Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chanicha

Berichten: 12152
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 20:47

Ja San!
Bij Blokker nu 25% korting op Vileda.

MyWishMax

Berichten: 25296
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 21:07

Sourire schreef:
Ik ben even benieuwd naar jullie idee. Wat is schoner/hygiënischer. Dweilen met een mop of met van die natte swifferdoekjes? Ik neig naar die laatste maar vraag mij daarbij wel af of zo'n doekje nou écht goed schoonmaakt? :D


Die swiffer doekjes maken goed schoon, maar je moet ze wel heel veel vervangen en ze zijn heel erg nat. Ik heb een normale dweil, met wasbare doekjes ervoor, voor normale dweilen en tussendoor die swiffer.

Jespri

Berichten: 9637
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 07:11

MyWishMax schreef:
Sourire schreef:
Ik ben even benieuwd naar jullie idee. Wat is schoner/hygiënischer. Dweilen met een mop of met van die natte swifferdoekjes? Ik neig naar die laatste maar vraag mij daarbij wel af of zo'n doekje nou écht goed schoonmaakt? :D


Die swiffer doekjes maken goed schoon, maar je moet ze wel heel veel vervangen en ze zijn heel erg nat. Ik heb een normale dweil, met wasbare doekjes ervoor, voor normale dweilen en tussendoor die swiffer.


Eens over de swiffer doekjes.

Ik dweil ook met een normale dweil en zo nu en dan met de swiffer doekjes (ze ruiken wel heel lekker). De mop zet ik eens in de zoveel tijd in een klein laagje water met bleek om hem schoon te maken, halve dag laten staan en daarna even goed uitspoelen.

MyWishMax

Berichten: 25296
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 08:54

Haha ja ze ruiken echt schoon :')

Ik wilde echt een dweil waarbij je doekjes moet kopen en kan vervangen en wassen. Dat in bleek zetten vond ik geen goed plan met hond die overal komt en zelf qua lucht. Raak daar benauwd van haha

fjordjes

Berichten: 12032
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 09:41

Ik gebruik wasbare dweilen, gewoon zo'n microvezel dweil van de action. Gaan gewoon op 60 graden in de wasmachine, zo doen we het op het werk precies hetzelfde.

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 11:56

Ik pak ook met iedere keer dweilen een schone doek (Vileda).
Heb een voorraadje schone doeken in de kast liggen, vind het een fijn systeem zo.

PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 12:05

Ik heb nu zo'n vloerwisser voor tussendoor. Vind dat wel handig. Is snel gepakt en snel klaar.

Heb er 4 doeken bij snel een rondje en dan in de was. Werkt echt fijn.

Liesje89

Berichten: 9926
Geregistreerd: 01-12-03

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 12:22

Ik heb er idd ook 3 doeken bij en er zijn er nog 3 onderweg. Op 60 graden in de wasmachine en ze zijn weer klaar voor de volgende ronde. Ding is echt supermakkelijk om even snel erbij te pakken, maar ook voor het hele huis prima mee te werken. Ik moet hem dan wel 1 of 2x vullen, maar ik maak van te voren altijd een grote fles met vloerreininger klaar en die neem ik dan gewoon mee de verdiepingen op. Ik gebruik vloerreiniger van James, is echt ontzettend fijn spul en mega snel droog. Ik heb een PVC vloer dus water erop maakt niet heel veel uit, maar het is wel zo fijn dat het snel droog is. Het droogt ook zonder strepen op, met een matte uitstraling, ik vind het topspul. Ik heb geen aandelen maar we verkopen het wel in onze vloerenwinkel _O-

PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 12:24

Heb je zo'n ding met spray?

Ik vind het nu met de vloerverwarming helemaal fijn, dan is het meteen droog haha.

Wennii

Berichten: 2310
Geregistreerd: 29-04-09

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 12:32

omdat ik hier zon goeie tips lees; hebben jullie toevallig ideen om een natuursteen vloer (die al in het huis ligt vanaf de bouw in 97, wij wonen er nu 2 jaar) die niet zon denderende toplaag meer heeft goed mee schoon te maken? Het lijkt als je er overheen kijkt net alsof er soort van vlekken opzitten, en die gaan er met dweilen en schrobben niet af. Heb al verschillende schoonmaakproducten geprobeerd die voor natuursteen geschikt zijn, maar ik weet natuurlijk niet wat er in de voorgaande jaren met die vloer gebeurd is. Ik erger me er steeds harder aan (over paar jaar krijgen we een keer een nieuwe vloer, maar voor nu zou ik hem graag weer een keer goed aanpakken zonder een nieuwe toplaag erop te laten zetten, dat geld steek ik liever in de nieuwe vloer)

chanicha

Berichten: 12152
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 13:06

Waar kopen jullie de doeken voor de spray mop?
Hebben jullie een linkje?

fjordjes

Berichten: 12032
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 14:30

Wennii schreef:
omdat ik hier zon goeie tips lees; hebben jullie toevallig ideen om een natuursteen vloer (die al in het huis ligt vanaf de bouw in 97, wij wonen er nu 2 jaar) die niet zon denderende toplaag meer heeft goed mee schoon te maken? Het lijkt als je er overheen kijkt net alsof er soort van vlekken opzitten, en die gaan er met dweilen en schrobben niet af. Heb al verschillende schoonmaakproducten geprobeerd die voor natuursteen geschikt zijn, maar ik weet natuurlijk niet wat er in de voorgaande jaren met die vloer gebeurd is. Ik erger me er steeds harder aan (over paar jaar krijgen we een keer een nieuwe vloer, maar voor nu zou ik hem graag weer een keer goed aanpakken zonder een nieuwe toplaag erop te laten zetten, dat geld steek ik liever in de nieuwe vloer)


Al een keer een stoomreiniger geprobeerd?

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 14:32

Heb je al eens geprobeerd om een stukje in de boenwas/bijenwas te zetten?

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 14:33

Stoom reiniger. Of anders azijn. En niks meer dan azijn. Alle schoonmaak middelen laten toch een laagje achter

fjordjes

Berichten: 12032
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 14:35

Azijn moet je mee opletten met natuursteen, kan het oplossen/poreus maken

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41586
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 18:30

Absolem schreef:
Stoom reiniger. Of anders azijn. En niks meer dan azijn. Alle schoonmaak middelen laten toch een laagje achter

Azijn is geen goed idee op natuursteen, graniet, terrazzo e.d.. Zuur vs. basisch. Hoe meer kalk, hoe harder t oplost/kapot gaat.

Suzanne F.

Berichten: 49207
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 18:33

Yep, ik heb ooit mijn schoonmaakdoek in de gang op de natuurstenen vloer laten liggen waar ik net de ramen mee had gedaan buiten (schoonmaakazijn). Ik heb dus een prachtige vlek nu op die plek. Heb geprobeerd weg te poetsen etc maar je blijft het zien. Wees maar heel voorzichtig met azijn op stenen vloeren.

CairnTerrier

Berichten: 987
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 19:29

Suzanne F. schreef:
Yep, ik heb ooit mijn schoonmaakdoek in de gang op de natuurstenen vloer laten liggen waar ik net de ramen mee had gedaan buiten (schoonmaakazijn). Ik heb dus een prachtige vlek nu op die plek. Heb geprobeerd weg te poetsen etc maar je blijft het zien. Wees maar heel voorzichtig met azijn op stenen vloeren.


;( Oh, vreselijk!!

Esther_

Berichten: 3996
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 16:43

Suzanne F. schreef:
Yep, ik heb ooit mijn schoonmaakdoek in de gang op de natuurstenen vloer laten liggen waar ik net de ramen mee had gedaan buiten (schoonmaakazijn). Ik heb dus een prachtige vlek nu op die plek. Heb geprobeerd weg te poetsen etc maar je blijft het zien. Wees maar heel voorzichtig met azijn op stenen vloeren.


Heb je groene zeep al geprobeerd? De kringen op mijn stenen aanrecht krijg ik altijd weg net groene zeep. Even goed insmeren, ff intrekken en afnemen

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 20:35

Bedankt voor de tip van het waspoeder opzuigen. Dat stofzuigen ruikt ineens lekker +:)+

Jespri

Berichten: 9637
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 20:48

MyWishMax schreef:
Haha ja ze ruiken echt schoon :')

Ik wilde echt een dweil waarbij je doekjes moet kopen en kan vervangen en wassen. Dat in bleek zetten vond ik geen goed plan met hond die overal komt en zelf qua lucht. Raak daar benauwd van haha


Ja ze ruiken echt heerlijk! <3

Snap ik! Ik zet hem zelf meestal even buiten als er bleek in zit. Daarna goed uitspoelen. :)



Mijn mop is dus een paar dagen geleden kapot gegaan en nu wil ik voor de Vileda turbo ultramat gaan, die kunnen namelijk ook in de wasmachine!

Zijn er hier mensen met ervaringen?

dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 12:03

Tip 1) Als je een diffuser hebt en/of zo'n ELECTRISCHE geurbrander (die met waxinelichtje is te warm en sterk), kun je, ipv dure geurolie, er ook water en een paar korreltjes Unstoppables indoen. Gegarandeerd heerlijke geur in huis. (Ik gebruik die met de geur van schoon wasgoed, Ariel) echt zooooo fijn.

Tip 2) Ecologisch bezig zijn en dus Groene zeep gebruiken ipv allerlei chemische middeltjes. Ruikt ook heerlijk.
en bij de action hebben ze ook heerlijk ruikend ecologisch schoonmaakspul en afwasmiddel. Ik ben fan.

Suzanne F.

Berichten: 49207
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 12:26

dems75 schreef:
Tip 1) Als je een diffuser hebt en/of zo'n ELECTRISCHE geurbrander (die met waxinelichtje is te warm en sterk), kun je, ipv dure geurolie, er ook water en een paar korreltjes Unstoppables indoen. Gegarandeerd heerlijke geur in huis. (Ik gebruik die met de geur van schoon wasgoed, Ariel) echt zooooo fijn.

Tip 2) Ecologisch bezig zijn en dus Groene zeep gebruiken ipv allerlei chemische middeltjes. Ruikt ook heerlijk.
en bij de action hebben ze ook heerlijk ruikend ecologisch schoonmaakspul en afwasmiddel. Ik ben fan.


Dat werkt vast niet bij katalytische branders? Alleen bij waxbranders neem ik aan?

dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 12:28

wat zijn katalytische branders? :')

Suzanne F.

Berichten: 49207
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 12:36

dems75 schreef:
wat zijn katalytische branders? :')


Lampe Berger, met zo’n lont.
Gaat speciale olie in op alcohol basis.