Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 105 [ 2601 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 105  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

 
Profiel   

Goedenavond,

Gisteravond kwam ik op Facebook een filmpje tegen van iemand die schoonmaaktips geeft.
Zelf houd ik van een opgeruimd en schoon huis, maar wil er ook niet teveel mee bezig zijn.

Er ligt bij mij geen rommel en het aanrecht is altijd netjes en schoon. Dat geeft al een opgeruimd gezicht.
Wat ik ooit eens hoorde was dat als je iets binnen 10 minuten netjes/schoon kan maken, stel dat dan niet uit en doe het direct. Bij mij werkt het.

Misschien leuk om tips te delen? Die makkelijk en snel zijn?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-21 20:35 



 
Profiel   

Ik volg! Stel iets teveel uit door mijn strakke tijdschema en kijk dan enorm tegen het schoonmaken op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-21 20:35 



 
Profiel   

Ik ga Ook volgen

Elke keer ellende hier... Probeer al jaren structureel te worden. Maar het mislukt steeds.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-21 20:36 



 
Profiel   

Als ik eenmaal begonnen ben gaat het als een speer. Maar soms heb ik ook moeite om mij ertoe te zetten.
Ik heb twee katten, dus moet het wel bijhouden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-21 20:43 



 
Profiel   

Hier een robotstofzuiger die de 2 pakketjes en de keuken elke dag doen en de woonkamer als ik hem daar zet. Echt geweldig ( loopt elke dag als ik net de deur uitga) 2 kinderen die graag buiten spelen 2 honden en een bouwvakker.. en paarden en de rest van de beesten aan huis dus geweldig ding

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-21 20:48 



 
Profiel   

Ik heb m'n dagelijkse dingen;
- keuken opruimen en schoonmaken, aanrecht leeg houden
- vaatwasser leegruimen
- stofzuigen
- was opruimen
- wc schoonmaken
- badkamer meubels doekje overheen halen
- vuil wegbrengen
- bed opschudden
- huis luchten
en vaak nog extra dingetjes, ingedeeld op dag van de week.
Dagelijks stofzuigen scheelt zoveel! Al doe je het maar even vijf minuten, maakt echt verschil.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-21 21:01 



 
Profiel   

De dingen die ik dagelijks doe en ik ook niet uitstel (zit bij mij in mijn routine)
- bed open leggen en alles luchten
- aanrecht na het koken opruimen/afnemen met een doekje
- tafel na het eten afnemen
- stofzuigen
- losse zooi (sleutels, schoenen, papieren, pennen andere frutsels opruimen.
- wc poetsen
Zo hou ik het bij en heb ik aan de grote schoonmaken minder vuil werk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-21 21:07 



 
Profiel   

Dagelijks alles opruimen, afwassen, afnemen, muren afnemen indien nodig, stofzuigen en dweilen.
Wekelijks (liefst 2x per week) bed verschonen, alle dekens en kussens van de honden wassen en het sanitair. Maandelijks ramen wassen en de koelkast uitsoppen. Andere klusjes wanneer het nodig is. Voor mijn gevoel zijn we hier altijd aan het schoonmaken en zijn we nooit bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-21 21:15 



 
Profiel   

Pfoeh waar halen jullie de energie vandaan om savonds nog te stofzuigen :')
Ben al blij dat vriendlief eten kookt en ik daarna de keuken schoon heb en op de bank kan ploffen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-21 21:27 



 
Profiel   

Meestal als ik thuiskom van werk doe ik gelijk een aantal klusjes. Want 's avonds heb ik daar meestal geen zin in.
En inderdaad dagelijks stofzuigen maakt het wel netter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-21 21:33 



 
Profiel   

Ik kan op mijn werk goed poetsen en opruimen. Thuis is drama XD
Alsof de motivatie daar voor weg is en op werk voel ik ook meer druk.

Probeer er ook al structureel wat aan te veranderen maar blijft een dingetje. Soms heb ik ineens een opruim bui. Maar niet vaak. Nu woon ik in studenten kamer dus is het ook als snel rommelig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-21 21:35 



 
Profiel   

Het is zo schoon dat ik..... een ijzersterk immuun systeem heb ontwikkeld :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-21 21:47 



 
Profiel   

Lestrange01 schreef
Het is zo schoon dat ik..... een ijzersterk immuun systeem heb ontwikkeld :+


_/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-21 21:49 



 
Profiel   

Wauw wat stofzuigen sommigen van jullie vaak. Een steelstofzuiger op accu is makkelijk! Tijdens het koken ook al een beetje je werkgebied opruimen. Pannen week ik liever voor en was ik liever af met een schuursponsje dan hoef ik de vaatwasser niet zo vaak in en uit te ruimen. De was droogt sneller als je het niet te dicht tegen elkaar hangt. Ik heb de klerenkasten van onze gezinsleden in dezelfde kamer als waar de was hangt dus dat is zo opgeruimd. Sokken en ondergoed gaan in mandenlaatjes dus dat hoeft niet netjes gevouwen te worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-21 23:46 



 
Profiel   

Heerlijk, een schoon en opgeruimd huis! Ik houd alles goed bij, dan hoef je niet zoveel in 1x te doen en is het makkelijker te behappen. Dagelijks even stofzuigen, wassen/was opruimen, wc schoon, keuken schoon, kattenbak schoon en even een rondje opruimen. Meestal stofzuig ik tijdens het koken, dat neemt de meeste tijd in beslag dus dat kan dan mooi, net als even een rondje opruimen. Voor ik ga stofzuigen doe ik de kattenbak even, want anders ligt al dat grit weer overal en is het net of er niks gedaan is :D Dweilen doe ik vaak net voordat ik op de bank plof, dan kan het rustig drogen en is die emmer+dweil daarna ook zo weer opgeruimd. De ene dag was ik en 1 of 2 dagen later pluk ik het van het wasrek en vouw het op, als ik s'avonds een serie kijk of zo. Mijn kat laat altijd een restje natvoer achter in haar bakje, dus dat gooi ik dan in de wc, laat het bakje even weken in de gootsteen (in de keuken uiteraard :D ) en in die tijd maak ik de wc meteen even schoon. Afwassen en keuken schoon is ook zo gebeurd en daarna kan ik tevreden op de bank ploffen. Ik doe het meeste dus in tijd die ik toch al 'kwijt' ben aan andere dingen en heb daardoor ook niet het idee dat ik er heel lang mee bezig ben, terwijl er toch veel gebeurd. :) Fijn schoonmaakmiddel scheelt ook wel, ik vind het heerlijk als m'n huis weer lekker fris ruikt. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-21 23:57 



 
Profiel   

Lestrange01 schreef
Het is zo schoon dat ik..... een ijzersterk immuun systeem heb ontwikkeld :+

Nou, dit. Hoewel ik het op mijn manier bijhou. Maar iedere day zuigen en stof afnemen? Hell no! Alleen nu al, overal ligt zand en stof. Iets met een snikhete en loeiharde saharawind. Dan kan ik dat proberen bij te houden, maar dar is kansloos. Dus we zingen het maar weer uit en daarna, ik vermoed donderdag, stofzuigen, bed verschonen, dweilen, badkamer, de hele meuk.

Voor nu alleen de afwas en het aanrechtblad met toebehoren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-21 05:01 



 
Profiel   

- Alles heeft hier een vaste plek: kleding wordt na uittrekken meteen in was gegooid of aan hanger te luchten gehangen met een spuitje Febreze en daarna in de kast terug gehangen als het vaker dan 1x gedragen wordt.
- 3 wasmanden zodat kleding meteen gesorteerd is (licht, donker en hoge temperatuur zoals handdoeken, beddengoed etc)
- Stofzuigen 1x per week, iedere dag even met de stofwisser (geen huisdieren, alles laminaat)
- Vaat meteen in vaatwasser/afwassen
- Schoonmaakspray + doekje staat standaard in de wc, dus iedere avond na laatste avondplas even afnemen
- Kleine schoonmaakklusjes als je al bezig bent met iets anders: even aanrecht + keukendeurtjes afnemen als je op de waterkoker wacht, was ophangen/afhalen terwijl het eten op staat dat even geen aandacht behoeft.

Ik heb een schijthekel aan de badkamer schoonmaken en ramen zemen, en dweilen is ook niet mijn hobby. Daar komt 1x in de twee weken een schoonmaker voor, die doet standaard de badkamer, goed stofzuigen en dweilen en een extra klusje zoals dus ramens zemen of iets anders. Echt een cadeautje aan mezelf vind ik dat!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-21 05:06 



 
Profiel   

Een tip die ik iedereen kan aanbevelen is koop een stoomreiniger (wel van kärcher). Je gebruikt alleen water en je krijgt er veel mee schoon met weinig moeite. Ik ben werkzaam als schoonmaakster in de zorg en wij gebruiken een stoomreiniger voor vanalles, als iemand verhuist, de rolstoelen doen we ermee schoonmaken. Ik vind ze ideaal. Thuis doe ik er de tegels mee en de wc, krijg er ook kalk mee weg. De oven heb ik er schoon mee gekregen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-21 07:42 



 
Profiel   

Ik ben ook zo slecht in opruimen en schoonmaken.

Tip die ik kan geven is, als ik aan het koken ben en alle pannen staan op dan ga ik in de tussentijd de vaatwasser uit en inruimen.
En allerlei losse rommeltjes probeer ik zo veel mogelijk in bakjes te doen.
Dan slingert het niet overal rond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-21 07:53 



 
Profiel   

Ook die robotstofzuiger, ideaal. De mijne dweilt ook nog als ik zijn tank met doekje eronder hang. Eigenlijk hoef ik aan de vloer in ons huis weinig meer te doen.

In ons vakantieappartement ligt een leistenen vloer, daar werkt de robot gewoon niet lekker op en er staat teveel in de weg. Daar gebruik ik wel een stoomreiniger, want die krijgt die vloer echt schoon.

En inderdaad, altijd achter je kont opruimen. Heb ook mijn kinderen geleerd om voor je naar bed gaat gewoon de rommel op te ruimen. Bij de een werkt dat beter dan bij de ander, maar ik kom zelf altijd in een opgeruimde woonkamer ´s morgens. Heerlijk! Vaat altijd direct in de vaatwasser, ook vaak tijdens het koken.

Bed opmaken wil er nog weleens bij inschieten, maar ik gooi het wel graag ´s morgens netjes open. Toilet doe ik vaak met van die vochtige schoonmaakdoekjes als ik er toch moet zijn, zeg maar :-) Doekje over de wastafel ook.

Allemaal van die dingen die heel veel schelen, bijhouden in plaats van af en toe flink moeten poetsen. Het is hier sowieso altijd opgeruimd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-21 08:01 



 
Profiel   

Wij hebben onszelf verwend met een Dyson V11. Wat een uitgave, maar wat een feestje! Je pakt hem veel makkelijker en sneller, waardoor we nu vaker even de stofzuiger er doorheen halen. Dat scheelt vaak al veel voor het zicht.

Verder doen we altijd 1 keer per week voor het weekend de “grote” schoonmaak. Alles afstoffen (lang leven het Swiffer stokje met doekje), afnemen, stofzuigen en dweilen. Meestal wassen we dan ook de kleden van de bank en hond even.

Wat ook helpt is om af en toe (as het een grote rommel is) te zeggen: oké we gaan een kwartier aan de slag. En dan is het ergste ook wel weer opgeruimd en schoon. Die tip las ik een keer in een ander topic en dat werkt dus best goed!

En binnenkort krijgen we een nieuwe badkamer en hebben we ons verwend met een waterontharder. Ik ben benieuwd, want heb echt een hekel aan de badkamer poetsen haha :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-21 08:34 



 
Profiel   

Ik denk dat ik ook wel een sterk immuunsysteem heb, word al moe als ik lees wat sommigen elke dag doen, knap hoor. Ik houd sanitair goed bij, ramen wanneer ze vies zijn( heb er nogal veel dus dag bezig binnen en buiten) en overal gladde vloeren dus de wisser elke dag erover en eens per week stofzuigen. Alleen de stallen worden elke dag gedaan. Koken doet manlief en vaatwasser ook. Rest van huishouden wanneer ik er zin aan heb, mooi weer betekend buiten zijn.
Huis is netjes maar zeker niet schoon in de zin van geen stofje te bekennen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-21 08:45 



 
Profiel   

Lestrange01 schreef
Het is zo schoon dat ik..... een ijzersterk immuun systeem heb ontwikkeld :+


Ik vrees hier ook zoiets :Y) .

Zie wel wat er gedaan moet worden, maar ik maak er geen tijd voor want andere dingen zijn belangrijker :') .
Dingen als de waterkoker ontkalken, wasmachine reinigen ofzo vindt ik dan weer wel leuk om te doen :+ .

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-21 08:48 



 
Profiel   

Door mijn ziekte en fulltime baan doe ik het meeste in het weekend.

Afwassen, stofzuigen en wassen hou ik wel bij maar lukt het niet een dag dan de volgende dag weer een dag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-21 09:17 



 
Profiel   

Lestrange01 schreef
Het is zo schoon dat ik..... een ijzersterk immuun systeem heb ontwikkeld :+

En mijn kinderen hebben een goede weerstand opgebouwd.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-21 10:17 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 105 [ 2601 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 105  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen