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 10:24

Tazzey schreef:
Ik vind de aanbiedingen van Intertoys vaak een beetje tricky. Veel sets maken ze in de dagen/weken voor de aanbieding een stuk hoger om ze vervolgens voor de oude prijs te verkopen als "aanbieding".
Ik wil voor mijn man BD-1 kopen voor kerst.



Maar dat kun je dan op de een of andere manier wel terug zien toch? Ik check de prijs altijd op meerdere websites. Maar het is wel heel flauw , zo kan ik het ook wel :')

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70690
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 10:28

Zijn veel shops die dat doen, bol en Amazon ook is mij opgevallen.
Ik check het altijd op brickwatch en besluit dan om het wel of niet te kopen. De vorige keer Hedwig met hoge korting daardoor gekocht bij Intertoys. Was het goedkoopst ooit daar.
Voorraad vind ik wel altijd een dingetje bij Intertoys. Veel filialen hebben het niet en online snel uitverkocht.

Luxorvalkje
Berichten: 1945
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 11:10

C_arola schreef:
Voorraad vind ik wel altijd een dingetje bij Intertoys. Veel filialen hebben het niet en online snel uitverkocht.


Dit is inderdaad een ding. Alsof er maar een 'X' aantal zijn voor die prijs.

Maar intertoys is wel heel consistent. Ze hebben het hele jaar door wel kortingen op sets.
De grote afprijzingen zijn altijd x% op de legoadviesprijs. Die gebruiken ze altijd, ongeacht de aanbieding.

Voor de duidelijkheid: een set van 200 voor 180 euro is 10% afgeprijsd. Als hij daarna 20% wordt afgeprijsd wordt hij 160 (en niet 144).

Andere winkels zijn daar lakser in. En ik kijk inderdaad ook altijd even waar hij het goedkoopste is. Wat dat betreft ben ik niet trouw aan een winkel.

Tazzey
Berichten: 9521
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 14:16

Zebrastreep schreef:
Tazzey schreef:
Ik vind de aanbiedingen van Intertoys vaak een beetje tricky. Veel sets maken ze in de dagen/weken voor de aanbieding een stuk hoger om ze vervolgens voor de oude prijs te verkopen als "aanbieding".
Ik wil voor mijn man BD-1 kopen voor kerst.



Maar dat kun je dan op de een of andere manier wel terug zien toch? Ik check de prijs altijd op meerdere websites. Maar het is wel heel flauw , zo kan ik het ook wel :')


Ja dat is goed te zien, daarom valt het ook altijd zo op. Ik wilde BD-1 laatst in de "aanbieding" kopen. Hij was afgeprijsd van van €110 naar €89, terwijl hij altijd €89 was.
Ik wacht even tot black friday, misschien nog een leuke korting en anders bestel ik hem gewoon voor hem.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37323
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 22:13

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Klaar, er zit ook een schattig bijtje op een van de bloemen


Ik heb nog een dingetje die ik graag zou willen hebben en dat is deze
https://www.lego.com/nl-nl/product/i-am-groot-76217 Omdat hij zo blij is. Is nu in duitsland in de aanbieding. Ik hoop hem kado te krijgen O:)

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78569
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 22:11


karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37323
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 21:24

-O- bezig met Hedwig maar er is echt veel mis met deze set. Verkeerde maat tandwiel waardoor ik een stuk moest afbreken om wat om te wisselen zodat het in ieder geval in elkaar kon, een verkeerd blokje waar geen klauwen inpassen en de stickerset ontbreekt in zijn geheel -O- nu maar vervanging aangevraagd bij Lego. Maar echt leuk bouwen is het zo niet. :n Dat tandwiel is zowat niet te vervangen dan moet een groot deel weer uit elkaar.

Of er zit een fout in de instructie. Maar twee kleine en een groot wiel. Maar het grote wiel kun je nergens kwijt lijkt het. Of ik heb ergens een heel grote fout gemaakt in het begin :?

Nog een zakje te gaan daarvan.

zonnebloem18

Berichten: 24863
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 21:26

Grote Hedwig of de kleine?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37323
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 21:30


zonnebloem18

Berichten: 24863
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 21:32

De kleine inderdaad, dan heb ik geen idee.

Als ik er niet uit kom blader ik altijd wat bladzijdes terug om te kijken waar het mis gegaan kan zijn. Eventueel de stappen terug weer uit elkaar halen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37323
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 21:38

Die tandwielen is er geen andere optie dan dit. Ik had een maat moeten hebben maar er zaten twee maten in. Drie kleintjes en een grote. En voor de pootjes had ik twee platte rechthoek dingen met klemhaakjes moeten hebben en daar had ik er een van en een rondere met te ondiepe onderkant. -O-

Zebrastreep

Berichten: 9833
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 22:02

Kans is groot dat je in het begin een fout hebt gemaakt , dit gebeurd bij mij standaard bij elk pakket :')

Opnieuw opbouwen werkt vaak het beste is mijn ervaring.

Fouten bij Lego zijn zeer zeldzaam namelijk.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70690
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 22:28

Hier ook in zulke gevallen dat ik net de verkeerde Lego blok had gebruikt waar ik later tegenaan loop. Ik haal het dan ook uit elkaar totdat ik bij de plek ben waar het verkeerd is gegaan en bouw dan opnieuw op.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37323
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 22:30

De stickers zitten er ook niet in. En er hoort maar een maat tandwiel te zijn en er zijn er twee. Ik heb alles nagelopen en deels ook weer uit elkaar gehaald en opnieuw opgebouwd maar wat ik nodig heb was nergens al gebruikt. Ik heb nu de missende onderdelen gevraagd inclusief het stickervel.

Zebrastreep

Berichten: 9833
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 22:40

Die tweede is dan toch gewoon een extra onderdeel?

En aanvragen lossen ze altijd zeer netjes op in dit soort gevallen. Altijd zonder kosten door te berekenen , dat vindt ik erg netjes van Lego.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37323
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 23:01

Nee ik bedoel er wordt maar een maat gebruikt in de bouwbeschrijving maar ik heb een grotere (de laatste) ipv dezelfde maat. En die paste niet op de plek waar hij moest. Waardoor ik de eerst gebruikte tandwiel moeten opsporen, halve Hedwigweer uit elkaar omdat daar de grootste maat niet in de weg zat. Maar nu kan er niks bewegen omdat hij nu niet aansluit op de juiste maat tandwielen. Maar kon ik in ieder geval verder bouwen. Om daarna vast te lopen op een tweede probleem. -O- Het stickervel mistte ik meteen al bij het naamplaatje. En nu is de envelop een beige vlak met een rood dopje

Als lego de juiste delen heeft opgestuurd kan ik verder met bouwen :)

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70690
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 12:24

Er zijn weer een aantal lego aanbiedingen te vinden op Brickwatch en Pepper, o.a. de grote Hedwig met de laagste prijs ooit, de boetiekhotel en een aantal andere sets.

D_akota

Berichten: 678
Geregistreerd: 21-11-18
Woonplaats: Aan de bosrand

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 13:18

Oh, nu wil ik de rivendell hebben! Maar hij is nog steeds zo duur….

nevica

Berichten: 1030
Geregistreerd: 21-11-22

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 13:16

Komen er nog hele goede black friday deals? Zie wel dat de grote Hedwig bij Intertoys echt 'maar' 200 is, zo goedkoop heb ik die nog niet gezien. Ik zit zelf af te wachten of Hogwarts and grounds nog goedkoper kan...

TessaxQuincy

Berichten: 1041
Geregistreerd: 31-12-17
Woonplaats: Meppel

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 13:20

Hier nog niet echt goede kortingen gezien, ik ben ook aan het wachten op de hogwarts and grounds, of de vier housebanners. Wilde ook graag de grote Hedwig maar die blijft te duur helaas, de kleine Hedwig vind ik niet mooi helaas.

ontherun
Berichten: 4969
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 14:04

Ik wil het home alone huis... Alleen gaat die echt nooit in de aanbieding geloof ik. En als er een modulair gebouw een goede aanbieding heeft zal ik daar ook wel voor zwichten vrees ik _O-