Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CairnTerrier

Berichten: 993
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 15:51

Dweilen met wasverzachter lijkt mij niet de ideale oplossing hier :+ Volgens mij krijg je dan één vette, glibberige zooi op je plavuizen. Daarmee maak je de boel natuurlijk ook niet echt schoon, maar doe je het puur voor het geurtje neem ik aan?

Olympia96

Berichten: 3301
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 16:04

Giolli schreef:
Dat is grappig, normaal plakt wasverzachter toch best wel?


Een dopje he? Niet een hele fles. Maar dat was een TikTok tip.
Las ook een dopje in het water bij ramen schoonmaken. Dan hecht het vuil minder snel. Zegt men. Ik heb pas 1 keer de vloer gedaan dus nog geen compleet eigen oordeel erover. Bij mij werd het niet vet, maar rook wel heel lekker.

Kasmir

Berichten: 5458
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 16:04

Dank voor dit topic, ik had er echt totaal geen zin in maar ga nú de was opvouwen :Y)

Olympia96

Berichten: 3301
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 16:05

CairnTerrier schreef:
Dweilen met wasverzachter lijkt mij niet de ideale oplossing hier :+ Volgens mij krijg je dan één vette, glibberige zooi op je plavuizen. Daarmee maak je de boel natuurlijk ook niet echt schoon, maar doe je het puur voor het geurtje neem ik aan?


Schoonmaakmiddel/azijn en dopje wasverzachter. Het gaf wel een lichte glans op onze (rottige) grind vloer.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 16:11

Olympia96 schreef:
Giolli schreef:
Dat is grappig, normaal plakt wasverzachter toch best wel?


Een dopje he? Niet een hele fles. Maar dat was een TikTok tip.
Las ook een dopje in het water bij ramen schoonmaken. Dan hecht het vuil minder snel. Zegt men. Ik heb pas 1 keer de vloer gedaan dus nog geen compleet eigen oordeel erover. Bij mij werd het niet vet, maar rook wel heel lekker.


Zal wel vanwege de olie er in zijn dan, in dat geval klinkt het wat logischer. :j

Autumnn

Berichten: 8089
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 16:41

Kasmir schreef:
Dank voor dit topic, ik had er echt totaal geen zin in maar ga nú de was opvouwen :Y)


Zo heb ik door dit topic opeens alle deuren in het huis schoongemaakt + hele badkamer. Ik blijf het topic nog maar een tijdje volgen :')

conejo

Berichten: 1413
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Bennekom

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 16:44

Hier door lang durende miskraam, spit en uiteindelijk ook bloedarmoede enorm achter met huishouden. Man deed wel hoog nodig.

Maar door dit topic kan ik me er weer toe zetten (en verjaardag vieren a.s. zaterdag).

Matheno

Berichten: 7960
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 16:48

CairnTerrier schreef:
Wat ook nog een tip is voor een schoon (ruikend) huis is een aroma diffuser of een Airwick stopcontactgeur kopen. Een huis wat schoon is is één, maar een schoon/lekker ruikend huis is twee en voelt daardoor nog ''schoner'' aan. Ik krijg altijd zo veel complimenten als mensen ons huis binnenkomen; ik ben verknocht aan lekkere geurtjes! <3


Ja!

Wij hebben een electric diffuser van Yankee Candle in het stopcontact. Airwick vind ik persoonlijk erg chemisch ruiken.

Suzanne F.

Berichten: 49483
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 16:49

Ik heb de Leifheit spray mop besteld, de care and protect voor laminaat. Ben benieuwd. En ook of je die bakjes weer zelf kan navullen als ze op zijn. Want anders wordt het een duur grapje als ik elke keer nieuwe navulling moet kopen.

Tieme
Berichten: 4981
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 17:25

petra8 schreef:
Ik heb vandaag eens bij een dyson stofzuiger gekeken omdat het snoerloze met wel aanstaat. Mijn vriendin wil nooit meer anders, wat is jullie ervaring, is een dyson echt zo geweldig?


Diegene die ik ken met een dyson zijn er juist niet tevreden over. Erg duur, snel kapot, je moet opletten dat hij opgeladen is enz

Ik vind het echt geen meerwaarde hebben. Binnen 2 minuten heb ik m'n miele stofzuiger uit de kast gepakt . Ding van nu 15 jaar oud terwijl de buurvrouw ondertussen al aan haar 3e dyson bezig is.
Hetzelfde met zo'n robotstofzuiger. Ik zie echt de meerwaarde er niet van in. Ik slinger dagelijks de stofzuiger even door de benedenverdieping. Kost me 10 minuutjes en dan is het een stuk schoner dan met zo'n robotstofzuiger .

MoniqueT

Berichten: 8852
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 18:31

Ik vind dat wel grappig. Ik ben inmiddels al 33 jaar huisvrouw en weet prima wat het is om zonder robot mijn huishouden te doen. Ik vind het een hele handige aanvulling en weet precies hoe schoon mijn huis is ;-)

Als jij gewoon stofzuigen fijn vindt, prima, maar laat mij dan gewoon blij zijn met met zuig/dweilrobot die nog even een extra rondje maakt terwijl ik met andere dingen bezig ben.

Fitzroy

Berichten: 25181
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 18:42

Iedereen doet het op z’n eigen manier. In het begin was ik ook enthousiast over de robotstofzuiger maar hij loopt zich toch te vaak vast imo. Ik vind het ook een nadeel dat je zoveel aan de kant moet zetten ervoor.
Dus van de week maar weer eens de snoerstofzuiger erbij gepakt en dan wordt het toch wel een stuk schoner.

Heeft iemand hier de Philips speed pro Max aqua? Ik ben heel benieuwd hoe die het doet.

MyWishMax

Berichten: 25509
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 18:46

Ik wil graag een robot erbij voor de dagen dat de schoonmaker er niet is. Stofzuigen is voor mij erg vermoeiend dus zou ideaal zijn als dat gewoon gedaan wordt := niet als vervanging van normaal, maar als extra.

Judass

Berichten: 4827
Geregistreerd: 20-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 19:33

Matheno schreef:
CairnTerrier schreef:
Wat ook nog een tip is voor een schoon (ruikend) huis is een aroma diffuser of een Airwick stopcontactgeur kopen. Een huis wat schoon is is één, maar een schoon/lekker ruikend huis is twee en voelt daardoor nog ''schoner'' aan. Ik krijg altijd zo veel complimenten als mensen ons huis binnenkomen; ik ben verknocht aan lekkere geurtjes! <3


Ja!

Wij hebben een electric diffuser van Yankee Candle in het stopcontact. Airwick vind ik persoonlijk erg chemisch ruiken.


Heb je een linkje hier van? Heeft deze wel een Nederlandse stekker :P?

Esther_

Berichten: 3999
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 19:59

AnnemiekvM schreef:
Die geurtjes van bijvoorbeeld Airwick. Is dat niet vervelend of te scherp voor huisdieren?
Ik houd van lekkere geurtjes, maar vraag mij af of mijn katen er blij van worden. Zij ruiken een stuk beter dan de mens.


Sommige geuren zijn inderdaad niet gezond/giftig voor dieren. En M.n katten want die ruiken heel goed.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41865
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 20:02

Esther_ schreef:
AnnemiekvM schreef:
Die geurtjes van bijvoorbeeld Airwick. Is dat niet vervelend of te scherp voor huisdieren?
Ik houd van lekkere geurtjes, maar vraag mij af of mijn katen er blij van worden. Zij ruiken een stuk beter dan de mens.


Sommige geuren zijn inderdaad niet gezond/giftig voor dieren. En M.n katten want die ruiken heel goed.

En honden, die ruiken nog beter.

Bijna alles dat leeft ruikt beter dan de mens :=.

F_Orumster

Berichten: 15341
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 20:07

Bon_ita schreef:
Door alle cleantok filmpjes ben ik enorm fan geworden van schoonmaken. Ik heb mijn huis onlangs verkocht en 1 van de kijkers maakte de opmerking dat mijn huis klinisch schoon is haha.

Nou is dat echt overdreven hoor. Ik heb gewoon een hond die haar verliest en er blijft nog wel eens wat stro aan mijn sokken hangen dus het is niet altijd schoon.

Het enige wat ik ECHT niet kan of Naja totaal geen zin in heb is de was opvouwen. Dus als iemand daar nog inspirerende tips voor heeft dan hoor ik het graag. :+

Serieus? Welke filmpjes moet ik daarvoor kijken dan :D

PSvanLot

Berichten: 10184
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 20:15

Olympia96 schreef:
Giolli schreef:
Dat is grappig, normaal plakt wasverzachter toch best wel?


Een dopje he? Niet een hele fles. Maar dat was een TikTok tip.
Las ook een dopje in het water bij ramen schoonmaken. Dan hecht het vuil minder snel. Zegt men. Ik heb pas 1 keer de vloer gedaan dus nog geen compleet eigen oordeel erover. Bij mij werd het niet vet, maar rook wel heel lekker.


Ik denk dat je spekvette ruiten krijgt!
Drupje dreft er in. Dat ontvet mooi de ramen en dan zijn ze streeploos.

PSvanLot

Berichten: 10184
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 20:18

Tieme schreef:
petra8 schreef:
Ik heb vandaag eens bij een dyson stofzuiger gekeken omdat het snoerloze met wel aanstaat. Mijn vriendin wil nooit meer anders, wat is jullie ervaring, is een dyson echt zo geweldig?


Diegene die ik ken met een dyson zijn er juist niet tevreden over. Erg duur, snel kapot, je moet opletten dat hij opgeladen is enz

Ik vind het echt geen meerwaarde hebben. Binnen 2 minuten heb ik m'n miele stofzuiger uit de kast gepakt . Ding van nu 15 jaar oud terwijl de buurvrouw ondertussen al aan haar 3e dyson bezig is.
Hetzelfde met zo'n robotstofzuiger. Ik zie echt de meerwaarde er niet van in. Ik slinger dagelijks de stofzuiger even door de benedenverdieping. Kost me 10 minuutjes en dan is het een stuk schoner dan met zo'n robotstofzuiger .


Miele is ook gewoon goed. Heb een zakloze stofzuiger met een bedieningspaneel op het handstuk. Kan ik hem aan/uit/harder/zachter zetten.
Was rete duur, maar wilde opnieuw een miele toen mijn oude deed alsof hij een vliegtuig was qua geluid…

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41865
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 20:23

PSvanLot schreef:
Olympia96 schreef:


Een dopje he? Niet een hele fles. Maar dat was een TikTok tip.
Las ook een dopje in het water bij ramen schoonmaken. Dan hecht het vuil minder snel. Zegt men. Ik heb pas 1 keer de vloer gedaan dus nog geen compleet eigen oordeel erover. Bij mij werd het niet vet, maar rook wel heel lekker.


Ik denk dat je spekvette ruiten krijgt!
Drupje dreft er in. Dat ontvet mooi de ramen en dan zijn ze streeploos.

Ik gebruik spiritus.

MyWishMax

Berichten: 25509
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 20:25

Ik ook, alleen mocht er toch een streep zitten(wat dan gebeurt door vieze trekker of water), nawrijven met droge theedoek. Maakt alles streeploos. Tv doe ik ook eerst met licht vochtige doek en daarna met droge nawrijven. Zo doen mijn ouders hun glazen tafels al jaren.

Faelynn

Berichten: 3161
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 20:52

Citaat:
Ik heb vandaag eens bij een dyson stofzuiger gekeken omdat het snoerloze met wel aanstaat. Mijn vriendin wil nooit meer anders, wat is jullie ervaring, is een dyson echt zo geweldig?


Ja, hier een absoluut fan, en nee ik heb geen aandelen :')
Ik had altijd een hekel aan stofzuigen (en schoonmaken/huishouden an sich) Moest het op mijn oude werk (dierenkliniek) elke dag aan het einde van de dag doen, echt vreselijk, was een goede zelfs nieuwe stofzuiger hoor, maar met snoer en een autootje, 2 of 3 keer per stofzuig beurt de stekker verplaatsen, dan rij je weer over het snoer heen en ligt het autootje ineens op zijn rug te spartelen, of blijf je hangen achter een hoek, dan moet je de trappen doen en moet je dat (toch wel vrij zware) autootje optillen anders kom je er niet, vervolgens loopt die ineens vast want dan is de zak weer vol, wat je dus niet kan zien zonder dat ding helemaal te openen en vervolgens waren er weer geen zakken op voorraad. Hoe dan ook ik kon wel vloeken op dat ding elke keer weer :')

Eerste investering die ik gedaan heb zodra ik op mij zelf ging wonen is een dyson, moet er wel bij zeggen dat ik een relatief onhandig huis heb om stof te zuigen, veel kleine ruimtes en trappen, dat ding is mij echt goud waard, moet er niet aan denken weer te werken met een autootje en het snoer er uit halen, stopcontacten zoeken en dat ding overal meezeulen, nu is het een kwestie van uit de houder pakken, kan overal goed doorheen, einde van de rit langs de prullenbak, klepje open, vuil legen en weer in de houder, stofzuigen zal nooit een hobby worden, maar het verzacht de pijn toch wel aanzienlijk :') even snel pakken gaat een stuk makkelijker. Maar het is natuurlijk ook maar net wat je zelf fijn vind he, als je je niet aan dat soort dingen ergert dan weet ik niet of het toegevoegde waarde heeft, ik heb de V10 animal, mijn moeder de.. V8..? een stapje lager, kan wel verschil merken daar in, mijne heeft meer zuigkracht en langere batterij, tevens een wat makkelijker bakje om te legen. Heb er flink voor moeten sparen, maar vond het het meer dan waard :j

Kasmir

Berichten: 5458
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 22:43

Autumnn schreef:
Kasmir schreef:
Dank voor dit topic, ik had er echt totaal geen zin in maar ga nú de was opvouwen :Y)


Zo heb ik door dit topic opeens alle deuren in het huis schoongemaakt + hele badkamer. Ik blijf het topic nog maar een tijdje volgen :')

Haha goede motivatie is het halve werk! Verder voor mij onmisbaar tijdens het schoonmaken is Spotify, a spoonful of sugar helps the medicine go down

PSvanLot

Berichten: 10184
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 23:00

vandaag heb ik de koelkast gedaan, kwam mooi uit want Hello Fresh kwam en nu kon alles weer in een frisse koelkast.

Melia
Berichten: 9853
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 06:28

Hmmm.. als ik aan het stofzuigen ben dan ben ik als ik het grondig doe (1x per week) zo'n 3 kwartier bezig.. dat redt zo'n oplaadbare steelstofzuiger volgens mij nooit qua tijd om dan nog fatsoenlijk te zuigen.
Alleen daarom al zou ik niet zo'n ding kopen.
We hebben een groot huis en onze bank is een crime om schoon te maken, dus daar gaat ook veel tijd in zitten.
Ik hoef maar 1x de stekker te verwisselen, nou zoveel werk is dat niet en je weet gewoon dat ie het altijd doet.

Douche droogmaken met een Jemako droogdoek is trouwens een tip van deze kant. Werkt fantastisch. Scheelt je inderdaad een boel werk met de douche droog maken en kalkvrij houden.